«Μη γίνεσαι πλεονέκτης, γιατί τον πλεονέκτη τον αποστρέφεται ο Θεός». Αββάς Ισαάκ

Τετάρτη 20 Φεβρουαρίου 2013

Δέκα οδηγίες του υπουργείου Παιδείας για τα Σχολικά Πρωταθλήματα

 
"Επεισόδια δεν θα γίνουν ανεκτά"
ΡΕΠΟΡΤΑΖ:esos.gr
«Επεισόδια κατά τη διάρκεια Σχολικών Αγώνων, αποτελούν σοβαρή εκτροπή από τους σκοπούς και τους στόχους του Σχολικού Αθλητισμού και δεν πρόκειται να γίνουν ούτε κατ’ ελάχιστον ανεκτά».
 Την προειδοποίηση αυτή κάνει εγγράφως το υπουργείο  Παιδείας προς όλα τα Λύκεια της χώρας , με αφορμή το ότι αυτές τις ημέρες διεξάγονται οι τελικοί αγώνες σε επίπεδο Διευθύνσεων Εκπαίδευσης και στη συνέχεια οι συναντήσεις μεταξύ των νικητριών ομάδων όλων των Δ.Δ.Ε. της χώρας.
 Στην προσπάθεια  του το υπουργείο Παιδείας  να εστιάσει  ξ στον παιδαγωγικό – κυρίως – ρόλο των Σχολικών Πρωταθλημάτων, καθώς περίπου 7.500 σχολικές ομάδες λαμβάνουν μέρος στο σύνολο των πρωταθλημάτων Λυκείων κάθε
Χρόνο, δίνει τις ακόλουθες οδηγίες:
1.Η τήρηση του πνεύματος των Σχολικών Αγώνων και η αποφυγή εκτρόπων και επεισοδίων αποτελούν απαράβατους κανόνες για όλες τις Οργανωτικές Επιτροπές Σχολικών Αγώνων  ,
2. Επεισόδια κατά τη διάρκεια Σχολικών Αγώνων, αποτελούν σοβαρή εκτροπή από τους σκοπούς και τους στόχους του Σχολικού Αθλητισμού και δεν πρόκειται να γίνουν ούτε κατ’ ελάχιστον ανεκτά.
3.Για τη διασφάλιση του παιδαγωγικού χαρακτήρα του Σχολικού Αθλητισμού και την εξάλειψη τηςπαραμικρής πιθανότητας εκτροπών, το υπουργείο Παιδείας ζητά:
4.Οι Διευθυντές και οι καθηγητές των σχολικών μονάδων πρέπει να προετοιμάζουν, έγκαιρα και κατάλληλα, τόσο τους μαθητές και τις μαθήτριες που συμμετέχουν στις ομάδες του σχολείου, όσο και τους μαθητές / τριες που παρακολουθούν ως φίλαθλοι τις αθλητικές συναντήσεις των ομάδων του σχολείου.
5.Δεν θέλουμε Σχολικούς Αγώνες κεκλεισμένων των  θυρών, δεν υπάρχει κανένας λόγος διεξαγωγής τέτοιων αγώνων στα σχολεία μας.
6. Θέλουμε οι Σχολικοί Αγώνες να συμβάλλουν βιωματικά, για αθλητές και φιλάθλους, στην προαγωγή του εύ αγωνίζεσθαι, του σεβασμού των κανόνων και του αντιπάλου και στην αυτο-βελτίωση μέσα από προσωπική και ομαδική προσπάθεια
7.Όλα αυτά μόνο οι συνάδελφοι εκπαιδευτικοί, με την κατάλληλη παιδαγωγική προσέγγιση και σε συνεργασία με τους μαθητές και τις μαθήτριες, μπορούν να τα κάνουν πράξη. Η συνεργασία των Διευθυντών των σχολικών μονάδων με τις οικείες Δ.Δ.Ε., καθώς και η συνοδεία των θεατών – μαθητών από Διευθυντές και συναδέλφους κατά τη διάρκεια των αθλητικών συναντήσεων, θα συμβάλλουν τα μέγιστα στην υλοποίηση όλων των παραπάνω.
8.Οι κατά τόπους Ο.Ε.Σ.Α., εάν συμβεί οποιοδήποτε έκτροπο κατά τη διάρκεια Σχολικών Αγώνων, να ενημερώνουν άμεσα και λεπτομερώς, με έγγραφό τους, την Κεντρική Οργανωτική Επιτροπή Σχολικών Αγώνων (Κ.Ο.Ε.Σ.Α.) και τη Διεύθυνση Φυσικής Αγωγής του Υ.ΠΑΙ.Θ.Π.Α.
9.Οι Ο.Ε.Σ.Α., σε κάθε περίπτωση εκτροπής, να συνεδριάζουν άμεσα και να επιβάλουν με μεγάλη αυστηρότητα τις ενδεικνυόμενες κατά περίπτωση ποινές που το θεσμικό πλαίσιο προβλέπει. Στη συνέχεια, να ενημερώνουν άμεσα και λεπτομερώς, με έγγραφό τους, την Κ.Ο.Ε.Σ.Α. και τη Διεύθυνση Φυσικής Αγωγής του Υ.ΠΑΙ.Θ.Π.Α.
10. Όπως αναφέρεται στην 30347/Γ4/20-3-12 εγκύκλιο, η οραματική στόχευση των Σχολικών Αγώνων είναι «να δημιουργήσουν μια νέα κυρίαρχη αθλητική τάση στην ελληνική κοινωνία, τους “Δια Βίου Ασκούμενους”. Επίσης να διαμορφώσουν τις νέες γενιές αθλητών, προπονητών, διαιτητών, παραγόντων και κυρίως φιλάθλων με προσήλωση στις υψηλές αξίες του αθλητισμού και τις αρχές του “ευ αγωνίζεσθαι”, προκειμένου να είναι σε θέση να μεταλαμπαδεύσουν τη συγκεκριμένη “Αθλητική
Παιδεία” στις επόμενες γενεές».
Η υλοποίηση αυτού του οράματος αποτελεί ηθική μας υποχρέωση προς το μαθητικό πληθυσμό της χώρας και τον ελληνικό αθλητισμό στο σύνολό του. Η καθημερινή εκπαιδευτική πράξη και οι Σχολικοί Αγώνες, με την ολιστική αθλητική και παιδαγωγική προσέγγισή τους, είναι το πρώτο και ουσιαστικότερο
βήμα για τη διαμόρφωση των μελλοντικών υγιώς σκεπτόμενων αθλητών και φιλάθλων.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου