Τρικυμία στην Ειδική Αγωγή
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS
Πρόεδρος Συλλόγου Δ/Ν Πάτρας
Αιρετός Π.Υ.Σ.Π.Ε. Αχαΐας
H πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας αιφνιδιάζει για άλλη μια φορά την εκπαιδευτική κοινότητα. Αυτήν τη φορά, με την προσφιλή της τακτική των τροπολογιών σε νομοσχέδια άλλων Υπουργείων και με τη μορφή του κατεπείγοντος, κατατέθηκε τροπολογία σε σχέδιο νόμου του Υπουργείου Οικονομικών και αφορά τη διαδικασία πρόσληψης αναπληρωτών στις δομές της ειδικής αγωγής. Οι ρυθμίσεις προκαλούν τρικυμία στον ευαίσθητο αυτό χώρο με τα πολλαπλά προβλήματα και τις ιδιαιτερότητες.
Συγκεκριμένα, με τις ρυθμίσεις σχετικά με την πρόσληψη αναπληρωτών εκπαιδευτικών στο νομοσχέδιο του Υπουργείου Οικονομικών:
• Αμφισβητούνται τα επαγγελματικά δικαιώματα, που απορρέουν από το βασικό πτυχίο και εισάγεται η «λογική» των προσόντων με αρχή τις προσλήψεις αναπληρωτών στην Ειδική Αγωγή.
• Συνωστίζονται στην Ειδική Αγωγή οι πάντες, με ή χωρίς προσόντα σε αυτή, με αποτέλεσμα την υποβάθμιση της αξίας του βασικού πτυχίου, για να απορροφηθούν ενδεχόμενα τεχνητά πλεονάσματα εκπαιδευτικών, που οι αποφάσεις της κυβέρνησης δημιούργησαν στην γενική εκπαίδευση.
• Μεταβιβάζεται στον Υπουργό η αρμοδιότητα να προσδιορίσει στο μέλλον… με απόφασή του, τόσο τον κύριο πίνακα αναπληρωτών, όσο και τον επικουρικό κατόπιν εισήγησης της Διεύθυνσης Ειδικής Αγωγής ελέω «ιδιαίτερων συνθηκών» στην Ε.Α.Ε.
• Δηλώνεται ρητά, στην αιτιολογική έκθεση της τροπολογίας για την πρόσληψη αναπληρωτών και την Ειδική Αγωγή, ότι «οι ισχύοντες δημοσιονομικοί περιορισμοί καθιστούν αδύνατο κατά το χρονικό διάστημα (2016-2019) τον διορισμό μόνιμων εκπαιδευτικών στην πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση». Έτσι, ομολογείται η παντελής απουσία πρόθεσης και σχεδιασμού για την πραγματοποίηση των χιλιάδων μόνιμων διορισμών εκπαιδευτικών, που έχει απόλυτη ανάγκη η δημόσια εκπαίδευση και για την αναγκαιότητα των οποίων έχουν εκφραστεί κατά καιρούς οι Υπουργοί της Παιδείας. Οι «προσωρινές» ρυθμίσεις αυτού του νομοσχεδίου με ισχύ για το χρονικό διάστημα 2016-2019(!), αποτελούν την ταφόπλακα των «δήθεν διορισμών»
Δυστυχώς, οι πειραματισμοί στο χώρο της παιδείας συνεχίζονται με αμείωτο ρυθμό. Τώρα βρίσκουν εφαρμογή στον τομέα της ειδικής αγωγής. Η τακτική των αποσπασματικών αλλαγών και των πρόχειρων μεθοδεύσεων, δίχως έναν ολοκληρωμένο σχεδιασμό, εξυπηρετεί μικροσυμφέροντα και όχι τους μαθητές, τους γονείς, τα σχολεία και την ενίσχυση των δομών της ειδικής αγωγής, στις οποίες απαιτείται σταθερό πλαίσιο λειτουργίας τους.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου