Υπουργείο Παιδείας: Η τροπολογία για τις προσλήψεις αναπληρωτών Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης
Υπουργείο Παιδείας
ΤΡΟΠΟΛΟΓΙΑ - ΠΡΟΣΘΗΚΗ
Στο Σχέδιο Νόμου του Υπουργείου Οικονομικών
"Ενσωμάτωση στην εθνική νομοθεσία της Οδηγίας 2014/92/ΕΕ του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 23ης Ιουλίου 2014 για τη συγκρισιμότητα των τελών που συνδέονται με λογαριασμούς πληρωμών, την αλλαγή λογαριασμού πληρωμών και την πρόσβαση σε λογαριασμούς πληρωμών με βασικά χαρακτηριστικά και άλλες διατάξεις»
Στο Σχέδιο Νόμου του Υπουργείου Οικονομικών
"Ενσωμάτωση στην εθνική νομοθεσία της Οδηγίας 2014/92/ΕΕ του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 23ης Ιουλίου 2014 για τη συγκρισιμότητα των τελών που συνδέονται με λογαριασμούς πληρωμών, την αλλαγή λογαριασμού πληρωμών και την πρόσβαση σε λογαριασμούς πληρωμών με βασικά χαρακτηριστικά και άλλες διατάξεις»
Αιτιολογική Έκθεση
Με την παράγραφο 1 θεσπίζεται μία προσωρινή
ρύθμιση που αφορά τη διαδικασία πρόσληψης προσωρινών αναπληρωτών
εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και
αναπληρωτών Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού (ΕΕΠ) και Ειδικού
Βοηθητικού Προσωπικού (ΕΒΠ), για τα σχολικά έτη 2017–2018 και 2018-2019,
η οποία είναι σύμφωνη με τη σχετική νομολογία του Συμβουλίου της
Επικρατείας (απόφαση Ολομέλειας 527/2015 και απόφαση Γ΄ Τμήματος
4303/2015 με επταμ. σύνθεση).
Η προτεινόμενη ρύθμιση καθίσταται αναγκαία ενόψει: α) Των ισχυόντων και για τα σχολικά έτη 2017–2018 και 2018-2019 περιορισμών διορισμών/προσλήψεων προσωπικού στο δημόσιο τομέα, οι οποίοι υπαγορεύονται και κατά την περίοδο αυτή από εξαιρετικά σοβαρούς και επιτακτικούς δημοσιονομικούς λόγους. β) Του απολύτως επιτακτικού δημοσίου συμφέροντος να στελεχωθούν και να λειτουργήσουν ομαλά και απρόσκοπτα οι σχολικές μονάδες, με την έναρξη του σχολικού έτους και χωρίς καμία καθυστέρηση. Τονίζεται ότι για τη στελέχωση των σχολικών μονάδων και την έγκαιρη κάλυψη των λειτουργικών αναγκών της δημόσιας εκπαίδευσης, τα διαθέσιμα χρονικά περιθώρια είναι εξαιρετικά στενά, διότι οι διαδικασίες πρέπει να ολοκληρώνονται, κατά το δυνατόν, πριν την έναρξη των μαθημάτων. γ) Της αναγκαίας προσαρμογής/διασύνδεσης των πληροφοριακών συστημάτων, ώστε να καλυφθούν πλήρως οι ιδιαιτερότητες της ειδικής διαδικασίας ηλεκτρονικής υποβολής των αιτήσεων και των τυχόν ενστάσεων των υποψήφιων για πρόσληψη.
Η αναγκαιότητα θέσπισης της προτεινόμενης προσωρινής ρύθμισης ενισχύεται και από το γεγονός ότι οι ισχύοντες δημοσιονομικοί περιορισμοί καθιστούν αδύνατο κατά το ανωτέρω χρονικό διάστημα το διορισμό μόνιμων εκπαιδευτικών στην πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση, βάσει των πάγιων ισχυουσών διατάξεων.
Επισημαίνεται ότι τόσο η έκδοση της προκήρυξης όσο και η κατάρτιση των προσωρινών και οριστικών πινάκων αναπληρωτών για τα ανωτέρω σχολικά έτη υπάγονται στην έγκριση του ΑΣΕΠ και θα λάβουν χώρα υπό την εποπτεία του και σύμφωνα με τις εν γένει οδηγίες του, όπως συνέβη και κατά την αντίστοιχη διαδικασία του τρέχοντος σχολικού έτους 2016-2017. Με τον τρόπο αυτό, η διαδικασία πρόσληψης των αναπληρωτών υπάγεται πλήρως στις αρχές αντικειμενικότητας και αξιοκρατίας που διέπουν τη λειτουργία του ΑΣΕΠ, στο οποίο ανατίθεται η αρμοδιότητα για τον έλεγχο νομιμότητας των πινάκων καθώς και η αρμοδιότητα εξέτασης των ενστάσεων κατά των προσωρινών πινάκων και της κατάρτισης των τελικών πινάκων των αναπληρωτών εκπαιδευτικών και αναπληρωτών ΕΕΠ και ΕΒΠ.
Με την παράγραφο 2 αντικαθίσταται το άρθρο 22 του ν. 3699/2008 (Α΄ 199) που αφορά στην πρόσληψη αναπληρωτών στην Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση, για λόγους ασφάλειας δικαίου και ειδικότερα προς εναρμόνιση με τις νεώτερες διατάξεις της περιπτ. α΄ της παρ. 2 του άρθρου 28 του ν. 4186/2013 (Α΄ 193) καθώς και των άρθρων 16 και 21 του ν. 3699/2008 (Α΄ 199) όπως αντικαταστάθηκαν με το άρθρο 48 του ν. 4415/2016 (Α΄ 159). Συγκεκριμένα, στις ανωτέρω διατάξεις προβλέπεται ότι τα ισχύοντα στη γενική εκπαίδευση για τις προσλήψεις, τους διορισμούς, τις μεταθέσεις, τις αποσπάσεις και τις τοποθετήσεις εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης ισχύουν και για την Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση, ενώ παρέχεται εξουσιοδότηση στον Υπουργό Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων να καθορίσει, με απόφασή του που εκδίδεται κατόπιν εισήγησης της Διεύθυνσης Ειδικής Αγωγής του Υπουργείου, επιμέρους διαφοροποιήσεις όλων των παραπάνω, λόγω των ιδιαίτερων συνθηκών στην Ειδική Αγωγή.
Η προτεινόμενη ρύθμιση καθίσταται αναγκαία ενόψει: α) Των ισχυόντων και για τα σχολικά έτη 2017–2018 και 2018-2019 περιορισμών διορισμών/προσλήψεων προσωπικού στο δημόσιο τομέα, οι οποίοι υπαγορεύονται και κατά την περίοδο αυτή από εξαιρετικά σοβαρούς και επιτακτικούς δημοσιονομικούς λόγους. β) Του απολύτως επιτακτικού δημοσίου συμφέροντος να στελεχωθούν και να λειτουργήσουν ομαλά και απρόσκοπτα οι σχολικές μονάδες, με την έναρξη του σχολικού έτους και χωρίς καμία καθυστέρηση. Τονίζεται ότι για τη στελέχωση των σχολικών μονάδων και την έγκαιρη κάλυψη των λειτουργικών αναγκών της δημόσιας εκπαίδευσης, τα διαθέσιμα χρονικά περιθώρια είναι εξαιρετικά στενά, διότι οι διαδικασίες πρέπει να ολοκληρώνονται, κατά το δυνατόν, πριν την έναρξη των μαθημάτων. γ) Της αναγκαίας προσαρμογής/διασύνδεσης των πληροφοριακών συστημάτων, ώστε να καλυφθούν πλήρως οι ιδιαιτερότητες της ειδικής διαδικασίας ηλεκτρονικής υποβολής των αιτήσεων και των τυχόν ενστάσεων των υποψήφιων για πρόσληψη.
Η αναγκαιότητα θέσπισης της προτεινόμενης προσωρινής ρύθμισης ενισχύεται και από το γεγονός ότι οι ισχύοντες δημοσιονομικοί περιορισμοί καθιστούν αδύνατο κατά το ανωτέρω χρονικό διάστημα το διορισμό μόνιμων εκπαιδευτικών στην πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση, βάσει των πάγιων ισχυουσών διατάξεων.
Επισημαίνεται ότι τόσο η έκδοση της προκήρυξης όσο και η κατάρτιση των προσωρινών και οριστικών πινάκων αναπληρωτών για τα ανωτέρω σχολικά έτη υπάγονται στην έγκριση του ΑΣΕΠ και θα λάβουν χώρα υπό την εποπτεία του και σύμφωνα με τις εν γένει οδηγίες του, όπως συνέβη και κατά την αντίστοιχη διαδικασία του τρέχοντος σχολικού έτους 2016-2017. Με τον τρόπο αυτό, η διαδικασία πρόσληψης των αναπληρωτών υπάγεται πλήρως στις αρχές αντικειμενικότητας και αξιοκρατίας που διέπουν τη λειτουργία του ΑΣΕΠ, στο οποίο ανατίθεται η αρμοδιότητα για τον έλεγχο νομιμότητας των πινάκων καθώς και η αρμοδιότητα εξέτασης των ενστάσεων κατά των προσωρινών πινάκων και της κατάρτισης των τελικών πινάκων των αναπληρωτών εκπαιδευτικών και αναπληρωτών ΕΕΠ και ΕΒΠ.
Με την παράγραφο 2 αντικαθίσταται το άρθρο 22 του ν. 3699/2008 (Α΄ 199) που αφορά στην πρόσληψη αναπληρωτών στην Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση, για λόγους ασφάλειας δικαίου και ειδικότερα προς εναρμόνιση με τις νεώτερες διατάξεις της περιπτ. α΄ της παρ. 2 του άρθρου 28 του ν. 4186/2013 (Α΄ 193) καθώς και των άρθρων 16 και 21 του ν. 3699/2008 (Α΄ 199) όπως αντικαταστάθηκαν με το άρθρο 48 του ν. 4415/2016 (Α΄ 159). Συγκεκριμένα, στις ανωτέρω διατάξεις προβλέπεται ότι τα ισχύοντα στη γενική εκπαίδευση για τις προσλήψεις, τους διορισμούς, τις μεταθέσεις, τις αποσπάσεις και τις τοποθετήσεις εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης ισχύουν και για την Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση, ενώ παρέχεται εξουσιοδότηση στον Υπουργό Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων να καθορίσει, με απόφασή του που εκδίδεται κατόπιν εισήγησης της Διεύθυνσης Ειδικής Αγωγής του Υπουργείου, επιμέρους διαφοροποιήσεις όλων των παραπάνω, λόγω των ιδιαίτερων συνθηκών στην Ειδική Αγωγή.
Κείμενο Διάταξης
Άρθρο …
Ρύθμιση θεμάτων αναπληρωτών εκπαιδευτικών
Ρύθμιση θεμάτων αναπληρωτών εκπαιδευτικών
1. Η παρ. 1 του άρθρου τρίτου του ν. 4395/2016
(Α΄ 110) εφαρμόζεται και για τις προσλήψεις αναπληρωτών εκπαιδευτικών
πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και αναπληρωτών Ειδικού
Εκπαιδευτικού Προσωπικού (ΕΕΠ) και Ειδικού Βοηθητικού Προσωπικού (ΕΒΠ)
για τα σχολικά έτη 2017-2018 και 2018-2019.
2. α) Το άρθρο 22 του ν.3699/2008 (Α΄ 199) , όπως τροποποιήθηκε με το άρθρο 11 παρ.2 του ν.4229/2014 (Α΄ 8), αντικαθίσταται ως εξής:
«Άρθρο 22
Αναπληρωτές εκπαιδευτικοί ΕΑΕ
1. Αν υπάρχουν εκπαιδευτικές ανάγκες που δεν καλύπτονται με μετάθεση, διορισμό, απόσπαση ή συμπλήρωση ωραρίου, προσλαμβάνονται αναπληρωτές ή ωρομίσθιοι εκπαιδευτικοί ΕΑΕ, σύμφωνα με τα ισχύοντα στη γενική εκπαίδευση κατά τα οριζόμενα στην παρ.1 του άρθρου 16.
2. Με απόφαση του Υπουργού Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων, η οποία εκδίδεται ύστερα από εισήγηση της Διεύθυνσης Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης του Υπουργείου, μπορεί να καθορίζονται διαφοροποιήσεις από τα κατά την προηγούμενη παράγραφο ισχύοντα στη γενική εκπαίδευση για την πρόσληψη προσωρινών αναπληρωτών, λόγω των ιδιαίτερων συνθηκών στην ΕΑΕ. Στις διαφοροποιήσεις περιλαμβάνονται, ιδίως, η κατάρτιση κύριου πίνακα κατάταξης στον οποίο εντάσσονται εκπαιδευτικοί που πληρούν τα προσόντα της παρ. 1 του άρθρου 16, και, σε περίπτωση εξάντλησής του, η κατάρτιση επικουρικού πίνακα στον οποίο εντάσσονται εκπαιδευτικοί που πληρούν τα προσόντα των υποπεριπτ. αα΄, ββ΄ και γγ΄ της περιπτ. β΄ της παρ.4 του άρθρου 21, καθώς και τα κριτήρια κατάταξης στους ανωτέρω πίνακες και η μοριοδότησή τους, με γνώμονα την καλύτερη εξυπηρέτηση των αναγκών της ειδικής αγωγής και εκπαίδευσης.
Σε περίπτωση εξάντλησης των πινάκων της προηγούμενης παραγράφου, οι προσλήψεις προσωρινών αναπληρωτών πραγματοποιούνται από τους πίνακες προσωρινών αναπληρωτών της γενικής εκπαίδευσης, με ανάλογη εφαρμογή της περιπτ. γ΄ της παρ. 4 του άρθρου 21».
β) Οι διατάξεις της παρούσας παραγράφου εφαρμόζονται από το σχολικό έτος 2017-2018».
2. α) Το άρθρο 22 του ν.3699/2008 (Α΄ 199) , όπως τροποποιήθηκε με το άρθρο 11 παρ.2 του ν.4229/2014 (Α΄ 8), αντικαθίσταται ως εξής:
«Άρθρο 22
Αναπληρωτές εκπαιδευτικοί ΕΑΕ
1. Αν υπάρχουν εκπαιδευτικές ανάγκες που δεν καλύπτονται με μετάθεση, διορισμό, απόσπαση ή συμπλήρωση ωραρίου, προσλαμβάνονται αναπληρωτές ή ωρομίσθιοι εκπαιδευτικοί ΕΑΕ, σύμφωνα με τα ισχύοντα στη γενική εκπαίδευση κατά τα οριζόμενα στην παρ.1 του άρθρου 16.
2. Με απόφαση του Υπουργού Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων, η οποία εκδίδεται ύστερα από εισήγηση της Διεύθυνσης Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης του Υπουργείου, μπορεί να καθορίζονται διαφοροποιήσεις από τα κατά την προηγούμενη παράγραφο ισχύοντα στη γενική εκπαίδευση για την πρόσληψη προσωρινών αναπληρωτών, λόγω των ιδιαίτερων συνθηκών στην ΕΑΕ. Στις διαφοροποιήσεις περιλαμβάνονται, ιδίως, η κατάρτιση κύριου πίνακα κατάταξης στον οποίο εντάσσονται εκπαιδευτικοί που πληρούν τα προσόντα της παρ. 1 του άρθρου 16, και, σε περίπτωση εξάντλησής του, η κατάρτιση επικουρικού πίνακα στον οποίο εντάσσονται εκπαιδευτικοί που πληρούν τα προσόντα των υποπεριπτ. αα΄, ββ΄ και γγ΄ της περιπτ. β΄ της παρ.4 του άρθρου 21, καθώς και τα κριτήρια κατάταξης στους ανωτέρω πίνακες και η μοριοδότησή τους, με γνώμονα την καλύτερη εξυπηρέτηση των αναγκών της ειδικής αγωγής και εκπαίδευσης.
Σε περίπτωση εξάντλησης των πινάκων της προηγούμενης παραγράφου, οι προσλήψεις προσωρινών αναπληρωτών πραγματοποιούνται από τους πίνακες προσωρινών αναπληρωτών της γενικής εκπαίδευσης, με ανάλογη εφαρμογή της περιπτ. γ΄ της παρ. 4 του άρθρου 21».
β) Οι διατάξεις της παρούσας παραγράφου εφαρμόζονται από το σχολικό έτος 2017-2018».
Αθήνα, 16/3/2017
ΟΙ ΥΠΟΥΡΓΟΙ
ΠΑΙΔΕΙΑΣ
ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΓΑΒΡΟΓΛΟΥ
ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ
ΕΥΚΛΕΊΔΗΣ ΤΣΑΚΑΛΩΤΟΣ
ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΗΣ ΑΝΑΣΥΓΚΡΟΤΗΣΗΣ
ΟΛΓΑ ΓΕΡΟΒΑΣΙΛΗ
ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ
ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΧΟΥΛΙΑΡΑΚΗΣ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου