«Μη γίνεσαι πλεονέκτης, γιατί τον πλεονέκτη τον αποστρέφεται ο Θεός». Αββάς Ισαάκ

Παρασκευή 22 Ιανουαρίου 2021


 

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ

ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ, ΕΡΕΥΝΑΣ ΚΑΙ ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ

-----

ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ

ΔΥΤ. ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ

ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΟ ΚΕΝΤΡΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΥ
(ΠΕ.ΚΕ.Σ) ΔΥΤ. ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ

-----

 

 

 

 

 

     Βαθμός Ασφαλείας:
     Να διατηρηθεί μέχρι:
     Βαθμός Προτεραιότητας:

 

     Κοζάνη, 13/01/2021

     Αριθ. Πρωτ.: 496/13-01-2021

Ταχ. Διεύθυνση        : Μακρυγιάννη 22

Ταχ. Κώδικας           : 501 00

Πόλη                        : Κοζάνη

Πληροφορίες            : Παλαμάς Αθανάσιος

Τηλέφωνο                 : 24610-24756

Τηλεομοιοτυπία        : 24610-24756

Ηλ. ταχυδρομείο      : pekesdm@sch.gr

     Προς

Εκπαιδευτικούς Π.Ε.11( Φυσικής Αγωγής) μέσω των Διευθυντών των Σχολείων Α/μιας και Β/μιας εκπαίδευσης Δυτικής Μακεδονίας

   Κοιν:

Π.Δ.Ε.Δυτ. Μακεδονίας

ΠΕΚΕΣ

 Γραφεία Φ. Αγωγής               Δυτικής Μακεδονίας

 

Θέμα «ΕΠΑΝΑΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΤΟΥ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΦΥΣΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΣΤΗΝ Π/ΘΜΙΑ ΚΑΙ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ ΣΤΗ Δ/ΘΜΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ».

Αγαπητοί/ες συνάδελφοι,

Εύχομαι να είστε όλοι και όλες καλά.

   Η επαναλειτουργία των Δημοτικών Σχολείων (από 11/1/2021) δημιούργησε την ανάγκη ενημέρωσης μέσω του παρόντος εγγράφου, το οποίο αναφέρεται α) στο πλαίσιο διεξαγωγής του μαθήματος Φυσικής Αγωγής στα Δημοτικά Σχολεία (ΥΑ, εγκύκλιοι, οδηγίες) και β) για θέματα αξιολόγησης μαθητών/τριων κατά το Α’ τετράμηνο στην Δ/θμια Εκπαίδευση.

ΕΠΑΝΑΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΔΗΜΟΤΙΚΩΝ ΣΧΟΛΕΙΩΝ

Με την επανέναρξη της λειτουργίας των Δημοτικών Σχολείων, θα πρέπει να αναφερθούμε στην υπεύθυνη στάση των εκπαιδευτικών Φ.Α. κατά το διάστημα της εξ αποστάσεως διδασκαλίας που παρά τις δυσκολίες στάθηκαν δίπλα στους μαθητές τους και ανέδειξαν την αξία του μαθήματος της Φυσικής Αγωγής.

Ελπίζουμε η επιστροφή στη δια ζώσης διδασκαλία να είναι μόνιμη και να επιτρέψει την απρόσκοπτη διεξαγωγή των μαθημάτων και ιδιαίτερα του μαθήματος της Φυσικής Αγωγής που τόσο αναγκαία είναι για την ψυχοκινητική ανάπτυξη των μαθητών/τριών μας.

Κατά τη δια ζώσης επαναλειτουργία των Δημοτικών Σχολείων από (11/1/2021) και για το μάθημα της Φυσικής Αγωγής, πρέπει να δοθεί ιδιαίτερη προσοχή:

1 Στην Κ.Υ.Α. Δ1α/ΓΠ.οικ.: 1293, 8-01-2011,σημείο8 (σελ259)

Όπου αναφέρεται ότι : «…η λειτουργία των δομών (που λειτουργούν δια ζώσης) πραγματοποιείται με υποχρεωτική χρήση μάσκας στους εσωτερικούς και εξωτερικούς χώρους και κατά τη διάρκεια των διαλειμμάτων, αλλά όχι κατά τη διάρκεια της Φυσικής Αγωγής. Κατ’ εξαίρεση η χρήση μάσκας δεν είναι υποχρεωτική στις περιπτώσεις που δεν είναι συμβατή με το βαθμό και το είδος της εκπαιδευτικής ανάγκης του (μαθητή)»

2 Στην εγκύκλιο Δ1/ΓΠ οικ.986/8-1-2021 του Υπουργείου Υγείας

Με θέμα «Συστάσεις για την επαναλειτουργία των εκπαιδευτικών μονάδων με έμφαση στον εξαερισμό των εσωτερικών χώρων τους κατά τη χειμερινή περίοδο με απώτερο σκοπό τον περιορισμό της διασποράς του ιού SARS COV-2»

Με την εγκύκλιο αυτή, δίνονται λεπτομερείς οδηγίες για τον τρόπο συχνού και συστηματικού αερισμού των αιθουσών διδασκαλίας, γυμναστηρίων κ.λ.π. με σκοπό την αποφυγή διασποράς του ιού SARS-COV-2

3 Στις ΟΔΗΓΙΕΣ του ΕΟΔΥ για τα ΔΗΜΟΤΙΚΑ ΣΧΟΛΕΙΑ (Έκδοση11-11-2021, που τροποποιεί την έκδοση της 31/8/2020), με τις οποίες προτείνεται η εφαρμογή πολλαπλών μέτρων προφύλαξης και περιγράφεται το πρωτόκολλο ενεργειών για τη διαχείριση ύποπτου κρούσματος.

4 Την ΚΥΑ Δ1α /ΓΠ οικ. 69543/31-10-2020 (ΦΕΚ 4810τ Β΄),

Η ισχύς της οποίας παρατάθηκε έως 31/3/2021 στην ΚΥΑ αυτή περιγράφονται θέματα λειτουργίας Σχολικών Μονάδων για την αποφυγή διάδοσης του κορωνοϊού COVID-19 που αφορούν και τη διεξαγωγή του μαθήματος Φυσικής Αγωγής. Ιδιαίτερα: To άρθρο 2 «Υποχρεωτική χρήση μη ιατρικής μάσκας» και το άρθρο 6 «Γενικά μέτρα προστασίας», το οποίο αναφέρεται στην τήρηση των μέγιστων δυνατών αποτελεσμάτων, στην ορθή εφαρμογή υγιεινής και απολύμανσης, στη χρήση της μπάλας και λοιπών οργάνων γυμναστικής αθλοπαιδιών, στην αποφυγή συγχρωτισμού μαθητών κ.λ.π.

ΕΞ’ ΑΠΟΣΤΑΣΕΩΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΚΑΙ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ ΣΤΗ ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

Η εξ αποστάσεως εκπαίδευση στην Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση συνεχίζεται με την ίδια λογική όπως και προηγουμένως.

Σημαντικό στοιχείο στις παρούσες συνθήκες είναι η αξιολόγηση των μαθητών κατά το 1ο τετράμηνο.

Στη Φυσική Αγωγή ίσως παρουσιάζονται διαφορετικές δυσκολίες και ιδιαιτερότητες από τα άλλα μαθήματα.

Μπορούμε να λάβουμε υπόψη τα παρακάτω κριτήρια:

1 Τα στοιχεία που υπάρχουν από τη φετινή δια ζώσης διδασκαλία (παρατήρηση του εκπαιδευτικού ή κινητικά τεστ που διεξήχθησαν).

Αξιολογούμε κατά περίπτωση, την πρόοδο του μαθητή και την επίδοσή του σε κινητικές δεξιότητες και στοιχεία Φ.Κ.

2 Τα στοιχεία που έχουμε στη διάθεσή μας από τη δια ζώσης και εξ αποστάσεως διδασκαλία του μαθήματος και αφορούν την προσπάθεια, τη συμμετοχή και την εν γένει στάση του μαθητή.

3 Τα δεδομένα που έχουμε στη διάθεσή μας από την φετινή εξ αποστάσεως διδασκαλία και αφορούν το γνωστικό τομέα της Φυσικής Αγωγής.

Μπορούμε να αξιολογήσουμε κατά περίπτωση, την πρόοδο του μαθητή και το γνωστικό του επίπεδο (από προφορικές ερωτήσεις, εκπόνηση εργασιών κ.λ.π.)

Παρά τις δυσκολίες θα καταβληθεί προσπάθεια -όπως πάντα- για αντικειμενική αξιολόγηση των μαθητών/τριών μας, λαμβάνοντας υπόψη τις ατομικές ιδιαιτερότητες των μαθητών (κινητικές-σωματικές, μαθησιακές δυσκολίες), αλλά και τις συνθήκες της συγκεκριμένης περιόδου (προβλήματα τεχνικής φύσεως στην εξ αποστάσεως εκπαίδευση, αναγκαστικές αλλαγές θεματικών ενοτήτων κ.λ.π.)

Εύχομαι Καλή Χρονιά και να είστε όλοι υγιείς

 

 

                                                                          Με εκτίμηση

                                                                    Αθανάσιος Παλαμάς

                                                                   ΣΕΕ Φυσικής Αγωγής

                                                             ΠΕΚΕΣ Δυτικής Μακεδονίας

 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου