«Μη γίνεσαι πλεονέκτης, γιατί τον πλεονέκτη τον αποστρέφεται ο Θεός». Αββάς Ισαάκ

Τετάρτη 22 Απριλίου 2020

Σήμερα (12 μ.μ.) η ανακοίνωση του Πολυνομοσχεδίου του υπ. Παιδείας - Οι τρεις άξονες

Στο επικείμενο πολυνομοσχέδιο δεν θα περιλαμβάνονται: η επαναφορά του θεσμού του Σχολικού Συμβούλου, οι νέες Δομές Εκπαίδευσης και διαδικασία επιλογής Στελεχών Εκπαίδευσης, και η κατάργηση των ΠΕΚΕΣ
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS
Σήμερα  Τετάρτη , στις 12 το μεσημέρι, μέσω τηλεδιάσκεψης, θα παρουσιάσει η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Παιδείας  , στους εκπαιδευτικούς συντάκτες το πολυνομοσχέδιο   το οποίο περιέχει διατάξεις και για τις τρεις βαθμίδες εκπαίδευσης.
Στη συνέχεια ρο πολυνομοσχέδιο θα τεθεί σε   δημόσια  διαβούλευση, στο opengov.
Το esos θα συμμετάσχει στη Συνέντευξη Τύπου και θα δημοσιεύσει άμεσα το πολυνομοσχέδιο, μόλις το παραλάβει από ο υπουργείο Παιδείας.

Στο επικείμενο πολυνομοσχέδιο, σύμφωνα με διασταυρωμένες πληροφορίες του esos,αν και μετά την αποκάλυψη του esos ότι θα εξαιρεθούν οι διαδικασίες επιλογής στελεχών υπήρξαν από στελέχη της ΝΔ πιέσεις μέχρι και στο γραφείο του πρωθυπουργού να συμπεριληφθούν, τελικά  δεν θα περιλαμβάνονται:
1. Η επαναφορά του θεσμού του Σχολικού Συμβούλου.
2. Οι νέες Δομές Εκπαίδευσης .
3. Η διαδικασία επιλογής Στελεχών Εκπαίδευσης, και
4. Η κατάργηση των ΠΕΚΕΣ.
Παράταση θητειών;
Η μη  συμπερίληψη των παραπάνω διατάξεων, ενδεχομένως, να οδηγήσει την   υπουργό Παιδείας Ν. Κεραμέως σε απόφαση παράτασης της θητείας των Διευθυντών των σχολείων και των Διευθυντών Εκπαίδευσης.
Αρχές Μαίου στη Βουλή
Η διαβούλευση θα διαρκέσει περίπου μια εβδομάδα και αμέσως  μετά θα κατατεθεί, προς ψήφιση, στη Βουλή.
Το πολυνομοσχέδιο , μεταξύ άλλων, περιλαμβάνει:
Α. Διορθωτικές αλλαγές στο σύστημα εισαγωγής στα ΑΕΙ “Γαβρόγλου”.
Β. Επαναφορά της Τράπεζας Θεμάτων
Γ. Αξιολόγηση σχολικών μονάδων και εκπαιδευτικών- Επιμόρφωση
Δ. Πλαίσιο λειτουργίας και ίδρυση νέων Πειραματικών και Πρότυπων Σχολείων.
Ε. Νέες Θεματικές Ενότητες, στο Νηπιαγωγείο, Δημοτικό και Γυμνάσιο.
Ζ. Ρυθμίσεις για τη διευκόλυνση σύμπραξης των ελληνικών με ξένα Πανεπιστήμια.
Η. Ρυθμίσεις για τη διαδικασία Πρυτανικών εκλογών.
Θ. Ρυθμίσεις για μη απαιτητή αναγνώριση από  ΔΟΑΤΑΠ πτυχίων,  για υποψήφιους φοιτητές  πολίτες εκτός ευρωπαϊκής Ένωσης που επιθυμούν να εγγραφούν στα ξενόγλωσσα τμήματα των ελληνικών Πανεπιστημίων.
Ι. Μετεγγραφές φοιτητών
Οι τρεις άξονες του πολυνομοσχεδίου
Το Σχέδιο Νόμου  κινείται σε 3 άξονες: το πρόγραμμα του σχολείου, την ενίσχυση του εκπαιδευτικού έργου και τις εκπαιδευτικές δομές.
Για το πρόγραμμα του σχολείου:
  •     Διαμόρφωση νέων προγραμμάτων σπουδών και σταδιακή επιμόρφωση των εκπαιδευτικών  .
  •     Πιλοτική ένταξη των εργαστηρίων δεξιοτήτων το σχ. έτος 2020-2021 στο υποχρεωτικό ωρολόγιο πρόγραμμα.
  •     Ενίσχυση πληροφορικής, κλασικών γραμμάτων, ξένων γλωσσών και φυσικής αγωγής.
  •     Τροποποίηση των εξεταζόμενων μαθημάτων και σταδιακή αλλαγή της φιλοσοφίας των εξετάσεων - έμφαση στις ερευνητικές εργασίες.
  •     Θεσμοθέτηση Τράπεζας Θεμάτων, ήδη από το 2020-21 για την Α’ Λυκείου.
  •     Ενίσχυση του Εθνικού Απολυτηρίου.
Για την ενίσχυση του εκπαιδευτικού έργου:
  •     Έμφαση στην επιμόρφωση, με πρωτοπόρες δράσεις και καινοτόμες μεθόδους.
  •     Αξιολόγηση της σχολικής μονάδας από το 2020-21, και αυστηροποίηση θεσμικού πλαισίου ώστε να εξασφαλιστεί η εφαρμογή της.
  •     Δρομολόγηση ήδη από το 2020 διαδικασίας για την αξιολόγηση εκπαιδευτικών.
Για τις εκπαιδευτικές δομές:
  •     Δάσκαλοι στην τάξη: π.χ. διπλή μοριοδότηση δυσπρόσιτων περιοχών, προτεραιότητα στην κάλυψη κενών των πανελλαδικώς εξεταζόμενων μαθημάτων, διετής διάρκεια πινάκων.
  •     Πρότυπα και Πειραματικά Σχολεία: 24 πρότυπα και 38 πειραματικά σχολεία ήδη από το Σεπτέμβριο του 2020, ανοιχτή πρόσκληση εντός του 2020 για επέκταση.
  •     Ασφάλεια στο σχολείο: Δάσκαλος/Καθηγητής Εμπιστοσύνης, θέσπιση σχολικών κανονισμών, αναδιάρθρωση των παιδαγωγικών μέτρων και τακτική συλλογή δεδομένων μέσω της αξιολόγησης της σχολικής μονάδας.
Επίσης, το νομοσχέδιο περιλαμβάνει βελτιωτικές ρυθμίσεις για την Ανώτατη Εκπαίδευση, όπως:
  •     Εξωστρέφεια: δυνατότητα ίδρυσης ξενόγλωσσων προπτυχιακών προγραμμάτων από κάθε ΑΕΙ (χωρίς  να απαιτείται έγκριση Υπουργού και χωρίς υποχρεωτική συνεργασία με άλλο ίδρυμα), θεσμοθέτηση κοινών και διπλών προγραμμάτων σπουδών μεταξύ ελληνικών και ξένων ΑΕΙ, διευκολύνσεις στην προσέλκυση και τη διαμονή αλλοδαπών φοιτητών (π.χ. απαλλαγή από ΔΟΑΤΑΠ).
  •     Αλλαγές στη διοίκηση: ενιαίο ψηφοδέλτιο για τις εκλογές των Πρυτανικών Αρχών, ηλεκτρονική ψηφοφορία, καθιέρωση της τετραετούς θητείας.
  •     Αλλαγές στις μετεγγραφές: εξορθολογισμός οικονομικών και κοινωνικών κριτηρίων, προσθήκη ακαδημαϊκού κριτηρίου (επίτευξη υψηλού ποσοστού επί της βάσης του τελευταίου εισαχθέντος) .
Πως θα οργανωθεί η Τράπεζα Θεμάτων
Το ΙΕΠ θα καλέσει τους εκπαιδευτικούς να υποβάλουν  θέματα διαβαθμισμένης δυσκολίας σε ηλεκτρονική πλατφόρμα.
Τα θέματα θα αξιολογηθούν από Επιτροπές Ειδικών  , που επίσης θα συστηθούν από το ΙΕΠ, και εφόσον κριθούν κατάλληλα , θα συμπεριληφθούν στην Τράπεζα.
Επίσης θα επανεξετασθούν  τα θέματα της Τράπεζας του 2014.
Στόχος μας είναι η θεραπεία μιας παθογενούς κατάστασης που καθιστά οιονεί προσχηματική μια ολόκληρη εκπαιδευτική βαθμίδα.
Λύκειο
Για τον προσδιορισμό του βαθμού του Εθνικού Απολυτηρίου θα συνυπολογίζονται οι βαθμοί των τριών τάξεων  του Λυκείου με ειδικό συντελεστή ανά τάξη.
Η μεταρρύθμιση αυτή προϋποθέτει την εφαρμογή της Τράπεζας Θεμάτων, την αξιολόγηση των σχολικών μονάδων και των εκπαιδευτικών , τα Προγράμματα Σπουδών, την ενίσχυση των προϋποθέσεων προαγωγής και απόλυσης των μαθητών στο Λύκειο.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου