«Μη γίνεσαι πλεονέκτης, γιατί τον πλεονέκτη τον αποστρέφεται ο Θεός». Αββάς Ισαάκ

Σάββατο 1 Φεβρουαρίου 2014

                                             ENHMEΡΩΤΙΚΟ  ΣΗΜΕΙΩΜΑ
                                            ---------------------------------------

         Πραγματοποιήθηκε την Τρίτη 28 Ιανουαρίου 2014 στην Βέροια εκδήλωση με θέμα: «Αξιολόγηση-Χειραγώγηση η στάση του συνδικαλιστικού κινήματος» από την Δ.Ο.Ε..
Η εκδήλωση ξεκίνησε με χαιρετισμούς των Προέδρων Εκπαιδευτικών Π.Ε. Ημαθίας και Νάουσας και του Αντιδημάρχου Ημαθίας.
Ακολούθησε εισηγητική ομιλία του Προέδρου tης Δ.Ο.Ε. κ. Κόκκινου Χαράλαμπου, ο οποίος μεταξύ άλλων τόνισε τα παρακάτω:
-    Ότι πιστεύουμε στην συλλογική διαδικασία.
-    Πιστεύουμε στους κοινούς στόχους.
-   Οτι δεν έγινε την τρέχουσα σχολική περίοδο ούτε ένας διορισμός.
-   Οτι δεν γίνονται στην ώρα τους οι υπηρετικές μεταβολές.
-    Δεν υπάρχουν χρήματα.
-    Αναφέρθηκε στην στοχοποίηση του κλάδου.
-    Υπάρχει μετάθεση ευθυνών.
-    Ναι στην αξιολόγηση που προάγει τον εκπαιδευτικό και όχι στην αξιολόγηση-χειραγώγηση.
-    Δεν υπάρχει σχεδιασμός στο Υ.ΠΑΙ.Θ..
-    Το Υ.ΠΑΙ.Θ. συζητάει την επιμήκυνση του Σχολικού έτους.
-    Επιδιώκουν την διάσπαση-διαίρεση του κλάδου.
-    Χρειάζεται όλοι μαζί να αντισταθούμε στην καταιγίδα.
-    Κανείς στις ομάδες εργασίας για την αξιολόγηση.
- Το κείμενο υπογραφών εναντίον της αξιολόγησης υπογράφτηκε  πάνω από 70.000 εκπαιδευτικούς.

Την εισηγητική ομιλία του Προέδρου ακολούθησε η εισήγηση των προσκεκλημένων ομιλητών  της Δ.Ο.Ε. με θέματα:
            «Η Νομοθετική αξιολόγηση του Εκπαιδευτικού και του Εκπαιδευτικού έργου από την σκοπιά των Εκπαιδευτικών, της Παιδαγωγικής και της Κριτικής θεώρησης» με εισηγητή τον κ. , Καθηγητή Σχολικής Παιδαγωγικής και Εκπαιδευτικής Αξιολόγησης του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων.
            «Η Αξιολόγηση και ό ρόλος του Εκπαιδευτικού» με τον κ., Καθηγητή Παιδαγωγικού Τμήματος Δημοτικής Εκπαίδευσης Α.Π.Θ..

            Οι εισηγητές αναφέρθηκαν στα παρακάτω:
            Χαράλαμπος Κωνσταντίνου
             - Πρόωρη εγκατάλειψη του επαγγέλματος.
-    Στην εργασιακή ανασφάλεια.
-    Στα διάφορα «μαγειρέματα».
-    Στην εμπορευματοποίηση.
-    Στην τυποποίηση παιδαγωγικών πρακτικών.
-    Στην στασιμότητα.
-    Στις δραματικές μειώσεις και συγχωνεύσεις Σχολείων.
-    Στους μηδενικούς διορισμούς.
-    Στις διαθεσιμότητες (Β/θμια Εκπαίδευση).
-    Στην κατάργηση της μετεκπαίδευσης.
-    Στην εξαθλίωση των Εκπαιδευτικών.
-    Στο γεγονός ότι η αξιολόγηση δεν μπορεί να είναι αξιόπιστη αφού με 2-3 ώρες οι Σύμβουλοι θα κρίνουν το έργο χιλιάδων ωρών των συναδέλφων
(είναι π.χ. σαν να βλέπει κάποιος 1’ ταινίας 2 ωρών).
-    Πειθαρχικά μέτρα.
-    Ποσοστώσεις κλιμακωτές που θα εντείνουν τον ανταγωνισμό των συναδέλφων.
-    Υπάρχει μηχανική πτωσιακή διαδικασία, που έχει εξιλαστήρια θύματα τους συναδέλφους από μεμονωμένες αξιολογήσεις.
-    Έγινε αναφορά στα λόγια του Γληνού:
«Ο Δάσκαλος που δεν είναι ελεύθερος, δεν μπορεί να διαμορφώσει παρά ανελεύθερους και ψυχικά ανάπηρους συνανθρώπους».
-    Ο στόχος παραμένει το Δημόσιο-Δωρεάν Δωδεκάχρονο Σχολείο.


            Γιώργος Γρόλλιος
-    Ο θεσμός του «επιθεωρητή».
-    Υπάρχει έλλέιψη κουλτούρας και πολιτισμού.
-    Ο Συνδικαλισμός.
-    Υπάρχει ελλειπή ενημέρωση.
-    Συγκεντρωτικός χαρακτήρας του Εκπαιδευτικού συστήματος.
-    Έλλειψη διαλόγου.
-    Παλινδρομίσεις του Υ.ΠΑΙ.Θ..
-    Δυσπιστία.
    Υπάρχει έλλειψη εμπιστοσύνης.
-    Υπάρχει ανεπάρκεια αξιολογητών.
-    Υπάρχει σκοπιμότητα της αξιολόγησης.

Απαιτείται:
-    Συλλογική ευθύνη.
-    Αιτιολογισμός.
-    Να αποκατασταθεί η δυσπιστία.
-    Να υπάρξει αμοιβαία εμπιστοσύνη για να γίνει η Αξιολόγηση.
    Η Αξιολόγηση να μην είναι τιμωρητική.
-    Να υπάρξει διαφάνεια και συλλογικότητα, αφού υπάρχει ζήτημα εμπιστοσύνης προς το κράτος που εκπροσωπεί το Υ.ΠΑΙ.Θ. ειδικά την τελευταία πενταετία.
 Το πρόβλημα δεν είναι η Αξιολόγηση αλλά η ασκούμενη Εκπαιδευτική πολιτική.

Κατόπιν τον λόγο πήραν οι αιρετοί Κ.Υ.Σ.Π.Ε. κ.κ. Παληγιάννης Βασίλειος και Μπράτης Δημήτριος, οι οποίοι αναφέρθηκαν με την σειρά τους στα παρακάτω:
Παληγιάννης Βασίλειος:
-    Υπάρχουν 1.000 κενά εκπαιδευτικών στα σχολεία μας.
-    Ζήσαμε τραγελαφικές καταστάσεις με τις αποσπάσεις για την τρέχουσα σχολική περίοδο που δημιούργησε χάος.
-    Η εγκύκλιος των μεταθέσεων θα έπρεπε να εκδοθεί τον Οκτώβριο, για να μπορέσουν οι συνάδελφοι να καταθέσουν τις αιτήσεις τον Νοέμβριο και ενώ διανύουμε τις τελευταίες
 μέρες του Ιανουαρίου δεν έχει εκδοθεί ακόμη και αυτό δημιουργεί ερωτηματικά για το Υ.ΠΑΙ.Θ..

               Μπράτης Δημήτριος:
-    Τα τελευταία χρόνια το συνδικαλιστικό κίνημα αντιστάθηκε στα διάφορα Προεδρικά Διατάγματα για την Αξιολόγηση με τα επιθυμητά αποτελέσματα για τον κλάδο και αυτό πιστεύω θα συμβεί και τώρα.
-    Αναφέρθηκε στις Μετατάξεις, οι οποίες, τόνισε σε μεγάλο βαθμό, πραγματοποιήθηκαν με ρουσφετολογικά κριτήρια.
            ΠΕΠΟΙΘΗΣΗ ΤΩΝ ΑΙΡΕΤΩΝ ΤΟΥ Κ.Υ.Σ.Π.Ε. ήταν ότι ΟΛΟΙ ΜΑΖΙ ΜΠΟΡΟΥΜΕ ΝΑ ΔΩΣΟΥΜΕ ΤΗΝ ΑΠΑΝΤΗΣΗ.
            Ακολούθησαν τοποθετήσεις εκπροσώπων-παρατάξεων-συνέδρων και οι εργασίες έκλεισαν από τον Πρόεδρο της Δ.Ο.Ε. κ. Χαράλαμπο Κόκκινο.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου