Ο Διευθυντής Σχολικής Μονάδας είναι πράγματι… “Διευθυντής;”
Του Γιάννη Πλάταρου
Πάρα πολύ σοβαρό το θέμα και θα το πλησιάσουμε χαλαρά , πάντα με όμως με επιχειρήματα:
1) Στο Σχολείο «κυρίαρχο Παιδαγωγικό όργανο» και «αποφασιστικό» είναι ο Σύλλογος Διδασκόντων (Σ.Δ.), ΝΑΙ Ή ΟΧΙ; («Όσοι πιστοί» προσεγγίστε το ερώτημα)
2) Ο λεγόμενος «Διευθυντής Σχολείου» είναι.... εργοδότης;
α) Προσλαμβάνει το προσωπικό; ΟΧΙ
β) Αξιολογεί το προσωπικό; ΟΧΙ
γ) Είναι πειθαρχικός προϊστάμενος του προσωπικού ; ΟΧΙ.
δ) Μπορεί να απολύσει προσωπικό; ΟΧΙ
ε) Μπορεί να εισηγηθεί απόλυση προσωπικού ΟΧΙ
στ) Πληρώνει ο ίδιος το προσωπικό ; ΟΧΙ.
ζ) Προΐσταται του Συλλόγου; ΟΧΙ (Προεδρεύει ως πρώτος μεταξύ ίσων)
η) Συγκαλεί όποτε θέλει τον Σύλλογο; (ΝΑΙ, αλλά και ο Σύλλογος συγκαλείται όποτε θέλει το 1/3 των μελών του!)
θ) Μπορεί να κάνει πολιτική προσέλκυσης «πελατών;» (Μαθητών Γονέων;) ΟΧΙ. Οι μαθητές εγγράφονται βάσει χωροταξικής κατανομής.
ι) Μπορεί να διαφημίσει τις επιτυχίες του; ΟΧΙ. Απαγορεύεται διαφήμιση Δημόσιας Υπηρεσίας τοπικά . Μόνο τα φροντιστήρια θα διαφημίσουν τις δικές σας επιτυχίες ως δικές τους.
ια) Μπορεί ο Διευθυντής να διαφοροποιήσει «το προϊόν που πουλάει»; ΟΧΙ. Υπάρχει άτεγκτο στενό Α.Π.Σ. που προβλέπει το παραμικρό. Πώς θα γίνει το μάθημα, η ύλη, τα πάντα.
ιβ) Μπορεί ο Διευθυντής να αλλάξει την διαρρύθμιση των επίπλων του Σχολείου; ΟΧΙ ( Ο πρώην Ο.Σ.Κ. παρέχει κάτι ομοιόμορφα θρανία και έπιπλα και καθίσματα )
ιγ) Μπορεί να αποφασίσει ανακαίνιση καταστήματος; (ΟΧΙ. Μόνο εισήγηση και λεφτά ΔΕΝ υπάρχουν)
ιδ) Μπορεί να αναθέσει σε καθηγητή να φτιάξει βρύση; ΟΧΙ. Αυτός θα την φτιάξει, διότι λεφτά δεν υπάρχουν για υδραυλικό και τι μας νοιάζει εμάς, να βρείτε λεφτά, εμείς εκπαιδευτικοί είμαστε, διευθυντής δνε ήθελες να γίνεις; κτλ κτλ κτλ)
ιε) Μπορεί να αναθέσει σε καθηγητή να φτιάξει το φωτοτυπικό ; ΟΧΙ.
ιστ) Μπορεί να αναθέσει σε καθηγητή να βγάλει το χαρτί που κόλλησε στο φωτοτυπικό; ΟΧΙ. Μόνο αυτός ξέρει!
ιζ) Μπορεί να αναθέσει σε καθηγητή απεγκλωβισμό από κλειδωμένη τάξη; ΟΧΙ, αν δεν πρωτοστατεί κι αυτός
ιη) Μπορεί να αναθέσει μεταφορά βιβλίων σε εκπαιδευτικούς; ΟΧΙ αν δεν μεταφέρει πρώτος κι αυτός.
ιΘ) Αναθέτει γνωστά εκ των προτέρων καθορισμένα καθήκοντα σε προσωπικό που θα κρίνει ότι θα πάει το Σχολείο μπροστά; ΟΧΙ ! Μόνο εισηγείται στον Σύλλογο, ο Σύλλογος ΑΠΟΦΑΣΙΖΕΙ και την «λέζα» την πληρώνει πάντα ο «Διευθυντής» (Τα εισαγωγικά τα έχουμε αιτιολογήσει)
Πραγματικά μπορώ να γράψω άλλα 40 -50 περιπτώσεις, σταματάω εδώ.
ΕΡΩΤΗΜΑ:
Είναι Διευθυντής ο ....Διευθυντής;
Πάει πρώτος και φεύγει τελευταίος από το Σχολείο. Είναι Διευθυντής;
Εντέλλεται να πάει να ανοίξει το Σχολείο καλοκαιριάτικα όταν όλοι είναι σε διακοπές. Λέει«ΟΧΙ ΔΕΝ ΠΑΩ» ή τσακίζεται και πάει;
Εδώ μπορώ να γράψω άλλα 10 περίπου, παρεμφερή, δεν τα γράφω, δεν θα φτιάξουμε βιβλίο. ...
Δίνω και μια πρόχειρη απάντηση στο τεχνικό δίλημμα της παραπάνω μοριοδότησης (πάντα με ερωτήματα!)
Γιατί όλοι φωνάζουν πως μεγάλο κριτήριο είναι η ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ και όχι «λοιπή εκπαιδευτική»(=διοικητική) εμπειρία;
Γιατί ο Διευθυντής κατά το καθηκοντολόγιο είναι «Παιδαγωγικός και επιστημονικός υπεύθυνος» του Σχολείου;
Να την και η ΚΑΘΑΡΗ ΑΝΤΑΠΑΝΤΗΣΗ στο συνδικαλιστικό κακής ποιότητας αίτημα:
(Απόσπασμα από το ΦΕΚ 1340/2002 - Φ.353.1/324/105657/Δ1/2002)
ΑΡΘΡΟ 27
1. Ο Διευθυντής της σχολικής μονάδας βρίσκεται στην κορυφή της σχολικής κοινότητας και είναι διοικητικός αλλά και επιστημονικός παιδαγωγικός υπεύθυνος στο χώρο αυτό.
1. Ο Διευθυντής της σχολικής μονάδας βρίσκεται στην κορυφή της σχολικής κοινότητας και είναι διοικητικός αλλά και επιστημονικός παιδαγωγικός υπεύθυνος στο χώρο αυτό.
2. Ειδικότερα ο Διευθυντής της σχολικής μονάδας:
α) Καθοδηγεί τη σχολική κοινότητα ώστε να θέσει υψηλούς στόχους και να εξασφαλίσει τις προϋποθέσεις για την επίτευξή τους για ένα σχολείο δημοκρατικό και ανοικτό στην κοινωνία.
(Σ.Σ. Με το δικό του όραμα καθοδηγεί ή με τον άτεγκτο μπούσουλα του υπουργείου;)
(Σ.Σ. Με το δικό του όραμα καθοδηγεί ή με τον άτεγκτο μπούσουλα του υπουργείου;)
β) Καθοδηγεί και βοηθεί τους εκπαιδευτικούς στο έργο τους, και ιδιαίτερα τους νεότερους, αναλαμβάνει πρωτοβουλίες εκπαιδευτικού και παιδαγωγικού χαρακτήρα και οφείλει να αποτελεί παράδειγμα.
(Σ.Σ. Έχει δηλαδή επιστημονική και ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ εμπειρία και κάνει και τον Μέντορα και συμβουλεύει ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΑ και ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΑ)
(Σ.Σ. Έχει δηλαδή επιστημονική και ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ εμπειρία και κάνει και τον Μέντορα και συμβουλεύει ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΑ και ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΑ)
γ) Φροντίζει ώστε το σχολείο να γίνει στοιχειώδης μονάδα επιμόρφωσης των εκπαιδευτικών σε θέματα διοικητικά, παιδαγωγικά και επιστημονικά.
(Σ.Σ. Εδώ το τρίπτυχο φαίνεται καλύτερα: ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΑ, ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΑ, ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΑ)
(Σ.Σ. Εδώ το τρίπτυχο φαίνεται καλύτερα: ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΑ, ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΑ, ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΑ)
δ) Προΐσταται των εκπαιδευτικών και συντονίζει το έργο τους. Συνεργάζεται μαζί τους ισότιμα και με πνεύμα αλληλεγγύης. Διατηρεί και ενισχύει την συνοχή του Συλλόγου Διδασκόντων, αμβλύνει τις αντιθέσεις, ενθαρρύνει τις πρωτοβουλίες των εκπαιδευτικών, εμπνέει και παρέχει θετικά κίνητρα σ΄ αυτούς.
(Σ.Σ. Αυτά τα κάνει ένας -πέραν των άλλων- επαρκής ηθικά άνθρωπος)
(Σ.Σ. Αυτά τα κάνει ένας -πέραν των άλλων- επαρκής ηθικά άνθρωπος)
ε) Ελέγχει την πορεία των εργασιών και κατευθύνει τους εκπαιδευτικούς ώστε να ανταποκρίνονται έγκαιρα στις υποχρεώσεις που ανέλαβαν. Τέλος, αξιολογεί τους εκπαιδευτικούς, όπως η νομοθεσία ορίζει, έχοντας ως γνώμονα της αξιολόγησής του τους στόχους της αξιολόγησης.
(Σ.Σ. Κάνει τον επιστάτη σε αυστηρά καθορισμένο καθηκοντολόγιο και αξιολογεί όπως η νομοθεσία ορίζει (ΔΕΝ ορίζει) πάντα με γνώμονα τα κριτήρια άλλων και όχι τα δικά του (επιστάτης)
Από τα παραπάνω, ΒΓΑΙΝΕΙ ΤΟ ΠΟΡΙΣΜΑ, ΟΤΙ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΟ ΜΑΣΤΕΡ =ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟ ΜΑΣΤΕΡ =ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΟ ΜΑΣΤΕΡ. Χοντρικά. Αλλά δίκαια. Κυρίως νόμιμα. Η διάρκειά τους (πιστωτικές μονάδες) είναι κάτι άλλο και βεβαίως τα μάστερ στην ιχθυοκαλλιέργεια, να μετρούν λιγότερο.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου