«Μη γίνεσαι πλεονέκτης, γιατί τον πλεονέκτη τον αποστρέφεται ο Θεός». Αββάς Ισαάκ

Παρασκευή 5 Ιουνίου 2015

ΠΕΚΑΠ: Ανοιχτή Επιστολή προς τον Πρωθυπουργό κ. Α. Τσίπρα



pekapΑξιότιμε κύριε Πρωθυπουργέ,
Στις 28 Μαΐου 2015 το Υπουργείο Παιδείας εξέδωσε Δελτίο Τύπου με θέμα «Ένταξη των Σχολών, των Τμημάτων και των Εισαγωγικών Κατευθύνσεων στα Επιστημονικά Πεδία και συντελεστές βαρύτητας μαθημάτων για το σχολικό έτος 2015-2016», στο οποίο ανακοινώθηκε η επιστημολογικά απαράδεκτη κατανομή των Σχολών και Τμημάτων των Πανεπιστημίων και ΤΕΙ. Τα πρώτα αρνητικά σημάδια, για την Πληροφορική είχαν φανεί νωρίτερα, όταν το περασμένο Φθινόπωρο η ΠΕΚΑΠ δρομολογούσε την επαναφορά του μαθήματος της Πληροφορικής στις Πανελλαδικές εξετάσεις. Τότε εφημερίδες και επιστημονικά σωματεία εναντιώθηκαν υπέρ του δέοντος σε αυτή την προοπτική, με ανακοινώσεις και δημοσιεύματα στον ηλεκτρονικό και έντυπο τύπο, προσβλέποντας σε ίδια συμφέροντα.
Παράλληλα ο τότε Υπεύθυνος Παιδείας του ΣΥΡΙΖΑ και σημερινός αναπληρωτής Υπουργός Παιδείας Τ. Κουράκης, καταψήφισε τη σχετική τροπολογία στη Βουλή (27/11/2014),  παρά τις αντίθετες δηλώσεις που είχε κάνει στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων (2/9/2013).
Σήμερα, με το προαναφερθέν Δελτίο Τύπου τίθεται μείζον θέμα, γιατί διαχωρίζονται αυθαίρετα τα Τμήματα Πληροφορικής σε διαφορετικά Επιστημονικά Πεδία, με αποτέλεσμα οι υποψήφιοι των Πανελλαδικών Εξετάσεων, να μην έχουν τη δυνατότητα, που είχαν μέχρι σήμερα, να δηλώνουν στο μηχανογραφικό τους ταυτόχρονα τόσο τα Πολυτεχνικά Τμήματα όσο και τα Πανεπιστημιακά Τμήματα. Επιπλέον, με βάση τον πρόσφατα ψηφισθέντα Νόμο 4317/15, για την εισαγωγή στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση, οι υποψήφιοι για τα Πολυτεχνικά Τμήματα δεν εξετάζονται στο μάθημα της Πληροφορικής, ενώ με το ΦΕΚ 995/29-05-2015 για την εισαγωγή τους στα Τμήματα Πληροφορικής του 5ου Επιστημονικού Πεδίου, παρατηρείται ακόμα ένα παράδοξο, όπου για τον προσδιορισμό του συνόλου των μορίων δεν υπολογίζεται ο συντελεστής βαρύτητας του μαθήματος Πληροφορικής, όπως θα ήταν αναμενόμενο.
Επιπρόσθετα, σύμφωνα με τα σύγχρονα Αναλυτικά Προγράμματα Σπουδών σε ευρωπαϊκό και παγκόσμιο επίπεδο, οι υποψήφιοι φοιτητές διδάσκονται και εξετάζονται σε μαθήματα που επιλέγουν με βάση τις Σχολές προτίμησής τους και στην προκειμένη περίπτωση, ένα από αυτά, δε μπορεί παρά να είναι και το μάθημα της Πληροφορικής για όλα τα Τμήματα Πανεπιστημίων, Πολυτεχνικών Σχολών και ΤΕΙ Πληροφορικής. Θεωρούμε ότι αποτελεί οπισθοδρόμηση για τα εκπαιδευτικά πράγματα της εποχής μας, ακατανόητη και προκλητική η στερούμενης επιστημολογικής βάσης κατανομή των Τμημάτων και καλούμε τους ιθύνοντες του Υπουργείου Παιδείας να διορθώσουν άμεσα τις στρεβλώσεις της προτεινόμενης κατάταξης. Σε κάθε περίπτωση, η ΠΕΚΑΠ θα αντιδράσει δυναμικά στην προσπάθεια απαξίωσης της παρεχόμενης Πληροφορικής Παιδείας στο Γενικό Λύκειο και θα συμπορευτεί με όλες τις δυνάμεις της στο κύμα διαμαρτυρίας που έχει ξεσηκωθεί, αρχής γενομένης με την ανακοίνωση (29/5/2015) του Προέδρου του Τμήματος Πληροφορικής του ΑΠΘ, σύμφωνα με την οποία γνωστοποιείται η πρόθεση του να καταφύγει σε κάθε νόμιμο μέσο για την ακύρωση αυτής της άδικης ρύθμισης, καθώς και τις κινητοποιήσεις των Προέδρων των υπολοίπων Τμημάτων.
Αξιότιμε κύριε Πρωθυπουργέ,
Σε μία ύστατη προσπάθεια να εισακουστούμε από την ηγεσία του ΥΠΟΠΑΙΘ και για να πρυτανεύσει η λογική, περιμένουμε από σας να αφουγκραστείτε τις ανάγκες της κοινωνίας και να λάβετε τις απαραίτητες πρωτοβουλίες, ώστε να διευθετηθεί με δίκαιο και βασισμένο σε επιστημονικά κριτήρια τρόπο ένα τόσο κρίσιμης σημασίας θέμα, που αφορά τη νέα γενιά και το μέλλον της χώρας.
Το ΔΣ της ΠΕΚΑΠ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου