Αυξημένος ήταν κατά το απερχόμενο σχολικό έτος 2023-24 , σε σχέση με το 2022-23,   ο αριθμός  των μαθητών Δημοτικού , που συμμετείχαν στο Πρόγραμμα Κολύμβηση, σύμφωνα με στοιχεία τα οποία ανακοίνωσε σήμερα το υπουργείο Παιδείας.



Ειδικότερα, το σχολικό έτος 2023-24, διδάχθηκε σε 1.472 σχολικές μονάδες στις Γ ́ και Δ ́ τάξεις της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης σε σύνολο 35.369 μαθητών/τριών έναντι 1.359 σχολικών μονάδων και σε σύνολο 31.981 μαθητών/τριών του σχολικού έτους 2022-2023.

Επιπλέον, με βάση τα δεδομένα που έχουν συλλεχθεί από το ερωτηματολόγιο που διανεμήθηκε στα Δημοτικά Σχολεία της χώρας προκύπτουν ενδεικτικά τα παρακάτω στατιστικά στοιχεία:

Α. Από τις 4.514 σχολικές μονάδες της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης: ▪ 

  • Απάντησαν 2.765 σχολικές μονάδες.
  • Δεν απάντησαν 1.749 σχολικές μονάδες.

Β. Από τις 2.765 σχολικές μονάδες που απάντησαν:

  • Διδάχθηκε το αντικείμενο της κολύμβησης σε 1.159 σχολικές μονάδες.
  • Δεν διδάχθηκε το αντικείμενο της κολύμβησης σε 1.606 σχολικές μονάδες.

Γ. Από τις 1.159 σχολικές μονάδες που απάντησαν και στις οποίες διδάχθηκε το αντικείμενο της κολύμβησης έχουμε τα εξής στοιχεία:

α. Τάξεις που διδάχθηκε το αντικείμενο της κολύμβησης: ▪ Στη Γ ́ Τάξη σε 1.133 σχολικές μονάδες.

  • Στη Δ ́ Τάξη σε 331 σχολικές μονάδες.

β. Εκπαιδευτικός Φυσικής Αγωγής, κλάδου ΠΕ11, που δίδαξε το αντικείμενο της κολύμβησης στις σχολικές μονάδες:

  • Εκπαιδευτικός Φυσικής Αγωγής, κλάδου ΠΕ11, με ειδίκευση «κολύμβηση» σε 879 σχολικές μονάδες.
  • Εκπαιδευτικός Φυσικής Αγωγής, κλάδου ΠΕ11, (που έχει διδαχθεί το αντικείμενο της κολύμβησης, όπως προκύπτει από την αναλυτική βαθμολογία του πτυχίου) σε 280 σχολικές μονάδες.

γ. Μήνας που ξεκίνησε η διδασκαλία του αντικειμένου της κολύμβησης στις σχολικές μονάδες:

  • Σεπτέμβριος σε 17 σχολικές μονάδες.
  • Οκτώβριος σε 207 σχολικές μονάδες. 
  • Νοέμβριος σε 63 σχολικές μονάδες.
  • Δεκέμβριος σε 80 σχολικές μονάδες.
  • Ιανουάριος σε 223 σχολικές μονάδες. 
  • Φεβρουάριος σε 63 σχολικές μονάδες. 
  • Μάρτιος σε 310 σχολικές μονάδες.
  • Απρίλιος σε 140 σχολικές μονάδες. 
  • Μάϊος σε 54 σχολικές μονάδες.
  • Ιούνιος σε 2 σχολικές μονάδες.

δ. Τύπος κολυμβητηρίου στο οποίο διδάχθηκε το αντικείμενο της κολύμβησης στις σχολικές μονάδες:

  • Ανοικτό κολυμβητήριο σε 412 σχολικές μονάδες.
  • Κλειστό κολυμβητήριο σε 747 σχολικές μονάδες.

ε. Το κολυμβητήριο στο οποίο διδάχθηκε το αντικείμενο της κολύμβησης στις σχολικές μονάδες
ήταν:

  • Δημοτικό κολυμβητήριο σε 1020 σχολικές μονάδες.
  • Ιδιωτικό κολυμβητήριο σε 40 σχολικές μονάδες (μέσω εισήγησης των οικείων Δήμων).
  • Κολυμβητήριο Αθλητικού Ομίλου σε 23 σχολικές μονάδες.
  • «Άλλο» κολυμβητήριο (Πανεπιστημιακό, Γ.Γ.Α., Εθνικό Αθλητικό Κέντρο, κ.λπ.) σε 76 σχολικές μονάδες.

Δ. Από τις 1.606 σχολικές μονάδες που απάντησαν και στις οποίες δεν διδάχθηκε το αντικείμενο της κολύμβησης αναφέρθηκαν οι εξής λόγοι (οι σχολικές μονάδες μπορούσαν να επιλέξουν παραπάνω από έναν λόγο):

  • «Δεν υπάρχει κοντινό κολυμβητήριο» απάντησαν οι 810 σχολικές μονάδες.
  • «Δεν υπήρχε εκπαιδευτικός Φυσικής Αγωγής» απάντησαν οι 347 σχολικές μονάδες.
  • «Δεν καλύφθηκαν τα έξοδα μετακίνησης» απάντησαν οι 205 σχολικές μονάδες.
  • «Δεν ήθελε ο σύλλογος γονέων» απάντησαν οι 15 σχολικές μονάδες.
  • «Δεν γνώριζαν για τη διδασκαλία του αντικειμένου της κολύμβησης» απάντησαν οι 63 σχολικές μονάδες.
  • «Δεν υπήρχε ενδιαφέρον μαθητών για συμμετοχή» απάντησαν οι 245 σχολικές μονάδες.
  • «Άλλος» λόγος («πρόβλημα με το κολυμβητήριο, δεν επιλέχθηκε το σχολείο, δήλωσαν ενδιαφέρον αλλά δεν έλαβαν ενημέρωση, δεν έγινε το μάθημα, δεν γνώριζαν ή δεν υπήρχε ενημέρωση, δεν υπήρχε εκπαιδευτικός, πρόβλημα με μετακίνηση» κ.λπ.) απάντησαν οι 370 σχολικές μονάδες.