«Μη γίνεσαι πλεονέκτης, γιατί τον πλεονέκτη τον αποστρέφεται ο Θεός». Αββάς Ισαάκ

Τρίτη 31 Οκτωβρίου 2017

Υπουργός: Στόχος μας η κατάργηση του κλειστού αριθμού εισακτέων


 
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS
 Ο απώτερος στόχος είναι εκτός από τις Ιατρικές, τα Πολυτεχνεία και ενδεχομένως τις Νομικές να μην υπάρχει κλειστός αριθμός εισαγωμένων.

Αυτό ανακοίνωσε ο υπουργός Παιδείας Κ. Γαβρόγλου στη σημερινή Συνέντευξη Τύπου και υπογράμμισε τα εξής:
  • Αυτό είναι η μεγάλη δυνατότητα που θα δοθεί στην ελληνική κοινωνία να μπορούν τα παιδιά να σπουδάζουν αυτό που θέλουν, γιατί αυτό έχει σημασία. Δεν έχει σημασία να μπεις στο Πανεπιστήμιο, έχει σημασία να μπεις στο Πανεπιστήμιο και να σπουδάσεις αυτό που θέλει.
  • Υπάρχουν ορισμένες Σχολές που για το άμεσο μέλλον δεν μπορούμε να δούμε τη λύση τους και αυτές είναι οι τρεις που σας είπα.
  •  Πέρα όμως από αυτά, υπάρχουν άπειρα Τμήματα. Εμείς όταν λέμε στα Πανεπιστήμια μας να πουν τη στρατηγική τους, η στρατηγική τους συμπεριλαμβάνει και ίδρυση καινούργιων Τμημάτων. Γιατί στο μεταξύ ξέρετε, ότι έχουν υπάρξει καινούργια γνωστικά πεδία.
  •  Να σας θυμίσω στο Πανεπιστήμιο Αθηνών υπήρχε το Τμήμα Φυσιογνωστικό, χρόνια ολόκληρα. Αυτό στη δεκαετία του ’80 χωρίστηκε στη Βιολογία και τη Γεωλογία. Ενώ τα δυο αυτά ήταν μαζί για πάρα πολλές δεκαετίες. Λέμε εδώ ότι υπάρχουν καινούργια γνωστικά πεδία σε όλο τον κόσμο και στην Ελλάδα.
  • Άρα η στρατηγική είναι τι κάνουμε με τα υπάρχοντα, τι κάνουμε με τα ΤΕΙ και τι κάνουμε με την ίδρυση καινούργιων Τμημάτων. Άρα στο διηνεκές και όχι στο διηνεκές μετά από πολλά χρόνια, ο στόχος ακριβώς είναι αυτός: η κατάργηση του κλειστού αριθμού σε πάρα πολλά Τμήματα.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Μετά την πενταετία δηλαδή θα μπορούσε να λειτουργήσει αυτό; Να μην υπάρχει κλειστός αριθμός;
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Νομίζω είναι απολύτως ρεαλιστικό.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Και θα υπάρχει απλά βαθμολογικό όριο;
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: θα το δούμε, καλά να είμαστε, τότε. Οι ιατρικές και πολυτεχνικές νομίζουμε δεν είναι ρεαλιστικό να πούμε ότι στην πενταετία μπορεί να καταργηθεί ο κλειστός αριθμός και δεν ξέρουμε αν πρέπει και να καταργηθεί. Η Νομική είναι κάτι το διαφορετικό και πρέπει να το δούμε, αλλά υπάρχουν πολλά άλλα γνωστικά πεδία που ξέρουμε ότι το υπάρχον εξεταστικό σύστημα αφήνει έξω παιδιά που είναι πάνω από τη βάση, το γνωρίζετε αυτό.
                        Γιατί; Γιατί τα παιδιά αυτά θέλησαν να πάνε σε ένα γνωστικό πεδίο, άντε στο διπλανό του. Δεν θέλησαν να βάλουν 38 επιλογές και να πάνε σε κάτι που δεν θέλουν. Εμείς αυτό που θέλουμε είναι και ποιοτική Ανώτατη Εκπαίδευση και τα παιδιά να σπουδάζουν αυτό που θέλουν. Εκτός, όπως σας είπα, από αυτούς τους δυο τομείς ενδεχομένως και τη Νομική.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου