«Μη γίνεσαι πλεονέκτης, γιατί τον πλεονέκτη τον αποστρέφεται ο Θεός». Αββάς Ισαάκ

Παρασκευή 8 Σεπτεμβρίου 2017

Λείπουν οι μισοί καθηγητές από τα ελληνικά σχολεία της Γερμανίας


ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS
Την  αγανάκτηση και την αγωνία της ομογένειας  για τις τεράστιες ελλείψεις εκπαιδευτικών που υπάρχουν στα σχολεία της Βόρειας Ρηνανίας-Βεστφαλίας Γερμανίας διατυπώνει η τοπική ΕΛΜΕ , με επιστολή της προς τον υπουργό παιδείας Κώστα Γαβρόγλου, και τον αρμόδιο υφυπουργό Κ. Ζουράρι .
“Σχεδόν μια εβδομάδα μετά την έναρξη της σχολικής χρονιάς, πάνω από το 40% των θέσεων εκπαιδευτικών παραμένουν κενές με το πρόβλημα να είναι ιδιαιτέρως οξυμένο σε ειδικότητες όπως οι μαθηματικοί, οι φυσικοί και οι φιλόλογοι. Η τραγικές αυτές ελλείψεις έχουν καταστήσει τη λειτουργία των εκπαιδευτικών μονάδων της περιοχής μας υποτυπώδη, δημιουργώντας έντονη ανησυχία σε γονείς και μαθητές, οι οποίοι βλέπουν τα σχολεία στα οποία έχουν επενδύσει το μέλλον τους, να αδυνατούν να ανταποκριθούν έστω και στοιχειωδώς στο ρόλο τους”, τονίζει η ΕΛΜΕ στην επιστολή της και υπογραμμίζει:
ΚΑΤΑΣΤΡΟΦΙΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΣΤΙΣ ΑΠΟΣΠΑΣΕΙΣ: Δυστυχώς το πρόβλημα της έλλειψης εκπαιδευτικών τείνει πλέον να καταστεί χρόνιο, ως αποτέλεσμα της -κατα την άποψή μας- καταστροφικής πολιτικής του Υπουργείου στον τρόπο με τον οποίο γίνονται οι αποσπάσεις τα τελευταία χρόνια.
ΑΝΤΙΚΙΝΗΤΡΑ: Πιο συγκεκριμένα, με τον τελευταίο νόμο που αφορά στην ελληνόγλωσση εκπαίδευση  αφενός απομακρύνθηκαν δεκάδες εκπαιδευτικοί οι οποίοι ήταν διατεθειμένοι να παραμείνουν και να προσφέρουν τις υπηρεσίες τους πέραν της πενταετίας λαμβάνοντας αποκλειστικά τις τακτικές τους αποδοχές, ενώ την ίδια στιγμή με την επαναφορά της διάταξης για την απώλεια της οργανικής θέσης από την πρώτη στιγμή της απόσπασης, δημιουργήθηκε ένα ισχυρότατο αντικίνητρο για όσους από τους συναδέλφους θα επιθυμούσαν να αποσπαστούν.
ΚΑΘΥΣΤΕΡΕΙ Η ΚΑΤΑΒΟΛΗ ΤΩΝ ΕΠΙΜΙΣΘΙΩΝ: Ακόμη, η καταβολή των επιμισθίων καθυστερεί υπερβολικά, δημιουργώντας τεράστια προβλήματα στους νεοαπασπασθέντες -και όχι μόνο- εκπαιδευτικούς, καθώς αδυνατούν να εκπληρώσουν τις υπέρογκες οικονομικές ανάγκες που δημιουργεί η μετεγκατάσταση στο εξωτερικό (υψηλά ενοίκια και κόστος ζωής σε χώρες όπου δεν υπάρχει καμία άλλη οικονομική στήριξη για αυτούς, π.χ. οικογένεια, κτλ, αγορά οικοσκευής, εγγυήσεις κτλ.)
ΕΡΩΤΗΜΑΤΙΚΑ ΓΙΑ ΤΟ ΜΕΛΛΟΝ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΙΚΩΝ ΣΧΟΛΕΙΩΝ: Σε αυτά τα δομικά πλέον προβλήματα, έρχονται να προστεθούν και οι αδικαιολόγητες καθυστερήσεις στην ολοκλήρωση των διαδικασιών των νέων αποσπάσεων με  αποτέλεσμα να δημιουργούνται ερωτηματικά για τις προθέσεις του Υπουργείου σχετικά με το μέλλον των σχολείων και της ελληνόγλωσσης εκπαίδευσης στο εξωτερικό.
ΕΚΚΛΗΣΗ ΠΡΟΣ ΤΟΝ ΥΠΟΥΡΓΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ: Σας καλούμε, λοιπόν, να παρέμβετε προκειμένου να ολοκληρωθούν άμεσα και χωρίς άλλες καθυστερήσεις οι διαδικασίες των νέων αποσπάσεων. Δεδομένης της αδυναμίας να καλυφθούν στο σύνολό τους τα κενά, θεωρούμε επιβεβλημένη την επανεξέταση του τρόπου με τον οποίο διενεργούνται οι αποσπάσεις και πιο συγκεκριμένα των διατάξεων που αποκλείουν την απόσπαση πέραν της πενταετίας. Ταυτόχρονα, πρέπει να καταργηθεί άμεσα η παράγραφος 4 του άρθρου 16 του νόμου  4415/2016  που επανέφερε την απώλεια της οργανικής θέσης για όσους εκπαιδευτικούς αποσπώνται στο εξωτερικό.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου