Ποια ήταν η ανταπόκριση του υπουργείου Παιδείας στις προτάσεις του Συνήγορου του Πολίτη
Προτάθηκε ο εξορθολογισμός (διαβάθμιση κυρώσεων ανάλογα με τις συνέπειες που προκαλούνται) του υφιστάμενου συστήματος κυρώσεων που επιβάλλονται στους αναπληρωτές και ωρομίσθιους εκπαιδευτικούς, οι οποίοι δεν αποδέχονται την πρόσληψή τους
Σειρά προτάσεων κατέθεσε ο Συνήγορος του Πολίτη μέσα στο έτος 2024, προς το υπουργείο Παιδείας, το οποίο ανταποκρίθηκε στα εξής ζητήματα:
- Ενημέρωσε ότι προσανατολίζεται στο να ρυθμίσει κανονιστικά/νομοθετικά στο άμεσο μέλλον τα θέματα αδειοδότησης και λειτουργίας των Κέντρων Μελέτης, συμπεριλαμβανομένων των όρων και προϋποθέσεων απασχόλησης του προσωπικού σε αυτά, και της εποπτείας τους (σ.σ. παρότι μπάινουμε στο νέο σχολικό έτος δεν υπήρξε καμία νομοθετική πρωτοβουλία από το υπουργείο Παιδείας).
- Ως προς τα summer camps των ιδιωτικών εκπαιδευτηρίων, η χρήση των εγκαταστάσεων των ιδιωτικών εκπαιδευτηρίων εκτός του διδακτικού ωραρίου δεν υπόκειται στον έλεγχο του Υπουργείου.
- Τέλος, δίδεται η δυνατότητα έκδοσης Υπουργικής Απόφασης που θα ρυθμίζει μόνο τις προϋποθέσεις χρήσης των κτηριακών εγκαταστάσεων των ιδιωτικών σχολείων.
Οι προτάσεις:
Προτάθηκε η επέκταση της μοριοδότησης στις προσλήψεις εκπαιδευτικών για υποψήφιους που έχουν οριστεί δικαστικοί συμπαραστάτες αδελφών και επιπλέον έχουν αναλάβει την επιμέλειά τους.
Προτάθηκε ο εξορθολογισμός (διαβάθμιση κυρώσεων ανάλογα με τις συνέπειες που προκαλούνται) του υφιστάμενου συστήματος κυρώσεων που επιβάλλονται στους αναπληρωτές και ωρομίσθιους εκπαιδευτικούς, οι οποίοι δεν αποδέχονται την πρόσληψή τους ή αποδέχονται την πρόσληψή τους και στη συνέχεια παραιτούνται, με αποτέλεσμα να μένουν εκτός εργασίας για ένα (1) έως τρία (3) σχολικά έτη, ανάλογα με τη δομή που καλούνται να στελεχώσουν.
Προτάθηκε, κατόπιν προβλημάτων που διαπιστώθηκαν λόγω των συγχωνεύσεων τμημάτων, ιδίως σε σχολικές μονάδες πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης της Αττικής:
α) να επανεξετασθεί το νομικό πλαίσιο, ώστε να μην παρατηρούνται αντι- φάσεις στις προβλέψεις του άρθρου 6 παρ. 1 του ν. 3699/2008, όπως έχει τροποποιηθεί και ισχύει,
β) να προβλεφθεί η δυνατότητα ευελιξίας ως προς τον ελάχιστο αριθμό μα- θητών/ τριών για τη συγκρότηση τμήματος και να μην επιβάλλεται η συγχώ- νευση τμήματος σε περιπτώσεις όπου, κατόπιν αυτής, μαθητές/τριες εμφα- νίζονται ως υπεράριθμοι, προκειμένου να μην υποχρεούνται σε μετεγγραφή,
γ) να τροποποιηθεί η με αριθμ. πρωτ. Γ.7/80483/Δ1/15.07.2024 εγκύκλιος ως προς την εξομοίωση του θεσμού της παράλληλης στήριξης με εκείνον του Τμήματος Ένταξης, σχετικά με την εφαρμογή της δυνατότητας μείωσης του αριθμού των μαθητών του τμήματος κατά τρεις (3), σε σχέση με τον μέγι- στο προβλεπόμενο αριθμό ανά τμήμα, όταν σε αυτό φοιτούν μαθητές/τριες με αναπηρία ή/και με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες (κατά το άρ. 6, παρ. 1 του ν. 3699/2008), καθώς η εξομοίωση των δύο θεσμών δεν προβλέπεται στην ισχύουσα νομοθεσία.
Προτάθηκε η διαμόρφωση κατάλληλου θεσμικού πλαισίου και προδιαγραφών λειτουργίας, για τη ρύθμιση των όρων φοίτησης στα Κέντρα Μελέτης και στα summer camps των κέντρων αυτών και των ιδιωτικών εκπαιδευτηρίων.
Προτάθηκαν (οιπροτάσεις απευθύνθηκαν και στα Υπουργεία Υποδομών και Μεταφορών και Εσωτερικών):
α) να εκπονούνται και να τηρούνται τα εγκεκριμένα κτιριολογικά προγράμ- ματα και να λαμβάνεται υπόψη το σχετικό πόρισμα της αρμόδιας Επιτροπής Καταλληλόλητας, για το οποίο θα πρέπει να προβλεφθεί ο έλεγχος σε δεύ- τερο βαθμό, από αρμόδιο όργανο,
β) τα κτιριολογικά προγράμματα να γίνονται σεβαστά κατά την εφαρμογή και να αποφεύγεται η αύξηση δυναμικότητας σε αριθμό μαθητών,
γ) να επικαιροποιηθούν οι προδιαγραφές του Ο.Σ.Κ. για τα διδακτήρια, και
δ) δεδομένης της εκπνοής του χρονικού διαστήματος, εντός του οποίου οι Δήμοι όφειλαν να έχουν προβεί στη μετεγκατάσταση των μαθητών σε μόνιμες δομές προσχολικής εκπαίδευσης, να απομακρυνθούν οι προκατασκευ- ασμένες αίθουσες.
Προτάθηκε(η πρόταση απευθύνθηκε και στο Υπουργείο Εσωτερικών) η ανάληψη κάθε αναγκαίας νομοθετικής πρωτοβουλίας, και ειδικότερα η έκδοση της προβλεπόμενης, από τις διατάξεις της παρ. 5 του άρθρου 98 του ν. 4823/2021, Κ.Υ.Α., προκειμένου να καθορισθούν με σαφήνεια οι όροι και οι προϋποθέσεις παραχώρησης των σχολικών κτιρίων για την πραγματοποίηση εκδηλώσεων. Βάσει της ανωτέρω νομοθεσίας, η παραχώρηση οφείλει να συνάδει με την κατά προορισμό χρήση των εν λόγω κτιρίων, και πρέπει να προβλέπονται, μεταξύ άλλων, τα χρονικά διαστήματα της παραχώρησης εκτός του ωρολογίου διδακτικού προγράμματος και εκτός της σχολικής χρο- νιάς, ο χαρακτήρας των εκδηλώσεων, οι ώρες παραχώρησης και ο χαρακτή- ρας των τρίτων φορέων με τους οποίους δύναται να συνεργάζεται η σχολική μονάδα.
Αποδοχή προτάσεων προηγούμενων ετών
Είχαν γίνει προτάσεις για την ενίσχυση της παρουσίας και του ρόλου των ψυχολόγων και των κοινωνικών λειτουργών στις σχολικές μονάδες225. Ανταπόκριση: Το Υ.ΠΑΙ.Θ.Α. αποδέχθηκε εν μέρει την πρόταση, με την έκδοση της με αριθμ. 138415/Δ3 εγκυκλίου με θέμα: «Οδηγίες – κατευθύνσεις για τη λειτουργία των θεσμών ενταξιακής εκπαίδευσης». Στην εγκύκλιο αναφέρεται, με- ταξύ άλλων, ότι: «ο ψυχολόγος και ο κοινωνικός λειτουργός των Ε.Δ.Υ. ανήκουν στο προσωπικό του σχολείου και δεν λειτουργούν ως “εξωτερικοί επισκέπτες”.
Σε αυτό το πλαίσιο τα μέλη των Ε.Δ.Υ., σε αρχικό στάδιο, δέχονται και ακούν μαθητές/μαθήτριες που επιθυμούν να τους συναντήσουν για να αναφέρουν ή να ζητήσουν περισσότερες πληροφορίες για κάποιο θέμα που τους/τις απασχολεί, χωρίς να απαιτείται η συναίνεση του γονέα/κηδεμόνα». Στο ίδιο πνεύμα αναμέ- νεται τροποποίηση του πλαισίου, ώστε να καλύπτονται ρητά και οι αντίστοιχοι επαγγελματίες που υπηρετούν σε σχολικές μονάδες με άλλο πλαίσιο.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου