«Μη γίνεσαι πλεονέκτης, γιατί τον πλεονέκτη τον αποστρέφεται ο Θεός». Αββάς Ισαάκ

Τρίτη 22 Ιουλίου 2025

 Έναρξη της διαδικασίας στελέχωσης και λειτουργίας των Κέντρων Καινοτομίας στην Εκπαίδευση 

dictyo.gr

 

 

Το Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού ανακοινώνει την έναρξη της διαδικασίας για τη σύσταση και στελέχωση των Κέντρων Καινοτομίας (ΚΕ.Κ.), τα οποία θα λειτουργήσουν εντός των Περιφερειακών Διευθύνσεων Εκπαίδευσης (ΠΔΕ), ως νέοι υποστηρικτικοί και αναπτυξιακοί θεσμοί για το σχολείο του 21ου αιώνα.

Η ίδρυση και λειτουργία των Κέντρων Καινοτομίας εντάσσεται στο στρατηγικό σχεδιασμό για την ενίσχυση της δημιουργικότητας, της καινοτομίας και της εξωστρέφειας των σχολικών μονάδων, με στόχο τη στήριξη εκπαιδευτικών και μαθητών στην εφαρμογή σύγχρονων, καινοτόμων παιδαγωγικών προσεγγίσεων.

Σκοπός και λειτουργική ταυτότητα των Κέντρων Καινοτομίας

Τα Κέντρα Καινοτομίας καλούνται να λειτουργήσουν ως πυρήνες δημιουργίας, συνεργασίας και στήριξης καινοτόμων δράσεων στο εκπαιδευτικό σύστημα. Ο ρόλος τους περιλαμβάνει:

  • Την προώθηση της πειραματικής, διεπιστημονικής και ερευνητικής προσέγγισης στη διδασκαλία.
  • Την ενίσχυση του δημιουργικού δυναμικού των εκπαιδευτικών και την ενθάρρυνση των μαθητών σε πρωτοβουλίες και συμμετοχικές πρακτικές.
  • Την υποστήριξη σχολικών μονάδων στον σχεδιασμό, την εφαρμογή και τη διάχυση καινοτόμων εκπαιδευτικών προγραμμάτων.
  • Τη διασύνδεση της εκπαιδευτικής κοινότητας με επιστημονικούς, πολιτιστικούς, τεχνολογικούς και κοινωνικούς φορείς.

Διοικητική συγκρότηση και επιτελική εποπτεία

Η λειτουργία των ΚΕ.Κ. θα εποπτεύεται και θα υποστηρίζεται από Επιτελική Ομάδα Σχεδιασμού και Υποστήριξης, η οποία συγκροτείται στην Κεντρική Υπηρεσία του Υπουργείου. Η ομάδα αυτή:

  • Παρέχει οδηγίες και εργαλεία για τον σχεδιασμό δράσεων.
  • Παρακολουθεί την υλοποίηση των πρωτοβουλιών των ΚΕ.Κ.
  • Σχεδιάζει και υποστηρίζει επιμορφωτικά προγράμματα για τα μέλη των Κέντρων.
  • Διαμορφώνει προτάσεις για τη συνεχή αναβάθμιση του θεσμού.

Διαδικασία στελέχωσης – Προϋποθέσεις και κριτήρια

Η στελέχωση των Κέντρων Καινοτομίας περιλαμβάνει:

  1. Επιλογή Συντονιστή Καινοτομίας σε κάθε ΠΔΕ, με διετή θητεία. Ο ρόλος του συντονιστή είναι επιτελικός, οργανωτικός και υποστηρικτικός. Απαιτούνται:Συγκρότηση Ομάδας Καινοτομίας από ενεργούς εκπαιδευτικούς όλων των βαθμίδων, οι οποίοι επιθυμούν να συμβάλουν στην ανάπτυξη και εφαρμογή καινοτόμων πρακτικών σε συνεργασία με σχολικές μονάδες.
    • Διδακτική και διοικητική εμπειρία,
    • Τεκμηριωμένη εμπλοκή σε καινοτόμα προγράμματα,
    • Ικανότητες σχεδιασμού και συντονισμού εκπαιδευτικών δράσεων.

Η επιλογή θα βασίζεται σε αντικειμενικά κριτήρια, βάσει προσόντων, επαγγελματικής διαδρομής και συμμετοχής σε καινοτόμες δράσεις.

Καθήκοντα και αρμοδιότητες των ΚΕ.Κ. και του Συντονιστή

Τα Κέντρα Καινοτομίας, με τον συντονισμό του αρμόδιου στελέχους, θα έχουν την ευθύνη να:

  • Συντάσσουν και υλοποιούν ετήσιο σχέδιο δράσης.
  • Υποστηρίζουν σχολικές μονάδες στην ανάπτυξη εκπαιδευτικών προγραμμάτων με θεματολογία όπως: STE(A)M, τεχνητή νοημοσύνη, βιώσιμη ανάπτυξη, πολιτισμός, κοινωνική επιχειρηματικότητα, δημοκρατία και ανθρώπινα δικαιώματα.
  • Συνεργάζονται με δομές υποστήριξης του εκπαιδευτικού έργου (ΠΕ.Κ.Ε.Σ., ΚΕ.Δ.Α.ΣΥ, ΕΚΦΕ κ.ά.).
  • Προάγουν τη διάχυση καλών πρακτικών και την αξιολόγηση των καινοτόμων παρεμβάσεων.
  • Οργανώνουν επιμορφωτικές και ενημερωτικές δράσεις για εκπαιδευτικούς.

Χρονοδιάγραμμα υλοποίησης

Η διαδικασία υποβολής αιτήσεων και επιλογής των στελεχών θα πραγματοποιηθεί κατά τη διάρκεια του καλοκαιριού. Η ολοκλήρωση της στελέχωσης και η έναρξη της πιλοτικής λειτουργίας των ΚΕ.Κ. προγραμματίζεται έως τον Σεπτέμβριο του 2025, ώστε να ενταχθούν δυναμικά στον εκπαιδευτικό σχεδιασμό της νέας σχολικής χρονιάς.

Το Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού:

Μέσω των Κέντρων Καινοτομίας, επιδιώκει να δημιουργήσει ένα σταθερό, ευέλικτο και δημιουργικό περιβάλλον συλλογικού σχεδιασμού, συνεργασίας και ενδυνάμωσης των εκπαιδευτικών. Η προσπάθεια αυτή αποτελεί επένδυση στο ανθρώπινο δυναμικό της εκπαίδευσης και απάντηση στις σύγχρονες παιδαγωγικές προκλήσεις.

 ΤΟ ΦΕΚ ΕΔΩ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου