Την  ανάγκη  να μπουν κριτήρια στη Μεταλυκειακή Εκπαίδευση τόνισε ο υπουργός Παιδείας Κυριάκος, μιλώντας σήμερα στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής, κάνοντας λόγο παράλληλα για Ελντοράντο.

"Έμμεση  άσκηση κυριαρχίας του Κράτους  είναι αυτό  κάνουμε με το νόμο για τα Μη Κρατικά Πανεπιστήμια" είπε ο Κυριάκος Πιερρακάκης και πρόσθεσε: "Και είναι σπουδαίο να το κάνουμε για να μην υπάρχει ένα El Dorado εκεί έξω στη μεταλυκειακή εκπαίδευση. "

Ερήμην μας  λύθηκε το θέμα των επαγγελματικών δικαιωμάτων των Κολλεγίων,από ευρωπαϊκές οδηγίες  τόνισε ο υπουργός Παιδείας και σημείωσε τα εξής:

  • Το να μπουν ρυθμιστικοί όροι,  έμμεσα a-propos, το να μπουν σκληροί ρυθμιστικοί όροι έχετε καταλάβει ότι είναι κάτι που τα κολέγια το θέλουν; Δεν το θέλουν. Είναι σαφές. Ανοίξτε οποιαδήποτε εφημερίδα, οποιαδήποτε. Παντού γκρινιάζουν για αυτό το πράγμα. 
  • Γιατί αυτή τη στιγμή που έχουμε ένα περιβάλλον αρρύθμιστο θα δημιουργηθεί μια πολύ πιο ποιοτικά ελεγχόμενη κατηγορία με μη κερδοσκοπικό χαρακτήρα, η οποία εκ των πραγμάτων δεν τους αρέσει. 
  • Όπως δεν τους αρέσει και το γεγονός ότι μπήκε η ΕΒΕ (Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής). Την οποία πριν κατακρίνατε ότι είχε μπει στον κατώτατο κόφτη της, στο κατώτατο σημείο της μόνο και μόνο για να δημιουργήσει, όπως λέγατε, πελατεία και τώρα που είδατε ότι τη βάζουμε και στα παραρτήματα των μη κρατικών πανεπιστημίων έχετε μετατοπίσει την κριτική προς τα επάνω. 
  • Ναι αλλά η ίδια κριτική ισχύει για τη διασυνοριακότητα, για αυτούς που σπουδάζουν στο εξωτερικό, για αυτούς που σπουδάζουν στα κολέγια, εκεί τίποτα; Δεν υπάρχει; Υπάρχει μια πραγματικότητα εκεί έξω. Το να την αναγνωρίσεις είναι το πρώτο βήμα του να ξεκινάς να τη λύνεις. Αυτό λέμε, αυτό λέω και ακριβώς για αυτό τον λόγο πιστεύουμε και πιστεύω βαθιά σε αυτή τη συγκεκριμένη ρύθμιση, η οποία, ξανά για να μη βάζουμε παντού, αν θέλετε και υπερβολές, σε ότι αφορά τα 30 τα 29 άρθρα τα οποία έχουν να κάνουν με τα παραρτήματα είναι ένας νόμος που αφορά τα 24 Δημόσια Πανεπιστήμια ως προς την ισότιμη αναγνώριση του ακαδημαϊκού δικαιώματος. Όλο το άλλο είναι λυμένο. Είτε το θέλουμε, είτε δεν το θέλουμε. Κι εγώ σας λέω ότι είναι λυμένο με τρόπο που δεν θέλω. Το λέω σε πρώτο ενικό. Πρέπει να μπουν κριτήρια. Έμμεση άσκηση κυριαρχίας του κράτους είναι αυτό που κάνουμε, με αυτόν τον τρόπο. Και είναι σπουδαίο να το κάνουμε για να μην υπάρχει ένα El Dorado εκεί έξω στη μεταλυκειακή εκπαίδευση. 
  • Οπότε με αυτή την έννοια, πρέπει να μπορέσουμε να κάνουμε και άλλες παρεμβάσεις. Και πρόσθετες παρεμβάσεις για να μπορέσουμε και να φέρουμε πίσω ένα μεγάλο κομμάτι των Ελλήνων που σπουδάζουν στο εξωτερικό και να κάνουμε την Ελλάδα Περιφερειακό Κέντρο Εκπαίδευσης και ναι όλα αυτά έχουν ενταχθεί στην ίδια νομοθετική ρύθμιση ακριβώς επειδή έχουν ενιαία φιλοσοφία. Ακριβώς επειδή πρέπει να διεθνοποιηθούν τα Δημόσια Πανεπιστήμια. Ακριβώς επειδή πρέπει να μπορέσουμε να φέρουμε ξένους φοιτητές και από αυτά για αυτό έχουμε και πολλές τέτοιες ρυθμίσεις. Και βέβαια αυτές είναι ρυθμίσεις, ξαναλέω, οι οποίες ήρθαν από την ίδια την ακαδημαϊκή κοινότητα και ακριβώς για αυτό υιοθετήθηκαν.