«Μη γίνεσαι πλεονέκτης, γιατί τον πλεονέκτη τον αποστρέφεται ο Θεός». Αββάς Ισαάκ

Δευτέρα 22 Ιανουαρίου 2024

 ΠΕΚ: Αναπλήρωση χαμένων ωρών-Το υπουργείο δοκιμάζει τη λογική μας!

ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Πάνω που πιστέψαμε ότι μπορεί και να απαλλαγούμε από τον βομβαρδισμό αντιφατικών και ακατάληπτων εγκυκλίων,  το Υπουργείο Παιδείας έσπευσε  να διαψεύσει  τις προσδοκίες μας.

Μέσω της εγκυκλίου με θέμα «Ενημέρωση για τη λειτουργία σχολικών μονάδων» η Υφυπουργός Ζέτα Μακρή ενημερώνει τα σχολεία ότι σχετικά με την αναπλήρωση ωρών λόγω καταλήψεων ισχύουν παράλληλα δύο κοινές υπουργικές αποφάσεις μία του 2019 (79742/ΓΔ4/21-05-2019) και μία του 2021 (111525/ΓΔ4/09-09-2021).

Μόνο που αυτό πολύ απλά δεν μπορεί να συμβαίνει επειδή η μεν  πρώτη του 2019 ορίζει τους τρόπους αναπλήρωσης των χαμένων διδακτικών ωρών μέσα από  μία σειρά μέτρων όπως αξιοποίηση των σχολικών εορτών, περιορισμός των εργάσιμων ημερών των πολυήμερων εκδρομών και περικοπή περιπάτων και εκδρομών, ενώ η δεύτερη προβλέπει αναπλήρωση χαμένων ωρών με σύγχρονη εξ αποστάσεως εκπαίδευση (webex) μία διαδικασία άκρως προβληματική, ατελέσφορη διδακτικά,  την οποία το Υπουργείο έχει επιβάλλει σε   εκπαιδευτικούς και μαθητές.  Αυτό εφαρμόζεται στα σχολεία που είναι υπό κατάληψη αυτές τις ημέρες.

Η εγκύκλιος μάλιστα της υφυπουργού, αναφέρεται στο άρθρο 3 της σχετικής Κ.Υ.Α. του 2021 σύμφωνα με το οποίο “ η  απουσία μαθητή/τριας από κάθε διδακτική ώρα σύγχρονης εξ αποστάσεως εκπαίδευσης καταγράφεται από τον εκπαιδευτικό …σε Ηλεκτρονικό Ημερήσιο Δελτίο Φοίτησης”.

Ο παραλογισμός της εγκυκλίου που απαιτεί διπλή αναπλήρωση των χαμένων διδακτικών ωρών (μακάρι να είχαν τον ίδιο ζήλο για την κάλυψη των χαμένων διδακτικών ωρών στην αρχή κάθε έτους με την καθυστερημένη πρόσληψη αναπληρωτών), οδηγεί  στην πιθανότητα  μαθητής που δεν θα παρακολουθήσει ούτε τη σύγχρονη εξ αποστάσεως εκπαίδευση αλλά ούτε και την αναπλήρωση μέσω των τρόπων που προτείνει εγκύκλιος του 2019  να πάρει διπλές απουσίες για το ίδιο μάθημα!

Το Υπουργείο συντηρεί τα παράλογα αυτά, παράλληλα με την εμμονή του σε μία εξ αποστάσεως διδασκαλία κατά τη  διάρκεια των καταλήψεων που απαξιώνει την παιδαγωγική και μαθησιακή διαδικασία,  για προφανείς λόγους. 

Οφείλει όμως, να  σταματήσει να παίζει με αντιφατικές και εξοργιστικές εγκυκλίους που εντείνουν τη  σύγχυση που επικρατεί και να  δείξει επιτέλους την ελάχιστη σοβαρότητα.

Το απαιτούν οι καιροί.

ΠΡΟΟΔΕΥΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ ΚΑΘΗΓΗΤΩΝ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου