«Μη γίνεσαι πλεονέκτης, γιατί τον πλεονέκτη τον αποστρέφεται ο Θεός». Αββάς Ισαάκ

Κυριακή 11 Μαρτίου 2018



ΑΙΤΗΜΑ ΠΡΟΣ ΤΗ ΔΟΕ

Με την ψήφιση του νόμου 4172/2013 και συγκεκριμένα βάσει της παρ. 11 του άρθρου 82, εξουσιοδοτήθηκε ο Υπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων, όπως προβεί σε υπολογισμό των αναγκών του εκπαιδευτικού συστήματος σε ανθρώπινο δυναμικό, προκειμένου να καταστεί εφικτή η ισορροπημένη κατανομή των καθηγητών στις εθνικές εκπαιδευτικές δομές.

Εν συνεχεία και βάσει της ίδιας διατάξεως, εξουσιοδοτήθηκε να μετακινήσει προσωπικό από περιοχές και υπηρεσίες στις οποίες πλεονάζει, σε εκείνες στις οποίες υπάρχουν ελλείψεις, με μία πρωτόγνωρη για τα ελληνικά δεδομένα διαδικασία μαζικών υποχρεωτικών μετατάξεων.
Κατά τον τρόπο όμως αυτό και με τη διαδικασία που επελέγη από το Υπουργείο Παιδείας, προέκυψε ένα εξαιρετικά κρίσιμο ζήτημα, αυτό της αξιοκρατικής κατανομής του προσωπικού μεταξύ των δύο βαθμίδων της εκπαίδευσης σε ότι αφορά τις περιοχές μετακινήσεων και τοποθετήσεων. Οι μετατάξεις των εκπαιδευτικών της Δ.Ε. σε θέσεις της Π.Ε., όπως αποδείχθηκε στη συνέχεια, λειτούργησαν όχι μόνο ως αλλαγή βαθμίδας, αλλά ως μεταθέσεις, δηλαδή γεωγραφικές μετακινήσεις προσωπικού, καλύπτοντας όμως έτσι οι μεταταχθέντες εκπαιδευτικοί θέσεις στην Π.Ε., οι οποίες βάσει της αρχής της ισότητας και της ισονομίας, θα έπρεπε να διεκδικηθούν τουλάχιστον ισότιμα και μέσω της ίδιας  διαδικασίας  και  από  τους  εκπαιδευτικούς  της  Π.Ε.

Άλλωστε, πρέπει να ληφθεί υπόψη και το γεγονός, πως σε πολλές περιοχές έλαβαν χώρα μετατάξεις, πολύ περισσότερες αριθμητικά σε σχέση με τις θέσεις οι οποίες είχαν προβλεφθεί εκεί για μετατάξεις, καθ’ υπέρβαση δηλαδή του ορίου που είχε τεθεί με τις υπ’ αριθμ. 111966/Δ2/13-8-2013 και υπ’ αρ. 144049/Δ2/07-10-2013 Διαπιστωτικές Πράξεις του Υπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων, με τις οποίες είχαν υπολογιστεί τα κενά ανά Διεύθυνση και περιοχή εκπαίδευσης.
Μέχρι το καλοκαίρι του έτους 2013, παρά τις πιέσεις των εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης, το Υπουργείο Παιδείας αρνούνταν να συστήσει νέες οργανικές θέσεις σε περιοχές υψηλής ζήτησης, ιδίως στη Βόρεια Ελλάδα, δημιουργώντας την πεποίθηση πως οι θέσεις αυτές (τις οποίες υπερκάλυψε μέσω των επίμαχων μετατάξεων) ήταν αχρείαστες.
Ωστόσο, με την απόφαση για την υλοποίηση της διαδικασίας των υποχρεωτικών μετατάξεων, όπως εκτέθηκε παραπάνω, η αιτιολογία αυτή του Υπουργείου Παιδείας κλονίστηκε και τελικά κατερρίφθη, διότι οι θέσεις οι οποίες προβλέφθηκαν προς πλήρωση από μετατασσόμενους τότε εκπαιδευτικούς, βρίσκονταν στις περιοχές για τις οποίες μόλις προ ολίγου διαστήματος το Υπουργείο Παιδείας επέμενε πως δεν υπήρχαν.
Είναι κρίσιμο να επισημανθεί εν προκειμένω, πως η διαδικασία τελικά μόνο κατ’ επίφαση ήταν υποχρεωτική, καθώς δεν προβλεπόταν κανενός είδους κυρώσεις για όσους δε συμμετείχαν, αλλά ούτε και προβλέφθηκε δυνατότητα του Υπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων να μετατάξει υποχρεωτικά εκπαιδευτικό ο οποίος θα παρέλειπε να υποβάλει αίτηση μετάταξης. Άλλωστε, προς επίρρωση του ισχυρισμού αυτού, υπενθυμίζουμε πως μετά την εφαρμογή της διαδικασίας και τη μετάταξη των εκπαιδευτικών της Δ.Ε., πολλοί εξ αυτών αιτήθηκαν ανάκληση της μετάταξής τους και επανήλθαν στις αρχικές τους θέσεις, δημιουργώντας ευρέως την εντύπωση πως κανένας σοβαρός σχεδιασμός δεν υπήρχε, αλλά και πως οι μετακινήσεις στην εκπαίδευση πραγματοποιούνται με περισσή ευκολία, απλώς και μόνο επειδή κάποιος άλλαξε γνώμη για την επιλογή του.
Αποτέλεσμα των παραπάνω άστοχων επιλογών ήταν, να ικανοποιηθούν προνομιακά εκπαιδευτικοί της Δ.Ε. με λίγα μόρια και μικρή προϋπηρεσία, μετακινούμενοι στον τόπο συμφερόντων τους, σε βάρος εκπαιδευτικών της Π.Ε., οι οποίοι διέθεταν περισσότερα μόρια, όμως αποκλείστηκαν από τη διενεργηθείσα τότε διαδικασία.
Ήδη, με το υπ’ αριθμ. 56597/Ε1/06-04-2015, έγγραφο του Υπουργείου Πολιτισμού, Παιδείας και Θρησκευμάτων, είχε ζητηθεί από τις αρμόδιες Διευθύνσεις Εκπαίδευσης να προβούν σε άμεσο έλεγχο των μορίων των μεταταχθέντων εκπαιδευτικών, κίνηση η οποία υποδεικνύει τη διαπίστωση εκ μέρους του Υπουργείου των παρατυπιών οι οποίες έλαβαν χώρα κατά τη διενέργεια της επίμαχης διαδικασίας.
Ωστόσο, δεν έχουν ακόμη ανακοινωθεί επισήμως τα αποτελέσματα του ελέγχου, παρότι αυτός έχει ολοκληρωθεί, σύμφωνα με το υπ΄ αριθμ. πρωτοκ. 187553/Φ1/20-11-2015 έγγραφο του Υπουργείου Παιδείας το οποίο εκδόθηκε ως απάντηση στο βουλευτή Μαγνησίας κ. Μπουκώρο στο πλαίσιο του κοινοβουλευτικού ελέγχου, με αποτέλεσμα οι υπηρεσιακές μεταβολές να διεκπεραιώνονται με βάση τα προγενέστερα (και ενδεχομένως ανακριβή) στοιχεία, προκαλώντας απογοήτευση αλλά και ενισχύοντας την αίσθηση ότι δεν υπάρχει τελικά πρόθεση αποκάλυψης και αποκατάστασης των επίμαχων  παρατυπιών από το Υπουργείο Παιδείας.
Επιπροσθέτως, κατά το έτος 2015 είχε εκδηλωθεί εκ μέρους του Υπουργείου Παιδείας η πρόθεση για ανάκληση όλων των υποχρεωτικών μετατάξεων του άρθρου 82, παρ. 11 του Ν. 4172/2013 και η επανάληψη της διαδικασίας με συμμετοχή και των εκπαιδευτικών της Π.Ε., γεγονός το οποίο αποτελεί ομολογία συνολικά της αποτυχίας και των αστοχιών του εγχειρήματος. Εν τέλει ωστόσο η πρόθεση αυτή δεν υλοποιήθηκε.
Η υπ΄αριθμ. 49/Α/2016 ΕΚΘΕΣΗ ΕΛΕΓΧΟΥ που διενήργησε  το ΣΩΜΑ ΕΠΙΘΕΩΡΗΤΩΝ – ΕΛΕΓΚΤΩΝ ΔΗΜΟΣΙΑΣ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ, η οποία εγκρίθηκε από την Επιτροπή του άρθρου 4 παρ. 4 του Ν. 3613/2007, αποκαλύπτει, διασαφηνίζει και αποδεικνύει τις ΑΘΕΡΑΠΕΥΤΕΣ ΠΑΡΑΝΟΜΙΕΣ που χώρεσαν στις γενόμενες μετατάξεις καθηγητών ειδικοτήτων από τη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση στην Πρωτοβάθμια και επιβάλλει την ΑΝΑΚΛΗΣΗ ΟΛΩΝ των πράξεων μετάταξης από τη Δ.Ε. στην Π.Ε.
Στις 26/1/2017 εκδικάστηκε στο ΣΤΕ (Συμβούλιο Της Επικρατείας) η ΑΙΤΗΣΗ ΑΚΥΡΩΣΗΣ που άσκησε η ΟΚΠΕ [Ομοσπονδία Καθηγητών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης] και Αμετάθετοι Καθηγητές Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης ΚΑΤΑ  των μετατάξεων του άρθρου 82 Παρ.11 του Ν.4172/2013.
Στις 2/2/2018 εκδόθηκε η απόφαση 3404/2017 του ΣΤΕ   όπου ΑΚΥΡΩΝΕΙ, για τις κοινές ειδικότητες, (ΠΕ06, ΠΕ11,ΠΕ16) "τις 119655/Δ1/30.8.2013 (Γ΄ 986/3.9.2013),  148439/Δ1/11.10.2013, 148440/Δ1/11.10.2013 (Γ΄ 1186/2013), 14509/Δ1/ 3.2.2014, 14511/Δ1/3.2.2014 (Γ΄ 175/2014), 39669/Δ1/17.3.2014 (Γ΄ 570/ 2014), 88895/Δ1/6.6.2014 (Γ΄ 714/2014) και 209304/Ε1/22.12.2014 (Γ΄ 1780/2014) αποφάσεις του Υπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων, κατά τα εκτιθέμενα στο σκεπτικό" .
Ζητάμε από τη ΔΟΕ να απαιτήσει από το υπουργείο την ΑΜΕΣΗ εφαρμογή της απόφασης του ΣΤΕ και την επαναφορά της νομιμότητας στις υπηρεσιακές μεταβολές των εκπαιδευτικών κοινών ειδικοτήτων.

Εκ μέρους των αμετάθετων γυμναστών Α/θμιας Κοζάνης

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου