«Μη γίνεσαι πλεονέκτης, γιατί τον πλεονέκτη τον αποστρέφεται ο Θεός». Αββάς Ισαάκ

Τετάρτη 23 Φεβρουαρίου 2022

Πίνακες ειδικής αγωγής – Ζέττα Μακρή: Τι απαντά για το άνοιγμά τους Ανθή Ιωαννίδου 23/02/2022 - 09:34 Διορισμοί εκπαιδευτικών: Η υφυπουργός παιδείας, Ζέττα Μακρή, απάντησε σε ερώτηση του βουλευτής της Ελληνικής Λύσης, Κωνσταντίνου Μπούμπα, σχετικά με το άνοιγμα των πινάκων ειδικής Αγωγής. H απάντηση της υφυπουργού Με τις διατάξεις των άρθρων 53 έως και 67 του Κεφ. Ε ́ «ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΙΟΡΙΣΜΟΥ ΚΑΙ ΠΡΟΣΛΗΨΕΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ, ΜΕΛΩΝ ΕΙΔΙΚΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΥ ΚΑΙ ΕΙΔΙΚΟΥ ΒΟΗΘΗΤΙΚΟΥ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΥ ΤΗΣ ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑΣ ΚΑΙ ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ» του ν. 4589/2019 (13 Α ́), τέθηκε σε εφαρμογή το νέο νομοθετικό πλαίσιο μονίμων διορισμών και προσλήψεων αναπληρωτών και ωρομισθίων εκπαιδευτικών Α/θμιας και Β/θμιας Εκπ/σης τόσο της γενικής εκπαίδευσης, όσο και της ειδικής αγωγής και εκπαίδευσης, υπό την αρμοδιότητα του Α.Σ.Ε.Π. Σύμφωνα με την παρ. 1 του άρθρου 56 του ως άνω νόμου, οι πίνακες κατάταξης υποψηφίων εκπαιδευτικών, καθώς και μελών Ε.Ε.Π. και Ε.Β.Π., οι οποίοι καταρτίζονται από το Α.Σ.Ε.Π., ισχύουν έως τη λήξη του δεύτερου σχολικού έτους που έπεται της λήξης του σχολικού έτους κατά τα οποίο έλαβε χώρα η δημοσίευσή τους στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως. Βάσει των ανωτέρω, η ισχύς των αξιολογικών πινάκων κατάταξης Β ́ (Εκπαιδευτικών Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης) και Γ ́ (Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού και Ειδικού Βοηθητικού Προσωπικού) και του επικουρικού αξιολογικού πίνακα της παρ. 4 του άρθρου 58 του ως άνω νόμου των Προκηρύξεων 1ΕΑ/2019, 2ΕΑ/2019, 3ΕΑ/2019, 4ΕΑ/2019 και 5ΕΑ/2019 λήγει με το πέρας του τρέχοντος σχολικού έτους, στις 31-8-2022. Με το υπ’ αριθ. πρωτ. 167857/ΓΔ5/22-12-2021 έγγραφο, το Υ.ΠΑΙ.Θ. υπέβαλε αίτημα προς τον Πρόεδρο του Α.Σ.Ε.Π. για την, κατά την παρ. 1 του άρθρου 54 του ίδιου νόμου, προκήρυξη της διαδικασίας κατάταξης με σειρά προτεραιότητας, κατά κλάδο και ειδικότητα, των υποψήφιων για την πλήρωση των κενών θέσεων εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης (ΕΑΕ), μελών Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικο (Ε.Ε.Π.) και Ειδικού Βοηθητικού Προσωπικού (Ε.Β.Π.), καθώς και για την 2 κάλυψη των λειτουργικών αναγκών της πρωτοβάθμιας και της δευτεροβάθμιας Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης. Δείτε την ερώτηση εδώ

Διαβάστε περισσότερα: Πίνακες ειδικής αγωγής – Ζέττα Μακρή: Τι απαντά για το άνοιγμά τους

rsz_mak-1.jpg

21-02-22 Προτάσεις εξυγίανσης και εξορθολογισμού των ΑΕΙ ζήτησε η Νίκη Κεραμέως από τις Διοικήσεις

Πρόταση - σχέδιο αναδιάρθρωσής του κάλεσε η Υπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων, Νίκη Κεραμέως, να υποβάλει το κάθε Ανώτατο Εκπαιδευτικό Ίδρυμα, με επιστολή της που απηύθυνε σήμερα στους Πρυτάνεις όλης της χώρας. Σύμφωνα με την εν λόγω επιστολή, οι Διοικήσεις των Ιδρυμάτων καλούνται να καταθέσουν την πρότασή τους, αξιολογώντας, πέραν των στρατηγικών και αναπτυξιακών στόχων του κάθε Ιδρύματος, μια σειρά από στοιχεία που αφορούν στην οργάνωση, τη λειτουργία και τη βιωσιμότητα των προγραμμάτων σπουδών.

Οι Διοικήσεις των ΑΕΙ καλούνται να υποβάλουν τα σχέδιά τους προς την κατεύθυνση της εξυγίανσης και εξορθολογισμού του ακαδημαϊκού χάρτη έως το τέλος Μαρτίου 2022, προτείνοντας μεταβολές στην ακαδημαϊκή διάρθρωση, όπως:

  • καταργήσεις Τμήματος/Τμημάτων
  • συγχωνεύσεις με άλλο/-α Τμήμα/Τμήματα του ίδιου ή άλλου Ιδρύματος
  • ουσιαστική αναμόρφωση και αναδιοργάνωση του προγράμματος σπουδών του/τους, προκειμένου να ανταποκρίνεται/-ονται πληρέστερα στις εξελίξεις της επιστήμης, τις ανάγκες της αγοράς εργασίας, της κοινωνίας και της οικονομίας.

Η Υπουργός υπογραμμίζει προς τους Πρυτάνεις ότι «η αναδιάρθρωση του Ακαδημαϊκού Χάρτη της χώρας αποτελεί ένα εγχείρημα εθνικής σημασίας και δύναται να συμβάλλει ουσιωδώς τόσο στην ενδυνάμωση της ακαδημαϊκής και ερευνητικής κοινότητας όσο και στην αναμόρφωση του εκπαιδευτικού μοντέλου της χώρας στον τομέα της Ανώτατης Εκπαίδευσης, καθώς και στην αναπτυξιακή πολιτική της χώρας».

Η κίνηση αυτή κρίνεται επιβεβλημένη εξ αιτίας των αλλαγών που επήλθαν στα Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα πριν λίγα χρόνια, με κυριότερη την άκριτη πανεπιστημιοποίηση των Τεχνολογικών Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων και την ίδρυση νέων προγραμμάτων σπουδών χωρίς προηγούμενη γνώμη από την αρμόδια Ανεξάρτητη Αρχή και χωρίς να υφίστανται οι απαιτούμενες προϋποθέσεις για τη βιωσιμότητά τους. Συνακόλουθα, έχουν ανακύψει σημαντικές στρεβλώσεις, όπως π.χ. η αλληλοεπικάλυψη αρκετών γνωστικών αντικειμένων από διαφορετικά Πανεπιστήμια, η ύπαρξη συγγενών Τμημάτων εντός του ίδιου Ιδρύματος και ο κατακερματισμός των γνωστικών αντικειμένων σε επιμέρους Τμήματα, η αναντιστοιχία των προγραμμάτων σπουδών με το υπάρχον ανθρώπινο δυναμικό, ζητήματα υποδομών και εξοπλισμού, η αναντιστοιχία των προγραμμάτων σπουδών με τις διεθνείς επιστημονικές εξελίξεις, τις πραγματικές ανάγκες της κοινωνίας και της αγοράς εργασίας.

Υπενθυμίζεται ότι η Υπουργός έχει ήδη προχωρήσει:

  • στην αναστολή της λειτουργίας 37 νέων τμημάτων που ιδρύθηκαν προεκλογικά από την προηγούμενη Κυβέρνηση χωρίς ακαδημαϊκά κριτήρια, χωρίς να έχουν προηγηθεί ουσιαστικές μελέτες σκοπιμότητας και βιωσιμότητας, χωρίς την γνώμη της Ανεξάρτητης Αρχής Διασφάλισης και Πιστοποίησης της Ποιότητας στην Ανώτατη Εκπαίδευση, και ενίοτε με βουλευτικές τροπολογίες της τελευταίας στιγμής,
  • στην κατάργηση της διάταξης που προέβλεπε την ίδρυση τέταρτης Νομικής Σχολής στη χώρα,
  • στη συγχώνευση 4 τμημάτων κατόπιν εισήγησης του Πανεπιστημίου Πατρών,
  • στη συνένωση των Ανώτατων Εκκλησιαστικών Ακαδημιών, από 4 σε 2, στο ευρύτερο πλαίσιο εξορθολογισμού του ακαδημαϊκού χάρτη της χώρας, με βάση και τη ζήτηση των υποψηφίων και την πολύ χαμηλή απορρόφηση των αποφοίτων τους στην αγορά.

Η επιστολή της Υπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων προς όλους τους Πρυτάνεις των ΑΕΙ σε μορφή pdf εδώ.

Πίνακες ειδικής αγωγής – Ζέττα Μακρή: Τι απαντά για το άνοιγμά τους Ανθή Ιωαννίδου 23/02/2022 - 09:34 Διορισμοί εκπαιδευτικών: Η υφυπουργός παιδείας, Ζέττα Μακρή, απάντησε σε ερώτηση του βουλευτής της Ελληνικής Λύσης, Κωνσταντίνου Μπούμπα, σχετικά με το άνοιγμα των πινάκων ειδικής Αγωγής. H απάντηση της υφυπουργού Με τις διατάξεις των άρθρων 53 έως και 67 του Κεφ. Ε ́ «ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΙΟΡΙΣΜΟΥ ΚΑΙ ΠΡΟΣΛΗΨΕΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ, ΜΕΛΩΝ ΕΙΔΙΚΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΥ ΚΑΙ ΕΙΔΙΚΟΥ ΒΟΗΘΗΤΙΚΟΥ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΥ ΤΗΣ ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑΣ ΚΑΙ ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ» του ν. 4589/2019 (13 Α ́), τέθηκε σε εφαρμογή το νέο νομοθετικό πλαίσιο μονίμων διορισμών και προσλήψεων αναπληρωτών και ωρομισθίων εκπαιδευτικών Α/θμιας και Β/θμιας Εκπ/σης τόσο της γενικής εκπαίδευσης, όσο και της ειδικής αγωγής και εκπαίδευσης, υπό την αρμοδιότητα του Α.Σ.Ε.Π. Σύμφωνα με την παρ. 1 του άρθρου 56 του ως άνω νόμου, οι πίνακες κατάταξης υποψηφίων εκπαιδευτικών, καθώς και μελών Ε.Ε.Π. και Ε.Β.Π., οι οποίοι καταρτίζονται από το Α.Σ.Ε.Π., ισχύουν έως τη λήξη του δεύτερου σχολικού έτους που έπεται της λήξης του σχολικού έτους κατά τα οποίο έλαβε χώρα η δημοσίευσή τους στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως. Βάσει των ανωτέρω, η ισχύς των αξιολογικών πινάκων κατάταξης Β ́ (Εκπαιδευτικών Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης) και Γ ́ (Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού και Ειδικού Βοηθητικού Προσωπικού) και του επικουρικού αξιολογικού πίνακα της παρ. 4 του άρθρου 58 του ως άνω νόμου των Προκηρύξεων 1ΕΑ/2019, 2ΕΑ/2019, 3ΕΑ/2019, 4ΕΑ/2019 και 5ΕΑ/2019 λήγει με το πέρας του τρέχοντος σχολικού έτους, στις 31-8-2022. Με το υπ’ αριθ. πρωτ. 167857/ΓΔ5/22-12-2021 έγγραφο, το Υ.ΠΑΙ.Θ. υπέβαλε αίτημα προς τον Πρόεδρο του Α.Σ.Ε.Π. για την, κατά την παρ. 1 του άρθρου 54 του ίδιου νόμου, προκήρυξη της διαδικασίας κατάταξης με σειρά προτεραιότητας, κατά κλάδο και ειδικότητα, των υποψήφιων για την πλήρωση των κενών θέσεων εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης (ΕΑΕ), μελών Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικο (Ε.Ε.Π.) και Ειδικού Βοηθητικού Προσωπικού (Ε.Β.Π.), καθώς και για την 2 κάλυψη των λειτουργικών αναγκών της πρωτοβάθμιας και της δευτεροβάθμιας Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης. Δείτε την ερώτηση εδώ

Διαβάστε περισσότερα: Πίνακες ειδικής αγωγής – Ζέττα Μακρή: Τι απαντά για το άνοιγμά τους

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου