«Μη γίνεσαι πλεονέκτης, γιατί τον πλεονέκτη τον αποστρέφεται ο Θεός». Αββάς Ισαάκ

Παρασκευή 31 Οκτωβρίου 2025

 Σοφία Ζαχαράκη: «Αξιολογήθηκαν 42.000 εκπαιδευτικοί – Μόλις 6 κρίθηκαν μη ικανοποιητικοί»

  • dictyo.gr

  

Η Υπουργός Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού, κ. Σοφία Ζαχαράκη, μιλώντας σε τηλεοπτική συνέντευξη, αναφέρθηκε εκτενώς στην πορεία και τα αποτελέσματα της αξιολόγησης του εκπαιδευτικού προσωπικού, υπογραμμίζοντας τη σταδιακή αλλαγή στάσης των εκπαιδευτικών απέναντι στη διαδικασία.

Όπως τόνισε, «η αξιολόγηση είχε εξαρχής σημαντικές δυσκολίες στην εφαρμογή της, ωστόσο τα αποτελέσματα αποδεικνύουν ότι το σύστημα προχωρά με θετικά βήματα». Σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία του Υπουργείου, μέχρι σήμερα έχουν αξιολογηθεί περίπου 42.000 εκπαιδευτικοί σε όλα τα στάδια και τα πεδία της διαδικασίας, κυρίως νεοδιόριστοι και νεότεροι εκπαιδευτικοί.

Η Υπουργός ανέφερε πως μόλις έξι με επτά εκπαιδευτικοί από το σύνολο των 42.000 έχουν λάβει μη ικανοποιητική αξιολόγηση, επισημαίνοντας ότι το ποσοστό αυτό είναι εξαιρετικά χαμηλό, γεγονός που προκαλεί προβληματισμό αλλά και αισιοδοξία. «Είναι αλήθεια ότι ο αριθμός είναι πολύ μικρός και αυτό δείχνει πως υπάρχει ακόμα περιθώριο βελτίωσης στο πλαίσιο της αξιολόγησης. Παράλληλα, όμως, βλέπουμε μια σημαντική μεταστροφή στη νοοτροπία των εκπαιδευτικών, πολλοί εκ των οποίων πλέον δηλώνουν οι ίδιοι ότι επιθυμούν να αξιολογηθούν», δήλωσε χαρακτηριστικά.

Σε ερώτηση δημοσιογράφου για το αν το μικρό ποσοστό “μη ικανοποιητικών” αξιολογήσεων σημαίνει ότι το σύστημα δεν λειτουργεί επαρκώς, η κ. Ζαχαράκη απάντησε: «Αναγνωρίζουμε ότι το πλαίσιο της αξιολόγησης χρειάζεται διαρκή βελτίωση. Όμως, το πιο σημαντικό είναι ότι αλλάζει η κουλτούρα στο εσωτερικό των σχολείων — από μια στάση άρνησης, περνάμε σταδιακά σε μια στάση συνεργασίας και αυτοβελτίωσης».

Η Υπουργός υπογράμμισε επίσης πως, σύμφωνα με το νέο πειθαρχικό πλαίσιο των Δημοσίων Υπαλλήλων, η διπλή άρνηση συμμετοχής στην αξιολόγηση μπορεί να οδηγήσει ακόμη και σε απόλυση, γεγονός που καθιστά την υποχρέωση όλων των εκπαιδευτικών σαφή και δεσμευτική.

Η διαδικασία αξιολόγησης, όπως επεσήμανε, «δεν στοχεύει στην τιμωρία, αλλά στην ενίσχυση της ποιότητας της δημόσιας εκπαίδευσης, μέσα από τον επαγγελματισμό, τη διαφάνεια και τη διαρκή ανατροφοδότηση των εκπαιδευτικών».

Η κ. Ζαχαράκη έκλεισε με τη διαβεβαίωση ότι το Υπουργείο θα συνεχίσει να επενδύει στην υποστήριξη των εκπαιδευτικών, παρέχοντας κατάλληλα εργαλεία, επιμορφωτικά προγράμματα και ένα σύγχρονο, δίκαιο σύστημα αξιολόγησης που θα ενισχύει το έργο τους και την ποιότητα της ελληνικής εκπαίδευσης συνολικά.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου