Τα αντιεκπαιδευτικά μέτρα του υπ. Παιδείας είναι σαν "βαρέλι χωρίς πάτο"
Ανακοίνωση του Β' Συλλόγου ΠΕ Αν. Θεσσαλονίκης
Βρισκόμαστε στη μέση της χρονιάς και ακόμα υπάρχουν χιλιάδες χαμένες ώρες από τα κενά στα σχολεία. Κενά που οφείλονται στην υποχρηματοδότηση, τους μηδενικούς διορισμούς, τις μειωμένες και χρονικά καθυστερημένες προσλήψεις αναπληρωτών.
Οι πρόσφατες προμελετημένες επικοινωνιακές δηλώσεις του υπουργού παιδείας κ. Φίλη και οι συκοφαντικές αναφορές σε χιλιάδες «χαμένες» ώρες γραμματειακής υποστήριξης και σε χιλιάδες ολιγομελή τμήματα, έχουν στόχο να ενοχοποιήσουν τους εκπαιδευτικούς και κινούνται στα πλαίσια των μνημονιακών δεσμεύσεων για ευθυγράμμιση-αύξηση του αριθμού διδακτικών ωρών ανά εκπαιδευτικό, καθώς και την αναλογία μαθητών ανά τάξη και ανά εκπαιδευτικό.
Το Υπουργείο Παιδείας, προωθεί ακριβώς την ατζέντα που προβλέπει το τρίτο μνημόνιο, τίποτα λιγότερο!
Η μετάθεση της εκπαιδευτικής κρίσης στους εκπαιδευτικούς, η στοχοποίηση και η συκοφάντηση της ζωντανής εκπαίδευσης ακόμα και για τα κενά στην εκπαίδευση, δεν αποτελεί πρωτοτυπία του κυρίου Φίλη. Η θεωρία του «βαρελιού χωρίς πάτο», αποτελεί την κεντρική ιδέα του νεοφιλελευθερισμού στην εκπαίδευση. Τη λανσάρισαν, με μεγάλη επιμονή, οι προηγούμενοι-ες υπουργοί παιδείας, με πρώτη και καλύτερη την κυρία Διαμαντοπούλου. Οι προηγούμενοι και οι σημερινοί υπουργοί Παιδείας, το πλήθος κομματικών συμβούλων και παρατρεχάμενων, που αποσπώνται από τα σχολεία στην αυλή του εκάστοτε υπουργού ακριβώς γιατί ανατριχιάζουν στη σκέψη και μόνο ότι θα εργάζονται ως μάχιμοι εκπαιδευτικοί της τάξης, τα μεγάλα συγκροτήματα των ΜΜΕ που με χαρά αναλαμβάνουν την επιχείρηση διασυρμού της ζωντανής εκπαίδευσης, επιχειρούν συντονισμένα να υπονομεύσουν το έργο και το ρόλο των εκπαιδευτικών και να αποκρύψουν τις τεράστιες ευθύνες που διαχρονικά έχουν για την κατάσταση στην εκπαίδευση.
Δε μιλούν για τα 3.000 κενά στα σχολεία που καταγράφονται στα μέσα Φλεβάρη.
Για τα τμήματα που ακόμη δεν έχουν δάσκαλο-α. Για τα ολοήμερα που υπολειτουργούν. Για τους δάσκαλους που καλούνται να κάνουν ώρες ειδικοτήτων και τις ειδικότητες που καλούνται να κάνουν ώρες δασκάλων μέσα στη χαοτική πραγματικότητα που δημιούργησε η πολιτική μηδενικών διορισμών.
Δε μιλούν για το πώς καλύπτονται όχι τα χιλιάδες υπάρχοντα κενά, αλλά οι μικρές απουσίες λόγω ασθενειών κάτω των 20 ημερών; Ποιοι εκπαιδευτικοί εκεί στο “βάθος του πιθαριού” αλλάζουν τα προγράμματα και τα ωράρια για να εξασφαλίσουν την εκπαίδευση στους μαθητές;
Δε μιλούν για το τι γίνεται στα πάνω από 2.000 σχολεία που δεν έχουν Τμήματα Ένταξης κι ούτε παράλληλες στηρίξεις, πόσο κουραστικές, αγωνιώδεις και εντατικές είναι οι περίπου 50.000 ώρες ειδικής εκπαίδευσης που λείπουν ανά εβδομάδα;
Μήπως για όλα αυτά και για πολλά άλλα που εύκολα μπορούν να καταγραφούν από την πραγματική σχολική καθημερινότητα αναρωτήθηκε ο κ. Φίλης και οι παρατρεχάμενοι σύμβουλοί του πώς και ποιο/ες είναι αυτοί/ες που τα αντιμετωπίζουν και με εκπαιδευτική ευαισθησία δίνουν λύσεις;
Οι δηλώσεις του υπουργού γίνονται γιατί υπάρχει το σχέδιο και την επόμενη χρονιά να συνεχιστεί η πολιτική των μηδενικών διορισμών, των ελαστικών και επισφαλών σχέσεων εργασίας και συνολικά των μνημονιακών ρυθμίσεων που θεωρούν τις δαπάνες για την παιδεία, όπως και κάθε άλλη κοινωνική δαπάνη, μη ανταποδοτικές για το κεφάλαιο και τους δανειστές.
Είναι ανάγκη να απαντήσουμε συλλογικά στις προθέσεις τους για το φτηνό και ευέλικτο σχολείο υποταγμένο στην αγορά και το κέρδος.
Είναι ανάγκη απέναντι στη «μία και μοναδική αλήθεια» των αναδιαρθρώσεων και των περικοπών που θέλουν να επιβάλλουν κυβέρνηση και Ε.Ε. εμφανίζοντάς τες ως «φυσικούς νόμους», να αντιπαραθέσουμε την αλήθεια των εκπαιδευτικών αναγκών και διεκδικήσεων, χωρίς εκπτώσεις και υποχωρήσεις από τα αιτήματα του εκπαιδευτικού κινήματος.
Είναι ανάγκη να σκεφτούμε και να δράσουμε, πιάνοντας το νήμα από τις καλύτερες στιγμές των συλλογικών μας αγώνων των τελευταίων χρόνων, να αναμετρηθούμε με τις ανεπάρκειές μας, να δούμε κατάματα τον πραγματικό αντίπαλο, να πάρουμε τα ρίσκα μας.
Με τα σωματεία μας και τις συλλογικότητές μας, που άμεσα πρέπει να συντονίσουμε. Σε συμπόρευση και κοινή δράση με τους Συλλόγους και τις Ομοσπονδίες γονέων σε ένα πλατύ μέτωπο, που θα πετάξει στο καλάθι των αχρήστων, όπως έκανε και τα προηγούμενα μνημονιακά χρόνια, τις προκλητικές δηλώσεις, τη λογιστική αντίληψη και τις αντιεκπαιδευτικές πολιτικές του Κ. Φίλη και θα παλέψει για την ανατροπή, στη ζωή και στο σχολείο, των πολιτικών των κυβερνήσεων της ΕΕ και του ΔΝΤ και όλων των μνημονίων.
Βρισκόμαστε στη μέση της χρονιάς και ακόμα υπάρχουν χιλιάδες χαμένες ώρες από τα κενά στα σχολεία. Κενά που οφείλονται στην υποχρηματοδότηση, τους μηδενικούς διορισμούς, τις μειωμένες και χρονικά καθυστερημένες προσλήψεις αναπληρωτών.
Οι πρόσφατες προμελετημένες επικοινωνιακές δηλώσεις του υπουργού παιδείας κ. Φίλη και οι συκοφαντικές αναφορές σε χιλιάδες «χαμένες» ώρες γραμματειακής υποστήριξης και σε χιλιάδες ολιγομελή τμήματα, έχουν στόχο να ενοχοποιήσουν τους εκπαιδευτικούς και κινούνται στα πλαίσια των μνημονιακών δεσμεύσεων για ευθυγράμμιση-αύξηση του αριθμού διδακτικών ωρών ανά εκπαιδευτικό, καθώς και την αναλογία μαθητών ανά τάξη και ανά εκπαιδευτικό.
Το Υπουργείο Παιδείας, προωθεί ακριβώς την ατζέντα που προβλέπει το τρίτο μνημόνιο, τίποτα λιγότερο!
Η μετάθεση της εκπαιδευτικής κρίσης στους εκπαιδευτικούς, η στοχοποίηση και η συκοφάντηση της ζωντανής εκπαίδευσης ακόμα και για τα κενά στην εκπαίδευση, δεν αποτελεί πρωτοτυπία του κυρίου Φίλη. Η θεωρία του «βαρελιού χωρίς πάτο», αποτελεί την κεντρική ιδέα του νεοφιλελευθερισμού στην εκπαίδευση. Τη λανσάρισαν, με μεγάλη επιμονή, οι προηγούμενοι-ες υπουργοί παιδείας, με πρώτη και καλύτερη την κυρία Διαμαντοπούλου. Οι προηγούμενοι και οι σημερινοί υπουργοί Παιδείας, το πλήθος κομματικών συμβούλων και παρατρεχάμενων, που αποσπώνται από τα σχολεία στην αυλή του εκάστοτε υπουργού ακριβώς γιατί ανατριχιάζουν στη σκέψη και μόνο ότι θα εργάζονται ως μάχιμοι εκπαιδευτικοί της τάξης, τα μεγάλα συγκροτήματα των ΜΜΕ που με χαρά αναλαμβάνουν την επιχείρηση διασυρμού της ζωντανής εκπαίδευσης, επιχειρούν συντονισμένα να υπονομεύσουν το έργο και το ρόλο των εκπαιδευτικών και να αποκρύψουν τις τεράστιες ευθύνες που διαχρονικά έχουν για την κατάσταση στην εκπαίδευση.
Δε μιλούν για τα 3.000 κενά στα σχολεία που καταγράφονται στα μέσα Φλεβάρη.
Για τα τμήματα που ακόμη δεν έχουν δάσκαλο-α. Για τα ολοήμερα που υπολειτουργούν. Για τους δάσκαλους που καλούνται να κάνουν ώρες ειδικοτήτων και τις ειδικότητες που καλούνται να κάνουν ώρες δασκάλων μέσα στη χαοτική πραγματικότητα που δημιούργησε η πολιτική μηδενικών διορισμών.
Δε μιλούν για το πώς καλύπτονται όχι τα χιλιάδες υπάρχοντα κενά, αλλά οι μικρές απουσίες λόγω ασθενειών κάτω των 20 ημερών; Ποιοι εκπαιδευτικοί εκεί στο “βάθος του πιθαριού” αλλάζουν τα προγράμματα και τα ωράρια για να εξασφαλίσουν την εκπαίδευση στους μαθητές;
Δε μιλούν για το τι γίνεται στα πάνω από 2.000 σχολεία που δεν έχουν Τμήματα Ένταξης κι ούτε παράλληλες στηρίξεις, πόσο κουραστικές, αγωνιώδεις και εντατικές είναι οι περίπου 50.000 ώρες ειδικής εκπαίδευσης που λείπουν ανά εβδομάδα;
Μήπως για όλα αυτά και για πολλά άλλα που εύκολα μπορούν να καταγραφούν από την πραγματική σχολική καθημερινότητα αναρωτήθηκε ο κ. Φίλης και οι παρατρεχάμενοι σύμβουλοί του πώς και ποιο/ες είναι αυτοί/ες που τα αντιμετωπίζουν και με εκπαιδευτική ευαισθησία δίνουν λύσεις;
Οι δηλώσεις του υπουργού γίνονται γιατί υπάρχει το σχέδιο και την επόμενη χρονιά να συνεχιστεί η πολιτική των μηδενικών διορισμών, των ελαστικών και επισφαλών σχέσεων εργασίας και συνολικά των μνημονιακών ρυθμίσεων που θεωρούν τις δαπάνες για την παιδεία, όπως και κάθε άλλη κοινωνική δαπάνη, μη ανταποδοτικές για το κεφάλαιο και τους δανειστές.
Είναι ανάγκη να απαντήσουμε συλλογικά στις προθέσεις τους για το φτηνό και ευέλικτο σχολείο υποταγμένο στην αγορά και το κέρδος.
Είναι ανάγκη απέναντι στη «μία και μοναδική αλήθεια» των αναδιαρθρώσεων και των περικοπών που θέλουν να επιβάλλουν κυβέρνηση και Ε.Ε. εμφανίζοντάς τες ως «φυσικούς νόμους», να αντιπαραθέσουμε την αλήθεια των εκπαιδευτικών αναγκών και διεκδικήσεων, χωρίς εκπτώσεις και υποχωρήσεις από τα αιτήματα του εκπαιδευτικού κινήματος.
Είναι ανάγκη να σκεφτούμε και να δράσουμε, πιάνοντας το νήμα από τις καλύτερες στιγμές των συλλογικών μας αγώνων των τελευταίων χρόνων, να αναμετρηθούμε με τις ανεπάρκειές μας, να δούμε κατάματα τον πραγματικό αντίπαλο, να πάρουμε τα ρίσκα μας.
Με τα σωματεία μας και τις συλλογικότητές μας, που άμεσα πρέπει να συντονίσουμε. Σε συμπόρευση και κοινή δράση με τους Συλλόγους και τις Ομοσπονδίες γονέων σε ένα πλατύ μέτωπο, που θα πετάξει στο καλάθι των αχρήστων, όπως έκανε και τα προηγούμενα μνημονιακά χρόνια, τις προκλητικές δηλώσεις, τη λογιστική αντίληψη και τις αντιεκπαιδευτικές πολιτικές του Κ. Φίλη και θα παλέψει για την ανατροπή, στη ζωή και στο σχολείο, των πολιτικών των κυβερνήσεων της ΕΕ και του ΔΝΤ και όλων των μνημονίων.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου