Για τη συνάντηση των Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. και της Ο.Λ.Μ.Ε. Με τον Υπουργό Παιδείας κ. Νίκο Φίλη στις 17/2/2016 κατά τη συγκέντρωση διαμαρτυρίας
Αθήνα 17/2/2016
Προς
1. Τους Συλλόγους Εκπαιδευτικών Π.Ε.
2. Μ.Μ.Ε.
|
Δελτίο τύπου
Για τη συνάντηση των Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. και της Ο.Λ.Μ.Ε.
Με τον Υπουργό Παιδείας κ. Νίκο Φίλη
στις 17/2/2016 κατά τη συγκέντρωση διαμαρτυρίας
Συγκέντρωση διαμαρτυρίας στο Υπουργείο Παιδείας πραγματοποίησαν σήμερα
Τετάρτη 17-2-2016, τα Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. και της Ο.Λ.Μ.Ε. με μεγάλη
συμμετοχή εκπαιδευτικών, για τα κενά στην εκπαίδευση, την επιτακτική
ανάγκη για μόνιμους διορισμούς, τη διαστρέβλωση της αλήθειας με τις
δηλώσεις του κ. Υπουργού περί πλασματικών κενών καθώς και τις ρυθμίσεις
που αφορούν την Ειδική Αγωγή και συγκεκριμένα τα Τμήματα Ένταξης.
Στα πλαίσια της συγκέντρωσης πραγματοποιήθηκε συνάντηση των Δ.Σ. των
δύο Ομοσπονδιών με τον Υπουργό Παιδείας κ. Φίλη και τους συνεργάτες του.
Το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. :
ü Έθεσε στον κ. Υπουργό το κορυφαίας σημασίας ζήτημα της άμεσης πραγματοποίησης όλων των μόνιμων διορισμών
(με τη θέσπιση της δίχρονης υποχρεωτικής προσχολικής αγωγής, την αύξηση
των οργανικών θέσεων στην Ειδική Αγωγή, την κάλυψη όλων των οργανικών
κενών) που χρειάζεται το δημόσιο σχολείο για να λειτουργήσει.
ü Τόνισε, ότι ζήτημα πλασματικών κενών και ολιγομελών τμημάτων στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση δεν υφίσταται αλλά αντιθέτως υπάρχουν πάρα
πολλοί συνάδελφοι οι οποίοι για να μην μένουν οι τάξεις δίχως
εκπαιδευτικούς προσφέρουν εργασία πέρα από το ωράριο τους για την οποία
δεν πρόκειται ποτέ να αμειφθούν.
ü Ανέδειξε την ύπαρξη πολλών κενών δασκάλων σε τάξεις, ακόμη και σήμερα, με το σύνολο των κενών να είναι περίπου 2.000 και ζήτησε την άμεση κάλυψή τους με τις αναγκαίες προσλήψεις.
ü Απαίτησε
τη δέσμευση της πολιτικής ηγεσίας ότι δεν πρόκειται να αφαιρεθεί από τα
προγράμματα των σχολείων καμία ώρα ενισχυτικής διδασκαλίας, την οποία έχουν ανάγκη πολλοί μαθητές.
ü Διαμαρτυρήθηκε έντονα για τις αιφνιδιαστικές ρυθμίσεις που αφορούν την Ειδική Αγωγή
με τις οποίες διαφαίνεται κίνδυνος κατάργησης Τμημάτων Ένταξης και
μετατροπής των εκπαιδευτικών σε ένα ιδιότυπο εκπαιδευτικό δυναμικό
«παράλληλης στήριξης» με αποτέλεσμα τη δημιουργία πολλών προβλημάτων
στην εκπαίδευση των μαθητών και ζήτησε την απόσυρσή τους και το άνοιγμα μιας ουσιαστικής συζήτησης για την Ειδική Αγωγή.
Από την πλευρά του ο κ. Υπουργός:
- Αναφέρθηκε στην πρόθεση από την πλευρά του Υπουργείου για την πραγματοποίηση 20.000 μόνιμων διορισμών στην εκπαίδευση την επόμενη 3ετία με έναρξη από την επόμενη σχολική χρονιά. Το σχέδιο, ανέφερε, έχει ήδη πάρει την έγκριση της κυβέρνησης και αναμένεται η έγκριση (ή μη) των θεσμών... Σε σχέση με τον αριθμό των αναπληρωτών εκπαιδευτικών που θα προσληφθούν την επόμενη σχολική χρονιά είπε ότι δεν πρόκειται σε καμία περίπτωση να είναι λιγότεροι από αυτούς που προσλήφθηκαν φέτος, προσθέτοντας ότι η πολιτική ηγεσία θα κριθεί από τη λειτουργία του δημόσιου σχολείου στην έναρξη της επόμενης σχολικής χρονιάς. (Το θέμα των διορισμών και των προσλήψεων αναπληρωτών εξετάζεται με δεδομένες τις σχετικές αποφάσεις του ΣτΕ)
- Για το θέμα των πλασματικών κενών η τοποθέτηση του κ Υπουργού αλλά και τα παραδείγματα που ανέφερε έκαναν σαφές ότι οι αναφορές του δεν αγγίζουν, τουλάχιστον, τους εκπαιδευτικούς της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης. Δήλωσε ότι δεν αποτελεί προτεραιότητα της πολιτικής ηγεσίας η κατάργηση των ωρών ενισχυτικής διδασκαλίας κι ότι δεν πρόκειται να δοθεί εντολή από το Υπουργείο για κάτι τέτοιο αλλά δήλωσε, επίσης, ότι προτεραιότητα έχει το βασικό πρόγραμμα κι έπειτα η ενισχυτική διδασκαλία. Απαντώντας μάλιστα σε σχετικό επίμονο ερώτημά μας δεν απέκλεισε τις μετακινήσεις εκπαιδευτικών στα όρια της Διεύθυνσης Εκπαίδευσης εάν αυτό κριθεί απαραίτητο. Τόνισε, επίσης, ότι στις δηλώσεις του περί κενών δεν είχε την πρόθεση να καταγγείλει ή να συκοφαντήσει τους εκπαιδευτικούς και ότι ισχύει η δέσμευσή του ότι δεν πρόκειται σε καμία περίπτωση να αυξηθεί το ωράριο των εκπαιδευτικών όπως και αυτή της κατάργησης του Π.Δ. 152 για την αξιολόγηση.
- Σε σχέση με τα θέματα της Ειδικής Αγωγής ξεκαθάρισε ότι θα προχωρήσει στην ψήφιση των τροπολογιών που κατατέθηκαν (παρά τις αντιδράσεις που έχουν προκαλέσει), λέγοντας ότι δεν ευσταθούν οι φόβοι για κατάργηση των Τ.Ε. (δεσμεύτηκε μάλιστα ότι ο αριθμός των Τ.Ε. θα παραμείνει ο ίδιος) και κατάργηση της παράλληλης στήριξης. Δήλωσε ότι οι αλλαγές που επιφέρει η τροπολογία στα πλαίσια της συνεκπαίδευσης και της ένταξης που διαπνέουν τη φιλοσοφία του Υπουργείου για την Ειδική αγωγή είναι σε κατεύθυνση αναβάθμισης του ρόλου των εκπαιδευτικών των Τ.Ε. ενώ αναφέρθηκε και σε σχέδιο προσλήψεων στην Ειδική Αγωγή («αν είναι να γίνει ένας διορισμός, αυτός θα γίνει στην ειδική Αγωγή», είπε χαρακτηριστικά). Ανακοίνωσε, τέλος, ότι θα ξεκινήσει διάλογος για την Ειδική Αγωγή στο αμέσως επόμενο χρονικό διάστημα που θα καταλήξει σε σχέδιο νόμου για την Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση, το οποίο όμως μπορεί και να μην είναι έτοιμο για την επόμενη σχολική χρονιά.
Το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε.
, με βάση την πορεία της εκπαίδευσης και αυτή τη χρονιά με το δημόσιο
σχολείο να λειτουργεί κάτω από τις ασφυκτικές συνθήκες της
υποχρηματοδότησης, της προσαρμογής στους νόμους της αγοράς, της
ελαστικής εργασίας και των μηδενικών διορισμών που ήταν για μια ακόμη
φορά η πολιτική της κυβέρνησης, της Ε.Ε. του Δ.Ν.Τ., του ΟΟΣΑ αλλά και
την εμπειρία του από κυβερνητικές «δεσμεύσεις» δεν μπορεί να
καθησυχάσει τους εκπαιδευτικούς παρά μόνο να τους καλέσει να βρίσκονται
σε επιφυλακή για να αντιδράσουμε σε «λογιστικού χαρακτήρα» μετακινήσεις
το επόμενο χρονικό διάστημα.
Δεν θεωρούμε, επίσης, θετική την επιμονή της πολιτικής ηγεσίας στην
ψήφιση των τροπολογιών για την Ειδική Αγωγή, τις οποίες την καλούμε να
αποσύρει.
Τέλος θεωρούμε ότι το ζήτημα των μόνιμων διορισμών εκπαιδευτικών έχει μακρύ δρόμο ακόμη
τόσο ως προς το αν γίνουν τελικά όσο και ως προς τον τρόπο που θα
γίνουν, κάτι που αφορά, πλέον, και τις προσλήψεις αναπληρωτών.
Συνεχίζουμε να αγωνιζόμαστε ακόμη πιο δυναμικά για μαζικούς μόνιμους
διορισμούς όλων όσων έχουν εργαστεί έστω και μια ημέρα στην εκπαίδευση.
Αγωνιζόμαστε για την υπεράσπιση του δημόσιου δωρεάν σχολείου.
Από τη Δ.Ο.Ε.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου