«Μη γίνεσαι πλεονέκτης, γιατί τον πλεονέκτη τον αποστρέφεται ο Θεός». Αββάς Ισαάκ

Σάββατο 2 Μαΐου 2015

ΕΝΑ ΑΙΤΗΜΑ ΠΟΥ ΠΑΡΑΜΕΝΕΙ



ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS


Γιώργος Δοδοντσάκης
Διευθυντής Δ. Ε. Μαγνησίας

Η  νομιμοποίηση της αυθαιρεσίας από την εκάστοτε κυβερνώσα elite κατά τον Habermas, όπως γνωρίζουν πολλοί και βεβαίως οι δηλώνοντες μαρξιστές, είναι η αρχή κατά την οποία καλούνται όλοι να συμμετέχουν σε μια διαδικασία (π. χ. επιλογή στελεχών εκπαίδευσης) με κριτήρια αξιολόγησης (επίφαση της δημοκρατίας), αλλά τελικώς τα κριτήρια δεν χρησιμοποιούνται/ αξιολογούνται.  Όθεν εξηγείται και η απροσδιοριστία στο νόμο 3260/6-8-2004 περί σημαντικών διοικητικών και επιστημονικών προσόντων (άρθρο 12, παρ 1α ).

Έως την ημέρα των προγραμματικών δηλώσεων της νέας κυβέρνησης ήταν εδραιωμένη η αντίληψη σε όλους ότι αυτή η αρχή εφαρμοζόταν από τους εκάστοτε υπουργούς Παιδείας, όπως προκύπτει από καταγγελίες από τα συνδικαλιστικά όργανα των εκπαιδευτικών και σειρά επερωτήσεων στη Βουλή των Ελλήνων από τα εκάστοτε αντιπολιτευόμενα κόμματα.
Με τις δηλώσεις του κ. Υπουργού της Παιδείας στη Βουλή των Ελλήνων διατρανώθηκε μεγαλοπρεπώς και με τον πιο επίσημο τρόπο ότι η παρούσα κυβερνώσα elite θα ολοκληρώσει τις διαδικασίες επιλογής με αντικειμενικά κριτήρια από «Αδιάβλητη Επιτροπή Αξιολόγησης» των βιογραφικών των υποψηφίων Περιφερειακών Διευθυντών, με απόλυτη πολιτική ανεξιθρησκία, καθαρή και κρυστάλλινη, κλπ. κλπ, εισπράττοντας τα παρατεταμένα χειροκροτήματα του κ. Πρωθυπουργού και των Βουλευτών της συμπολίτευσης, προκαλώντας παράλληλα τις καλύτερες εντυπώσεις στους πολίτες και προσδοκίες περί αξιοκρατίας, πάγιο αίτημα και βάση της δημοκρατίας.
Σε συνέντευξη του κ. Υπουργού Παιδείας στις 17/4/2015  με τον πιο επίσημο τρόπο, αιτιολογήθηκε η ειλημμένη σχετική απόφαση περί διορισμού των Περιφερειακών Διευθυντών Εκπαίδευσης προκαλώντας τον προβληματισμό των υποψηφίων και όσων ενδιαφέρονται, καθώς:
1.    Ο νόμος ήταν γνωστός πριν τις δηλώσεις
2.    Δεν απαγορεύεται από τον νόμο η εφαρμογή οποιασδήποτε τεχνικής της αξιολόγησης των υποψηφίων, προκειμένου να γίνει αξιοκρατική επιλογή, εφόσον υπάρχει η βούληση.
3.    Ουδείς εχέφρων αντιδρά, όταν διαπιστώνει ότι όλα γίνονται επί τα βελτίω και τα δικαιότερα.

Η  επιλεχθείσα τακτική από την κυβερνώσα elite προκάλεσε πρωτοφανές πλήθος αντιδράσεων, από άμεσα και μη ενδιαφερόμενους, καθώς προκλήθηκε δυσπιστία και έλλειψη εμπιστοσύνης ως αποτέλεσμα μη τήρησης των υποσχέσεων, που για πρώτη φορά είχαν διατυπωθεί και εξαιτίας των οποίων είχαν πεισθεί όλοι ότι καταδικασμένες και καταγγελμένες πρακτικές από άλλη θέση από την νυν κυβερνώσα elite δεν θα είχαν συνέχεια. Ωστόσο αποδείχτηκε ότι δεν εξαρκούν οι καλές προθέσεις,  αν η γενναιότητα του να γίνουν πράξεις υστερεί.
Όσα γράφτηκαν στα διάφορα μέσα αγνοήθηκαν ως εικός, και η παγερή αδιαφορία της κυβερνώσας elite επ’ αυτών προκάλεσε την προσθήκη εύηχης ρίμας στο «Ουαί! Ουαί Γραμματείς και Φαρισαίοι» των ημερών εκείνων της Μ. Εβδομάδας, ενώ έντονα εκφράζεται ο διατυπωμένος στα ιερά Ευαγγέλια φόβος των ιθυνόντων της εποχής εκείνης μην «έσται  η εσχάτη πλάνη χείρων της πρώτης»
Από τα παραπάνω αναφερόμενα και από τις συζητήσεις επί της επιλογής των στελεχών της εκπαίδευσης προκύπτει η απορία εάν η κυβερνώσα elite εκλαμβάνει τα στελέχη της εκπαίδευσης ως τους ανθρώπους εκείνους, οι οποίοι - διοικούμενοι και εν ταυτώ διοικούντες - με τις ικανότητες και τα χαρακτηριστικά τους, την εξειδικευμένη γνώση λόγω σπουδών και εμπειρίας, τις προσωπικές τους αξίες, το ηθικό σθένος που διαθέτουν - θα συνδράμουν στην επίλυση των προβλημάτων της εκπαίδευσης ή θα εξακολουθήσει να παραμένει δυστυχώς και με τον νέο διαμορφωθέντα συσχετισμό πολιτικών δυνάμεων το αίτημα:
Δώστε χώρο να αναπνεύσουν και να δράσουν όλοι οι άξιοι ανεξαρτήτως της κομματικής ταυτότητας, καθώς πολιτική τοιαύτη όλοι οφείλουν να έχουν, και αποδείξτε ότι είναι αναιτιολόγητη η ανησυχία των πολιτών πως τοις επαμφοτεριζόντως φωνασκούσι πειθόμενοι θα τηρηθεί απαρεγκλίτως η παράδοση «των δικών μας παιδιών», εξοβελίζοντας τους άξιους, αφού τώρα αυτά «είναι μέσα στα πράματα».
 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου