«Μη γίνεσαι πλεονέκτης, γιατί τον πλεονέκτη τον αποστρέφεται ο Θεός». Αββάς Ισαάκ

Δευτέρα 25 Μαΐου 2015


Παγωμένες οι μεταθέσεις,διορισμούς, μετατάξεις και αποσπάσεις

mpratisDimΦτάνουμε στον Ιούνιο, σε λίγες μέρες, κι η κατάσταση με τις υπηρεσιακές μεταβολές των εκπαιδευτικών παραμένει στάσιμη. Οι μεταθέσεις έχουν παγώσει, εξαιτίας του ζητήματος των μετατάξεων, η επιτροπή για τους διορισμούς δεν έχει συνεδριάσει ακόμη, η εγκύκλιος για τις αποσπάσεις από ΠΥΣΠΕ σε ΠΥΣΠΕ δεν έχει ακόμη εκδοθεί,η επιτροπή για τις μετατάξεις δεν έχει ξανασυνεδριάσει και κανείς δεν γνωρίζει τι τελικά θα γίνει, οι ρυθμίσεις για την αναγνώριση της προυπηρεσίας των αναπληρωτών, τον αριθμό των μόνιμων διορισμών κλπ καθυστερούν, τη στιγμή που χρειάζεται πολύς χρόνος για να συνταχθούν οι νέοι πίνακες και να γίνουν οι προσλήψεις.

Η ηγεσία του υπουργείου παιδείας δείχνει να μην έχει κανένα σχέδιο, κανένα πλάνο για την αντιμετώπιση της κατάστασης. Η καθημερινή τακτική της θυμίζει το “βλέποντας και κάνοντας”. Γιατί πώς αλήθεια αλλιώς να εξηγηθεί αυτή η καθυστέρηση; πώς να εξηγηθεί ότι πήγαμε στην επιτροπή για τους διορισμούς κι ενημερωθήκαμε εκεί ότι η συνεδρίαση αναβάλλεται χωρίς να προσδιορισθεί το πότε θα γίνει η συνεδρίαση; Πώς να εξηγηθεί ότι και η επιτροπή για τις μετατάξεις δεν ξανασυνεδρίασε; Όλα αυτά δείχνουν ότι δεν υπάρχει ούτε η στοιχειώδης οργάνωση ,ούτε κανένας προγραμματισμός.

Με την ψυχή στο στόμα πάλι…. Χιλιάδες εκπ/κοί θα” ξεροσταλιάζουν”, για μια ακόμη φορά, ολόκληρο το καλοκαίρι για να πληροφορηθούν αν μετατίθενται,αν αποσπώνται,αν προσλαμβάνονται. Και φυσικά η ομαλή έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς στον αέρα… “τι είχες Γιάννη τι είχα πάντα”…

Πηγή





«ΠΤΟΛΕΜΑΪΔΑ ΒΟΛΤΑ ΣΤΗΝ ΠΟΛΗ 1950-1970»…ΚΥΚΛΟΦΟΡΗΣΕ ΤΟ ΝΕΟ ΒΙΒΛΙΟ ΤΟΥ ΣΥΜΠΟΛΙΤΗ ΜΑΣ ΣΑΚΗ ΠΑΛΑΙΟΚΩΣΤΑ. Κυκλοφόρησε το νέο βιβλίο του συμπολίτη μας κ. Σάκη Παλαιοκώστα, με τίτλο «ΠΤΟΛΕΜΑΪΔΑ. Βόλτα στην πόλη 1950-1970». Το βιβλίο περιλαμβάνει

H συνταγματική αρχή της αξιοκρατίας και οι κάλπες στα σχολεία



katsimpelis1
Του Αθανάσιου Κατσίμπελη*

Τη θυμάστε την “κλαδική”; Την πρόλαβα μικρός στο χωριό μου… Συνεδρίαζε και ασχολούνταν μέχρι και με το ποιος από το αντίπαλο κόμμα έβαλε τηλέφωνο στο σπίτι του χωρίς την άδειά της….!!! Αυτή αποφάσιζε και πρότεινε διορισμούς, αυξήσεις και ρουσφέτια… Αυτή είχε τα δικά της τα παιδιά και έβγαζε και τα “μαχαίρια”  κάνοντας διαγραφές και εκκαθαριστικές επιχειρήσεις έναντι των “συντρόφων” που έκρινε πως ήταν αντίθετοι με το κίνημα… ή τις κλίκες που είχαν δημιουργηθεί σε αυτό. Τα αποτελέσματα για τη χώρα τα γνωρίζουμε…

Κάπως έτσι επικράτησαν στο δημόσιο οι πελατειακές σχέσεις και η ευνοιοκρατία και με το σύστημα αυτό οργανώθηκε η λειτουργία της Δημόσιας Διοίκησης. Υπονομεύτηκε κάθε προσπάθεια εκσυγχρονισμού της λειτουργίας και της αποτελεσματικότητας της Δημόσιας Διοίκησης ακόμα και μέσα στο πλαίσιο κανόνων της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Η διοίκηση έγινε πεδίο μάχη με εντάσεις και τριβές στο εσωτερικό της εκτελεστικής λειτουργίας και τροχοπέδη για την ανάπτυξη της χώρας.

Η αξιοκρατία  αποτελεί μια συνταγματική αρχή που συνδέεται άμεσα με τη δημοκρατική αρχή, την αρχή του κράτους δικαίου και την αρχή της ισότητας…. Στο δημοσιοϋπαλληλικό δίκαιο η αρχή της αξιοκρατίας συνεπάγεται ότι η πρόσληψη, οι υπηρεσιακές μεταβολές και η λύση της υπαλληλικής σχέσης πρέπει να διενεργούνται με γνώμονα αποκλειστικά την προσωπική ικανότητα και αξία κάθε προσώπου. Εξάλλου, μετά τη συνταγματική αναθεώρηση του 2001, στο άρθρο 103 παρ. 7 Συντ. γίνεται πλέον σαφής μνεία στην αρχή της αξιοκρατίας κατά την πρόσληψη και εξέλιξη των δημοσίων υπαλλήλων.

Το πως συνδέεται αυτή η ύψιστη για τη δημοκρατία μας συνταγματική αρχή με τις κάλπες που στήνονται στα σχολεία μας με διαδικασίες κατεπείγοντος θα έπρεπε να μας το απαντήσουν όσοι διαχρονικά νομοθετούν με τέτοιες διαδικασίες χωρίς να λαμβάνουν υπόψιν τους τις συνταγματικές αρχές, τις αρχές του διοικητικού δικαίου και τις δημοκρατικές διαδικασίες η παραβίαση των οποίων δεν μπορεί να γίνεται για κανένα λόγο και ιδιαίτερα για περιπτώσεις που δεν κρίνεται το μέλλον της χώρας από το ποιος θα είναι διευθυντής σχολείου στο Λάλα!

Με πρόσφατη απόφαση που υπέγραψε προχθές ο Αναπληρωτής υπουργός Παιδείας Τάσος Κουράκης ορίστηκαν τα επιπλέον τακτικά και αναπληρωματικά μέλη στα Περιφερειακά Υπηρεσιακά Συμβούλια Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, όταν κρίνονται θέματα επιλογής στελεχών εκπαίδευσης χωρίς να προκηρυχθούν οι θέσεις και χωρίς να γίνουν αιτήσεις από τους ενδιαφερόμενους που πληρούν τις προϋποθέσεις που ορίζει ο νόμος.

Τα συμβούλια αυτά, όταν λειτουργούν για να κρίνουν θέματα Στελεχών Εκπαίδευσης λειτουργούν με επιπλέον σύνθεση.Ο νόμος  3848/10 προέβλεπε για τη διευρυμένη αυτή σύνθεση πως  θα έπρεπε να υπάρχει υποχρεωτικά:  α) ένας σχολικός σύμβουλος, κατά προτίμηση με μεταπτυχιακό τίτλο σπουδών στη διοίκηση της εκπαίδευσης και β) ένας διευθυντής σχολικής μονάδας της ίδιας εκπαιδευτικής περιφέρειας, κατά προτίμηση με μεταπτυχιακό τίτλο σπουδών στη διοίκηση της εκπαίδευσης ή στα παιδαγω­γικά και, εφόσον δεν υπάρχει, εκπαιδευτικός με βαθμό Α΄ με σημαντική εκπαιδευτική και διοικητική εμπειρία. Τα μέλη των περιπτώσεων α΄ και β΄ του προηγούμενου εδαφίου ορίζονταν με τους αναπληρωτές τους με από­φαση του Υπουργού Παιδείας, Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων. Σε κάθε περίπτωση οι παραπάνω θέσεις προκηρύσσονταν, γίνονταν αιτήσεις και με βάση τις αιτήσεις γινόταν η επιλογή.

Δυστυχώς η διάταξη αυτή η οποία ως αξιοκρατική είχε οδηγήσει στο να έχουν τοποθετηθεί υποχρεωτικά μη αρεστά μέλη για τη διοίκηση λόγω των αυξημένων προσόντων που απαιτούσε τροποποιήθηκε. Σύμφωνα με το ν.4327/14-5-2015 στο άρθρο 23/παρ. 13 αναφέρεται ρητά ότι «Τα μέλη της περίπτωσης α’ ορίζονται με τους αναπληρωτές τους με απόφαση του Υπουργού Πολιτισμού, Παιδείας και Θρησκευμάτων ύστερα από γνώμη του οικείου Περιφερειακού Διευθυντή Εκπαίδευσης.»

Αυτό βεβαια σε καμία περίπτωση δεν σημαίνει πως δεν θα πρέπει να προκηρυχτούν οι θέσεις με βάση τη Συνταγματική αρχή της αξιοκρατίας.Τη συνταγματική κατοχύρωση της αρχής της αξιοκρατίας αναγνωρίζει εξάλλου και η νομολογία του Συμβουλίου της Επικρατείας. Σύμφωνα με αυτή: «Η αρχή της αξιοκρατίας υπαγορεύει όπως η πρόσβαση σε δημόσιες θέσεις και αξιώματα γίνεται με κριτήρια που συνάπτονται με την προσωπική αξία και ικανότητα των ενδιαφερομένων…εδώ δεν υπήρξαν ενδιαφερόμενοι;Κι αν υπήρξαν ενδιαφερόμενοι πως τους δόθηκε η δυνατότητα να επιλεγούν;

Ορίστηκαν λοιπόν τα νέα μέλη των  διευρυμένων Περιφερειακών Υπηρεσιακών Συμβουλίων Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης (ΠΥΣΠΕ-ΠΥΣΔΕ) χωρίς να προκηρυχθούν οι θέσεις… με βάση το νέο νόμο 4327/14-5-2015 νόμιμα μεν αλλά όχι συνταγματικά και συνεπώς πάσχει νομικά  ο διορισμός τους. Οι εισηγήσεις των Περιφερειακών Διευθυντών έγιναν χωρίς να ερωτηθούν οι ενδιαφερόμενοι, χωρίς να προκηρηχθούν οι θέσεις, χωρίς να γίνουν αιτήσεις… Η λάθος συγκρότηση – σύνθεση των ΠΥΣΠΕ-ΠΥΣΔΕ θα οδηγήσει σίγουρα σε προσφυγές  όσων τυχόν θεωρήσουν πως αδικήθηκαν επικαλούμενοι τη λάθος συγκρότηση και σίγουρα θα βρεθούν σε δύσκολη πράγματι θέση τα διοικητικά δικαστήρια.

Τα σχολεία μας εμπλέκονται ήδη σε μια διαδικασία με κάλπες, διαξιφισμούς και στεναχώριες για πολλούς εκπαιδευτικούς.Εκεί που το χαμόγελο είχε επιστρέψει στους Συλλόγους, πολλοί συνάδελφοι βρίσκονται “πολιτικοί αντίπαλοι” να φέρουν σε αντιπαράθεση πολιτική… τα προσόντα τους και την προσωπικότητά τους.

Είναι σίγουρο πως τούτη την εποχή της παρακμής, (τώρα), πολλοί τυρβάζουν γιά αξιοκρατία, αλλά ουδείς αποδέχεται, (δι’  εαυτόν), αναξιότητα.Οι κάλπες θα βγάλουν διευθυντές σχολείων με ποσοστώσεις …. Δυστυχώς όμως, λόγω βιασύνης, τόσο η Δημοκρατία  όσο και η Αξιοκρατία  έχουν  ηττηθεί πριν ακόμα στηθούν οι κάλπες αυτές στα σχολεία μας.

* Υποψήφιος Αντιπρόσωπος του Συλλόγου Δασκάλων και Νηπιαγωγών Πύργου στην 89η Γενική Συνέλευση της ΔΟΕ με την Ανεξάρτητη Κίνηση Εκπαιδευτικών Πύργου.




Καταργούνται ρυθμίσεις του Λοβέρδου για αναπληρωτές

Καταργούνται ρυθμίσεις του Λοβέρδου για αναπληρωτές
Καταργείται η ρύθμιση του πρώην υπουργού Παιδείας, Ανδρέα Λοβέρδου για το ξεκλείδωμα των πινάκων από 1.9.2012 και εξής. Αυτό αναφέρεται στο πολυνομοσχέδιο που έχει στη διάθεσή το newsbeast.gr που μεταξύ των άλλων ορίζει, όπως έχουμε γράψει, ότι οι πίνακες ξεκλειδώνουν από το 2010.

Χαρακτηριστικά αναφέρεται ότι η παράγραφος 4 του άρθρου 5 Α του νόμου 3848/2010 καταργείται.

Ωστόσο δεν καταργούνται μέχρι στιγμής, εκτός αν το υπουργείο προχωρήσει και σε άλλες τροποποιήσεις, οι υπόλοιπες ρυθμίσεις του πρώην υπουργού που περιλαμβάνονται στο άρθρο 5 του νόμου 4283 που ψηφίστηκε τον προηγούμενο Σεπτέμβριο και που εκτός από το ξεκλείδωμα των πινάκων αλλά από το 2012 περιελάμβανε ρυθμίσεις για την επιπλέον μοριοδότηση αναπληρωτών που υπηρετούν σε δυσπρόσιτα σχολεία.

Συγκεκριμένα αναφέρονταν τα ακόλουθα:

«1. Από το σχολικό έτος 2014−2015 ο χρόνος πραγματικής εκπαιδευτικής υπηρεσίας αναπληρωτών και ωρομίσθιων εκπαιδευτικών που διανύεται σε δημόσιες σχολικές μονάδες, οι οποίες κατά τις οικείες διατάξεις ανήκουν στις κατηγορίες μοριοδότησης Θ΄ και Ι΄ για την πρωτοβάθμια εκπαίδευση, ΙΑ΄ και ΙΒ΄ για τη δευτεροβάθμια εκπαίδευση, στην Αθωνιάδα Εκκλησιαστική Ακαδημία και στην Πατμιάδα Εκκλησιαστική Σχολή, που αναφέρονται στην παρ. 8 του άρθρου 16 του π.δ. 50/1996 υπολογίζεται στο διπλάσιο για τη διαμόρφωση των τελικών πινάκων κατάταξης των εκπαιδευτικών, που προβλέπονται στο άρθρο 3 του νόμου 3848.

Η εν λόγω υπηρεσία υπολογίζεται στο διπλάσιο και για τον προσδιορισμό των μονάδων συνθηκών διαβίωσης.

2. Αν διαπιστωθεί αδυναμία κάλυψης των λειτουργικών κενών των σχολικών μονάδων των ανωτέρω κατηγοριών κατά τις γενικές διατάξεις, γίνονται δεκτές αιτήσεις εκπαιδευτικών για πρόσληψη στις εν λόγω σχολικές μονάδες, κατά τη σειρά κατάταξής τους στους ισχύοντες πίνακες.

3. Με απόφαση του υπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων ρυθμίζονται οι λεπτομέρειες για την εφαρμογή των διατάξεων του παρόντος άρθρου. Για το σχολικό έτος 2014−2015, δημόσιες σχολικές μονάδες της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης, οι οποίες δεν εντάσσονται στις κατηγορίες μοριοδότησης Θ΄ και I΄ της οικείας βαθμίδας, αλλά η πλησιέστερη σε αυτές σχολική μονάδα δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης ανήκει στην κατηγορία μοριοδότησης ΙΑ΄ ή IB΄, αυτοδικαίως εντάσσονται: α. στην κατηγορία Θ΄, σε περίπτωση που η πλησιέστερη σχολική μονάδα ανήκει στην κατηγορία ΙΑ΄ και β. στην κατηγορία Ι΄, σε περίπτωση που η πλησιέστερη σχολική μονάδα ανήκει στην κατηγορία IB΄».

newsbeast




ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ




            Κορυφαίο δοκίμιο του νομπελίστα ποιητή και στοχαστή, η παραδειγματική αυτή μελέτη της μεξικανικής ταυτότητας είναι ταυτόχρονα μια ξενάγηση στον ζοφερό λαβύρινθο της ιστορίας και της ψυχής, εκεί όπου πλανιέται μοναχικά ο σύγχρονος άνθρωπος αναζητώντας την έξοδ...
Σάβ, 23/05/2015 - 09:36



Γνωρίστε το Microsoft Project 2010 με τον πλέον εύκολο και γρήγορο τρόπο! Με αυτόν τον οδηγό, η γνωριμία σας με το Microsoft Project «γίνεται παιχνίδι» -αρκεί να ακολουθήσετε τα απλά, αριθμημένα βήματα που σας καθοδηγούν με κατατοπιστικό τρόπο. Για ακόμη μεγαλύτερη διευκόλυνση του αναγνώστη, το βιβλίο εί...



Θέλησα κ εγώ να μοιραστώ μαζί σας την εμπειρία Erasmus Πρακτική άσκηση. Όντας στο τελευταίο έτος σπουδών μου στο τμήμα Βιολογίας του Ε.Κ.Π.Α, το 2012, αποφάσισα να αναζητήσω εξάμηνη πρακτική εξάσκηση σε εργαστήριο του εξωτερικού και να εξετάσω σε προσωπικό επίπεδο...



http://catalogue.libver.gr/webopac/Vubis.csp Ξεκινούν στις 21/05/2015 οι εργασίες αναβάθμισης του λογισμικού διαχείρισης της βιβλιοθήκης όπως επίσης και των υπηρεσιών του ηλεκτρονικού καταλόγου.  Αυτό σημαίνει πως για τις επόμενες ημέρες και μέχρι νεότερης ανακοίνωσης θα υπάρχει πιθανή δυσλειτουργία στ...





Οι ανανεώσιμες πηγές ενέργειας (πράσινη ενέργεια) αποτελούν πλέον τη μόνη ελπίδα για τη σωτηρία του περιβάλλοντος. Θέλοντας να συμβάλουμε κι εμείς στη διάδοση και ανάπτυξη των ΑΠΕ και στη σωστή εκμετάλλευσή τους, προχωρήσαμε στη συγγραφή αυτού του βιβλίου. Το βιβλί...



Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου