Θέσεις
και προτάσεις της Ενωτικής Κίνησης Εκπαιδευτικών
Συνάδελφοι,
To προηγούμενο χρονικό διάστημα όπου ο
νευραλγικός τομέας της Δημόσιας Εκπαίδευσης δεχόταν την πιο σκληρή
νεοφιλελεύθερη και μονεταριστική επίθεση, οι εκπρόσωποι της Ενωτικής Κίνησης Εκπαιδευτικών
Π.Ε., μέσα από τα θεσμικά όργανα του Κλάδου (Διοικητικά Συμβούλια των
Συλλόγων, αντιπρόσωποι του κλάδου, αιρετοί κλπ), υπερασπίστηκαν το
Δημόσιο Σχολείο προτάσσοντας τη συλλογικότητα, την αγωνιστικότητα κι ένα
ξεκάθαρο πλαίσιο προτάσεων για την ποιοτική και προοδευτική αναβάθμισης της
Δημόσιας Εκπαίδευσης.
Οι εκπρόσωποί μας
πάλεψαν στα συλλογικά όργανα και στους κοινούς αγώνες συνεισφέροντας:
ü Στην αναστολή της
αυταρχικής-τιμωρητικής Αξιολόγησης με τις αυθαίρετες ποσοστώσεις και την
κατηγοριοποίηση των σχολείων.
ü Στην επαναφορά του
τεκμήριου της αθωότητας, την κατάργηση αντιδημοκρατικών διατάξεων στο
Πειθαρχικό δίκαιο και την επαναφορά των αιρετών στα πειθαρχικά συμβούλια.
ü Στην αναγνώριση όλης
της προϋπηρεσίας των αναπληρωτών εκπαιδευτικών.
ü Στο να μην υπάρξουν
άλλες συγχωνεύσεις και καταργήσεις σχολικών μονάδων με ιδιωτικό-οικονομικά
κριτήρια.
Συνάδελφοι,
Βρισκόμαστε σε μια
κρίσιμη περίοδο όπου ο Κλάδος μας πρέπει να «βγει μπροστά» και να διεκδικήσει
όλα εκείνα που απαιτούνται για ένα πραγματικό Δημόσιο και Δωρεάν Σχολείο για
όλα τα παιδιά, όλα εκείνα που έχει ανάγκη ο μαχόμενος Εκπαιδευτικός. Τα θέματα
είναι πολλά και ακανθώδη, όπως:
Να γίνουν Μαζικοί Μόνιμοι Διορισμοί στη Γενική
και Ειδική Αγωγή στα πραγματικά κενά που υπάρχουν. Πρέπει να απορροφηθούν όλοι
οι επιτυχόντες-διοριστέοι του ΑΣΕΠ (60-40) και πλέον ως βασικό προσόν διορισμού
θα πρέπει να αναχθεί η προϋπηρεσία.
Να ξεκινήσει η σταδιακή αποκατάσταση των
οικονομικών και θεσμικών απωλειών και να θεσπιστεί η ακώλυτη βαθμολογική και μισθολογική
μας εξέλιξη.
Κατάργηση όλων
των αντιασφαλιστικών νόμων και των εφαρμοστικών νόμων που επηρεάζουν την
Κοινωνική Ασφάλιση και τις συντάξεις.
Να επανέλθει ο
13ος και 14ος μισθός & αντίστοιχα σύνταξη.
Να υπάρξει γενναία κρατική χρηματοδότηση για τη συντήρηση
και αναβάθμιση της υλικοτεχνικής υποδομής των σχολείων.
Να λειτουργούν ουσιαστικά τα ολοήμερα σχολεία με
το αναγκαίο εκπαιδευτικό προσωπικό.
Να πραγματοποιηθεί επιτέλους η αναμοριοδότηση των σχολικών μονάδων σύμφωνα
με τη 12βαθμη κλίμακα που ισχύει στη
δευτεροβάθμια εκπαίδευση
Να καταργηθεί το Π.Δ. 48/28-2-2014 για
τις υποχρεωτικές μεταθέσεις υπεράριθμων εκπαιδευτικών της δημόσιας πρωτοβάθμιας
και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης
Να δοθούν οργανικές θέσεις στους μεταταχθέντες
συναδέλφους σε ΟΛΑ τα σχολεία της Α/θμιας και η όποια διεκδίκηση των νέων
θέσεων που θα προκύψουν να γίνει στη βάση ισότιμης αντιμετώπισης μεταξύ των
συναδέλφων της Π.Ε. και Δ.Ε. Να δοθεί η
δυνατότητα σε όσους το επιθυμούν, αν ανακαλέσουν τη μετάταξή τους.
Να εξισωθεί το
ωράριο των εκπαιδευτικών της Α/θμιας με αυτό της Β/θμιας.
Να διαμορφωθεί ένας τύπος σχολείου με
κατάργηση των σχολείων διαφορετικών ταχυτήτων.
Καθιέρωση
ετήσιας επιμόρφωσης των εκπαιδευτικών, περιοδικού χαρακτήρα με απαλλαγή από τα
διδακτικά καθήκοντα.
Δυνατότητα
δωρεάν πρόσβασης των εκπαιδευτικών σε μεταπτυχιακά προγράμματα που έχουν σχέση
με το αντικείμενο που διδάσκουν (π.χ. στο ΕΑΠ με ποσοστό συμμετοχής των εν
ενεργεία εκπαιδευτικών και στα αντίστοιχα παιδαγωγικά τμήματα της χώρας).
Επαναφορά της
εκπαιδευτικής άδειας στους μόνιμους εκπαιδευτικούς.
Επανίδρυση σχολείων που καταργήθηκαν ή
συγχωνεύθηκαν σε όσες περιπτώσεις έγιναν χωρίς προϋποθέσεις και χωρίς τη
σύμφωνη γνώμη της τοπικής κοινωνίας.
Να γίνονται μόνο εθελοντικές μετατάξεις και
μεταθέσεις.
Κάλυψη κενών ειδικοτήτων (γυμναστών,
ξένων γλωσσών κλπ) με μόνιμο προσωπικό.
Νηπιαγωγείο
Να νομοθετηθεί ανώτατο
όριο 20 μαθητές ανά τάξη, 15 νήπια-προνήπια ανά νηπιαγωγό και δάσκαλο Α’ και Β’
τάξης του Δημοτικού.
Να πραγματωθεί επιτέλους ο στόχος για μια δίχρονη
Προσχολική Αγωγή.
Να κατοχυρωθεί το ωράριο των νηπιαγωγών.
Πρόγραμμα ανάπτυξης των δομών του
νηπιαγωγείου για να γίνει επιτέλους πράξη η δίχρονη υποχρεωτική προσχολική
αγωγή για όλα τα παιδιά.
Διαμόρφωση πολυθέσιων νηπιαγωγείων με
όλες τις απαραίτητες υλικοτεχνικές υποδομές.
Βοηθητικό προσωπικό, όπως είναι
θεσπισμένο και σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες, στα νηπιαγωγεία.
Αναπληρωτές
Να εξισωθούν τα δικαιώματα των αναπληρωτών
εκπαιδευτικών με των μόνιμων.
Κατάργηση των
ελαστικών σχέσεων εργασίας. Κάλυψη όλων των λειτουργικών αναγκών με αναπληρωτές
πλήρους ωραρίου.
Να
απεγκλωβιστούν σταδιακά οι διορισμοί των εκπαιδευτικών από διαγωνισμούς
επιλογής (το πτυχίο μας αποτελεί το μοναδικό τυπικό προσόν διορισμού και δεν
μπορεί να αμφισβητείται η εγκυρότητά του).
Να δίδεται η
δυνατότητα για αμοιβαίες μετακινήσεις αναπληρωτών εκπαιδευτικών (από περιοχή σε
περιοχή) ύστερα από αίτησή τους και σε εύλογο χρονικό διάστημα από την πρόσληψή
τους.
Να δίδεται η
δυνατότητα της συμμετοχής των αναπληρωτών εκπαιδευτικών σε όλες τις επιμορφώσεις
που παρέχονται στους μόνιμους (π.χ. συμμετοχή στις επιμορφώσεις ΤΠΕ β επιπέδου
κλπ).
Αναγνώριση του
συνόλου της προϋπηρεσίας για μισθολογική εξέλιξη κι όχι μόνο μέχρι 7 έτη.
Αναγνώριση της
θητείας στο στρατό των ανδρών εκπαιδευτικών ως προϋπηρεσία και ως συντάξιμη
περίοδος (αναλογικά σύμφωνα με τους μήνες υπηρέτησης).
Επαναφορά του ν. 2874/2000 για την άδεια
6μηνης ανατροφής των αναπληρωτών εκπαιδευτικών, όπως ισχύει για όλες τις
εργαζόμενες με σύμβαση ΙΚΑ και ιδιωτικού δικαίου.
Την αναγνώριση της διπλής μοριοδότησης
για όσους υπηρέτησαν σε δυσπρόσιτα σχολεία την περίοδο 2010-2014.
Κατάργηση της εγκυκλίου για τις άδειες
των αναπληρωτών.
Δικαίωμα «αμοιβαίας απόσπασης» και δικαίωμα συνυπηρέτησης στους αναπληρωτές.
Σταθερή και
έγκαιρη ημερομηνία για τη μισθοδοσία των αναπληρωτών εκπαιδευτικών
Ειδική αγωγή
Αποκλειστικά δημόσια και δωρεάν,
αναβαθμισμένη Ειδική Αγωγή. Με μόνιμες δομές, στήριξη των ΚΕΔΔΥ και διαμόρφωση
αποκεντρωμένων υπηρεσιών ανά ομάδα σχολείων και στελεχωμένα με ειδικό προσωπικό
(π.χ. ψυχολόγοι, κοινωνικοί λειτουργοί, κλπ).
Κάθε παιδί με Ειδικές Ανάγκες να έχει το
κατάλληλο γι' αυτό σχολείο, να φοιτά δηλαδή υποχρεωτικά στη δημόσια εκπαίδευση
και στη δομή που έχει ανάγκη. Ούτε ένα παιδί με αναπηρία στο σπίτι του ή σε
σχολείο που δεν θα μπορεί να ανταποκριθεί στις ιδιαίτερες εκπαιδευτικές ανάγκες
του.
Προσλήψεις μόνιμου ειδικευμένου
προσωπικού και βοηθητικού προσωπικού για τη στήριξη των παιδιών με αναπηρίες
και μαθησιακές δυσκολίες όπως επίσης και κατασκευή κατάλληλων κτιρίων και
εμπλουτισμός με το απαραίτητο εποπτικό και διαγνωστικό υλικό.
Ιδρύσεις τμημάτων ένταξης όπου είναι
απαραίτητο, καθώς αυτές έχουν παγώσει εδώ και
τέσσερα χρόνια.
Να υπάρξει σαφές πλαίσιο εκπαιδευτικής πολιτικής
για την Ειδική και γενικότερα την αντισταθμιστική Εκπαίδευση.
Αιτήματα
για τη λειτουργία των υπηρεσιακών συμβουλίων-εγκαθίδρυση δημοκρατικών διαδικασιών στην οργάνωση
της δημόσιας διοίκησης
Εγκαθίδρυση νέων
δημοκρατικών (αμεσοδημοκρατικών) διαδικασιών στη λήψη αποφάσεων π.χ. με
ενίσχυση των εκπαιδευτικών σε αποφάσεις που αφορούν τα σχολεία και τις
υπηρεσιακές μεταβολές (μέσω της ενίσχυσης της εκπροσώπησης στα υπηρεσιακά
συμβούλια και την ενίσχυση των αρμοδιοτήτων των συλλόγων διδασκόντων των
σχολείων).
Παιδαγωγική ελευθερία και
δημοκρατία στο σχολείο. Ο σύλλογος διδασκόντων να αποτελεί
βασικό όργανο διοίκησης.
Επαναπροσδιορισμός
των αρμοδιοτήτων των μονοπρόσωπων οργάνων (Διευθυντές Σχολείων, Διευθυντές
Εκπαίδευσης, Περιφερειακοί Διευθυντές) και ενίσχυση των συλλογικών οργάνων
(Σύλλογοι Διδασκόντων, ΠΥΣΠΕ/ΑΠΥΣΠΕ/ΚΥΣΠΕ).
Να έχει
καθοριστικό ρόλο η άποψη των εκπαιδευτικών στη στελέχωση της διοίκησης των
Σχολείων, των Διευθύνσεων Εκπαίδευσης και των Περιφερειακών Διευθύνσεων.
Η ένταξη των αιρετών
στα συμβούλια ανάδειξης κενών ειδικής αγωγής για τους συναδέλφους της
παράλληλης στήριξης.
Οι μεταθέσεις
των εκπαιδευτικών (εντός και εκτός ΠΥΣΠΕ) να γίνονται σε όλα τα οργανικά κενά.
Οι αποσπάσεις
των εκπαιδευτικών (εντός και εκτός ΠΥΣΠΕ) να γίνονται σε όλα τα πραγματικά
λειτουργικά κενά που υπάρχουν.
Οι αρμοδιότητες
των Διευθυντών Εκπαίδευσης για την τοποθέτηση των νεοπροσλαμβανόμενων
αναπληρωτών εκπαιδευτικών σε κενές θέσεις να μεταφερθούν άμεσα στα υπηρεσιακά
συμβούλια για να μην παρατηρούνται πια φαινόμενα αδιαφάνειας και πολλές φορές
διαπλοκής.
Οι
επανατοποθετήσεις των εκπαιδευτικών (μετά από πάσης φύσεως άδειες) στις θέσεις
τους ή σε κενές θέσεις, οι οποιεσδήποτε μετακινήσεις για το συμφέρον της
υπηρεσίας κλπ να πραγματοποιούνται μόνο με απόφαση των υπηρεσιακών συμβουλίων
και όχι των διευθυντών εκπαίδευσης όπως γίνεται μέχρι σήμερα.
Επίσης καμία θεσμοθέτηση των υπηρεσιακών
συμβουλίων για περιορισμούς των συναδέλφων σε αποσπάσεις κλπ δεν μπορεί να
γίνετε δεκτή και ανεκτή.
Επανασχεδιασμός
του θεσμού των Σχολικών Συμβούλων ως προς τα καθήκοντα, τις αρμοδιότητες και το
ρόλο του.
Οι τοποθετήσεις να γίνονται σε όλα τα
κενά από την αρχή της σχολικής χρονιάς, σύμφωνα με τα κριτήρια που προβλέπει η
κείμενη νομοθεσία. Ακόμα στα λειτουργικά κενά που έχουν προκύψει από
βραχυπρόθεσμες άδειες θα πρέπει να είναι ενημερωμένος ο συνάδελφος που θα τα
επιλέξει ως προς το χρονικό διάστημα κάλυψης του κενού.
Όλες οι υπηρεσιακές μεταβολές
(μεταθέσεις και αποσπάσεις) να έχουν ολοκληρωθεί μέχρι το τέλος κάθε σχολικού έτους
(δηλ. το αργότερο μέχρι 21 Ιουνίου), ώστε κάθε νέα σχολική χρονιά να ξεκινά με
πλήρη στελέχωση σε εκπαιδευτικό προσωπικό των σχολικών μονάδων.
Να καταργηθεί η
προνομιακή μεταχείριση των Περιφερειακών Διευθυντών Εκπαίδευσης για τοποθέτησή
τους, μετά από αντικατάστασή τους, σε προσωποπαγείς θέσεις σχολικών συμβούλων.
Επιπλέον,
ΔΙΕΚΔΙΚΟΥΜΕ:
ü Γενναία αύξηση των κρατικών δαπανών
για τη Δημόσια Παιδεία.
ü Άμεση κατάργηση του νόμου 4024.
ü Μαζικούς διορισμούς για την κάλυψη των εκατοντάδων κενών.
ü Την κατάργηση του + 10% για τον
αριθμό των μαθητών ανά τμήμα.
ü Επίδομα θέσης στους αναπληρωτές
εκπαιδευτικούς (κρατικού ή ΕΣΠΑ) που εκτελούσαν
χρέη προϊσταμένου, με αναδρομική ισχύ (για όσους δεν το πήραν).
ü Την επαναλειτουργία του
Διδασκαλείου με νέα μορφή εξακτινομένο σ’
όλη της Ελλάδα, με εκσυγχρονισμό του προγράμματος σπουδών.
ü Πλήρη ιατροφαρμακευτική περίθαλψη
για όλους.
ü Κοινές δράσεις για την αντιμετώπιση
του ρατσισμού, της ξενοφοβίας και του σχολικού εκφοβισμού.
ΕΝΩΤΙΚΗ ΚΙΝΗΣΗ
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ Π.Ε.
ΕΛΕΥΘΕΡΑ ΨΗΦΟΔΕΛΤΙΑ
ΕΝΟΤΗΤΑ - ΑΓΩΝΑΣ – ΑΝΑΤΡΟΠΗ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου