Τι απάντησε ο Τ. Κουράκης για την επιλογή Διευθυντών Σχολείων στον δάσκαλο που αρνήθηκε να γίνει Διευθυντής Σχολείου αντιδρώντας στην αξιολόγηση
«Για μένα είναι πράξη ευθύνης και αξιοπρέπειας να μην
αποδεχτώ την θέση του διευθυντή στο 4ο Δημοτικό Σχολείου Ηρακλείου που
έμεινε «κενή» γιατί ο συνάδελφος Γιώργος Τερζάκης αρνήθηκε να
«υποταχτεί»
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS
Τα ζητήματα που σχετίζονται με τη διαδικασία επιλογής Διευθυντών Σχολικών Μονάδων καθορίζονται με τις διατάξεις του νόμου 4327/15 “Επείγοντα μέτρα για την Πρωτοβάθμια Δευτεροβάθμια και Τριτοβάθμια Εκπαίδευση”.
Τη “μίνι” αυτή απάντηση έδωσε εγγράφως στη Βουλή ο Αναπληρωτής υπουργός Παιδείας Τάσος Κουράκης σε επιστολή εκπαιδευτικού Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Γιάννη Κριθινάκη η οποία κατατέθηκε στο κοινοβούλιο με αναφορά Βουλευτή.ΠΑΤΗΣΤΕ ΕΔΩ ΓΙΑ ΝΑ ΑΝΟΙΞΕΤΕ ΤΟ ΕΓΓΡΑΦΟ ΤΟΥ ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΗ ΥΠΟΥΡΓΟΥ ΠΑΙΔΕΙΑΣ
Ο Γιάννης Κριθινάκης αρνήθηκε τη θέση του διευθυντή του 4ου Δημοτικού Σχολείου Ηρακλείου, το οποίο είχε μείνει ακέφαλο μετά την παραίτηση του σημερινού Περιφερεαικού Διευθυντή Εκπαίδευσης Κρήτης Γ. Τερζάκη, δηλώνοντας τότε προς το το ΠΥΣΠΕ Ηρακλείου πως:
«Για μένα είναι πράξη ευθύνης και αξιοπρέπειας να μην αποδεχτώ την θέση του διευθυντή στο 4ο Δημοτικό Σχολείου Ηρακλείου που έμεινε «κενή» γιατί ο συνάδελφος Γιώργος Τερζάκης αρνήθηκε να «υποταχτεί» και οι συνάδελφοι στον πίνακα των διευθυντών που βρίσκονται πριν από μένα αρνήθηκαν.
Δε γεννήθηκα για το σήμερα υπηρετώ για το αύριο.»
ΠΑΤΗΣΤΕ ΣΤΗ ΦΩΤΟ ΠΟΥ ΑΚΟΛΟΥΘΕΙ ΓΙΑ ΝΑ ΑΚΟΥΣΕΤΕ ΤΙ ΕΙΠΕ ΣΤΟ ESOS/TV Ο ΓΙΑΝΝΗΣ ΚΡΙΘΙΝΑΚΗΣ
Η ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΤΟΥ ΓΙΑΝΝΗ ΚΡΙΘΙΝΑΚΗ
Προς :
Υπουργό Πολιτισμού, Παιδείας και Θρησκευμάτων
Αναπληρωτή Υπουργό Πολιτισμού, Παιδείας και Θρησκευμάτων
Περιφερειακό Διευθυντή Εκπαίδευσης Κρήτης
Βουλευτές Νομού Ηρακλείου
Διαβάζοντας την Υπουργική Τροπολογία
Τροποποίηση άρθρων του νόμου 3848/10 (Α΄ 71) για την Επιλογή των Στελεχών της Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης.
Θέλω να καταθέσω τις απόψεις μου και παρακαλώ για την δική σας συμβολή στην καλύτερη δυνατή λύση στην παραπάνω τροπολογία.
« Παράγραφος Δ΄:
Αποτίμηση κριτηρίων επιλογής Διευθυντών Εκπαίδευσης, Προϊσταμένων ΚΕΔΔΥ και Διευθυντών σχολικών μονάδων και Ε.Κ.
Το άρθρο 14 του ν. 3848/2010 (Α΄ 71), αντικαθίσταται ως ακολούθως: … ».
Θέλω να σας ενημερώσω :
Ότι στην αποτίμηση κριτηρίων επιλογής Διευθυντών Εκπαίδευσης, Προϊσταμένων ΚΕΔΔΥ, Διευθυντών σχολικών μονάδων και Ε.Κ.
Δεν μοριοδοτούνται:
Περιπτώσεις που έχουν να κάνουν με διοικητική εμπειρία σε εκλεγμένες θέσεις της Τοπικής Αυτοδιοίκησης , Περιφερειαρχών, Αντιπεριφερειαρχών Δημάρχων, Αντιδημάρχων, Προέδρων Τοπικών και Δημοτικών Διαμερισμάτων, Προέδρων Δημοτικών Επιτροπών, κλπ.
Πιστοποιημένη επιμόρφωση στις Τ.Π.Ε. επιπέδου Β΄.
Μεταπτυχιακός τίτλος σπουδών ενός έτους .
Βεβαίωση ή πιστοποιητικό από Πανεπιστήμιο ετήσιας επιμόρφωση πάνω από 500 ώρες με έγκριση παιδαγωγικής καταλληλότητας από το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο και το Υπουργείο Παιδείας (αρ. πρωτ. 148502/1-12-2009).
Είναι άδικο εκπαιδευτικοί που έχουν προσφορά στα κοινά και έχουν κριθεί για το διοικητικό τους έργο από την κοινωνία με την εκλογή τους να μην μοριοδοτούνται για την προσφορά τους και για τη διοικητική τους εμπειρία και να μοριοδοτούνται περιπτώσεις εκπαιδευτικών που τοποθετήθηκαν με αδιαφανή κριτήρια σε υπηρεσιακές θέσεις .
Μοριοδοτείται η πιστοποιημένη επιμόρφωση στις Τ.Π.Ε. επιπέδου Α΄ με 0,5 μονάδες και δεν μοριοδοτείται η επιπέδου Β΄.
Επίσης μοριοδοτείται η βεβαίωση ή πιστοποιητικό ετήσιας επιμόρφωσης σε Σ.Ε.Λ.Μ.Ε., Σ.Ε.Λ.Δ.Ε., Α.Σ.ΠΑΙ.Τ.Ε. / Σ.Ε.Λ.Ε.Τ.Ε με 0,5 μονάδες και δεν μοριοδοτείται ετήσιο μεταπτυχιακό ή άλλο ετήσιο πιστοποιητικό επιμόρφωσης από Πανεπιστήμιο αναγνωρισμένο από το Υπουργείο Παιδείας.
Η επιμόρφωση επιπέδου Α΄ πρέπει να είναι υποχρεωτικό προσόν επιλογής Διευθυντών Εκπαίδευσης, Προϊσταμένων ΚΕΔΔΥ, Διευθυντών σχολικών μονάδων και Ε.Κ. .
Όλες οι παραπάνω περιπτώσεις πρέπει να συμπεριληφθούν στη μοριοδότηση.
Επίσης στο κριτήριο της υπηρεσιακής κατάστασης, καθοδηγητικής και διοικητικής εμπειρίας αποτιμάται με 14 μονάδες κατ’ ανώτατο όριο.
Από αυτές 11 μονάδες στη υπηρεσιακή κατάσταση και 3 διοικητική και καθοδηγητική εμπειρία.
Με αυτήν την κατανομή δημιουργείτε αδικία για τους νέους εκπαιδευτικούς που πληρούν τα χρόνια προϋπηρεσίας για την συμμετοχή του στην διαδικασία σε σύγκριση με ένα εκπαιδευτικό με πολλά χρόνια υπηρεσίας.
Στην ουσία αποκλείει τους εκπαιδευτικούς που έχουν λιγότερο από 19 χρόνια γιατί μοριοδοτεί με 11 μόρια την υπηρεσιακή κατάσταση. Οι μονάδες αυτές υπολογίζονται με βάση την διδακτική υπηρεσία αποτιμώμενη με 1 μονάδα για κάθε έτος πέραν του χρόνου που αποτελεί προϋπόθεση για τη συμμετοχή στη διαδικασία επιλογής Διευθυντών Εκπαίδευσης και Διευθυντών σχολικών μονάδων ή Ε.Κ. Για τους υποψηφίους Διευθυντές των Σ.Μ.Ε.Α.Ε. που είναι μέλη Ε.Ε.Π. οι μονάδες υπολογίζονται με βάση την εκπαιδευτική υπηρεσία αποτιμώμενη με μια μονάδα για κάθε έτος πέραν των οκτώ(8).
Παράδειγμα :
Εκπαιδευτικός με 19 χρόνια διδακτικής υπηρεσίας και πάνω ξεκινά με 11 μόρια από την υπηρεσιακή κατάσταση και εκπαιδευτικός με 13 χρόνια ξεκινά με 5 μόρια από την υπηρεσιακή κατάσταση , αν απλώς πληρεί τα διδακτικά όρια δεν παίρνει κανένα μόριο.
Πρέπει να γίνει ανακατανομή των μονάδων και να δοθούν ευκαιρίες και σε νέους εκπαιδευτικούς με διοικητική ικανότητα.
Οι έχοντες δικαίωμα συμμετοχής πρέπει να έχουν την ίδια αφετηρία άσχετα από τα χρόνια προϋπηρεσίας εφόσον πληρούν το βασικό κριτήριο προϋπηρεσίας.
Στη συμβολή στο εκπαιδευτικό έργο - προσωπικότητα – γενική συγκρότηση δίνονται 12 μονάδες κατ’ ανώτατο όριο με ψηφοφορία από το σύλλογο διδασκόντων.
Οι περισσότεροι εν ενεργεία διευθυντές δεν έχουν οργανική θέση αλλά είναι αποσπασμένοι ως διευθυντές στη σχολική μονάδα.
Διευθυντές ή εκπαιδευτικοί που ήταν σε άλλο σχολείο και ιδιαίτερα σε επαρχιακό είναι πολύ δύσκολο να ψηφιστούν από το σύλλογο διδασκόντων άλλου σχολείου.
Κάποιοι εν ενεργεία διευθυντές για να ψηφιστούν σίγουρα θα ασκήσουν πιέσεις στους εκπαιδευτικούς των σχολικών μονάδων.
Μπορεί η διαδικασία της ψηφοφορίας να είναι δημοκρατική υπάρχει όμως μεγάλος κίνδυνος δημιουργίας παρατάξεων και αντιπαλότητας και η ψηφοφορία να γίνει χωρίς να ληφθούν υπόψη τα πραγματικά κριτήρια που μνημονεύονται στην τροπολογία.
Παράδειγμα:
Με δύο υποψήφιους ο πρώτος (μπορεί να είναι από άλλη σχολική μονάδα) συγκεντρώνει 25% και παίρνει 3 μόρια και ο δεύτερος (έχει οργανική στη σχολική μονάδα ) 75% και παίρνει 9 μόρια (και οι δύο πληρούν το όριο του 20% και προχωρούν στην διαδικασία) διευθυντής γίνεται ο πρώτος γιατί στις υπόλοιπες κατηγορίες συγκεντρώνει περισσότερα μόρια .
Ποιο η θέση του και η επιρροή του στο σύλλογο διδασκόντων όταν δεν τους αντιπροσωπεύει και η αποδοχή του είναι ελάχιστη;
Και στην περίπτωση που δεν έχει και οργανική θέση ακόμα χειρότερα.
Οι υποψήφιοι διευθυντές πρέπει να είναι μόνο από αυτούς που έχουν οργανική θέση στη σχολική μονάδα και για να γίνουν πρέπει να συμπληρώσουν το 50% των ψήφων έστω και με δεύτερη ψηφοφορία.
Η τροπολογία δεν είναι πλήρης και η συμβολή όλων μας σε κάτι καινούργιο που φαίνεται και καινοτόμο πρέπει να φέρει τα καλύτερα δυνατά αποτελέσματα.
Είμαι στη διάθεση σας για περισσότερες διευκρινήσεις
Με εκτίμηση
Γιάννης Κριθινάκης
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου