ΡΕΠΟΡΤΑΖ:esos.gr
Αξιότιμοι κύριοι Υπουργοί,Η Φυσική Αγωγή αποτελεί μια ουσιαστική και ποιοτική επένδυση για το μέλλον των παιδιών μας, στην καλλιέργεια δεξιοτήτων και στάσεων, στην απόκτηση και διατήρηση της υγείας και στην προώθηση των ανθρώπινων δικαιωμάτων, για τους παραπάνω λόγους, είναι κατανοητή και αναγκαία η παρέμβαση της πολιτείας στην κατεύθυνση δημιουργίας ενός ουσιαστικού επιτελικού οργάνου, με στόχο την αναβάθμιση της Φυσικής Αγωγής και του Σχολικού Αθλητισμού. «Εάν κόψουμε και τα τέσσερα πόδια σε ένα βάτραχο, ο βάτραχος δεν μπορεί να πηδήξει». Αυτό έγινε τα τελευταία χρόνια με την ανεξάρτητη «ισχυρή» Διεύθυνση Φυσικής Αγωγής της Κ.Υ. του ΥΠΑΙΘ. Της «κόψανε» όλα τα αντικείμενα, ενώ κομματικά στελέχη της βραβευόντουσαν, με αποτέλεσμα να υποβιβάζεται σε ανεξάρτητο Τμήμα.
Έχοντας στη πλευρά μας ικανούς συναδέλφους και επιστημονικά αθλητικά εκπαιδευτικά σωματεία, αλλά λόγω έλλειψης συμβουλευτικού οργάνου στον υπό διαμόρφωση Οργανισμό του Υ.ΠΑΙ.Θ. απευθυνόμαστε σε 4 Υπουργούς της χώρας με αίτημα τη Σύσταση Γενικής Διεύθυνσης Φυσικής Αγωγής και Σχολικού Αθλητισμού
Με λίγα λόγια η Γενική Διεύθυνση Φυσικής Αγωγής και Σχολικού Αθλητισμού του Υ.ΠΑΙ.Θ. Προτείνουμε να αποτελείται από τα ακόλουθα 8 τμήματα:
Τμήμα Έρευνας και Τεκμηρίωσης με βασικούς στόχους τον επαναπροσδιορισμό και την εφαρμογή των αναλυτικών προγραμμάτων στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση, την κατάρτιση νομοθετικών σχεδίων και διοικητικών πράξεων και την υποστήριξη προγραμμάτων διαρκούς επιμόρφωσης των εκπαιδευτικών Φυσικής Αγωγής.
Τμήμα Αθλητικών Σχολείων με την λειτουργία τουλάχιστον 5 αυτόνομων σχολικών αθλητικών μονάδων και με βασικούς στόχους του τμήματος το θεσμικό πλαίσιο, την κατάρτιση πινάκων επιλογής εκπαιδευτικών, το αναλυτικό πρόγραμμα και τους μαθητές τους, την υλικοτεχνική υποδομή και την εξεύρεση πηγών χρηματοδότησης.
Τμήμα Αθλητικών Δραστηριοτήτων με βασικούς στόχους τις αθλητικές δραστηριότητες σχολείων Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, τις διακρίσεις μαθητών-αθλητών και την εκπροσώπηση της χώρας στους αγώνες της Διεθνούς Ομοσπονδίας Σχολικού Αθλητισμού.
Τμήμα Ειδικής Φυσικής Αγωγής με βασικούς στόχους τον επαναπροσδιορισμό και την εφαρμογή των αναλυτικών προγραμμάτων Ειδικής Φυσικής Αγωγής στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση, τον σχεδιασμό, ανάπτυξη και υποστήριξη προγραμμάτων διαρκούς επιμόρφωσης των εκπαιδευτικών της Ειδικής Φυσικής Αγωγής, τις αθλητικές και πολιτιστικές δραστηριότητες και κατασκηνώσεις μαθητών με αναπηρία.
Τμήμα Ολυμπιακής Παιδείας με βασικούς στόχους το σχεδιασμό και την παραγωγή εκπαιδευτικού υλικού και προγράμματα και δράσεις Ολυμπιακής Παιδείας και εθελοντισμού.
Τμήμα Οικονομικής Διαχείρισης, Εθνικών Γυμναστήριων και Χορηγιών με βασικούς στόχους την κατάρτιση και εκτέλεση προϋπολογισμού δαπανών σχολικών πρωταθλημάτων, προμήθεια και διαχείριση αθλητικού υλικού, εποπτεία Εθνικών Γυμναστήριων και χορηγίες.
Τμήμα Αθλητισμού Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης και Κατασκηνώσεων με βασικούς στόχους την διοικητική μέριμνα του έργου της Επιτροπής Αθλητισμού Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης και την εποπτεία της Επιτροπής Μαθητικών Κατασκηνώσεων και Φιλοξενίας.
Τμήμα ΕΥ ΖΗΝ με βασικούς στόχους τη διασφάλιση της υγιούς ανάπτυξης των παιδιών και των εφήβων μέσα από την υιοθέτηση ισορροπημένων συνηθειών διατροφής και σωματικής δραστηριότητας.
Η κυρίαρχη επιδίωξη της Φυσικής Αγωγής σήμερα είναι όχι απλά να συμμετέχουν οι μαθητές σε φυσικές δραστηριότητες, αλλά να εμπεδώσουν υγιεινό τρόπο ζωής, να ενστερνιστούν αξίες και να αναπτύξουν συμπεριφορές που θα τους επιτρέψουν να ενταχθούν αρμονικά και να λειτουργήσουν παραγωγικά στη σύγχρονη κοινωνία.
Η Φυσική Αγωγή είναι ίσως το μοναδικό μάθημα που μπορεί να επηρεάσει θετικά την εξάλειψη της παχυσαρκίας, της υποκινητικότητας και των χρόνιων παθήσεων που συνδέονται με αυτήν. Με την έκθεση ορόσημο του Surgeon General «Φυσική δραστηριότητα και υγεία (1996), τα άτομα που είναι φυσικά δραστήρια καθ’ όλη τη διάρκεια της ζωής τους έχουν μειωμένο κίνδυνο για καρδιοπάθειες, χαμηλότερο κίνδυνο για ορισμένους τύπους καρκίνου, μειωμένες πιθανότητες κατάθλιψης, εθισμού στα ναρκωτικά και στο αλκοόλ, χειρίζονται καλύτερα το στρες, ζουν υγιείς και ίσως περισσότερα χρόνια.
«Η άσκηση και η φυσική δραστηριότητα είναι εξ ίσου απαραίτητη με τις γνώσεις ζωής των άλλων μαθημάτων αλλά, ίσως πιο αναγκαία, επειδή άπτεται όχι μόνο της μάθησης αλλά και της υγείας ".
Π.ΕΝ.Ε.Λ.Φ.Α.
ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΕΝΩΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΛΕΙΤΟΥΡΓΩΝ
ΦΥΣΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ
Για το Δ.Σ.
Ο Πρόεδρος Ο Γενικός Γραμματέας
Νικόλαος Τριπόδης Ιωάννης Γρυπάρης
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου