«Μη γίνεσαι πλεονέκτης, γιατί τον πλεονέκτη τον αποστρέφεται ο Θεός». Αββάς Ισαάκ

Σάββατο 19 Ιουνίου 2021

ZETTA ΜΑΚΡΗ ΥΦΥΠΟΥΡΓΟΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ: ΕΡΧΟΝΤΑΙ 10.500 ΜΟΝΙΜΟΙ ΔΙΟΡΙΣΜΟΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ

dictyo.gr


Την ευχαρίστησή της εκφράζει για τη μέχρι τώρα διεξαγωγή των Πανελλαδικών Εξετάσεων η υφυπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων Ζέττα Μακρή στη συνέντευξή της στη «Βραδυνή της Κυριακής», ενώ συμβουλεύει τους μαθητές να διατηρήσουν την ψυχραιμία τους, να έχουν καθαρό το μυαλό τους και πίστη στις ικανότητες και τις γνώσεις τους. Υπεραμύνεται, ωστόσο, της επιλογής του υπουργείου Παιδείας να ισχύσει από φέτος, παρά τις αντιξοότητες της πανδημίας, η ελάχιστη βάση εισαγωγής. Προαναγγέλλει ότι τη νέα σχολική χρονιά που ξεκινά το Σεπτέμβριο θα βρει το σχολείο με ανανεωμένο περιεχόμενο και φιλοσοφία. Θα υπάρξει η εισαγωγή των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων στο υποχρεωτικό ωρολόγιο πρόγραμμα και ο ενισχυμένος θεσμός των Πρότυπων και Πειραματικών Σχολείων.

Είστε ευχαριστημένη από τη διεξαγωγή των Πανελλαδικών Εξετάσεων;

«Οι Πανελλαδικές Εξετάσεις εξελίσσονται κανονικά, όπως όλα είχαν δρομολογηθεί, με αυξημένη μέριμνα και ευαισθησία, εκ μέρους του υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων, λόγω των ιδιαίτερων συνθηκών της φετινής χρονιάς. Η έγκαιρη λήξη των μαθημάτων στις 2 Ιουνίου, για τη δυνατότητα της καλύτερης οργάνωσης των μαθητών, οι γραμμές παροχής πληροφοριών για τις Πανελλαδικές Εξετάσεις και οι γραμμές ψυχολογικής στήριξης των υποψηφίων και των οικογενειών τους, είναι η έμπρακτη και αδιάκοπη υποστήριξη του υπουργείου Παιδείας στους υποψηφίους των Πανελλαδικών Εξετάσεων».

Τι θα θέλατε να συμβουλεύσετε τους μαθητές;

«Αυτές οι ημέρες είναι κρίσιμες για τα παιδιά που συμμετέχουν στις Πανελλαδικές Εξετάσεις. Όλοι καταλαβαίνουμε την αγωνία τους και συμμεριζόμαστε το άγχος, την αναστάτωση και την πίεση, που δικαιολογημένα αισθάνονται. Η δική μου συμβουλή είναι να διατηρήσουν την ψυχραιμία τους, να έχουν καθαρό το μυαλό τους, πίστη στις ικανότητες και τις γνώσεις τους, και είμαι σίγουρη ότι θα πετύχουν τα βέλτιστα!»

Περίπου επτά χιλιάδες μαθητές υπολογίζεται ότι θα μείνουν εκτός της Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης, λόγω του ότι από φέτος θα ισχύσει η κατώτατη βάση εισαγωγής. Όταν αυτά τα παιδιά ήρθαν αντιμέτωπα με τις αντίξοες συνθήκες της πανδημίας δεν θα έπρεπε η ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας να το λάβει υπόψη της και να μην ισχύσει το μέτρο από φέτος;

«Η αναβάθμιση των ακαδημαϊκών προϋποθέσεων εισαγωγής στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση, με τη θεσμοθέτηση της ελάχιστης βάσης εισαγωγής, έχει διπλό στόχο. Από τη μίανα εξαλείψουμε παθογένειες που ισχύουν μέχρι σήμερα, καθώς εισάγονται φοιτητές ακόμη και με βαθμό 0,6 στα 20, με, σχεδόν, το 30% των φοιτητών να μην αποφοιτά ποτέ, και από την άλλη, να εξασφαλίσουμε περισσότερες και καλύτερες επιλογές, πιο στοχευμένες, πιο κοντά στις κλίσεις, τα ταλέντα και τις επιθυμίες των νέων.

Οι προτεινόμενες ρυθμίσεις παρέχουν μεγαλύτερη ελευθερία και αυτονομία στα πανεπιστήμια να καθορίζουν τους όρους εισαγωγής σε αυτά. Παράλληλα, ενισχύουν την επιτυχή φοίτηση, μια και η εισαγωγή στο πανεπιστήμιο σε τμήματα πρώτων προτιμήσεων θα αποτελεί συνειδητή και στοχευμένη επιλογή, αλλά, ταυτόχρονα, οδηγούν στην έγκαιρη ολοκλήρωση των σπουδών με ανώτατο χρονικό όριο φοίτησης, όπως ισχύει σε κάθε εκπαιδευτική διαδικασία. Στόχος μας είναι η βελτίωση του ρυθμού της αποφοίτησης και η γρηγορότερη ενσωμάτωση του ανθρώπινου δυναμικού στην αγορά εργασίας.

Θέλουμε όλοι οι νέοι μας να έχουν το δικαίωμα της επιλογής και αναδεικνύουμε το σημαντικό δρόμο της Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης.

Στην κατεύθυνση αυτή κινείται και η δυνατότητα υποβολής παράλληλου μηχανογραφικού, μέσω τόυ οποίου οι υποψήφιοι θα μπορούν να οδηγηθούν σε πάνω από 50 επιλεγμένες, σύγχρονες ειδικότητες υψηλής ζήτησης στην αγορά εργασίας στα αναβαθμισμένα δημόσια ΙΕΚ».

Πολλοί μιλούν για τέταρτο κύμα της πανδημίας από το φθινόπωρο. Θα υπάρξουν και πάλι κλειστά σχολεία και τηλεκπαίδευση; Ποιος είναι ο προγραμματισμός σας;

«Παρακολουθούμε στενά τις εξελίξεις της παγκόσμιας υγειονομικής κρίσης και είμαστε έτοιμοι να αντιμετωπίσουμε κάθε τροπή. Ελπίζουμε να μην έρθουμε αντιμέτωποι με άλλο κύμα της πανδημίας, αλλά, ακόμα και σε αυτήν την περίπτωση, έχουμε δημιουργήσει ισχυρή και δυναμική παρακαταθήκη, ώστε να μην προκόψουν εμπόδια στη μαθησιακή διαδικασία.

Είμαστε σε διαρκή συνεργασία με το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής, το οποίο μελετά σταθερά, στενά, εξειδικευμένα, αλλά και συνολικά, τις επιπτώσεις της υγειονομικής κρίσης στην Εκπαίδευση, και θα προχωρήσουμε με τις κατευθύνσεις, που θα μας προταθούν, στην εκπαιδευτική λειτουργία».

Ετοιμάζετε μέσα στο καλοκαίρι να φέρετε το νομοσχέδιο για το Νέο Σχολείο. Ποιες αλλαγές θα φέρετε;

«Θα φέρουμε το σχολείο του αύριο, σήμερα, όπως πολύ περιγραφικά και ζωηρά αποτύπωσε στο μήνυμα η υπουργός Παιδείας κ. Κεραμέως. Η νέα σχολική χρονιά που ξεκινά το Σεπτέμβριο θα βρει το σχολείο με ανανεωμένο περιεχόμενο και φιλοσοφία. Η αλλαγή αυτή υποστηρίζεται και επιτυγχάνεται με την εισαγωγή των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων στο υποχρεωτικό ωρολόγιο πρόγραμμα, με τα νέα προγράμματα σπουδών, με τον περαιτέρω ψηφιακό μετασχηματισμό της Εκπαίδευσης, με την ενίσχυση του θεσμού των Πρότυπων και Πειραματικών Σχολείων, με την εισαγωγή δραστηριοτήτων στην αγγλική γλώσσα από το Νηπιαγωγείο, με τις οριζόντιες επιμορφώσεις των εκπαιδευτικών μας».

Αυτή τη χρονιά το υπουργείο Παιδείας προσέλαβε για την Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση περίπου 44 χιλιάδες αναπληρωτές εκπαιδευτικούς. Επίσης 7-8 χιλιάδες αναμένεται να συνταξιοδοτηθούν. Πόσες προσλήψεις μονίμων θα κάνετε; Αρκούν;

«Συνολικά προβλέπονται 15.000 μόνιμοι διορισμοί: 4.500 έχουν ήδη ολοκληρωθεί στην Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση, ενώ 10.500 μόνιμοι διορισμοί προβλέπεται να πραγματοποιηθούν στη Γενική Εκπαίδευση. Πρόκειται για τους πρώτους μόνιμους διορισμούς στην Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση και τους πρώτους στη Γενική Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια μετά από 12 χρόνια. Επίσης, θα πρέπει να αναφέρουμε ότι είναι η πρώτη φορά, στα χρονικά, που το υπουργείο γνωρίζει από τον Απρίλιο τα κενά που θα προκύψουν, στην επόμενη σχολική χρονιά, λόγω συνταξιοδότησης. Με τον τρόπο αυτό, θα πετύχουμε το στόχο μας που δεν είναι άλλος από τον έγκαιρο προγραμματισμό των μόνιμων διορισμών αλλά και των προσλήψεων των αναπληρωτών για την κάλυψη των κενών».

Έχει ανοίξει η συζήτηση για τον υποχρεωτικό εμβολιασμό από φθινόπωρο. Μεταξύ άλλων, ακούγεται και για τους εκπαιδευτικούς. Ποια είναι η δική σας άποψη; Θα πρέπει να εμβολιάζονται υποχρεωτικά οι εκπαιδευτικοί;

«Το εμβόλιο είναι το πιο ισχυρό όπλο μας για την επιστροφή στην κανονικότητα, την ελπίδα, την αισιοδοξία, την ελευθερία μετά από μία παρατεταμένη περίοδο περιορισμών. Οι εκπαιδευτικοί των Ειδικών Σχολείων είχαν ενταχθεί, κατά προτεραιότητα, στην εμβολιαστική περίοδο από το Φεβρουάριο, ανεξάρτητα από την ηλικιακή τους ομάδα, της Γενικής Εκπαίδευσης τον Απρίλιο, ενώ είχαν ενταχθεί και στην παραλαβή αδιάθετων δόσεων. Και, πραγματικά, θέλω να ευχαριστήσω από καρδιάς τους εκπαιδευτικούς μας που συμμετείχαν ενεργά και στήριξαν με τον εμβολιασμό τους την ασφαλή επιστροφή στη διά ζώσης λειτουργία των σχολείων. Από την ανταπόκρισή τους στον εμβολιασμό και από τις υποδείξεις της Εθνικής Επιτροπής Προστασίας της Δημόσιας Υγείας, εν όψει της νέας σχολικής χρονιάς, θα προκύψει και η πολιτική στο θέμα του εμβολιασμού των εκπαιδευτικών».

«Η νέα σχολική χρονιά που ξεκινά το Σεπτέμβριο θα βρει το σχολείο με ανανεωμένο περιεχόμενο και φιλοσοφία»

 

 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου