Υποστηρικτικές προτάσεις για την τηλεκπαίδευση με την πλατφόρμα Webex
Τα βιντεάκια μέχρι στιγμής καλύπτουν προβλήματα που εξ
εμπειρίας σε ανάλογη πλατφόρμα είχαμε είτε ως διδάσκοντες είστε ως
διδασκόμενοι
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS
Γιάννης Π. Πλατάρος -Μαθηματικός
Τα φτιάξαμε γρήγορα κάποια βιντεάκια δεδομένης της πίεσης χρόνου.
Είναι στον σύνδεσμο στο τέλος.
Αναφέρονται σε προβλήματα διδασκαλίας μέσω της πλατφόρμας Webex που είναι σίγουρο ότι θα παρουσιαστούν.
Τα βιντεάκια μέχρι στιγμής καλύπτουν προβλήματα που εξ εμπειρίας σε ανάλογη πλατφόρμα είχαμε είτε ως διδάσκοντες είστε ως διδασκόμενοι.
Ξεκινάμε κατ΄ευθείαν τις οδηγίες και χωρίς άλλες εισαγωγές:
Η διαμοίραση οθόνης είναι «όλα τα λεφτά» (Το στρογγυλό εικονίδιο με ένα σχήμα U απ΄όπου αναδύεται ένα βελάκι) Είναι ο εφικτός τρόπος διδασκαλίας που μπορούν να κάνουν όλοι όσοι δεν έχουν εμπειρία από Φωτόδεδρο και σενάρια διδασκαλίας και εκπαιδευτικά λογισμικά.
Οδηγίες:
1) Όλα όσα έχουμε να τους δείξουμε τα έχουμε μέσα σε ένα φάκελο στην επιφάνεια εργασίας, διότι ίσως χρειαστεί επανεκκίνηση (για να λυθούν προβλήματα της πλατφόρμας, όχι του δικού σας υπολογιστή) και μετά ψάχνουμε να βρούμε τα αρχεία μας.
2) Για τα όποια αρχεία έχουμε να δείξουμε, μέσω συνδέσμων, τους βάζουμε ένα αρχείο docx . Οι σύνδεσμοι στο Word ανοίγουν με κοντρόλ+κλικ.
3) Οι σύνδεσμοι που θα έχω είναι ΑΠΑΡΑΙΤΗΤΩΣ το «Εμπλουτισμένο βιβλίο» δηλ. όπως και το κανονικό βιβλίο εμπλουτισμένο με βιντεάκια , υπερκείμενα, αρχεία ήχου, σκριπτάκια και άλλα τέτοια εξωτικά.
Άρα φροντίζετε:
Όλοι οι Η/Υ να έχουν εγκαταστημένη την Java και το Flashplayer . Υπάρχουν αρχεία που παίζουν ΜΟΝΟ με τον Internet explorer και ΕΦ΄ΟΣΟΝ έχει εγκατασταθεί το πρόσθετο πρόγραμμα Sockwave. Άρα ΟΛΟΙ οι Η/Υ πρέπει να έχουν εγκαταστημένα τα παραπάνω.
Το ηλεκτρονικό (εμπλουτισμένο) Βιβλίο, είναι ό,τι καλύτερο για εισαγωγή σε έναν αρχάριο στο σύστημα εκπαιδευτή.
Έχει διερευνήσει το μάθημα που θα διδάξει και έχει προσπαθήσει τα εξτρά εικονίδια που περιέχει να τα ανοίξει, να δει ΑΝ ανοίγουν ή γιατί ΔΕΝ ανοίγουν. Ας πούμε αν λείπει το flashplayer. Τότε ο περιηγητής θα του προτείνει μόνος του να το κατεβάσει πηγαίνοντάς τον στο σωστό μέρος για κατέβασμα. Αν όμως απαιτείται Sockwave, ο περιηγητής θα προσπαθήσει να το ανοίξει αλλά ΔΕΝ θα τα καταφέρει. Ούτε θα σας προτείνει να πάτε στον ΙΕ που μόνο αυτός το ανοίγει. Τώρα όμως το ξέρετε.
4) Έχετε ΟΛΑ τα αρχεία ΑΝΟΙΚΤΑ ΜΕΝ, ΕΛΑΧΙΣΤΟΠΟΙΗΜΕΝΑ ΔΕ. (Έχουν ανοίξει όλα, από φάκελο που έχετε στην επιφάνεια εργασίας)
5) Προσέξετε τι έχετε στην επιφάνεια εργασίας, γιατί ΟΛΑ τα βλέπουν οι μαθητές σας και οι Γονείς τους.
6) Δεν επιτρέπετε την εικόνα των μαθητών σας ΜΕ ΤΙΠΟΤΑ . Αυτό δεν είναι μόνο προσωπική μου γνώμη -υπόδειξη και να την τηρήσετε παρακαλώ με θρησκευτική ευλάβεια, αλλιώς μπορούν να υπάρξουν οδυνηρά γεγονότα. (Εξηγούμε στα βιντεάκια πώς γίνεται η απενεργοποίηση)
7) Να απαιτήσετε να μην ανοίγουν το μικρόφωνο οι μαθητές, χωρίς την άδειά σας. Θα την ζητούν μέσω chat. Αν έχει κάποιος ανοικτό μικρόφωνο μπορείτε να το κλείσετε και εσείς, αλλά και αυτός μπορεί να το ανοίξει μονομερώς. Δεν ελέγχεται από τον διαχειριστή αυτό. Μας το είπε ο τεχνικός της Webex , σε μια τηλεδιάσκεψη. Αν έχετε κάποιον μαθητή που το ανοίγει και μιλάει παρ΄ όλες τις συστάσεις, απλώς τον «πετάτε» στην αίθουσα αναμονής, στο lobby. (Περιγράφουμε σε ένα βίντεο πώς γίνεται αυτό)
8) Μπορούν να μπουν ΠΑΡΕΙΣΑΚΤΟΙ και μάλιστα μη μαθητές . Δεν έχετε κανέναν τρόπο ασφαλούς διάγνωσης πέραν του να τον αναγνωρίσετε από την φωνή. Να δίνετε στην αρχή ΠΡΙΝ το μάθημα τον λόγο να πουν κάτι. Μια καλημέρα. Εννοείται ότι πρέπει να έχει προηγηθεί δοκιμαστικό μάθημα για τα τεχνικά προβλήματα που θα υπάρξουν , θα είναι πολλά και αν δεν λυθούν δεν θα μπορείτε να κάνετε καθόλου μάθημα.
9) Τα τεχνικά προβλήματα οφείλονται σε παλιό υπολογιστή, σε ανενημέρωτο υπολογιστή, σε κακό δίκτυο, σε γονάτισμα της Πλατφόρμας, σε κακές ρυθμίσεις του υπολογιστή, σε παντελή αδυναμία του χρήστη να λύσει τα απλούστερα και απλά και στα «μεταφυσικά» -όπως τα λέω- που λύνονται με επανεκκινήσεις.
10) Τις ασκήσεις θα τους τις στείλετε στα μέηλ των κηδεμόνων και στα των μαθητών. Οπωσδήποτε των κηδεμόνων.
11) Όταν στέλνετε μέηλ στους κηδεμόνες ομαδικά ανά τάξη ή τμήμα, να το κάνετε στην κρυφή κοινοποίηση. Κάποιοι «περίεργοι» κηδεμόνες μπορεί να σας ζητήσουν τον λόγο (καλύπτονται πλήρως από τον νόμο) γιατί κοινοποιήσατε στους άλλους γονείς τις ηλεκτρονικές τους διευθύνσεις. Είναι ένα «εύκολο λάθος» που μπορείτε να ΜΗΝ το κάνετε.
Πρέπει να σας εξομολογηθώ , ότι η ανταπόκριση που δείχνουμε σε παρόμοια προβλήματα είναι μεν φυσιολογική για τα μέτρα μας, αλλά το μείζον κίνητρο είναι το απίστευτο γνήσιο ενδιαφέρον που διεπίστωσα στους κοντινούς μου συναδέλφους και σε όλους τους μη κοντινούς μου που έχω επικοινωνία και είτε είναι έμπειροι ή μη, επιθυμούν γνησίως και διακαώς να ανταποκριθούν! Να μην το χάσουμε αυτό και να το έχουμε και μετά την κρίση, για καθαρά λόγους επαγγελματικής ανάπτυξης και ανάκτησης κύρους στην κοινωνία μιας αφού είμαστε κατασυκοφαντημένοι διαχρονικώς.Απαντάμε σε όλους με τα αποθέματα φιλοτίμου που έχουμε όλοι…
Ο σύνδεσμος με τα βίντεο:
https://www.youtube.com/playlist?list=PL8fLlTaC4-AWv85j2slDqtRsTEwxhudto
Τα φτιάξαμε γρήγορα κάποια βιντεάκια δεδομένης της πίεσης χρόνου.
Είναι στον σύνδεσμο στο τέλος.
Αναφέρονται σε προβλήματα διδασκαλίας μέσω της πλατφόρμας Webex που είναι σίγουρο ότι θα παρουσιαστούν.
Τα βιντεάκια μέχρι στιγμής καλύπτουν προβλήματα που εξ εμπειρίας σε ανάλογη πλατφόρμα είχαμε είτε ως διδάσκοντες είστε ως διδασκόμενοι.
Ξεκινάμε κατ΄ευθείαν τις οδηγίες και χωρίς άλλες εισαγωγές:
Η διαμοίραση οθόνης είναι «όλα τα λεφτά» (Το στρογγυλό εικονίδιο με ένα σχήμα U απ΄όπου αναδύεται ένα βελάκι) Είναι ο εφικτός τρόπος διδασκαλίας που μπορούν να κάνουν όλοι όσοι δεν έχουν εμπειρία από Φωτόδεδρο και σενάρια διδασκαλίας και εκπαιδευτικά λογισμικά.
Οδηγίες:
1) Όλα όσα έχουμε να τους δείξουμε τα έχουμε μέσα σε ένα φάκελο στην επιφάνεια εργασίας, διότι ίσως χρειαστεί επανεκκίνηση (για να λυθούν προβλήματα της πλατφόρμας, όχι του δικού σας υπολογιστή) και μετά ψάχνουμε να βρούμε τα αρχεία μας.
2) Για τα όποια αρχεία έχουμε να δείξουμε, μέσω συνδέσμων, τους βάζουμε ένα αρχείο docx . Οι σύνδεσμοι στο Word ανοίγουν με κοντρόλ+κλικ.
3) Οι σύνδεσμοι που θα έχω είναι ΑΠΑΡΑΙΤΗΤΩΣ το «Εμπλουτισμένο βιβλίο» δηλ. όπως και το κανονικό βιβλίο εμπλουτισμένο με βιντεάκια , υπερκείμενα, αρχεία ήχου, σκριπτάκια και άλλα τέτοια εξωτικά.
Άρα φροντίζετε:
Όλοι οι Η/Υ να έχουν εγκαταστημένη την Java και το Flashplayer . Υπάρχουν αρχεία που παίζουν ΜΟΝΟ με τον Internet explorer και ΕΦ΄ΟΣΟΝ έχει εγκατασταθεί το πρόσθετο πρόγραμμα Sockwave. Άρα ΟΛΟΙ οι Η/Υ πρέπει να έχουν εγκαταστημένα τα παραπάνω.
Το ηλεκτρονικό (εμπλουτισμένο) Βιβλίο, είναι ό,τι καλύτερο για εισαγωγή σε έναν αρχάριο στο σύστημα εκπαιδευτή.
Έχει διερευνήσει το μάθημα που θα διδάξει και έχει προσπαθήσει τα εξτρά εικονίδια που περιέχει να τα ανοίξει, να δει ΑΝ ανοίγουν ή γιατί ΔΕΝ ανοίγουν. Ας πούμε αν λείπει το flashplayer. Τότε ο περιηγητής θα του προτείνει μόνος του να το κατεβάσει πηγαίνοντάς τον στο σωστό μέρος για κατέβασμα. Αν όμως απαιτείται Sockwave, ο περιηγητής θα προσπαθήσει να το ανοίξει αλλά ΔΕΝ θα τα καταφέρει. Ούτε θα σας προτείνει να πάτε στον ΙΕ που μόνο αυτός το ανοίγει. Τώρα όμως το ξέρετε.
4) Έχετε ΟΛΑ τα αρχεία ΑΝΟΙΚΤΑ ΜΕΝ, ΕΛΑΧΙΣΤΟΠΟΙΗΜΕΝΑ ΔΕ. (Έχουν ανοίξει όλα, από φάκελο που έχετε στην επιφάνεια εργασίας)
5) Προσέξετε τι έχετε στην επιφάνεια εργασίας, γιατί ΟΛΑ τα βλέπουν οι μαθητές σας και οι Γονείς τους.
6) Δεν επιτρέπετε την εικόνα των μαθητών σας ΜΕ ΤΙΠΟΤΑ . Αυτό δεν είναι μόνο προσωπική μου γνώμη -υπόδειξη και να την τηρήσετε παρακαλώ με θρησκευτική ευλάβεια, αλλιώς μπορούν να υπάρξουν οδυνηρά γεγονότα. (Εξηγούμε στα βιντεάκια πώς γίνεται η απενεργοποίηση)
7) Να απαιτήσετε να μην ανοίγουν το μικρόφωνο οι μαθητές, χωρίς την άδειά σας. Θα την ζητούν μέσω chat. Αν έχει κάποιος ανοικτό μικρόφωνο μπορείτε να το κλείσετε και εσείς, αλλά και αυτός μπορεί να το ανοίξει μονομερώς. Δεν ελέγχεται από τον διαχειριστή αυτό. Μας το είπε ο τεχνικός της Webex , σε μια τηλεδιάσκεψη. Αν έχετε κάποιον μαθητή που το ανοίγει και μιλάει παρ΄ όλες τις συστάσεις, απλώς τον «πετάτε» στην αίθουσα αναμονής, στο lobby. (Περιγράφουμε σε ένα βίντεο πώς γίνεται αυτό)
8) Μπορούν να μπουν ΠΑΡΕΙΣΑΚΤΟΙ και μάλιστα μη μαθητές . Δεν έχετε κανέναν τρόπο ασφαλούς διάγνωσης πέραν του να τον αναγνωρίσετε από την φωνή. Να δίνετε στην αρχή ΠΡΙΝ το μάθημα τον λόγο να πουν κάτι. Μια καλημέρα. Εννοείται ότι πρέπει να έχει προηγηθεί δοκιμαστικό μάθημα για τα τεχνικά προβλήματα που θα υπάρξουν , θα είναι πολλά και αν δεν λυθούν δεν θα μπορείτε να κάνετε καθόλου μάθημα.
9) Τα τεχνικά προβλήματα οφείλονται σε παλιό υπολογιστή, σε ανενημέρωτο υπολογιστή, σε κακό δίκτυο, σε γονάτισμα της Πλατφόρμας, σε κακές ρυθμίσεις του υπολογιστή, σε παντελή αδυναμία του χρήστη να λύσει τα απλούστερα και απλά και στα «μεταφυσικά» -όπως τα λέω- που λύνονται με επανεκκινήσεις.
10) Τις ασκήσεις θα τους τις στείλετε στα μέηλ των κηδεμόνων και στα των μαθητών. Οπωσδήποτε των κηδεμόνων.
11) Όταν στέλνετε μέηλ στους κηδεμόνες ομαδικά ανά τάξη ή τμήμα, να το κάνετε στην κρυφή κοινοποίηση. Κάποιοι «περίεργοι» κηδεμόνες μπορεί να σας ζητήσουν τον λόγο (καλύπτονται πλήρως από τον νόμο) γιατί κοινοποιήσατε στους άλλους γονείς τις ηλεκτρονικές τους διευθύνσεις. Είναι ένα «εύκολο λάθος» που μπορείτε να ΜΗΝ το κάνετε.
Πρέπει να σας εξομολογηθώ , ότι η ανταπόκριση που δείχνουμε σε παρόμοια προβλήματα είναι μεν φυσιολογική για τα μέτρα μας, αλλά το μείζον κίνητρο είναι το απίστευτο γνήσιο ενδιαφέρον που διεπίστωσα στους κοντινούς μου συναδέλφους και σε όλους τους μη κοντινούς μου που έχω επικοινωνία και είτε είναι έμπειροι ή μη, επιθυμούν γνησίως και διακαώς να ανταποκριθούν! Να μην το χάσουμε αυτό και να το έχουμε και μετά την κρίση, για καθαρά λόγους επαγγελματικής ανάπτυξης και ανάκτησης κύρους στην κοινωνία μιας αφού είμαστε κατασυκοφαντημένοι διαχρονικώς.Απαντάμε σε όλους με τα αποθέματα φιλοτίμου που έχουμε όλοι…
Ο σύνδεσμος με τα βίντεο:
https://www.youtube.com/playlist?list=PL8fLlTaC4-AWv85j2slDqtRsTEwxhudto
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου