«Μη γίνεσαι πλεονέκτης, γιατί τον πλεονέκτη τον αποστρέφεται ο Θεός». Αββάς Ισαάκ

Τετάρτη 29 Απριλίου 2020

Τα 7 μεγάλα και 7 μικρότερα εμπόδια στο δρόμο για το νομοσχέδιο Κεραμέως
Του Νίκου Μάστορα
Τα 7 άρθρα του  πολυνομοσχεδίου του Υπουργείου Παιδείας που συγκεντρώνουν τις περισσότερες αντιδράσεις ως τώρα στη δημόσια διαβούλευση, κωδικοποίησε το alfavita.gr. Κοντά σε αυτά, συνυπάρχουν ακόμα τόσα που έχουν συγκεντρώσει μεγάλο αριθμό σχολίων συγκριτικά με τα υπόλοιπα, αλλά αρκετά λιγότερα από τα πρώτα. Τα άρθρα αυτά, όπως προκύπτει από μια πρώτη ενδεικτική ανάγνωση των σχολίων τους -σε ορισμένα η αντιπαράθεση απόψεων είναι ιδιαίτερα έντονη- ισοδυναμούν με σοβαρά εμπόδια, τα οποία θα πρέπει να λάβει υπόψιν της η ηγεσία του υπουργείου Παιδείας προκειμένου να ξεπεραστούν με τις δέουσες αλλαγές -εφόσον, όπως υποστηρίζει η κυβέρνηση,  η διαδικασία δημοσίου διαλόγου δεν είναι για το τυπικόν του πράγματος, αλλά έχει κάποια ουσία.

Τα αμφιλεγόμενα άρθρα που συγκέντρωσαν τις περισσότερες αντιδράσεις είναι τα εξής:
  1. Άρθρο 02 – Δραστηριότητες στην αγγλική γλώσσα στο Νηπιαγωγείο: Συγκέντρωσε ως τώρα 507 σχόλια
Με το άρθρο αυτό εισάγεται πιλοτικά στο υποχρεωτικό πρόγραμμα του Νηπιαγωγείου δράση για τη δημιουργική ενασχόληση των μαθητών με την αγγλική γλώσσα μέσω της οργάνωσης και υλοποίησης δραστηριοτήτων, κατά τη διάρκεια των οποίων οι μαθητές αλληλεπιδρούν με έναν εκπαιδευτικό κλάδου ΠΕ06 Αγγλικής Φιλολογίας παρουσία του Νηπιαγωγού. Εδώ υπάρχει μεγάλη αντίδραση από τους Νηπιαγωγούς , που ενδεικτικά, λένε ότι η εισαγωγή μια ξένης γλώσσας στο νηπιαγωγείο δεν εξυπηρετεί κανέναν παιδαγωγικό στόχο. «Το αν τα παιδιά νηπιακής ηλικίας έχουν ή όχι την ικανότητα να μάθουν αγγλικά (έστω και αβίαστα και μέσα από παιγνιώδη μάθηση) δε θα έπρεπε να είναι παράγοντας για εισαγωγή της γλώσσας στο νηπιαγωγείο.
Πώς προκύπτει η ανάγκη λοιπόν να τα διδαχθούν τα νήπιά μας και μάλιστα σαν ξεχωριστό διδακτικό αντικείμενο;» διερωτάται ενδεικτικά νηπιαγωγός. Αντίθετη άποψη εκφράζεται από ορισμένους γονείς και καθηγητές Αγγλικών. Ενδεικτικά: «Πολύ θετική πρωτοβουλία! Εχει αποδειχθεί οτι η επαφή των μαθητών σε πρωιμη ηλικία με μια ξενη γλώσσα διευκολύνει την εκμαθηση της ενω επισης ενισχύει την ενσυναισθηση και την δημιουργικότητα των μαθητών αλλα και δεξιότητες όπως η επίλυση προβλημάτων. Στα πειραματικά νηπιαγωγεία,απ’όσο γνωριζω αν δεν απατώμαι , υπάρχει εδω και χρόνια η παρουσία των Αγγλικών. Γιατί όχι και στα υπόλοιπα;»
2. Άρθρο 07 – Διάρθρωση εκπαιδευτικών προγραμμάτων Γενικού Λυκείου και εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση αποφοίτων Γενικού Λυκείου 
Πρόκειται για τη νέα διάρθρωση σπουδών στο Λύκειο και την αντικατάσταση της Κοινωνιολογίας από τα Λατινικά.
Προβλέπει επίσης ότι η πρόσβαση σε συγκεκριμένο επιστημονικό πεδίο γίνεται ανάλογα με την ομάδα προσανατολισμού που έχει επιλέξει ο κάθε μαθητής ως εξής:

βα) Οι υποψήφιοι της Ομάδας Προσανατολισμού Ανθρωπιστικών Σπουδών έχουν πρόσβαση στις Σχολές και στα Τμήματα του πρώτου Επιστημονικού Πεδίου και τα μαθήματα, στα οποία εξετάζονται υποχρεωτικά, είναι η Νεοελληνική Γλώσσα και Λογοτεχνία, τα Αρχαία Ελληνικά, η Ιστορία και τα Λατινικά.

ββ) Οι υποψήφιοι της Ομάδας Προσανατολισμού Θετικών Σπουδών και Σπουδών Υγείας έχουν πρόσβαση στις Σχολές και στα Τμήματα του δεύτερου και του τρίτου Επιστημονικού Πεδίου ως εξής:

i) για την πρόσβαση στο δεύτερο Επιστημονικό πεδίο τα μαθήματα στα οποία εξετάζονται υποχρεωτικά είναι η Νεοελληνική Γλώσσα και Λογοτεχνία, η Φυσική, η Χημεία και τα Μαθηματικά και
ii) για την πρόσβαση στο τρίτο Επιστημονικό Πεδίο τα μαθήματα στα οποία εξετάζονται υποχρεωτικά είναι η Νεοελληνική Γλώσσα και Λογοτεχνία, η Φυσική, η Χημεία και η Βιολογία.

βγ) Οι υποψήφιοι της Ομάδας Προσανατολισμού Σπουδών Οικονομίας και Πληροφορικής έχουν πρόσβαση στις Σχολές και στα Τμήματα του τέταρτου Επιστημονικού Πεδίου και τα μαθήματα, στα οποία εξετάζονται υποχρεωτικά, είναι η Νεοελληνική Γλώσσα και Λογοτεχνία, τα Μαθηματικά, η Πληροφορική και η Οικονομία.»
Εδώ οι 494 ως τώρα σχολιαστές αναπτύσσουν μεγάλο πλήθος διαφορετικών απόψεων για τα μαθήματα, και παρα πολλοί αντιδρούν στην αντικατάσταση της Κοινωνιολογίας. Ενδεικτικά: «Ένα είναι το κοινό συμπέρασμα της διαβούλευσης από όλους τους εκπαιδευτικούς και τους μαθητές που συμμετέχουν σε αυτή. Η Κοινωνιολογία πρέπει να υπάρχει στις πανελλαδικές εναλλακτικά με την εξέταση των λατινικών. Στις δημοκρατίες τα ζητήματα πρέπει να λύνονται με δημοκρατικό τρόπο. Είναι μεγάλη ευκαιρία να αποδείξετε ότι λαμβάνεται υπόψιν σας την εκπαιδευτική κοινότητα και ότι δεν κάνετε διαβούλευση για την διαβούλευση».
Η αντίθετη άποψη σε αδρές γραμμές: «Λοιπόν κοινωνιολογία άχρηστο μάθημα. Επιτέλους η κυβέρνηση εφαρμόζει αυτό για το οποίο την ψηφίσαμε. Επιστροφή λατινικών. Οι κοινωνιολόγοι κλαίγονται. Όταν μπήκε το μάθημα τους δεν πρότειναν να μείνουν τα λατινικά στις αντίστοιχες σχολές. Έλεος πια παπαγαλια μάθημα χωρίς νόημα. Οι μαθητές το συχαινονταν.Η αδικία αποκαταστάθηκε. Μπράβο λοιπόν στην κυβέρνηση που τόλμησε και διόρθωσε την καταστροφή του Γαβρογλου. Συνεχίστε τις μεταρρυθμίσεις και αφήστε τους λαγνους της αριστεράς να μιλάνε περί ηθικής και δικαιοσύνης. Σας χορτασαμε, κυβερνησατε, φύγατε. Άντε γεια λοιπόν»
3. Άρθρο 18 Επιλογή  μαθητών
Το άρθρο που προβλέπει ότι η εισαγωγή των μαθητών στην Α΄ τάξη του Πρότυπου Γυμνασίου και Πρότυπου Γενικού Λυκείου γίνεται έπειτα από εξετάσεις ή δοκιμασία (τεστ) δεξιοτήτων, ενώ η εισαγωγή των μαθητών στα ΠΕΙ.Σ. γίνεται με κλήρωση ώστε να επιτυγχάνεται ένα κατά το δυνατόν τυχαίο δείγμα μαθητών. Συγκέντρωσε ως τώρα 444 σχόλια με πολλές αρνητικές αλλά και θετικές αντιδράσεις.
Ενδεικτικά ορισμένες αντιδράσεις:
«Ειδικά για τους μαθητές που έχουν ήδη καταφέρει, πέρσι και πρόπερσι τον Ιούνιο, να εισαχθούν σε Πρότυπο και αυτή τη στιγμή είναι μαθητές της Α’ και της Β’ Γυμνασίου, τους αλλάζετε τους όρους των σπουδών τους και της πορείας τους ενώ ήδη έχουν ξεκινήσει την εξαετή τους φοίτηση μέσα στη Δευτεροβάθμια. Αν γνώριζαν οι οικογένειες των σημερινών μαθητών Α’ και Β’ Γυμνασίου, ότι θα ερχόσασταν εσείς με την απόφασή σας να κατασκευάσετε συνθήκες και πιθανότητες διακοπής της φοίτησής τους εντός του ίδιου σχολείου, ίσως να μην εξέθεταν τα παιδιά τους καν στη διαδικασία των εισαγωγικών για την Α’ Γυμνασίου, πόσο μάλλον εφόσον, όπως εξηγούμε και στο 1ο επιχείρημα, θα ακολουθούσαν εξετάσεις για την Α’ Λυκείου και για τις Πανελλαδικές. Έτσι όμως, θα μειώνονταν κάθετα το γενικότερο ενδιαφέρον και η γενικότερη ζήτηση για εισαγωγή στην Α’ Γυμνασίου και τα Πρότυπα θα μαράζωναν. Αρνούμαστε να πιστέψουμε ότι εσείς, που είχατε και έχετε υψώσει ως σημαία της πολιτικής σας τα Πρότυπα, δέχεστε να είστε η Υπουργός που θα είχαν αυτή την κατάληξη οι αποφάσεις της».
Αλλο: «Αξιότιμη κα υπουργέ, Όταν το παιδί μας (1η τάξη Γυμνασίου σήμερα) πέρασε στο ΒΑΡΒΑΚΕΙΟ, αποφασίσαμε και μετακομίσαμε σε νέα περιοχή για να είμαστε κοντά στο σχολείο και αλλάξαμε πολλά στον οικογενειακό προγραμματισμό μας. Επενδύσαμε (οικονομικά και όχι μόνο)στο γεγονός πως τα επόμενα 6 χρόνια το παιδί μας θα βρίσκεται σε ένα συγκεκριμένο χώρο και με αυτό το δεδομένο καταστρώσαμε τα μελλοντικά πλάνα μας. Με την αλλαγή που προτείνεται (ξανά εξετάσεις για τη διασφάλιση μιας θέσης στο λύκειο) μας ανατρέπετε και μας διακινδυνεύετε όλο το προγραμματισμό μας. Παρακαλώ να υπάρξει μια μεταβατική ρύθμιση και να μην ισχύσει για τα παιδιά που φοιτούν ήδη γιατί είναι άδικο, συνολικά για τις οικογένειες μας»
4. Άρθρο 49 Ρυθμίσεις για τη λειτουργία των σχολικών μονάδων πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης
Είναι το άρθρο ου αυξάνει τους μαθητές στην τάξη από 22 σε έως 27: Ο μέγιστος αριθμός νηπίων-προνηπίων είναι είκοσι τέσσερα (24) ανά τμήμα, με δυνατότητα προσαύξησης κατά ποσοστό 10% με απόφαση του Διευθυντή της σχολικής μονάδας. Από διθέσιο νηπιαγωγείο και άνω, ο ελάχιστος αριθμός είναι δεκαέξι (16).» Ως τώρα 419 σχόλια, στη συντριπτική τους πλειονότητα αρνητικά, με χαρακτηρισμο απαράδεκτο.
Ενδεικτικά:  «Από Σεπτέμβρη που θα είναι εδώ όλοι οι ιοί κανούργιοι και παλιοί που με το νέο πολυνομοσχέδιο περνάτε, το ελάχιστο όριο μαθητών αυξάνεται από 24 σε 26 παιδιά ανά τάξη…πώς δεν θα υπάρχει συγχρωτισμός σε αυτές τις τάξεις; Σε ποια παιδαγωγική μελέτη βασιστήκατε για τον ορισμό μαθητών ανά τάξη; Η σύγχρονες παιδαγωγικές μελέτες μιλούν συνεχώς για μικρες ομαδες μαθητών. Αναβάθμιση της εκπαίδευσης και αύξηση του αριθμού μαθητών ανά τμήμα δεν συνάδουν λοιπόν και η εκπαιδευτική κοινότητα απαιτεί ΑΠΟΣΥΡΣΗ του νομοσχεδίου. Επιπλέον, ζητούμε: Μείωση του αριθμού των παιδιών ανά τμήμα, Στήριξη των ευάλωτων κοινωνικά ομάδων, των παιδιών με Αναπηρίες και Ειδικές Εκπαιδευτικές Ανάγκες,
Μόνιμους Διορισμούς Εκπαιδευτικών»
5. Άρθρο 03 – Κατανομή χρόνου ανά διδακτικό αντικείμενο στα Δημοτικά Σχολεία
Είναι το άρθρο που ορίζει την κατανομή του χρόνου ανά διδακτικό αντικείμενο στα 6/θεσια και άνω Δημοτικά Σχολεία. Σε 381 σχόλια ως τώρα εκδηλώνεται πλήθος αντιδράσεων και αντιπαραθέσεων για το ποια μαθήματα πρέπει να διδάσκονται και πόσο, ιδίως ανάμεσα σε εκπαιδευτικούς διαφόρων ειδικοτήτων:

Εντελώς ενδεικτικά: «Είναι απορίας άξιο πώς εν έτει 2020 και δεδομένων των συνθηκών που επικρατούν στη χώρα, με το πρόβλημα της πανδημίας να αναδεικνύει περίτρανα την αναγκαιότητα για εκσυγχρονισμό σε πολλαπλά επίπεδα, η επιστήμη της Πληροφορικής αγνοείται για άλλη μια φορά επιδεικτικά από την ηγεσία Υπουργείου Παιδείας. Από τη μια πλευρά αναφέρονται συνεχώς στην ενίσχυση της Πληροφορικής και στην ένταξη μάλιστα δράσεων όπως η ρομποτική κτλ, και από την άλλη, στην πράξη, δεν προχωρούν σε καμία αναβάθμιση του μαθήματος. Παραμένει υποβαθμισμένο, μονόωρο, που σημαίνει ότι καθ’ όλη τη διάρκεια της χρονιάς θα πραγματοποιηθούν στην καλύτερη περίπτωση 25 διδακτικές ώρες, χωρίς βιβλίο, σε εργαστήρια πολλές φορές απαράδεκτα έως ανύπαρκτα, με τους εκπαιδευτικούς Πληροφορικής να τρέχουν σε 3 και 4 σχολεία διδάσκοντας έως και 500 παιδιά την εβδομάδα χωρίς να προλαβαίνουν να μάθουν ούτε τα ονόματά τους. Με αυτόν τον τρόπο θα αποκτήσουν τα παιδιά ψηφιακές δεξιότητες; Με αυτόν τον τρόπο θα αναπτύξουν αλγοριθμική σκέψη; Είναι τουλάχιστον λυπηρό να μιλάμε για ενίσχυση της Πληροφορικής και το μάθημα να διδάσκεται μόλις 1 ώρα την εβδομάδα».

Αλλο σχόλιο: «Το μάθημα της φυσικής αγωγής πρέπει να διδάσκεται τουλάχιστον για 3 ώρες εβδομαδιαία σε όλες ανεξαιρέτως τις τάξεις των δημοτικών σχολείων. Η συμβολή της φυσικής αγωγής ήδη από τη νηπιακή ηλικία και την ηλικία του δημοτικού, είναι διεθνώς αναγνωρισμένη τόσο σε κινητικό όσο και σε ψυχοσυναισθηματικό επίπεδο. Σύμφωνα δε με πρόσφατες επιστημονικές έρευνες η φυσική αγωγή παίζει πρωταρχικό και καίριο ρόλο για την αύξηση της οστικής πυκνότητας των νηπίων και των παιδιών. Περιττό να αναφερθεί η σημαντικότητα της φυσικής αγωγής για την υιοθέτηση δια βίου υγιεινών συνθηκών και τρόπου ζωής, με αποτέλεσμα την μείωση μακροπρόθεσμα της δαπάνης για ιατροφαρμακευτική και νοσοκομειακή περίθαλψη. Ωρολόγιο πρόγραμμα που δεν προβλέπει καθημερινή άσκηση και αθλητισμό είναι εξ αρχής αποτυχημένο».
Κι ένα επίσης ενδεικτικό: «Είναι τραγικό πάντως, εδώ είναι διαβούλευση νομοσχεδίου για την παιδεία και για άλλη μια φορά γίνεται πεδίο προώθησης συντεχνιακών συμφερόντων για το ποια ειδικότητα θα έχει παραπάνω ώρες και ποιος θα κανιβαλίσει τους υπόλοιπους . Πραγματικά ας σταθούμε όλοι στο ύψος των περιστάσεων.Το μέλημα των εκπαιδευτικών πρέπει να είναι το όφελος των παιδιών. Αν θέλουν οι αρμόδιοι να δούν το πραγματικό επίπεδο της παιδείας που προσφέρουμε ας ρίξουν μια ματιά σε αυτό το φόρουμ. Είναι απογοητευτικό. Κατάλληλη εκπαίδευση, αξιολόγηση (και ψυχικής υγείας) των διδασκόντων συνεχώς ώστε επιτέλους να αποκτήσει ποιότητα το σχολείο. Το έμψυχο υλικό είναι η καρδιά της παιδείας.»
6. Άρθρο 51 Ανώτατο ηλικιακό όριο εγγραφής μαθητών στα ημερήσια ΕΠΑ.Λ. 
 Το άρθρο που ισοπεδώνει τα ΕΠΑΛ όπως λένε οι εκπαιδευτικοί τους και πετάει έξω όσους είναι ανω των 17 ετών λόγω...μπούλινγκ. «Μέγιστο όριο ηλικίας για την εγγραφή στα ημερήσια επαγγελματικά λύκεια είναι τα δεκαεπτά (17) έτη.»
Συγκέντρωσε ως τώρα 379 σχόλια, κυρίως αρνητικά.

Ενδεικτικά: «Το όριο ηλικίας εγγραφής σε δημόσιο σχολείο είναι πολιτική διάκρισης και παραβίασης ανθρώπινου δικαιώματος και όχι εκπαιδευτική πολιτική μιας δημοκρατικής χώρας. Η εγγραφή στα ΕΠΑΛ, συχνά σε ηλικία μεγαλύτερη των 17 ετών, επιλέγεται από ανθρώπους εργαζόμενους (οι οποίοι σαφώς και μπορεί να εργάζονται βράδυ, άρα να επιλέξουν το πρωινό ωράριο), από ανθρώπους που για διάφορους λόγους δεν μπόρεσαν να ολοκληρώσουν την εκπαίδευσή τους, ή που επιθυμούν να βελτιώσουν τις πιθανότητες για εργασία – ακόμη κι αν έχουν τελειώσει το ΓΕΛ – , από ανθρώπους τελικά που έχουν αναφαίρετο δικαίωμα στην εκπαίδευση. Όσον αφορά τα φαινόμενα bulling δεν έχουν καμμία σχέση με την ύπαρξη μεγαλύτερων μαθητών, οι οποίοι όντας αποφασιμένοι για να σπουδάσουν αυτό που επέλεξαν, αντιθέτως λειτουργούν κατασταλτικά στην τάξη και στα φαινόμενα ακατάλληλης συμπεριφοράς που παρατηρείται συχνά από τους μικρούς και ανώριμους εφήβους!» Υπάρχουν όμως κι αντίθετες απόψεις: «Σωστό. Μην κάνετε βήμα πίσω. Βάλτε πρώτα τους ανήλικους μαθητες. Έτσι σιγά σιγά τα ΕΠΑΛ θα πάρουν το ρόλο που τους αξίζει καθώς οι γονείς θα αρχίσουν να τα εμπιστεύονται παραπάνω»
7. Άρθρο 04 – Διδασκόμενα μαθήματα και αξιολόγηση μαθητών του Γυμνασίου
Εείναι το άρθρο που μεταξύ άλλων αυξάνει τα γραπτώς εξεταζόμενα μαθήματα και δυσκολεύει την προαγωγή και απόλυση: «Ο μαθητής κρίνεται άξιος προαγωγής ή απόλυσης, αα) όταν έχει σε κάθε μάθημα βαθμό ετήσιας επίδοσης τουλάχιστον δέκα (10) ή αβ) όταν έχει γενικό μέσο όρο βαθμών ετήσιας επίδοσης τουλάχιστον δεκατρία (13). Αν δεν πληρούνται οι παραπάνω προϋποθέσεις προαγωγής ή απόλυσης, ο μαθητής παραπέμπεται το πρώτο δεκαήμερο του Σεπτεμβρίου πριν την έναρξη των μαθημάτων του επόμενου σχολικού έτους (δεύτερη εξεταστική περίοδος) σε επαναληπτική εξέταση, στα μαθήματα στα οποία ο βαθμός ετήσιας επίδοσης είναι μικρότερος από δέκα (10), εφόσον ο αριθμός των μαθημάτων αυτών δεν υπερβαίνει τα τέσσερα (4). Αν ο μαθητής έχει βαθμό ετήσιας επίδοσης μικρότερο από δέκα (10) σε περισσότερα από τέσσερα (4) μαθήματα, τότε δεν κρίνεται άξιος προαγωγής ή απόλυσης, δεν παραπέμπεται σε επαναληπτική εξέταση και επαναλαμβάνει την τάξη.

Συκέντρωσε ως τώρα 267 αντιδράσεις για παρα πολλά διαφορετικά ζητήματα, με μεγάλη αντίθεση απόψεων.

Εντελώς ενδεικτικά, ενας θεολόγος χαίρεται:«κ. Υπουργέ είμαι εκπαιδευτικός, Θεολόγος, με περισσότερα από 33 έτη υπηρεσίας, και Δ/ντης σε Γυμνάσιο από το 2008. Εξαιρετική η επιλογή για αύξηση των γραπτώς εξεταζομένων μαθημάτων. Η μείωσή τους πριν λίγα έτη έφερε πολύ μεγάλη πτώση στην επίδοση των μαθητών. Έδωσε ένα μήνυμα χαλάρωσης και επιείκειας. Αυτό σε συνδυασμό με τα παρεπόμενα της οικονομικής κρίσης έδωσαν σύνθημα για απίστευτη χαλάρωση, αδιαφορία και απαξίωση της γνώσης από γονείς και μαθητές.Έφεραν επίσης απογοήτευση και αίσθηση ματαιότητας στην προσπάθεια του κάθε εκπαιδευτικού. Δεν πρέπει να λάβετε σοβαρά υπόψιν τις απόψεις που λένε ότι το Γυμνάσιο θα γίνει εξεταστικό κέντρο. Είναι υπερβολικές. Οι εξετάσεις είναι και μάθημα και μάλιστα πολύ σημαντικό και αυτό αγνοείται από πολλούς δυστυχώς», ενώ ένας χημικός διαμαρτύρεται: «Κυρία Υπουργέ,διαπιστώνω μία υποβάθμιση της Χημείας με τις αλλαγές που προτείνετε. Αναβαθμίζετε στο Γυμνάσιο την Βιολογία σε μάθημα Α΄,την Πληροφορική σε μάθημα Β΄, ενώ την Χημεία την αφήνετε μάθημα Β΄,χωρίς να μεταβάλλετε τις ώρες διδασκαλίας από 1 σε 2 ως ένα από τα βασικά θετικά μαθήματα του Λυκείου που ακολουθεί. Στην Β΄Λυκείου προτείνετε να παραμείνουν οι κατευθύνσεις,χωρίς να διευκρινίζετε εάν η Χημεία θα είναι στην θετική κατεύθυνση,ή θα παραμένει ως μάθημα Γενικής Παιδείας, όπως ήταν μέχρι τώρα. Δεν μαθαίνονται όλα στην Γ΄Λυκείου όσον αφορά την Χημεία,θα πρέπει να ξεκινάμε από τις κατώτερες βαθμίδες τις αλλαγές που βοηθούν τα παιδιά». Ανάλογες αντιδράσεις υπαρχουν από άλλους κλαδους (πχ πληροφορική, τεχνολογία) ενώ και οι γονείς είναι διχασμένοι, με τους περισσότερους να αντιδρούν: «Ως γονέας 2 ανήλικων τέκνων, θεωρώ ότι τα παιδιά μας είναι ήδη επιβαρυμένα με μαθήματα απ το δημοτικό ακόμη, πόσο μάλλον σε γυμνάσιο και λύκειο που θα πρέπει να υποβάλλονται σε κάθε έτος σε εξετάσεις. Είναι ψυχοφθόρο για τους μαθητές και γονείς καθώς επίσης και αύξηση της οικονομικής επιβάρυνσης των γονέων για υποστήριξη.

Ως εκπαιδευτικός, τα παιδιά δεν έχουν χρόνο να χαρούν την παιδική τους ηλικία, όταν επιβαρύνονται με επί πλέον μαθήματα και εξετάσεις, συνεχώς και το θεωρούμε αντιπαιδαγωγικό. Δεν συμφωνούμε σε εξετάσεις, σε όλες τις βαθμίδες τις εκπαίδευσης, γυμνασίου και λυκείου δεν θα πρέπει να εισαχθούν εξετάσεις στο νομοσχέδιο παρά μόνο εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση», αλλά άλλους να επικροτούν:

Πολυ θετικη η επαναφορα των επαναληπτικων εξετασεων του Σεπτεμβριου με την καταργηση του επαναληπτικου 10ημερου-παρωδια του Ιουνιου των αμαρτωλων νομων Φιλη-Γαβρογλου. Η προφορικη εξεταση πρεπει να καταργηθει αμεσα μιας και πολλοι εκπαιδευτικοι επι χρονια βαζουν μεγαλους πλασματικους βαθμους ωστε να περασει ενας κακος μαθητης. Στα γραπτα να καλυπτονται τα ονοματα των μαθητων και να διορθωνονται απο καθηγητες αλλων σχολειων»
Άλλα άρθρα που συγκέντρωσαν πλήθος αντιδράσεων, είναι τα εξής:
Διπλή μοριοδότηση εκπαιδευτικής προυπηρεσίας 206 σχόλια, η σύνθεση του σώματος εκλεκτόρων στα ΑΕΙ (χωρίς φοιτητές) με 117 σχόλια, η περίφημη Τράπεζα Θεμάτων με 94, η αναγραφή διαγωγής στους τίτλους σπουδών με 99, η ίδρυση-διασύνδεση Πειραματικών-Προτύπων σχολείων101, η αξιολόγηση εκπαιδευτικών με 92, και το άρθρο 52 Ρυθμίσεις για την εγγραφή ή μετεγγραφή μαθητών στα ημερήσια ΕΠΑ.Λ. που (όπως και το 51) θεσπίζει όριο εγγραφής τα 17 έτη, με 57 σχόλια στην πλειοψηφία τους ιδιαίτερα επικριτικά. Ενδεικτικά:
"Τα άρθρα 51 και 52 είναι απαράδεκτα. Σε ποια χώρα δεν έχεις το δικαίωμα να παρακολουθήσεις την ειδικότητα που θέλεις μόνο και μόνο γιατί έγινες 17+; Σε ποια χώρα δεν έχεις το δικαίωμα επιλογής; Όλοι οι Έλληνες έχουν δικαίωμα δωρεάν παιδείας, σε όλες τις βαθμίδες της, στα κρατικά εκπαιδευτήρια. Νοιώθω ότι πάλι γίνεται προσπάθεια να υπάρξει προώθηση μαθητών στα ΚΕΚ, στα ΙΕΚ και στα Κολέγια. Νοιώθω ότι και πάλι τα ΕΠΑΛ μπήκανε στο στόχαστρο. Νοιώθω ότι γίνεται και πάλι προσπάθεια απαξίωσης της Τεχνικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης"
alfavita.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου