Ο Αη Βασίλης στον Εθνικό Διάλογο για την Παιδεία: Οράματα για την εκπαίδευση και σχολική πραγματικότητα
Συντάκτης: Χρήστος Κάτσικας
Το «ντεπούτο» της έκανε η Επιτροπή Εθνικού και Κοινωνικού Διαλόγου
για την Παιδεία, που, σύμφωνα με τις εξαγγελίες του υπουργείου Παιδείας,
«θα θέσει χρονοδιαγράμματα και βασικές κατευθύνσεις για τις αλλαγές
στην Παιδεία».
Στον πυρήνα των αφετηριακών θέσεων του διαλόγου,
όπως τις διατύπωσε ο πρόεδρος της Επιτροπής Αντώνης Λιάκος απαιτείται
«ένα εθνικό σχέδιο ανάταξης της Παιδείας, με βαθιές και σωστικές
παρεμβάσεις σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης».
Σύμφωνα με τον Αντώνη Λιάκο «το σχολείο χρειάζεται
να απελευθερωθεί από ένα πρόγραμμα παρωχημένο, που φορτώνει τα παιδιά
και τους γονείς τους κουραστικές, ανούσιες και κατακερματισμένες
γνώσεις. Το σχολείο πρέπει να λειτουργήσει με λιγότερο κόπο αλλά πιο
έξυπνα. Αυτή τη δυνατότητα την προσφέρει η νέα ηλεκτρονική εποχή.
Πρέπει να ξανασχεδιαστούν τα αναλυτικά προγράμματα, να ενισχύσουμε τη
σχέση δασκάλων και μαθητών, την πρόσωπο με πρόσωπο διδασκαλία. Οι
μαθητές από παθητικοί αποδέκτες γνώσεων πρέπει να μάθουν τη μέθοδο να
λύνουν προβλήματα και να χειρίζονται πληροφορίες. Να μάθουν να μαθαίνουν
πώς να μαθαίνουν».
Στο σημείο αυτό οποιοδήποτε μέλος της
εκπαιδευτικής κοινότητας έχει μάθει καλά να διαβάζει πίσω από τις
διακηρύξεις και τα λόγια που μοιάζουν με το νερό που κυλάει για λίγο
στην πέτρα χωρίς να αφήνει το παραμικρό σημάδι, θα μπορούσε να
ισχυριστεί ότι από τα τέλη του ΄80 έως και σήμερα τα αποκαΐδια των
εκπαιδευτικών πολιτικών που αναπνέουμε γεννήθηκαν μέσα σε ατελείωτους
εθνικούς διαλόγους με τα ίδια περίπου λόγια, τις ίδιες περίπου
διακηρύξεις.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου