Εκπαιδευτικό πλαίσιο - Οι θέσεις μας
Ενωτική Κίνηση Α΄ συλλόγου Θεσσαλονίκης |
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΠΛΑΙΣΙΟ
Παράλληλα,
χρόνια εκκρεμή ζητήματα του κλάδου, αλλά και σύγχρονες τάσεις και επιταγές για
εντατικοποίηση των σχολικών προγραμμάτων και τελικά αποπροσανατολισμού του
παιδευτικού χαρακτήρα του σχολείου, δημιουργούν ένα θολό τοπίο μεταξύ της
κυβερνητικής εκπαιδευτικής πολιτικής και του συνδικάτου. Απέναντι στις
κυβερνητικές, πρώην και νυν,
εκπαιδευτικές πολιτικές, σας καλούμε να ανασυντάξουμε τη δυναμική του κλάδου,
να προσδιορίσουμε τα κεντρικά μας διακυβεύματα, να συμφωνήσουμε σε ένα κοινό
και ενωτικό πλαίσιο διεκδικήσεων, εμπνευσμένο από τη βάση του συνδικαλισμού,
από τον εκπαιδευτικό. Αποτελεί τουλάχιστον υποχρέωση μας η συμμετοχή μας σε
διαδικασίες ζύμωσης και προβληματισμού επί των θέσεων που θα καθορίσουν στο
εγγύς μέλλον την προσωπική μας αξιοπρέπεια και την επαγγελματική μας υπόσταση
.
Συνάδελφοι,
τώρα πρέπει να ανασυνταχθούμε, διεκδικώντας ένα καλύτερο μέλλον για εμάς και το
αγαθό που υπηρετούμε, την ελεύθερη και δημοκρατική παιδεία. Εμείς έχουμε την
ευθύνη να διαμορφώσουμε τα αιτήματα και τις προοπτικές του κλάδου διεκδικώντας
σθεναρά την πραγμάτωση τους.
ΟΙ ΘΕΣΕΙΣ ΜΑΣ
Αξιολόγηση
·
Όχι στην ατομική αξιολόγηση.
·
Καμία αξιολόγηση προσώπων με τιμωρητικό
χαρακτήρα.
·
Ναι στην αποτίμηση του εκπαιδευτικού
έργου μέσα στους συλλόγους διδασκόντων με ποιοτικά χαρακτηριστικά και
διαδικασία ανατροφοδότησης (χωρίς δείκτες και χωρίς κατηγοριοποίηση των
σχολικών μονάδων).
·
Προϋπόθεση των ανωτέρων είναι να
υπάρξουν υποστηρικτές δομές από την πολιτεία και επιμόρφωση των εκπαιδευτικών.
·
Η αποτίμηση θα φέρνει την πολιτεία προ
των ευθυνών της και θα την αναγκάζει να βρίσκει λύσεις.
Σχολικοί
Σύμβουλοι
·
Ενίσχυση του υποστηρικτικού και
καθοδηγητικού ρόλου του συμβούλου χωρίς να είναι αξιολογητής.
Υποστηρικτές δομές:
·
Δημιουργία διεπιστημονικής ομάδας ανά διεύθυνση
με την παρουσία ειδικών επιστημόνων στη διδακτική όλων των γνωστικών
αντικειμένων. Παράλληλα, υποστήριξη από το ίδιο όργανο με ειδικούς επιστήμονες
(ψυχολόγους, κοινωνικούς λειτουργούς, κα).
Κατάργηση δικαιώματος των
περιφερειακών διευθυντών εκπαίδευσης μετά την παύση τους να καταλαμβάνουν θέση
σχολικού συμβούλου.
Κενά
·
Κάλυψη όλων των κενών με μόνιμους
διορισμούς
·
Κάλυψη λειτουργικών αναγκών όλων των
δομών εκπαίδευσης από 1η Σεπτέμβρη και όχι στα μέσα της χρονιάς.
·
Κανένας εκπαιδευτικός εκτός διδακτικής
θέσης, κανένας αποσπασμένος σε γραφεία, υπουργεία.
Διορισμοί
·
Σύσταση οργανικών θέσεων ανάλογα με τις
πραγματικές λειτουργικές ανάγκες των σχολείων με ταυτόχρονο προγραμματισμό κάθε
σχολικού έτους.
·
Διορισμοί όλων των επιτυχόντων ΑΣΕΠ
2008.
·
Σύστημα διορισμού:
o
Βασικό κριτήριο διορισμού η πραγματική
προϋπηρεσία.
o
Ύπαρξη ενιαίου πίνακα που θα λαμβάνει
υπόψη τα εξής κριτήρια:
ü ημερομηνία
κτήσης πτυχίου
ü βαθμό
πτυχίου
·
Μεταβατικό στάδιο:
o
Να απορροφηθούν οι επιτυχόντες ΑΣΕΠ 2008
.
o
Στον ενιαίο πίνακα να μετράει ο ΑΣΕΠ ως
εξής:
ü 1
μόριο για κάθε βαθμό από την βαθμολογία 55 και πάνω
ü 1
μόριο για κάθε μήνα προϋπηρεσίας.
Δυσπρόσιτα
·
Αναγνώριση της διπλής μοριοδότησης για
τα έτη 2010-2014
·
Να δίνονται όλα τα κενά από τις
διευθύνσεις εκπαίδευσης από την Α’ φάση προσλήψεων
·
Να μετράνε ως διπλά τα μόρια και για της
υπηρεσιακές μεταβολές
·
Αναμοριοδότηση των σχολικών μονάδων
Μετατάξεις
·
Έλεγχος όλων των μορίων και
δημοσιοποίησης τους.
·
Οι μη κοινές ειδικότητες επανέλεγχος
μορίων και τοποθέτηση με βάση τις προτιμήσεις τους.
·
Για όλα τα σχολεία 6/θέσια και πάνω να
γίνουν ΕΑΕΠ και να συσταθούν νέες οργανικές θέσεις.
·
Ισότιμη αντιμετώπιση όλων των
συναδέλφων.
Ειδική
Αγωγή
·
Κατάργηση κανονιστικών κωδικών που
δημιουργούν κατηγοριοποίηση των αναπληρωτών
·
Όλοι οι αναπληρωτές εκπαιδευτικοί σε
έναν ενιαίο πίνακα όπου η προϋπηρεσία να είναι ενιαία είτε στη γενική είτε στην
ειδική αγωγή. Η προϋπηρεσία δεν τεμαχίζεται όπου κι αν αποκτήθηκε στα πλαίσια
του ενιαίου συστήματος εκπαίδευσης (θεωρούμε την ειδική ως δομή της γενικής
αγωγής).
Προσχολική αγωγή
·
Δίχρονη, υποχρεωτική προσχολική αγωγή.
·
Στήριξη ολοήμερου σχολείου, όχι στις
πρόωρες αποχωρήσεις. (επικίνδυνο για επέκταση ωραρίου και μείωση
προσωπικού-διορισμών)
·
Μεταφορά νηπίων
o
Να δικαιούνται και τα προνήπια
o
Να δικαιολογείται ταξί στα νηπιαγωγεία
·
Θεσμοθέτηση ωραρίου νηπιαγωγών ανάλογα
με αυτό των δασκάλων (λαμβάνοντας υπόψη τις ιδιαιτερότητες των συγκεκριμένων
σχολικών μονάδων).
·
Μόνιμοι διορισμοί.
·
Ειδικό προσωπικό (ψυχολόγοι, κοινωνικοί
λειτουργοί, κτλ)
·
Βοηθητικό προσωπικό (μόνιμες
καθαρίστριες, τραπεζοκόμοι, βοηθοί νηπιαγωγών).
·
Μείωση ωραρίου προϊσταμένων νηπιαγωγείων
για να μπορούν να ανταπεξέλθουν στο διοικητικό τους έργο.
·
Πολυδύναμα νηπιαγωγεία όπου είναι εφικτό
/ μεγάλα αστικά κέντρα.
·
Μέριμνα για τμήματα ένταξης και
παράλληλης στήριξης. Να λειτουργεί ΤΕ και με λιγότερα από 3 παιδιά. Διορισμοί
εκπαιδευτικών ειδικής αγωγής.
·
Κτιριακό πρόβλημα (υπάρχουν νηπιαγωγεία
σε υπόγεια, μαγαζιά χωρίς αύλειους χώρους, σε απαράδεκτες συνθήκες που
εγκυμονούν κινδύνους για την υγεία των παιδιών.
·
Λειτουργικές δαπάνες – επαρκής
χρηματοδότηση για θέρμανση, γραφική ύλη, κλπ.
·
Επισκευαστικές εργασίες –χρηματοδότηση
άμεσα στα νηπιαγωγεία- ανευθυνότητα και αδιαφορία από τις υπηρεσίες των Δήμων.
·
Συμμετοχή νηπιαγωγών στα ΠΥΣΠΕ – όλα τα
μέλη του ΠΥΣΠΕ αιρετά και των υπηρεσιακών συμβουλίων.
ΔΟΕ
·
Κατάργηση του ενδιάμεσου συνεδρίου της
ΔΟΕ (το μη εκλογικό)
· Μείωση της συνδρομής στο 50%
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου