«Μη γίνεσαι πλεονέκτης, γιατί τον πλεονέκτη τον αποστρέφεται ο Θεός». Αββάς Ισαάκ

Σάββατο 2 Μαΐου 2015

Μεταπτυχιακές σπουδές στον Βόλο

Σχεδιάζοντας παιχνίδια και εκπαιδευτικό υλικό


ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Ένα καινοτόμο και πολύ δυναμικό πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών λειτουργεί από το 2004 στο Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας. Πρόκειται για το Π.Μ.Σ. "Επιστήμες της Αγωγής: Παιδαγωγικό Παιχνίδι και Παιδαγωγικό Υλικό στην πρώτη παιδική ηλικία" που υποστηρίζεται από το Παιδαγωγικό Τμήμα Προσχολικής Εκπαίδευσης του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας. Το Πρόγραμμα περιλαμβάνει 4 εξάμηνα σπουδών (2 έτη) και οδηγεί σε Μεταπτυχιακό Δίπλωμα Ειδίκευσης, που κατοχυρώνει παιδαγωγική επάρκεια.

Εκατόν τριάντα φοιτητές και φοιτήτριες από όλα τα μέρη της Ελλάδας έχουν αποφοιτήσει μέχρι σήμερα από το μεταπτυχιακό πρόγραμμα.
Επαγγελματικές προοπτικές αποφοίτων
Οι απόφοιτοι του προγράμματος μπορούν να απασχοληθούν σε ιδρύματα και φορείς αγωγής και εκπαίδευσης παιδιών προσχολικής και σχολικής ηλικίας. Επιπλέον, αναπτύσσουν  την απαραίτητη τεχνογνωσία, ώστε να μπορούν να απασχοληθούν:
•    Σε εκδοτικούς οίκους
•    Σε εταιρίες παραγωγής εκπαιδευτικού υλικού, παιχνιδιού και εκπαιδευτικού λογισμικού
•    Σε επαγγελματικά περιβάλλοντα και οργανισμούς με εκπαιδευτικό προσανατολισμό (π.χ. μουσεία, παιδικές & νεανικές βιβλιοθήκες, υπηρεσίες και οργανισμούς τοπικής αυτοδιοίκησης, σε χώρους δημιουργικής απασχόλησης παιδιών, κ.λπ.).
•    Σε ερευνητικούς φορείς που ασχολούνται με την ανάπτυξη και την εκπαίδευση παιδιών προσχολικής και σχολικής ηλικίας, καθώς και με την ανάπτυξη και αξιολόγηση εκπαιδευτικού υλικού.

Πληροφορίες: http://www.ece.uth.gr/main/el/content/787-programma-metaptyxiakon-spoydo...
Απόψεις αποφοίτων ΜΠΣ
-  Το μεταπτυχιακό πρόγραμμα δίνει τη δυνατότητα ακόμη και σε επαγγελματίες που δεν είναι εκπαιδευτικοί να διερευνήσουν ,να ανακαλύψουν και να συνδέσουν πτυχές της εκπαίδευσης και ειδικότερα του σχεδιασμού παιδαγωγικών υλικών με την ειδικότητά τους. Ως αρχιτέκτονα μου πρόσφερε πολύτιμες γνώσεις, ιδέες και υλικό προκειμένου να ασχοληθώ με τον αρχιτεκτονικό σχεδιασμό δημιουργικών χώρων για παιδιά, το σχεδιασμό παιχνιδιών και την έρευνα στους τομείς της χωρικής αντίληψης και της δημιουργικότητας. Δημιούργησε νέες προοπτικές και έμπνευση για διερεύνηση του κόσμου των παιδιών. (Μαρία Μπακαρού, απόφοιτη 2011)
-Το μεταπτυχιακό πρόγραμμα «Επιστήμες της Αγωγής: παιδαγωγικό παιχνίδι και παιδαγωγικό υλικό στην πρώτη παιδική ηλικία» συνέβαλε καθοριστικά στην ανάπτυξη των γνώσεων και της επαγγελματικής μου κατάρτισης, παρέχοντάς μου εξειδίκευση σε ένα ευρύ και ενδιαφέρον γνωστικό αντικείμενο, το παιδαγωγικό υλικό. Επίσης, το μεταπτυχιακό συνέβαλε στην ανάπτυξη του επιστημονικού τρόπου σκέψης, όχι μόνο στο πλαίσιο του ερευνητικού επιπέδου, αλλά και στο πλαίσιο της σχολικής τάξης. Τέλος, μου έδωσε την ευκαιρία να συνεργαστώ και να γνωρίσω ενδιαφέροντες ανθρώπους διαφορετικών ειδικοτήτων. (Αναστασία Μαβίδου, απόφοιτη 2014)
- Η ολοκλήρωση των σπουδών στο ΠΜΣ μου έδωσε τη δυνατότητα προσέγγισης χώρων “απροσπέλαστων” ως εκείνη τη στιγμή. Μου “άνοιξε” δρόμους επιστημονικής έρευνας με εμβάθυνση στο αντικείμενο του κουκλοθεάτρου ως εκπαιδευτικού εργαλείου. Συμμετείχα με εισηγήσεις σε πολλές ημερίδες, επιστημονικά συνέδρια και άρθρα μου έχουν συμπεριληφθεί σε επιστημονικά περιοδικά. Παράλληλα, στον εκπαιδευτικό μου χώρο εφάρμοσα πολλές από τις καινοτόμες  προσεγγίσεις με τις οποίες ήρθα σε επαφή μέσα από τις δράσεις του προγράμματος και η ουσιαστική επιτυχία έγκειται στο γεγονός ότι το ίδιο το πρόγραμμα πέρα από τις θεωρητικές γνώσεις που μου προσέφερε, μου έδωσε και τα επιστημονικά εργαλεία για την παραγωγή νέας γνώσης στο χώρο μου, όπως στη συμβουλευτική  εποπτεία  τεταρτοετών φοιτητών/τριών του ΠΤΠΕ ως Πανεπιστημιακή Υπότροφος του Τμήματος. (Μάγδα Βίτσιου, απόφοιτη 2008)
-Η φοίτησή μου στο  Π.Μ.Σ. μου έδωσε τη δυνατότητα να ασχοληθώ σε βάθος με ζητήματα που πραγματικά ήθελα και τα είχα επιλέξει η ίδια. Έδωσε τις βάσεις για τη μετέπειτα πορεία μου στην έρευνα και στην ευρύτερη επαγγελματική μου σταδιοδρομία. Εργαζόμενη ως εκπαιδευτικός κατά τη διάρκεια της φοίτησής μου στο ΠΜΣ μπόρεσα εύκολα να συνδέσω τη θεωρία με την πράξη. Αργότερα, κατά την αναζήτηση εργασίας στο εξωτερικό, η κατοχή ενός μεταπτυχιακού και ιδιαίτερα με έναν τέτοιο τίτλο, μου άνοιξε εύκολα πόρτες σε τομείς πέραν από αυτούς της εκπαίδευσης. (Μαίρη Επιτρόπου,  απόφοιτη 2011)
- Το μεταπτυχιακό πρόγραμμα ήταν ένας σημαντικός σταθμός στη ζωή μου και στην καριέρα μου.  Μία από τις πιο καλές και εποικοδομητικές αποφάσεις που πήρα. Αν και ο τίτλος του μεταπτυχιακού  σε οδηγεί σε μονοπάτια της προσχολικής αγωγής, εντούτοις δεν ισχύει κάτι τέτοιο. Είμαι δάσκαλος «παλιάς κοπής» (παιδαγωγική ακαδημία), η συναναστροφή μου όμως με τους καθηγητές και τους συμφοιτητές μου είναι μια ανεπανάληπτη εμπειρία που δεν την αλλάζω με τίποτα, είτε αυτό αφορά τις γνώσεις που πήρα ή τις γνωριμίες που έκανα. Έμαθα πολλά που πιστεύω ότι με βοηθούν και θα με βοηθήσουν περισσότερο στο μέλλον, στην ζωή μου και στην εργασία μου.  Η συμβολή του ΠΜΣ στην επαγγελματική μου ζωή ήταν άμεση. Είμαι δάσκαλος στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση και αυτά που έμαθα με βοηθούν από την στιγμή που μπήκα στο τμήμα στην καθημερινή επαγγελματική μου ζωή. Βοηθήθηκα επικαιροποιώντας τις γνώσεις μου και βελτιώνοντας τις εκπαιδευτικές μου πρακτικές. Ταυτόχρονα ο τίτλος του μεταπτυχιακού με βοήθησε και στην εξέλιξή μου ως στέλεχος της εκπαίδευσης καθώς και οικονομικά (στο μισθό μου). (Γιάννης Σαμαράς, απόφοιτος 2009)
-Διακριτικό γνώρισμα του ΠΜΣ αποτέλεσε το υψηλό επίπεδο παροχής γνώσεων, καθώς και ο ισχυρός συνεργατικός δεσμός μεταξύ των εμπλεκομένων στο Πρόγραμμα. Τόσο κατά τη διάρκεια όσο και μετά την ολοκλήρωση κάθε κύκλου μαθημάτων προέκυπτε έντονη η αίσθηση της σφαιρικής προσέγγισης των παιδαγωγικών ζητημάτων, αποτέλεσμα αφενός των κατευθυντήριων γραμμών των διδασκόντων αφετέρου της ενεργητικής εμπλοκής μας ως φοιτητών στην αναζήτηση και αναδόμηση παιδαγωγικών πρακτικών στο πλαίσιο συνεργατικών εργασιών. Καθοδήγηση, στήριξη και φιλική διάθεση συμπλήρωναν τον επαγγελματισμό από πλευράς διδασκόντων και καθόριζαν το ύφος των μεταξύ των φοιτητών σχέσεων.   Πέρα από τα οφέλη σε γνωστικό επίπεδο η πιστοποίηση του ΠΜΣ λειτούργησε στην περίπτωση  πτυχίου καθηγητικής σχολής ως παιδαγωγική επάρκεια, αναγνωρίστηκε με επιπλέον μοριοδότηση - περισσότερο απ’  ό,τι μεταπτυχιακά μη Παιδαγωγικών τμημάτων -  στον ΑΣΕΠ των εκπαιδευτικών και φυσικά προσμέτρησε μισθολογικά, αλλά προσμετρείται και σε κάθε περίπτωση αξιολόγησης- μοριοδότησης στον εκπαιδευτικό κλάδο. Ο τίτλος αποτέλεσε εφαλτήριο για εκπόνηση διδακτορικής διατριβής, αφού πέρα από τυπικό προσόν αποτέλεσε έναυσμα για αναζήτηση νέων ερευνητικών ενδιαφερόντων, και επιστημονικό εχέγγυο χάρη στην αναγνώριση του ΠΤΠΕ μεταξύ των Παιδαγωγικών Τμημάτων των Ελληνικών Πανεπιστημίων. (Ευγενία Παγκουρέλια, απόφοιτη 2006)

    Τη φετινή σχολική χρονιά τυγχάνει να δουλεύω σε ελληνικό σχολείο του εξωτερικού. Λόγω ανακατατάξεων, βρέθηκα χωρίς αντικείμενο εργασίας τον πρώτο μήνα. Καταθέτοντας το μεταπτυχιακό (που αφορά σε παιδιά πρώτης παιδικής ηλικίας), ο συντονιστής εκπαίδευσης συμφώνησε να αναλάβω την Α’ και Β΄ τάξη του δημοτικού. Στο συγκεκριμένο σχολείο είχα την τύχη να εφαρμόσω στην πράξη γνώσεις που πήρα από το ΠΜΣ όπως δράσεις με τη BeeBot και εικονικές περιηγήσεις σε μουσεία. (Ζωή-Γεωργία Χαλκιαδάκη, απόφοιτη 2013)
-Το ΠΜΣ μου χάρισε εκτός από την απόκτηση του Μεταπτυχιακού Διπλώματος Ειδίκευσης (ΜΔΕ) και τα απαραίτητα μόρια για τη διεκδίκηση της θέσης ευθύνης ,από την οποία υπηρετώ πλέον τη σχολική μου μονάδα ως διευθυντής. Η σημαντική όμως συμβολή του ΠΜΣ στην επαγγελματική μου  ζωή είναι, ότι ως διευθυντή σχολικής μονάδας με βοήθησε να οραματιστώ ένα σχολείο «ανοικτό» στην κοινωνία, σε φορείς και οργανισμούς, στην υλοποίηση καινοτόμων δράσεων  και εκπ/κων προγραμμάτων ,ώστε μαθητές/τριες, εκπαιδευτικοί  και γονείς να αγαπήσουν το σχολείο ως ένα χώρο δημιουργίας και αληθινής μάθησης, που θα βασίζεται σε παιδαγωγικές αρχές και αξίες! (Θανάσης Ζαβός, απόφοιτος 2010)
Τα παραπάνω αποτελούν ανακοίνωση του ΠΜΣ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου