«Μη γίνεσαι πλεονέκτης, γιατί τον πλεονέκτη τον αποστρέφεται ο Θεός». Αββάς Ισαάκ

Παρασκευή 1 Αυγούστου 2014

Τι είπε ο Α. Λοβέρδος για την τριτοβάθμια εκπαίδευση στη Βουλή



ΡΕΠΟΡΤΑΖ:esos.gr
Στη σημερινή συνεδρίαση της Επιτροπής Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής ο υπουργός παιδείας Α. Λοβέρδος, είπε τα εξής για την τριτοβάθμια εκπαίδευση:
ΜΕΤΕΓΓΡΑΦΕΣ
Είχαμε συζήτηση την περασμένη εβδομάδα για τις μεταγραφές και θα ήθελα να σας ενημερώσω ότι γίνεται εβδομαδιαία διαβούλευση με τα Πανεπιστήμια και τα Τ.Ε.Ι.. Βέβαια, δεν έχουμε καταλήξει ακόμα σε μεθόδους αντιμετώπισης του προβλήματος, εάν οι αιτήσεις για μεταγραφές των δικαιούμενων, κατά την έννοια του νόμου, είναι πάρα πολλές και ούτε οι σχετικές συζητήσεις που γίνονται με τα Τ.Ε.Ι. και τα Πανεπιστήμια είναι «άνετες» και «ήσυχες». Αντίθετα, εκφράζουμε όλοι ανησυχία και αναζητούμε εφαρμογή του νόμου με μεθόδους που θα διευκολύνουν τα Πανεπιστήμια να λειτουργήσουν.  Νομίζω ότι η διαβούλευση θα αρχίσει να καταλήγει το Σεπτέμβριο, γιατί αρχές Σεπτεμβρίου θα γίνουν οι Σύνοδοι των Πρυτάνεων και των Προέδρων και τότε θα ενημερώσουμε και την Επιτροπή για ειδικές λεπτομέρειες εφαρμογής της διάταξης που ψήφισε η Βουλή και έχει την έγκριση όλων των Κομμάτων, απ’ ό,τι φάνηκε το Μάιο αλλά και από άλλες συνεδριάσεις.
 ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΟΙ ΛΟΓΑΡΙΑΣΜΟΙ
Επιπλέον, επειδή άλλες δυνατότητες χρηματοδότησης δεν υπάρχουν ούτε από τα ιδρύματα ούτε από μας, έχουμε κάνει μια σκέψη που μέχρι στιγμής έχει φτάσει σε ένα πολύ μεγάλο μέρος της κατάληξής της σε απόφαση και την ανακοινώσαμε στα πανεπιστήμια, στα Τ.Ε.Ι. και στα ερευνητικά κέντρα στην διαβούλευση που έχουμε, να απελευθερώσουμε τους ερευνητικούς τους λογαριασμούς από το δημόσιο λογιστικό, να τους επιτρέψουμε να ορίζουν μόνοι τους τα μεταπτυχιακά χωρίς υπογραφή δική μας, στο μέτρο που η αξιολόγηση είναι ότι υπάρχει τέτοια δυνατότητα.
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ
Σημειώστε ότι η αξιολόγηση τελείωσε τον Φεβρουάριο στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, ολοκληρώθηκε με την συμμετοχή όλων και το πόρισμά της θα κατατεθεί, όπως σας είπα και στην προηγούμενη συνεδρίαση, την επόμενη Τρίτη στην επιτροπή μορφωτικών υποθέσεων της Βουλής, στο μέτρο που υπάρχει από την αξιολόγηση, η δυνατότητα τα πανεπιστήμια και τα Τ.Ε.Ι. να κάνουν τα μεταπτυχιακά χωρίς την δική μας υπογραφή, η οποία είναι επιβεβαιωτική και τίποτε άλλο. Αύριο στις 10:30 έχουμε σύσκεψη με τον πρωθυπουργό- κάναμε συνεννοήσεις μέχρι χθες το βράδυ- για να πάρουμε αποφάσεις επ’ αυτού. Δηλαδή, είναι μια δυνατότητα που δεν θέλω να περιοριστεί, και αυτή είναι η εισήγησή μου, μόνο στους λογαριασμούς ερευνών αλλά να επεκταθεί και στα ιδρυόμενα νομικά πρόσωπα ιδιωτικού δικαίου από τα πανεπιστήμια, από τα Τ.Ε.Ι. και τα ερευνητικά κέντρα, ούτως ώστε, κύριοι συνάδελφοι, να μπορούν να καλύψουν μέρος των οικονομικών τους αναγκών.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΑ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΩΝ ΙΔΡΥΜΑΤΩΝ
Είναι πολύ χαρακτηριστικό να σας καταθέσω και θα το κάνω την επόμενη εβδομάδα, τα οικονομικά δεδομένα των ερευνητικών μας ιδρυμάτων. Για παράδειγμα, στο μεγαλύτερό μας στην Κρήτη, στο Ηράκλειο, το ΙΤΕ, το κράτος επιχορηγούσε με περίπου πέντε εκατομμύρια πέρσι. Δυστυχώς, με τις φετινές περικοπές, η επιχορήγηση πέφτει στα 4 εκατ.. Οι αριθμοί μου δεν είναι απολύτως ακριβείς, οι πίνακες θα κατατεθούν την επόμενη εβδομάδα, αλλά είναι κοντινοί και το ίδρυμα έχει προϋπολογισμό 50 εκατομμυρίων, διότι έχει πάρα πολλά ερευνητικά προγράμματα. Η επιθυμία μας είναι αυτά να συνδέονται κατά το δυνατόν, όχι όλα διότι η επιστήμη αναπαράγει τις γνώσεις και χρειάζεται η έρευνα να γίνει και για την έρευνα, αλλά ένα μέρος της χρειάζεται να διοχετεύεται και στην αγορά. Σε αυτό το μέτρο τα ιδρύματα δεν ζητούν χρήματα, ζητούν ελευθερία να μπορούν να κινηθούν και να μην έχουν ανάγκη, για να κάνει ταξίδια ένας επιστήμονας, να κινείται όλο το δημόσιο λογιστικό. Πρέπει να πάρουμε αυτήν την απόφαση. Είναι η μόνη λύση στην εμπειρία της εποχής και της κρίσης.
Στον συνάδελφο, κ. Μαντά, που την Τρίτη ρώτησε αν απέδωσε αυτό το μοντέλο πολιτικής για την παιδεία που ασκήσαμε, θα ήθελα να τον ρωτήσω αν πιστεύει ότι εφαρμόστηκαν τα πρότυπα κάποιου σχεδίου. Αντιμετωπίσθηκε η πτώχευση. Αυτό δεν είναι σχέδιο για την πανεπιστημιακή, λυκειακή, γυμνασιακή και δημοτική εκπαίδευση. Είναι  αντιμετώπιση της πτώχευσης και της κρίσης, δεν είναι σχέδιο για το πώς θα αναπτυχθεί η εκπαιδευτική διαδικασία. Σε αυτό το πλαίσιο, η ελευθερία στην κίνηση ειδικά των ερευνητικών κέντρων, αλλά και των ΕΛΚΕ, των λογαριασμών ερευνών των πανεπιστημίων και των Τ.Ε.Ι. είναι μια πολύ σοβαρή κινητήρια δύναμη, όμως με τα πολλά στοιχεία, με όλα τα στοιχεία θα κάνουμε αυτήν την συζήτηση, όταν έρθει την επόμενη εβδομάδα, όπως ελπίζουμε. Κύριε πρόεδρε, είναι πολύ ενθαρρυντική η είδηση του συνεργάτη σας, ότι μέχρι το βράδυ αν κατατεθεί, προλαβαίνουμε να κάνουμε την πρώτη συζήτηση την επόμενη εβδομάδα. Θα κάνουμε αυτήν την συζήτηση αναλυτικά την επόμενη εβδομάδα.
ΝΟΜΟΣ ΠΛΑΙΣΙΟ
  Οι νόμοι έχουν ψηφιστεί, δεν χρειαζόμαστε και νέα παρέμβαση για την ανώτατη εκπαίδευση. Για τα λύκεια έχει ασκηθεί μια πολιτική που έρχεται από το 2009 και η οποία, για να αλλάξει, πρέπει να μας δείξει αν υπήρξε στην πράξη επιτυχής ή όχι  και δεν μπορούμε να αλλάζουμε κατά το δοκούν και κατά τις φιλοδοξίες ή την  ματαιοδοξία του εκάστοτε πολιτικώς υπεύθυνου στο υπουργείο. Αυτά θα εφαρμοστούν, η πράξη θα αναδείξει τα προβλήματα ή τα καλά τους, θα γίνουν παρεμβάσεις και μέχρι εκεί.
 ΣΧΕΔΙΟ ΝΟΜΟΥ ΓΙΑ ΕΡΕΥΝΑ
Την επόμενη εβδομάδα κατατίθεται το νομοσχέδιο για την έρευνα . Από το 2008 ψηφίστηκε νόμος με 153 Διατάγματα και αποφάσεις άρα, ανεφάρμοστος νόμος. Έχω το πολιτικό δικαίωμα, αυτό που είχε ετοιμάσει ο κ. Αρβανιτόπουλος να το δω. Το είδα και θα το καταθέσω την επόμενη εβδομάδα».




Φωτό: eurokinissi

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου