Αγκάθι Οι Ελλείψεις Εκπαιδευτικών
Το υπουργείο Παιδείας μελετά την αναθεώρηση του ωρολογίου και αναλυτικού προγράμματος στα ολοήμερα σχολεία ώστε τα παιδιά να μελετούν σε παραγωγικό χρόνο τα μαθήματα της επόμενης ημέρας και όχι υπό μορφή δραστηριότητας στο τέλος του σχολικού προγράμματος όπου θα έχουν κουραστεί.
Αλλαγές στη λειτουργία του ωρολογίου προγράμματος των ολοήμερων δημοτικών σχολείων επεξεργάζεται η ηγεσία του υπουργείου Παιδείας, αναζητώντας παράλληλα τρόπους για να αντιμετωπιστεί το πρόβλημα των κενών εκπαιδευτικών στα σχολεία.
Οπως αναφέρει ο υφυπουργός Παιδείας κ. Αλέξανδρος Δερμεντζόπουλος μιλώντας στο «Βήμα», ήδη έχει προγραμματιστεί η πρόσληψη περίπου 19.500 αναπληρωτών εκπαιδευτικών στα σχολεία, αλλά ο ακριβής αριθμός τους θα γίνει γνωστός μετά την ολοκλήρωση των αποσπάσεων εκπαιδευτικών στο τέλος της εβδομάδας. Την ερχόμενη εβδομάδα θα υπάρχει ξεκάθαρη εικόνα του αριθμού των εκπαιδευτικών που θα προσληφθούν τελικά ως αναπληρωτές εφέτος στα σχολεία.
2.500-3.000 κενά στα σχολεία
Στόχος του υπουργείου είναι να βρίσκονται στις θέσεις τους οι εκπαιδευτικοί πριν από την έναρξη των μαθημάτων, ώστε να ξεκινήσει η νέα χρονιά ομαλά και χωρίς προβλήματα. Εφέτος συνολικά σε πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση συνταξιοδοτούνται 6.000 εκπαιδευτικοί.
Πάντως, παρά την πρόσληψη αναπληρωτών, θα υπάρξουν περίπου 2.500-3.000 ακόμη κενά στα σχολεία της χώρας. Για την κάλυψη των κενών αυτών έχει βρεθεί λύση και στις περιπτώσεις των λυκείων θα γίνουν παράλληλες αναθέσεις μαθημάτων σε εκπαιδευτικούς, χωρίς ωστόσο να αυξηθεί το ωράριό τους στα σχολεία. Οπως λέει ο υφυπουργός Παιδείας, θα γίνουν και δεύτερες αναθέσεις σε καθηγητές ομοειδών αντικειμένων, για παράδειγμα αν σε ένα σχολείο υπάρχουν φυσικοί που έχουν ελεύθερες ώρες αυτοί θα μπορούν να διδάξουν και χημεία.
Μικρή μείωση θα υπάρξει ακόμη στον αριθμό των αποσπάσεων που θα ικανοποιηθούν, για τις οποίες εφέτος θα υπάρξει αυστηρό πρόγραμμα επιλογής των σχετικών αιτήσεων.
Παράλληλα το υπουργείο Παιδείας μελετά την αναθεώρηση του ωρολογίου και αναλυτικού προγράμματος στα ολοήμερα σχολεία, έτσι ώστε η μελέτη-προετοιμασία των μαθητών να γίνεται όχι στο τέλος του σχολικού προγράμματος αλλά στην πρωινή ζώνη για τις τάξεις Α' ως και Δ'.
Αναμένονται οι αποφάσεις
Κάτι τέτοιο θα μπορούσε να συνδυαστεί με τη μείωση των ωρών σε κάποια μαθήματα της πρωινής ζώνης.
Η πρόταση αυτή έχει κατατεθεί ώστε τα παιδιά να μελετούν σε παραγωγικό χρόνο τα μαθήματά τους της επόμενης ημέρας και όχι υπό μορφή δραστηριότητας στο τέλος του σχολικού προγράμματος όπου έχουν κουραστεί. Τελικές αποφάσεις δεν έχουν ληφθεί, ενώ τις επόμενες ημέρες θα γίνει σειρά συσκέψεων για να προσδιοριστεί με ακρίβεια το περιεχόμενο των διδακτικών ωρών στα ολοήμερα σχολεία της χώρας, τα οποία όπως είναι γνωστό κάθε χρόνο καλύπτουν τις ανάγκες χιλιάδων οικογενειών.
Τι λένε οι δάσκαλοι
Το θέμα συζητήθηκε και στη συνάντηση που είχε πρόσφατα η Διδασκαλική Ομοσπονδία Ελλάδος (ΔΟΕ) με τον διευθυντή του γραφείου του υπουργού Παιδείας, όπου οι εκπρόσωποι της Ομοσπονδίας έδειξαν επιφυλακτικοί.
«Ο συνδυασμός αυτών των δηλώσεων δίχως τη ρητή δέσμευση για τη μη μετακίνηση δασκάλων από τα ολοήμερα τμήματα (όπως έγινε πέρυσι) δημιουργεί αρνητικά δεδομένα για τα οποία το ΔΣ της ΔΟΕ δήλωσε πως αποτελούν αιτία πολέμου» αναφέρεται σε ανακοίνωση που εκδόθηκε από την Ομοσπονδία.
Οι δάσκαλοι από την πλευρά τους αναφέρθηκαν στα προβλήματα που αξιολογούν ως τα σημαντικότερα για τη λειτουργία των σχολείων, όπως οι ελάχιστοι μόνιμοι διορισμοί, το αίτημα να ικανοποιηθούν οι αιτήσεις απόσπασης των εκπαιδευτικών από ΠΥΣΠΕ σε ΠΥΣΠΕ χωρίς περιορισμούς, η ανάγκη αναβάθμισης του ολοήμερου σχολείου και όχι υποβάθμισής του όπως έγινε τα προηγούμενα χρόνια.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου