ΡΕΠΟΡΤΑΖ:esos.gr
Τα
θέματα της Τράπεζας Θεμάτων της Β Λυκείου δοθούν έγκαιρα, στις αρχές
του διδακτικού έτους. Θα δουλεύουν οι σχετικές ομάδες όλο το καλοκαίρι,
προκειμένου αυτό να επιτευχθεί στην ώρα του.Την ανακοίνωση αυτή έκανε ο πρόεδρος του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής Σωτήρης Γκλαβάς, σε συνένετυξη στο www.esos.gr, ενώ μας τόνισε:
Α. Φέτος διαπιστώθηκε ότι όχι μόνο δεν αυξήθηκαν, αλλά μειώθηκαν τα ποσοστά όσων έγραψαν κάτω από τη βάση που σημαίνει στην πράξη βελτίωση της επίδοσης των μαθητών. Ένας, λοιπόν, ακόμη μύθος κατέπεσε.
Β.Η Τράπεζα Θεμάτων δεν θα ενθαρρύνει, αλλά αντιθέτως θα αποθαρρύνει την προσφυγή μαθητών στα φροντιστήρια, γιατί έχοντας ο μαθητής τα θέματα που θα εξεταστεί (καθώς και τις λύσεις που με τη βοήθεια του δασκάλου του θα διερευνήσει και θα αφομοιώσει κατά τη διάρκεια του διδακτικού έτους) δεν θα χρειάζεται να καταφύγει σε εξωσχολική βοήθεια με την «ιδέα» ότι έτσι θα "πιάσει" τα θέματα ή θα μάθει άγνωστα ή και απρόβλεπτα ακόμη θέματα, που δεν του πρόσφερε το σχολείο, αλλά υπήρχε ενδεχόμενο να εξεταστεί, όταν δεν υπήρχε ο θεσμός της Τράπεζας.
Γ.Εάν η διαδικασία της μάθησης μετατραπεί σε αποστήθιση απαντήσεων σε κάποιες χιλιάδες ερωτήσεις που θα περιλαμβάνονται στην Τράπεζα, θα τυποποιηθεί-φροντιστηριοποιηθεί και το σχολείο, θα έχει αλλοιωθεί παντελώς ο χαρακτήρας και ο σκοπός δημιουργίας της Τράπεζας. Και εάν συμβεί αυτό, καλύτερα να καταργηθεί η Τράπεζα Θεμάτων.
Δ.Εάν όλη η εξεταστέα ύλη καλύπτεται και αφομοιώνεται μέσα στο σχολείο από όλους τους μαθητές, ποιος είναι ο λόγος να καταφύγει ο μαθητής στο φροντιστήριο; Το φροντιστήριο βρίσκει έδαφος επέκτασης, όταν δεν λειτουργεί σωστά το σχολείο.
Η ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ
ΕΡΩΤΗΣΗ ESOS: Κύριε πρόεδρε μετά και την ολοκλήρωση των εξετάσεων τι πιστεύετε ότι δεν πήγε καλά με την Τράπεζα Θεμάτων ;
ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΙΕΠ: Η εφαρμογή της Τράπεζας Θεμάτων υπήρξε κύρια και ομόφωνη πρόταση του Συμβουλίου Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης το 2009 προς την τότε Υπουργό Παιδείας κ. Άννα Διαμαντοπούλου. Είναι μία διεθνής πρακτική που εφαρμόζεται σε πολλές χώρες από τη δεκαετία του ΄60.
Η χρήση της «Τράπεζας Θεμάτων» αποσκοπεί πρωταρχικά στην κάλυψη όλης της διδακτέας ύλης, - που έπρεπε να ήταν κάτι αυτονόητο, αλλά δυστυχώς δεν ήταν - ώστε να μη δημιουργούνται μαθησιακά κενά από τάξη σε τάξη που έχουν ως αποτέλεσμα να οδηγούν μαθητές, ιδιαίτερα προερχόμενους από φτωχές οικογένειες, σε πρόωρη εγκατάλειψη του σχολείου, ή όσους αντέχουν οικονομικά, σε φροντιστήρια και «ιδιαίτερα» μαθήματα για να «περάσουν» την τάξη ή να αναπληρώσουν τα γνωστικά κενά που δεν τους καλύπτει το σχολείο. Υπό αυτή την έννοια η εφαρμογή της Τράπεζας Θεμάτων είναι ένα «λαϊκό μέτρο».
Τι εννοώ: με εξορθολογισμό της διδακτέας ύλης, με έγκαιρη τοποθέτηση των εκπαιδευτικών στα σχολεία, με κατάλληλα προγράμματα και βιβλία, με σύγχρονες μεθόδους και μέσα διδασκαλίας και σίγουρα με κάλυψη όλης της ύλης από όλα τα σχολεία μπορούμε να δώσουμε στο δημόσιο σχολείο τον χαρακτήρα που πρέπει να έχει, δηλαδή να ανταποκρίνεται στις ανάγκες όλων των μαθητών για ουσιαστική, καθολική και όπου χρειάζεται επαγγελματική μόρφωση και εκπαίδευση. Και τότε σίγουρα θα μιλάμε για ένα ποιοτικότερο σύστημα εκπαίδευσης.
Επιπροσθέτως, η Τράπεζα Θεμάτων διασφαλίζει ότι η γνώση, το μορφωτικό δηλαδή αγαθό που πρέπει να παρέχεται στους αυριανούς πολίτες, διανέμεται καθολικά, ομοιόμορφα και ανεξάρτητα από τη γεωγραφική, ή κοινωνικο-οικονομική προέλευση των μαθητών και των μαθητριών της χώρας και παράλληλα επιδιώκει την ενίσχυση της αντικειμενικότητας και αξιοπιστίας των εξετάσεων και τη διαπίστωση του βαθμού επίτευξης των μαθησιακών στόχων που τίθενται από τα αναλυτικά προγράμματα. Άλλωστε, διεθνώς, οι Τράπεζες Θεμάτων αποτελούν σε πολλές περιπτώσεις εργαλεία προτυποποίησης των εξεταστικών διαδικασιών, βελτίωσης της ποιότητας του εκπαιδευτικού συστήματος και διασφάλισης της ισότητας ευκαιριών πρόσβασης στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση.
Και τώρα να πάμε στην απάντηση της ερώτησής σας: θεωρώ ότι, παρά τον προβληματισμό που αναπτύχθηκε στον εκπαιδευτικό κόσμο για την Τράπεζα Θεμάτων, κυρίως από την μη πιλοτική εφαρμογή του μέτρου, όπως είχε εισηγηθεί το ΙΕΠ, η απόφαση του Υπουργείου Παιδείας για άμεση εφαρμογή του μέτρου, όπως καθόριζε ο νόμος 4186/2013, δοκιμάστηκε στην πράξη και «πέρασε στις εξετάσεις». Ετοιμάστηκαν μέσα σε λίγους μήνες - από 100 περίπου δημόσιους εκπαιδευτικούς της τάξης - 9.000 θέματα για όλα τα μαθήματα της Α΄ τάξης Λυκείου και για διαφορετικούς τύπους σχολείων (γενικά λύκεια, ΕΠΑΛ, μουσικά και καλλιτεχνικά σχολεία) αλλά και διαφορετικά θέματα για ημερήσια και εσπερινά σχολεία. Η ταυτόχρονη κλήρωση θεμάτων σε ημερήσια βάση από 1900 λύκεια σε όλη τη χώρα με ελάχιστα τεχνικά προβλήματα ήταν και αυτό ένα στοίχημα που κερδήθηκε, παρά τις Κασσάνδρες, χάρη στη συμβολή του Διόφαντου, οι άνθρωποι του οποίου δούλευαν ασταμάτητα για την επιτυχή πραγματοποίηση του εγχειρήματος.
ΕΡΩΤΗΣΗ ESOS: Εάν ήσασταν μαθητής της Α΄ Λυκείου τι θα λέγατε στα πρόσωπα που έπαιξαν δραστικό ρόλο για την εφαρμογή της Τράπεζας Θεμάτων όπως εφαρμόστηκε φέτος;
ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΙΕΠ: Η κύρια κριτική που αρχικά ασκήθηκε ήταν ότι τα θέματα της Τράπεζας δημοσιοποιήθηκαν μόλις μερικές μέρες πριν τις εξετάσεις. Πράγματι, θα μπορούσε να είχαν δοθεί στη δημοσιότητα μερικές εβδομάδες πριν. Όμως, το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής, που είχε την ευθύνη για τη δημιουργία της, και το Υπουργείο Παιδείας είχαν να αντιμετωπίσουν ένα δίλημμα: α) ή να δημοσιοποιούσαν τα θέματα μέσα στο Πάσχα, όταν ήταν ήδη έτοιμα, δίνοντας την ευκαιρία σε φροντιστές και ιδιαιτεράδες να εκμεταλλευτούν την αγωνία των γονιών και των μαθητών και να προσθέσουν «ώρες μαθημάτων», εκτινάσσοντας το κόστος για τις οικογένειες και δημιουργώντας την ψευδαίσθηση ότι ο στόχος είναι να αποστηθίσουν σε λίγες ημέρες τις απαντήσεις σε εκατοντάδες θέματα, μια ουτοπία δηλαδή, αφού εάν δεν έχεις αφομοιώσει την ύλη πώς θα απαντήσεις στις ερωτήσεις; β) ή να τα δώσουν λίγες ημέρες προ των εξετάσεων για λόγους διαφάνειας και κυρίως για να διαπιστώσουν οι μαθητές ότι στην ύλη περιλαμβάνονταν ερωτήσεις σαν αυτές που οι δάσκαλοί τους έβαζαν στην τάξη ή περιλαμβάνονταν ως ασκήσεις στα βιβλία τους.
Το Υπουργείο επέλεξε το δεύτερο, δηλαδή τη διαδικασία με το μικρότερο κόστος για τις οικογένειες και το μεγαλύτερο ίσως για την Τράπεζα Θεμάτων. Άλλωστε, ο στόχος της Τράπεζας είναι κυρίως ένας: να καλυφθεί και να αφομοιωθεί η αναγκαία διδακτέα ύλη από όλους τους μαθητές. Αν αυτό γίνει, ο μαθητής μπορεί να απαντά σε οποιοδήποτε θέμα είτε το βάζει ο διδάσκων καθηγητής είτε κληρώνεται από την Τράπεζα. Τίποτα δεν μπορεί να υποκαταστήσει τη συστηματική, τακτική μελέτη κατά τη διάρκεια όλης της χρονιάς. Και με την Τράπεζα Θεμάτων κάθε μαθητής θα μπορεί να μελετήσει περισσότερο συστηματικά, να συνειδητοποιήσει τις απορίες του και να τις συζητήσει στην τάξη. Να δοκιμάσει τον εαυτό του σε πραγματικά θέματα εξετάσεων και να διεκδικήσει καλύτερη εκπαίδευση στο σχολείο που φοιτά. Να απαιτήσει να μη συνεχιστεί το φαινόμενο να μη «βγαίνει» η ύλη σε πολλά σχολεία και οι εξετάσεις να μην αξιολογούν την ουσιαστική γνώση.
Από την άλλη, εάν η διαδικασία της μάθησης μετατραπεί σε αποστήθιση απαντήσεων σε κάποιες χιλιάδες ερωτήσεις που θα περιλαμβάνονται στην Τράπεζα, θα τυποποιηθεί-φροντιστηριοποιηθεί και το σχολείο, θα έχει αλλοιωθεί παντελώς ο χαρακτήρας και ο σκοπός δημιουργίας της Τράπεζας. Και εάν συμβεί αυτό, καλύτερα να καταργηθεί η Τράπεζα Θεμάτων.
Φυσικά και δεν θέλω να ωραιοποιήσω τα πράγματα. Η πρώτη εφαρμογή μιας μεταρρύθμισης στην εκπαίδευση είναι πάντα δύσκολη. Η καθολική εφαρμογή ενός νέου και άγνωστου εν πολλοίς μέτρου αιφνιδίασε μαθητές, γονείς και εκπαιδευτικούς. Ο φόβος του άγνωστου και τα μικρά χρονικά περιθώρια προσαρμογής στην πραγματικότητα της «Τράπεζας Θεμάτων» λειτούργησαν αρνητικά. Μετά, όμως, τη δημοσιοποίηση των θεμάτων και κυρίως μετά τις πρώτες κληρώσεις, πολλοί μαθητές και πιο πολύ οι εκπαιδευτικοί άρχισαν να βλέπουν με εντελώς άλλο, θετικό θα έλεγα μάτι, τον θεσμό της Τράπεζας.
Επισημάνθηκαν από την εκπαιδευτική κοινότητα και ζητήματα που αφορούσαν σε κάποια δύσκολα θέματα, κυρίως στα Μαθηματικά καθώς και κάποιες ασάφειες ή αβλεψίες σε θέματα άλλων μαθημάτων. Αντιμετωπίστηκαν έγκαιρα είτε με την απόσυρση των συγκεκριμένων θεμάτων είτε (στην περίπτωση απλών παροραμάτων) με την διόρθωση από τους εξεταστές εκπαιδευτικούς. Επίσης, κάποια προβλήματα σε περιπτώσεις που οι μαθητές δεν είχαν αφομοιώσει την ύλη αντιμετωπίστηκαν και με δεύτερη κλήρωση που επιτρεπόταν σε αυτές τις περιπτώσεις. Βεβαίως, εάν η Τράπεζα λειτουργούσε πρώτα πιλοτικά, θα ήταν καλύτερα. Θα έβγαιναν τα αναγκαία συμπεράσματα, θα γίνονταν οι απαραίτητες βελτιώσεις, θα εξέλιπε το στοιχείο του αιφνιδιασμού.
ΕΡΩΤΗΣΗ ESOS: Υπάρχουν στοιχεία ότι φέτος οι μαθητές οδηγήθηκαν στα φροντιστήρια, λόγω Τράπεζας Θεμάτων;
ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΙΕΠ: Εάν κάποιοι οδηγήθηκαν σε φροντιστήρια λόγω της Τράπεζας Θεμάτων, αυτό ήταν λάθος. Δηλαδή, το φροντιστήριο θα μάθει το παιδί να αποστηθίζει κάποιες χιλιάδες θέματα; Η βάση είναι και παραμένει το σχολείο και μόνο το σχολείο που θα εξαντλεί μια εξορθολογισμένη ύλη με τρόπο που να γίνεται κτήμα όλων των μαθητών, πτωχών και πλούσιων. Και κάτι ακόμη: το σχολείο, δηλαδή, ο εκπαιδευτικός της τάξης, να μαθαίνει πώς πρέπει να απαντά ο μαθητής όχι στις ερωτήσεις μία προς μία (πράγμα αδύνατο και ολέθριο, όπως είπα και παραπάνω) αλλά στους διάφορους τύπους των ερωτήσεων (ανοικτού, κλειστού τύπου, απόδειξης, τεκμηρίωσης, δεξιότητας κ.ά).
Τελικά, η Τράπεζα Θεμάτων δεν θα ενθαρρύνει, αλλά αντιθέτως θα αποθαρρύνει την προσφυγή μαθητών στα φροντιστήρια, γιατί έχοντας ο μαθητής τα θέματα που θα εξεταστεί (καθώς και τις λύσεις που με τη βοήθεια του δασκάλου του θα διερευνήσει και θα αφομοιώσει κατά τη διάρκεια του διδακτικού έτους) δεν θα χρειάζεται να καταφύγει σε εξωσχολική βοήθεια με την «ιδέα» ότι έτσι θα "πιάσει" τα θέματα ή θα μάθει άγνωστα ή και απρόβλεπτα ακόμη θέματα, που δεν του πρόσφερε το σχολείο, αλλά υπήρχε ενδεχόμενο να εξεταστεί, όταν δεν υπήρχε ο θεσμός της Τράπεζας.
ΕΡΩΤΗΣΗ ESOS: Η Τράπεζα Θεμάτων λειτουργεί υπέρ ή κατά των Φροντιστηρίων; Παρακαλώ να μας διατυπώσετε τα επιχειρήματα.
ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΙΕΠ: Σίγουρα κατά. Προκύπτει και από όσα είπα παραπάνω. Συμπληρώνω, όμως, με ένα ερώτημα. Εάν όλη η εξεταστέα ύλη καλύπτεται και αφομοιώνεται μέσα στο σχολείο από όλους τους μαθητές, ποιος είναι ο λόγος να καταφύγει ο μαθητής στο φροντιστήριο; Το φροντιστήριο βρίσκει έδαφος επέκτασης, όταν δεν λειτουργεί σωστά το σχολείο. Όσο, λοιπόν, υποβαθμίζεται η μάθηση στο σχολείο, τόσο «ανδρώνεται» το φροντιστήριο. Εάν βελτιώσουμε το σχολείο, την εκπαίδευση των παιδιών μας, περιττεύει η εξωσχολική βοήθεια. Χρειαζόμαστε, λοιπόν, ένα δημόσιο σχολείο που στέκεται στο ύψος της αποστολής του και αντί για «πληθωρισμό βαθμών», επιδιώκει τον «πληθωρισμό γνώσης και ουσιαστικής μάθησης» για όλους τους μαθητές και πιο πολύ για τους πιο αδύνατους.
ΕΡΩΤΗΣΗ ESOS: Υπάρχουν εκτιμήσεις ή στοιχεία για το πώς πήγαν φέτος οι μαθητές της Α΄Λυκείου.
ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΙΕΠ: Θα πρέπει να ξεκαθαρίσουμε δύο εντελώς διαφορετικά πράγματα που ίσχυσαν για πρώτη φορά φέτος ξεκινώντας από την Α΄ Λυκείου μετά την ψήφιση του νόμου 4186/2013: α) η τράπεζα θεμάτων και β) ο εντελώς διαφορετικός σε σχέση με το παρελθόν τρόπος προαγωγής των μαθητών. Ειδικότερα:
α) Πρώτη αλλαγή η Τράπεζα θεμάτων: ενώ μέχρι πέρυσι όλα τα θέματα, τέσσερα σε αριθμό κατά μάθημα, τα έβαζε ο καθηγητής που δίδασκε το μάθημα, από φέτος, με πρώτη εφαρμογή στην Α΄ τάξη Λυκείου, από την Τράπεζα Θεμάτων ελήφθη με κλήρωση το 50% των θεμάτων των εξετάσεων, δηλαδή τα δύο από τα τέσσερα. Το άλλο 50% έθεσε ο καθηγητής που δίδαξε. Όλα, όμως, τα θέματα, και τα τέσσερα, τα αξιολόγησε ο καθηγητής που δίδαξε το αντίστοιχο μάθημα. Αυτό γίνεται γιατί το Υπουργείο δεν θέλει σε καμία περίπτωση να αγνοήσει ούτε τη δουλειά των καθηγητών, που δουλεύουν μαζί με τα παιδιά όλη τη χρονιά, ούτε τις ιδιαιτερότητες που έχει κάθε σχολείο, τις οποίες είναι φυσικό να γνωρίζουν καλύτερα οι καθηγητές που εργάζονται σ’ αυτό. Επομένως, αυτό που άλλαξε στη διαδικασία των γραπτών εξετάσεων είναι μόνο η κλήρωση δύο θεμάτων ανά μάθημα από μια Κεντρική Τράπεζα, αρχής γενομένης από την Α΄Λυκείου.
Μεγάλος θόρυβος, όμως έγινε και εξακολουθεί να γίνεται, ότι τάχα η Τράπεζα οδήγησε σε «σφαγή» τους μαθητές και παραπέμφθηκαν πολλοί σε επανεξέταση τον Σεπτέμβριο. Τίποτα πιο ανακριβές. Με εντολή του Υπουργού Παιδείας κ. Λοβέρδου και του αρμόδιου για θέματα πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης Υφυπουργού κ. Δερμεντζόπουλου έγινε έρευνα από το ΙΕΠ και τον Διόφαντο για να διαπιστωθεί εάν φέτος αυξήθηκαν τα ποσοστά των μαθητών που έγραψαν κάτω από τη βάση σε σχέση με τους μαθητές που φοίτησαν στην Α’ Λυκείου την προηγούμενη χρονιά. Διαπιστώθηκε ότι όχι μόνο δεν αυξήθηκαν, αλλά μειώθηκαν τα ποσοστά όσων έγραψαν κάτω από τη βάση που σημαίνει στην πράξη βελτίωση της επίδοσης των μαθητών. Ένας, λοιπόν, ακόμη μύθος κατέπεσε.
β) Δεύτερη αλλαγή, ο διαφορετικός σε σχέση με το παρελθόν τρόπος προαγωγής των μαθητών. Αξίζει να δούμε πώς προάγεται ακόμη και σήμερα ένας μαθητής Γυμνασίου και πώς προαγόταν μέχρι πέρυσι ένας μαθητής στο Λύκειο, τρόπος που άλλαξε από φέτος μόνο στην Α΄ Λυκείου.
Για να προαχθεί ένας μαθητής στο Γυμνάσιο είτε πρέπει να έχει σε όλα τα μαθήματα τουλάχιστον δέκα, είτε, εάν υστερεί μέχρι σε τέσσερα μαθήματα, να έχει γενικό μέσο όρο 13 στα κύρια μαθήματα, διαφορετικά παραπέμπεται σε επανεξέταση τον Σεπτέμβριο στα μαθήματα που υστερεί.
Στο Λύκειο, όμως, ο μαθητής προβιβαζόταν από τάξη σε τάξη ευκολότερα από ό,τι στο Γυμνάσιο, αφού προαγόταν, αν είχε γενικό μέσο όρο σε όλα τα γραπτώς εξεταζόμενα μαθήματα μεγαλύτερο ή ίσο του 9,5.
Αυτό προκύπτει και από τα ποσοστά παραπομπής μαθητών σε επανεξέταση τον Σεπτέμβριο, που ανέρχονταν σε 12% περίπου στο Γυμνάσιο, που σημειωτέον είναι σχολείο υποχρεωτικό, και 4% στο Λύκειο!
Ο νόμος 4186/2013 αυστηροποίησε τον τρόπο προαγωγής. Για να προαχθεί ένας μαθητής από την Α΄στη Β' τάξη του Γενικού Λυκείου πρέπει να επιτύχει:
α) γενικό βαθμό ίσο ή ανώτερο του δέκα (10) και
β) μέσο όρο προφορικής και γραπτής βαθμολογίας σε καθένα από τα διακριτά διδακτέα αντικείμενα – κλάδους 1) Αρχαία Ελληνική Γλώσσα και Γραμματεία, Νέα Ελληνική Γλώσσα, Λογοτεχνία και 2) Άλγεβρα και Γεωμετρία, τουλάχιστον δέκα (10) και
γ) μέσο όρο προφορικής και γραπτής βαθμολογίας σε καθένα από τα υπόλοιπα μαθήματα τουλάχιστον οκτώ (8).
Αυτό είχε ως αποτέλεσμα να παραπεμφθεί σε επανεξέταση τον Σεπτέμβριο πολύ μεγαλύτερο ποσοστό μαθητών της Α΄ Λυκείου σε σχέση με τα ποσοστά των προηγούμενων ετών. Και, όπως γνωρίζετε, ήδη ο αρμόδιος Υφυπουργός κ. Δερμεντζόπουλος έχει ανακοινώσει την κατάθεση σχετικής τροπολογίας για αντιμετώπιση του προβλήματος.
Πρέπει να σταθούμε, όμως, στην ουσία του προβλήματος του Λυκείου. Όλοι ασκούσαν κριτική για την υποβάθμιση του Λυκείου και ότι έχει καταντήσει ένας κακός προθάλαμος για την εισαγωγή στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση. Τα προβλήματα του Λυκείου είχαν αναλυθεί και σε ειδική μελέτη-πρόταση του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου στο Συμβούλιο Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης. Και εκεί είχε διαπιστωθεί η ανάγκη αναβάθμισης του Λυκείου, μεταξύ άλλων, και μέσα από την αλλαγή και αυστηροποίηση του τρόπου προαγωγής των μαθητών. Τελικά, ασκούμε κριτική αλλά μήπως θέλουμε όλοι οι μαθητές στο Λύκειο να προάγονται, σχεδόν ακώλυτα; Εάν ναι, τότε λειτουργούμε όχι υπέρ αλλά σε βάρος των παιδιών και μάλιστα των φτωχότερων. Πρόκειται για μια εντελώς αντιλαϊκή και μη προοδευτική αντιμετώπιση. Και εξηγώ. Κάποτε ο τίτλος του Λυκείου έδινε τη δυνατότητα διορισμού στο Δημόσιο, σήμερα, δυστυχώς, δεν υπάρχει η δυνατότητα διορισμού ούτε για τους πτυχιούχους. Ποια, λοιπόν, θα είναι η τύχη ενός φτωχού παιδιού που παίρνει απολυτήριο Λυκείου, αλλά βγαίνει αγράμματο από το σχολείο σε μια ανταγωνιστική κοινωνία και αγορά εργασίας. Και πάλι, δηλαδή, το φτωχό παιδί στη γωνία, αφήνοντας λαμπρό πεδίο στους έχοντες. Διεθνώς η τάση είναι να μορφώνουμε γενικά και καθολικά τον νέο άνθρωπο, ώστε να κτίζει σε στέρεη γνώση και να καταρτίζεται και, εάν χρειάζεται, να επανακαταρτίζεται δια βίου, ώστε να βρίσκει δουλειά. Φυσικά, αυτό δεν σημαίνει να δυσκολέψουμε έτσι το σχολείο ώστε να στείλουμε τα παιδιά στα φροντιστήρια και μάλιστα σε πολύ δύσκολους οικονομικά καιρούς. Να το φτιάξουμε το σχολείο, να δουλέψουμε περισσότερο, ποιοτικότερα, μαθητές και δάσκαλοι, και φυσικά να εξασφαλίζει η πολιτεία τους απαραίτητους όρους, μέσα και χρήματα.
ΕΡΩΤΗΣΗ ESOS: Για τη Β΄ Λυκείου πότε θα δοθούν τα θέματα της Τράπεζας Θεμάτων;
ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΙΕΠ: Θα δοθούν έγκαιρα, στις αρχές του διδακτικού έτους. Θα δουλεύουν οι σχετικές ομάδες όλο το καλοκαίρι, προκειμένου αυτό να επιτευχθεί στην ώρα του.
ΕΡΩΤΗΣΗ ESOS: Θα θέλαμε να στείλετε ένα μήνυμα προς τους εκπαιδευτικούς της Α΄ Λυκείου;
ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΙΕΠ: Θέλω να στείλω ένα μήνυμα σε όλους τους εκπαιδευτικούς, γιατί το ελληνικό σχολείο είναι ένα καλό σχολείο και στηρίζεται στους αγώνες μέσα στην τάξη, στα οράματα και στο μεράκι όλων των εκπαιδευτικών μας. Απαίτηση των καιρών είναι ένα ποιοτικότερο σχολείο και στο χέρι μας είναι να το φτιάξουμε. Το όλοι μαζί μπορούμε το έχουν πει πολλοί. Εάν, όμως, από σύνθημα το κάνουμε πράξη, τότε το σχολείο μας πιστεύω θα γίνει από τα καλύτερα.
Θέλω να ευχηθώ σε όλους τους συναδέλφους καλό καλοκαίρι.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου