Σπύρος Ιμαμίδης, αιρετός (ΔΑΚΕ) ΠΥΣΔΕ Ξάνθης: Ψηφιακή τυραννία!
Βρισκόμαστε
 στο τέλος του Οκτωβρίου και, δυστυχώς, τα κενά στα σχολεία σε πολλές 
περιοχές παραμένουν πολλά και σημαντικά. Σε ορισμένες, μάλιστα, 
περιπτώσεις η κατάσταση είναι οριακή και ενώ το Υπουργείο διατεινόταν 
ότι θα καλυφθούν όλα τα κενά μέχρι τα τέλη Οκτωβρίου, ανακοίνωσε έτσι 
απλά ότι οι προσλήψεις αναπληρωτών θα γίνουν γύρω στις 15 Νοεμβρίου και 
πάλι, όμως, χωρίς να είναι εξασφαλισμένο ότι θα ικανοποιηθούν όλες οι 
ανάγκες.
Δεν
 είναι, όμως, μόνο αυτή η δυσλειτουργία που επιβαρύνει φέτος τα σχολεία.
 Με αλλεπάλληλες εγκυκλίους, καταιγισμό εγγράφων και αποφάσεις το 
Υπουργείο Παιδείας απαιτεί από τις διευθύνσεις εκπαίδευσης να 
συμπληρώνουν πίνακες επί πινάκων και να προσκομίζουν ήδη γνωστά στοιχεία
 μέσα σε ανελαστικές και ασφυκτικές προθεσμίες χωρίς κανένα σεβασμό σε 
ωράρια, αργίες και Σαββατοκύριακα. Το πρόβλημα γίνεται ακόμη οξύτερο, 
καθώς και οι ίδιες οι ΔΔΕ ζητούν με τον ίδιο ασφυκτικό και ανελαστικό 
τρόπο επιτακτικά από τους διευθυντές και τους υποδιευθυντές των σχολικών
 μονάδων στοιχεία, πίνακες, πλατφόρμες κ.α. παραβλέποντας ότι οι 
άνθρωποι αυτοί, εκτός από τα απαιτητικά διοικητικά τους καθήκοντα, έχουν
 να διαχειριστούν και το μαθητικό και εκπαιδευτικό προσωπικό των 
σχολείων τους, αλλά και να ασκήσουν και τις διδακτικές τους υποχρεώσεις.
 
Και
 φυσικά μέσα σε αυτή την ψηφιακή τυραννία, οι μάχιμοι εκπαιδευτικοί 
έρχονται αντιμέτωποι και αυτοί με τη σειρά τους με πλατφόρμες πάσης 
φύσεως, δείκτες, δράσεις (ουσιαστικές και ανούσιες), ρόλους, διοργάνωση 
ημερίδων για το καθετί, αποσπασματικά και χωρίς καμία στόχευση και 
συνοχή. Το αποτέλεσμα είναι η συνεχής υποβάθμιση του διδακτικού 
αντικειμένου, η προφανής αδυναμία να προχωρήσει η ύλη και όλη η σχολική 
καθημερινότητα να υπόκειται σε μια ιδιότυπη ψηφιακή τυραννία και σε ένα 
επικοινωνιακό ντελίριο. Το μεγάλο αυτό πρόβλημα έχει ήδη επισημανθεί από
 πάρα πολλές διαφορετικές πλευρές, αλλά, δυστυχώς, το Υπουργείο Παιδείας
 διαρκώς αδιαφορεί.
Είναι
 ανάγκη να αντιληφθούν όλοι ανεξαιρέτως ότι, αν δεν υπάρξει 
αλληλοσεβασμός και αλληλοϋποστήριξη όλων των εμπλεκομένων στην 
εκπαιδευτική διαδικασία (Υπουργείο, ΔΔΕ, διευθυντές - υποδιευθυντές, 
σύμβουλοι, εκπαιδευτικοί), καμία βελτίωση στη σχολική ζωή δεν μπορεί να 
επέλθει και καμία εκπαιδευτική μεταρρύθμιση δε δύναται να ευδοκιμήσει.
Σπύρος Ιμαμίδης, αιρετός (ΔΑΚΕ) ΠΥΣΔΕ Ξάνθης.

Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου