Σε ηλεκτρονική διάθεση   προσωπικών στοιχείων  των εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, στο Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής θα βρίσκονται από δω και στο εξής, με απόφαση του υπουργείου Ψηφιακής Διακευβέρνησης.

Συγκεκριμένα η  διαδικτυακή  υπηρεσία  «Διάθεση στοιχείων προσωπικού Α ́βάθμιας και Β ́βάθμιας εκπαίδευσης ΥΠΑΙΘΑ» θα βρίσκεται πλέον στο πληροφοριακό σύστημα «Δικτυακή πύλη e-IEP» του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής, με τις κάτωθι μεθόδους:

  1. Έλεγχος αν ένας συγκεκριμένος ΑΦΜ αντιστοιχεί σε ενεργό εργαζόμενο σε σχολική μονάδα ή άλλη δομή του ΥΠΑΙΘΑ.
  2. Λήψη λίστας με τους εργαζόμενους (διδακτικό, διοικητικό, βοηθητικό προσωπικό) που υπηρετούν (έχουν ενεργή τοποθέτηση την τρέχουσα στιγμή) με βάση τον κωδικό ΥΠΑΙΘΑ της μονάδας/δομής.
  3. Λήψη αναλυτικών πληροφοριών για έναν εργαζόμενο (διδακτικό, διοικητικό, βοηθητικό προσωπικό) με βάση τον ΑΦΜ του εργαζομένου.
  4. Λήψη των ειδικοτήτων, μαζί με τους κλάδους τους (αν υπάρχουν), οι οποίες εμφανίζονται στην εφαρμογή του myschool κατά τη στιγμή της κλήσης (τρέχουσα εικόνα).
  5. Λήψη των σχέσεων εργασίας που μπορεί να έχει ένας εκπαιδευτικός στην εφαρμογή του myschool κατά τη στιγμή της κλήσης (τρέχουσα εικόνα).
  6. Λήψη των σχέσεων τοποθέτησης που μπορεί να έχει ένας εκπαιδευτικός στην εφαρμογή του myschool κατά τη στιγμή της κλήσης (τρέχουσα εικόνα).
  7. Λήψη των τύπων απουσίας ενός εκπαιδευτικού στην εφαρμογή του myschool κατά τη στιγμή της κλήσης (τρέχουσα εικόνα).
  8. Λήψη των μονάδων όπου είναι Διευθυντής ή Αναπληρωτής Διευθυντής ή 1ος/2ος/3ος Υποδιευθυντής ένας εκπαιδευτικός.

Το αιτιολογικό της απόφασης

Το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής είναι επιτελικός επιστημονικός και ερευνητικός φορέας που υποστηρίζει το υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων και τους εποπτευόμενους φορείς του, σε θέματα που αφορούν στην πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση, την επιμόρφωση των εκπαιδευτικών, τη μετάβαση από τη δευτεροβάθμια στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, τη μεταλυκειακή εκπαίδευση, την αντιμετώπιση των εκπαιδευτικών ανισοτήτων, της μαθητικής διαρροής και της πρόωρης εγκατάλειψης του σχολείου, με στόχο τη διασφάλιση του δικαιώματος όλων των παιδιών στην εκπαίδευση. 

Συνδράμει το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων σε θέματα αποτίμησης του εκπαιδευτικού έργου και αξιολόγησης σχολικών μονάδων και εκπαιδευτικών κατά τις κείμενες διατάξεις.

Για την εκπλήρωση του σκοπού του, το σχεδιασμό, την υλοποίηση και την ανάπτυξη εκπαιδευτικής πολιτικής για την επιμόρφωση των εκπαιδευτικών και των σχετικών δράσεων στα πλαίσια των αρμοδιοτήτων του, χρειάζεται τα στοιχεία των εκπαιδευτικών για να μπορέσει να γνωρίζει το πλήθος των εκπαιδευτικών, ειδικότητες, στοχευμένες επιμορφώσεις σε σχολεία κ.τ.λ., σύμφωνα με τον ν. 3966/2011.

Οργανωτικά μέτρα ασφάλειας και προστασίας δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα

1. Το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής έχει την υποχρέωση λήψης και διαρκούς τήρησης των κατάλληλων και αναγκαίων τεχνικών και οργανωτικών μέτρων ασφάλειας των λαμβανομένων πληροφοριών και, κατ’ ελάχιστον, την καταγραφή και παρακολούθηση των προσβάσεων, τη διασφάλιση ιχνηλασιμότητας και την προστασία των διακινούμενων δεδομένων από κάθε παραβίαση, καθώς και από σκόπιμη απειλή ή τυχαίο κίνδυνο. 

Το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής έχει την υποχρέωση χρήσης των λαμβανομένων πληροφοριών αποκλειστικά και μόνον για τον προαναφερόμενο σκοπό.

2. Η διάθεση των διαδικτυακών υπηρεσιών διενεργείται μέσω του Κέντρου Διαλειτουργικότητας της Γενικής Γραμματείας Πληροφοριακών Συστημάτων και Ψηφιακής Διακυβέρνησης (Γ.Γ.Π.Σ.Ψ.Δ.) του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης, σύμφωνα με την Πολιτική Ασφάλειας Πληροφοριακών Συστημάτων της Γ.Γ.Π.Σ.Ψ.Δ., την Πολιτική Ορθής Χρήσης των διαδικτυακών υπηρεσιών, καθώς και τις διατάξεις για την προστασία των δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα.

Χ. Σιακαβάρας