Αμελείς «κηδεμόνες» σχολικών κτιρίων
Πόσοι δήμαρχοι επέλεξαν ως προτεραιότητα την επισκευή και συντήρηση των σχολικών μονάδων του δήμου τους, αξιοποιώντας τα κονδύλια του προγράμματος «Αντώνης Τρίτσης»; Λίγοι, και σίγουρα όχι η πλειονότητα. Πληροφορίες από το υπουργείο Εσωτερικών αναφέρουν ότι η μεγάλη μερίδα των δημάρχων έχει δώσει προτεραιότητα σε εργασίες για το δημαρχιακό τους μέγαρο.
Η στάση της τοπικής αυτοδιοίκησης υποδηλώνει, προφανώς, τις πολιτικές προτεραιότητες. Πιθανόν οι τοπικοί άρχοντες να εκτιμούν ότι το μέλημα για καλά συντηρημένα σχολεία δεν τους εξασφαλίζει πολλές ψήφους. Άλλωστε, οι προσλήψεις των εκπαιδευτικών είναι στην αρμοδιότητα του υπουργείου Παιδείας, και αυτές γίνονται μέσω ΑΣΕΠ, άρα δεν υπάρχει περιθώριο εύνοιας.
Όπως ορίζει ο Κτιριοδομικός Κανονισμός (από 22.6.2023) για τα σχολεία, «η μέριμνα για τον προγραμματισμό, τη μελέτη και την ανέγερση νέων σχολικών υποδομών, καθώς και για έργα συντήρησης, βελτίωσης και επισκευής τους, εμπίπτει στον τομέα ευθύνης των Δήμων». Το θέμα έρχεται στην επικαιρότητα λόγω της δίκης για τον θάνατο μαθητή του δημοτικού και τον τραυματισμό δύο ακόμη, σε σχολείο των Σερρών, έπειτα από έκρηξη λέβητα στις 5 Δεκεμβρίου 2022. Μεταξύ των έντεκα που κατηγορούνται είναι ο (τότε) διευθυντής του σχολείου, ο (τότε) διευθυντής εκπαίδευσης Σερρών και ο (τότε) συντονιστής εκπαιδευτικού έργου. «Αν η σχολική διοίκηση και οι εκπαιδευτικοί δεν έχουν λάβει τις αναγκαίες οδηγίες ή δεν έχει γίνει πρόβλεψη και εφαρμογή μέτρων ασφαλείας στην κατασκευή των σχολικών κτιρίων, γιατί οι εκπαιδευτικοί πρέπει να έχουν την ευθύνη; Πώς για παράδειγμα μπορεί να βρίσκονται καυστήρες μέσα σε σχολικά κτίρια, δίπλα σε αίθουσες εκδηλώσεων, ενώ ο κτιριοδομικός κανονισμός προβλέπει άλλα; Τι μπορούν να κάνουν γι’ αυτό οι εκπαιδευτικοί;» ρωτούν, ορθώς, τα μέλη της Δημοκρατικής Συνεργασίας Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου