ΙΩΑΝΝΗΣ ΚΑΛΑΚΟΣ : ΟΙ ΤΡΕΙΣ ΜΕΓΙΣΤΟΙ ΦΩΣΤΗΡΕΣ. Η ΔΙΑΧΡΟΝΙΚΗ ΣΥΜΒΟΛΗ ΤΩΝ ΤΡΙΩΝ ΙΕΡΑΡΧΩΝ ΣΤΑ ΓΡΑΜΜΑΤΑ ΚΑΙ ΤΗ ΠΑΙΔΕΙΑ.
<<Τους τρεις μεγίστους φωστήρες της Τρισηλίου θεότητος, τους την οικουμένην ακτίσι δογμάτων θείων πυρσεύσαντες, τους μελιρρύτους ποταμούς της σοφίας, τους την κτίσιν πά σαν θεογνωσίας νάμασι καταρδεύσαντας, Βασίλειον τον μέγαν και τον Θεολόγον Γρηγόριον, συν τω κλεινώ Ιωάννη, τω την γλώτταν χρυσορρήμονι, πάντες οι τον λόγων αυτών ερασταί, συνελθόντες ύμνοις τιμήσωμεν¨αυτοί γαρ τη Τριάδι υπέρ ημών αεί πρεσβεύουσιν>>.
Τρεις Ιεράρχες, τρεις στυλοβάτες της ορθοδοξίας, προ στάτες των γραμμάτων. Οι Μέγιστοι φωστήρες του Χριστιανισμού, όπως ορθώς λέει και το απολυτίκιο που προανέφερα. Αποτελούν τα πρότυπα της σοφίας, της ταπεινότητας, και της ανιδιοτελούς προσφοράς για κάθε άνθρωπο σε κάθε εποχή, ειδικά για τους γονείς και τους εκπαιδευτικούς! Διετέλεσαν ιεράρχες και από τη θέση αυτή στάθηκαν αρωγοί στον κάθε αδελφό που αντιμετώπιζε πρόβλημα: στις χή ρες, στα ορφανά, στους ανήμπορους συνανθρώπους των. Καταπολέμησαν τις αιρέσεις της εποχής με την θεολογία τους. Ότι διαβάζεις για αυτούς, είναι πάντα διαχρονικό, γιατί είναι έργο θεόπνευστο!
Το οικογενειακό τους περιβάλλον και η διαπαιδαγώγηση τους και στους τρεις διαδραμάτισε μεγάλο ρόλο στη θεϊκή πορεία τους. Πάντα η οικογένεια με τον τρόπο ζωής της και τους στόχους της, δίνει τα πρώτα στίγματα για την πορεία του παιδιού, ειδικά ο ρόλος της μητέρας και της γιαγιάς, αν υπάρχει, χωρίς να υστερεί ο ρόλος του πατέρα και του παππού. Πάντα η οικογένεια και οι πρόγονοι μπορούν να επηρεάσουν θετικά το νεαρό πλάσμα και να το μπολιάσει με το σεβασμό στη παράδοση, την πατρίδα, τον Χριστό, την μάθηση , τα γράμματα, τον χαρακτήρα και ολόκληρο το μέλλον του.
Οι τρεις αυτοί πανεπιστήμονες της γνώσης, κάτοχοι της γνώσης και του συνόλου της τότε κοσμικής σοφίας, άφησαν ένα τεράστιο σε όγκο και απαράμιλλης τελειότητας συγγραφικό έργο, που όποιος το διαβάσει μόνο ωφελημένος μπορεί να προκύψει. Και όποιος το σπουδάσει σε βάθος θα βγει πολλαπλά ωφελημένος, θα ανακαλύψει τις σκέψεις από αυτά τα μυρiπνοα και ευώδη άνθη του κήπου της σοφίας και του παραδείσου και θα εγκαταλείψει τα ξυλοκέρατα της σημερινής ειδικά κοσμικής και άθεης βιβλιογραφίας.
Τους ονομάζουμε προστάτες της παιδείας, γιατί με τρόπο ζωής τους έδειξαν τον δρόμο μιας μόρφωσης με αλήθεια και ανθρωπιά. Είναι πρότυπο για την παιδεία, γιατί όχι μόνο έγιναν πραγματικά επιστήμονες, αλλά έδειξαν και τον τρόπο συνύπαρξης της επιστήμης και της πίστεως. Όλοι είναι ίσοι ενώπιον του Χριστού και για την εκκλησία δεν υπάρχουν διακρίσεις και πρωτεία. Και οι τρεις πατέρες μιλούσαν την απλή γλώσσα του λαού. Δεν μιλούσαν ως επιστήμονες και φιλόσοφοι, αλλά ως πατέρες, για αυτό και λόγος τους είχε πάντα απήχηση.
Τελειώνοντας τον λόγο του ο Μέγας Βασίλειος προς τα παιδιά έλεγε: <<….Να ξέρετε ότι σας αγαπώ όπως οι γονείς σας. Κι εσείς με βλέπετε σαν πατέρα σας, έτσι θαρρώ…Οι μέλισσες δεν πετάνε σε όλα τα λουλούδια με τον ίδιο τρόπο. Κι όπου καθίσουν, δεν κοιτάνε να τα πάρουν όλα. Παίρνουν μονάχα ότι χρειάζεται στη δουλειά τους….Έτσι και εμείς παίρνουμε ότι είναι ωφέλιμο…>>.
Ο ιερός Χρυσόστομος έλεγε επίσης για τα παιδιά: <<...Όταν τα παιδιά είναι ακόμη μικρά, σπείρετε στις ψυχές τους τον σπόρο του καλού και θα δείτε ότι αυτός θα καρποφορήσει σε μεγαλύτερη ηλικία. Γιατί καμιά συμβουλή και παραίνεση δεν πάει χαμένη… Οι γονείς είναι αυτοί που γεννούν δαιμόνους και Αγίους!>>
Και ο θεολόγος και ποιητής Γρηγόριος λέει σε ένα ποιήμα του:<<Πάντα να διδάσκεις με το παράδειγμά σου Όχι όσα κτίζεις με τα λόγια σου, να τα γκρεμίζεις με τις λανθασμένες ενέργειές σου. Θα χρειαστείς λιγότερα λόγια, αν πράττεις όσα πρέπει…ο ζωγράφος διδάσκει περισσότερο με τις ζωγραφιές του>>.
Η Ελληνική φιλοσοφία προετοίμασε τον αρχαίο Έλληνα να αντισταθεί σωματικά των μηδικών επιδρομών. Δηλαδή με την χαλιναγώγηση του σώματος από το πνεύμα. Ο χριστιανισμός ασχολήθηκε συμπληρωματικά με τη χαλιναγώγηση του σώματος και του πνεύματος από την ψυχή, ώστε να οδηγηθεί ο άνθρωπος στη θέωση, την αρετή και την αγιότητα. Αυτή τη συμπλήρωση της Ελληνικής φιλοσοφίας το ανέλαβαν οι τρεις Ιεράρχες, λουσμένοι με τη Θεία Χάρη, δίνοντας μια άλλη διάσταση, την Ελληνορθοδοξία, με τον Χρυσούν 4ον μ.Χ.αιώνα! Αυτοί οι πολυσπουδασμένοι δά σκαλοι του 4ου αιώνα υπήρξαν δοχεία Θείας χάρητος και συνετέλεσαν να στερεωθεί η βάση του σύγχρονου έστω και (διαστροφικού) δυτικού πολιτισμού. Υπήρξαν και θα υπάρχουν οι δάσκαλοι της Οικουμένης, προστάτες των γραμμάτων και των μαθητών.
Είναι μια απάντηση στους σημερινούς σκοταδιστικούς και αντιδραστικούς κύκλους, που διαδίδουν ότι ο Χριστιανισμός και η Ορθοδοξία, έθαψε την Ελληνική Αρχαιότητα. Αντίθετα καθάρισε, απολύμανε και αποστείρωσε τον κόσμο από τα σατανιστικά μιάσματα, με τον Άγιο Γρηγόριο να μας λέει:<<Για τους ανθρώπους μεγάλη δόξα στη ζωή είναι η γνώση, αλλά και κακό για όσους την χρησιμοποιούν άσχημα>>.
Και ερχόμαστε στη σημερινή εποχή που τα πάντα διαφεντεύουν οι ιδέες της νέας τάξης πραγμάτων. Σύμφωνα με το άρθρο 16 παράγραφος 2 του Ελληνικού Συντάγματος, η παιδεία αποτελεί βασική αποστολή του Κράτους και έχει σκοπό την ηθική, πνευματική, επαγγελματική και φυσική αγωγή, την ανάπτυξη της εθνικής και θρησκευ τικής συνείδησης και τη διάπλαση τους σε ελεύθερους και υπεύθυνους πολίτες. Αλήθεια το Υπουργείο @-παιδευσίας με τα τόσα <<αξιόλογα στελέχη>>πόσο κοντά είναι στη πραγματικότητα. Πόσο απέχουν τα λόγια του συντάγματος από την πραγματικότητα. Λαιστρυγόνες και Κύκλω πες έχουν κυκλώσει τη παιδεία και πάει κάθε χρόνο από το κακό στο χειρότερο. Και κατά πως έλεγε ο μακαριστός π. Γεώρ. Μεταλληνός:<< Ζούμε στην εποχή που οι Θεολο γικές σχολές βγάζουν άθεους, οι Φιλοσοφικές σχολές αγράμματους και οι Νομικές σχολές άδικους>> Η χώρα που έδωσε το φως της σε όλο τον κόσμο …Ζει πλέον στο σκοτάδι…!Η δε γενιά του πολυτεχνείου, αντί ψωμί, παιδεία, ελευθερία. κληροδότησε στα παιδιά μας: πτώχευση, @παιδευσία και κομματική πειθαρχία!
Σύμφωνα με τα διεθνή αποτελέσματα της PISA 2022 τα στοιχεία για τους 15χρονους Ελληνόπαιδες είναι απαγοητευτικά. Οι μαθητές και οι μαθήτριες στη χώρα μας πέτυχαν επίδοση που ήταν κάτω από το μέσο όρο των 81 χω ρών που συμμετείχαν σε τρία μαθήματα. Το 38% των παιδιών στη κατανόηση κειμένου, η Ελλάδα πιάνει πάτο και μόνο το 2% των παιδιών κατατάσσεται στην ανώτερη κατηγορία στον( ΟΟΣΑ ο μέσος όρος είναι το 7%). Το 37% των παιδιών δεν μπορούν να εξηγήσουν κοινά επιστημονικά φαινόμενα. Ανησυχητικό είναι το γεγονός ότι το 11% δεν νοιώθουν ασφαλείς στο σχολείο! Το 19% των κοριτσιών και το 28% των αγοριών δηλώνουν ότι έχουν υποστεί bullying.
Άρα εδώ έχουμε πρόβλημα με το ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα, ή οι προτεραιότητες των ελληνικών οικογενειών είναι διαφορετικές. Αγραμματοσύνη και ημιμάθεια. Κάτι λοιπόν γίνεται λάθος! Αντί το Κράτος, οι φορείς δηλ. ο Δήμος, οι σχολικοί σύμβουλοι, οι κοινωνία να ενσκύψουν πραγματικά και να δώσουν λύση στο πρόβλημα, ταλανίζονται με εισαγωγές ξενόφερτων ιδεών και συστημάτων στη παιδεία, διδάσκοντας τα παιδιά ότι έχουν μόνο δικαιώματα και όχι υποχρεώσεις! Οι γονείς που τόσο καμώνονται για τα βλαστάρια τους και ειδικά η μητέρες, ελάχιστα ασχολούνται με το (τεκνοτροφείν)κατά την Σωκράτειο ρύση, αλλά με ότι δήποτε άλλο εκτός από το παιδί. Η μαζική εισαγωγή τη μάνας στην εργασία με τα γνωστά προβλήμα τα ακρίβειας και ανεργίας και η αδιαφορία των φυσικών γονέων για τα προβλήματα των παιδιών τους, ασχολούμενοι με τα κινητά και το διαδίκτυο επέτειναν το πρόβλημα στους νεοέλληνες με τα γνωστή βία στα σχολεία. Τα ιδιαίτερα με τους δασκάλους και οι οικιακές βοηθοί, δεν δίνουν λύση. Η εποχή σήμερα έχει απαιτήσεις και οι γονείς και οι δάσκαλοι και η κοινωνία πρέπει να δείξουν σοβαρό ενδιαφέρον και να δώσουν <<το κάτι παραπάνω>>. Το παιδί ότι βλέπει από τους γονείς, κάνει. Βία θα δει, βία θα προσφέρει στο σχολείο και την κοινωνία! Πριν 60, 70 χρόνια τα Πανεπιστήμια μας ήταν στις πρώτες 50 θέσεις παγκοσμίως και σήμερα με το ζόρι είμαστε στις θέσεις 400 ως 500. Καμία συνεργασία Πανεπιστημιακών ιδρυμάτων και επιχειρήσεων. Γεμίσαμε μεταπτυχιακά, αλλά μεταπτυχιακές και καινοφανείς σκέψεις και ιδέες δεν βλέπουμε! Παραγωγή ασήμαντη. Εισόδημα στις τελευταίες χώρες της Ευρώπης. Ήδη σύμφωνα με την UPS το εξωτερικό χρέος έφτασε τα 675 δις και απειλούμαστε με νέα μνημόνια!
Άφωνοι μένουμε με τις ξενόφερτες νοοτροπίες που ει σάγονται μαζικά στη χώρα μας και που ξεφεύγουν απο τις ρύσεις των τριών γιγάντων της πίστεώς μας. Κάνεις τον Σταυρό σου και σε λένε ταλιμπάν και μεσαιωνικό. Πιστεύεις σε μπλε κρυστάλλους και αστρολόγους, είσαι προοδευτικός και trendy. Αν διαφωνείς με το σύστημα και τις προπαγάνδες τους, είσαι ακραίος και επικίνδυνος. Αν στέκεσαι όρθιος στο άκουσμα της Εθνικού Ύμνου και της σημαίας, είσαι φασίστας και εθνικιστής. Ζούμε την εποχή που η την κομψότητα, την αντικατέστησε η χυδαιότητα. Ζούμε στη εποχή που ένα 15χρονο μπορεί να αλλάξει φύλο, δεν μπορεί όμως να ψηφίσει. Ζουμε στην εποχή που τα δικαιώματα των ζώων είναι πάνω από τα δικαιώματα των ανθρώπων! Ζούμε στην εποχή που ένας τεχνίτης και μια Μαρία πιστοί Χριστιανοί θα θέλουν να υιοθετήσουν ένα παιδάκι και θα τους κόβουν λόγω εισοδήματος. Θα πηγαίνει όμως ένα ομόφυλο ζευγάρι με εξαψήφιο λογαρ. στη τράπεζα και θα παίρνουν το παιδί σε λίγες ώρες, για να ακολουθήσει το ταλαίπωρο και αυτό,τα ίχνη τους και τα τόσα μύρια που θα βλέπει! Μήπως μετά την ψήφιση του ομοφυλοφιλικού γάμου θα αποκτήσουμε και αρσενικές χήρες;
Ζούμε στη χώρα που ερευνούν το έγκλημα, αυτοί που το έκαναν! Zούμε στην εποχή που η πολιτικό-θρησκευτική σκηνή ενός θεάτρου του παραλόγου θα υψώσει τη σημαία της ανηθικότητας στην Ελλάδα! Μήπως ήρθε η εποχή κατά τους πατέρες να πετάμε έξω από τις εκκλησίες αυτούς που θα ψηφίσουν αυτό το έκτρωμα και θα βαπτίζουν αυτά τα ταλαίπωρα παιδιά, ή θα τους πάρουμε τελικά με τις πέτρες; Μια σάπια κοινωνία που η ψευτοπροοδευτικότητά της την οδηγεί στο γκρεμό και στο θάνατο! Το πείραμα απέτυχε. Ο ασθενής κατέληξε. Βγάλαμε τον Χριστό και τους βίους των Αγίων από τη ζωή μας και κάνου με παιδιά χωρίς Χριστό και αγάπη και είδαμε τα αποτελέσματα με τη βία στα σχολεία και την κοινωνία. Που είναι τα πρότυπα ήθους τόσων και τόσων διάσημων Ελλήνων; Ήρθε ο καιρός κατά τους πατέρες που θα διευθύνουν τον κόσμο τα άλαλα και τα μπάλαλα (τα άψυχα μηχανήματα των διαφόρων εφευρέσεων, με τις έξυπνες μνήμες). Φίλε πατριώτη, αγαπητέ αδελφέ, το πολιτικό σύστημα και η Ν.Τ.Π. σε θέλουν φτωχό για να τους έχεις ανάγκη. Σε θέλουν αμόρφωτο, για να πιστεύεις ότι σου λένε. Σε θέλουν φοβισμένο, για να μην τους αντιστέκεσαι. Εσύ γιατί τους θέλεις; Μήπως μας θέλουν μόνο για την ψήφο και τους φόρους; Μας διαφεντεύουν σατανικά μυαλά και μας εμπλέκουν σε πονηρά παιχνίδια, στην ευλογημένη χώρα μας! Ένας ανύποπτος και ακατήχητος ελληνικός λαός, με τη σύμπρα ξη του πολιτικο-θρησκευτικού κατεστημένου, θέλει να μας επιβάλλει σώνει και καλά την σύζευξη ανωμάλων!!! – Ο Άγιος Βασίλειος έλεγε: Εμείς οι Έλληνες, είμαστε ο περιούσιος λαός του Θεού!
– Ο Άγιος Γρηγόριος έλεγε: Η ξηραμένη συκιά είναι η συναγωγή των Ιουδαίων!
– Ο Άγιος Ιωάννης ο Χρυσόστομος: Οι Ιουδαίοι σταύρωσαν τον Χριστό!
Άγιοι του Θεού: Βασίλειε, Γρηγόριε, Χρυσόστομε, φώτησε τους ηγέτες μας με τις ρύσεις σας, για να σταθεί όρθια αυτή η χώρα από τους ανέμους της παγκοσμιοποίησης. Η Ελλά-
δα μας, η πατρίδα μας, ο λίκνος του πολιτισμού, έγινε πλέον το πειραματόζωο της παγκοσμιοποίησης με την εξαφάνηση της γλώσσας και της ιστορίας μας. Μήπως ο εξαμερικανισμός μας είναι η χυδαιότερη και η πιο καταστροφική μορφή πολιτισμού; Τις συνέπειες και την κατρακύλα εκκλησίας(βλέπε κονδύλια προς την εκκλησία) και πολιτικής ηγεσίας θα τις λουστούμε όλοι, λόγω της ανοχής μας και στήριξης λιγότερο ή περισσότερο, σε ανίκανους και ασεβείς ηγέτες. Ένα μεγάλο τράνταγμα είναι μπροστά μας. Ίδωμεν! Τελικά λείπει ο ξεκάθαρος θεολογικός λόγος της εκκλησίας! Το 1452 πολιτικοποιήθηκε η εκκλησία και αποδέχθηκε τις δοξασίες και τις ψευτιές του Παπισμού. Αποτέλεσμα επενέβη ο ουρανός και είχαμε 400 χρόνια σκλαβιάς. Τώρα που αποδεχόμαστε αυτά τα αίσχη, με την πλήρη εκκοσμίκευση της εκκλησίας, τι μας επιφυλάσει πάλι ο ουρανός; Σεισμό, πόλεμο, ή κάτι άλλο;
– Εμείς θα αντιστεκόμαστε στο σκοτάδι μέχρι τέλους, ανάβοντας το Φως του Χριστού.
– Εμείς θα ανάβουμε τα καντήλια, όσο αυτοί θα απλώνουν το σκοτάδι.
– Εμείς θα προσευχόμαστε, όσο αυτοί θα ουρλιάζουν. – Εμείς θα συγχωρούμε, όσο αυτοί θα μας βρίζουν. Άγιοι του Θεού πρεσβεύσατε υπέρ ημών….!
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου