ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ
«Πολιτική και παιδαγωγική»
Ουδόλως αναρωτιόμαστε πώς και κατά πόσο επιδρά το πολιτικό κλίμα στην εκπαιδευτική – παιδαγωγική λειτουργία των σχολείων και στην κοινωνικο-ηθική διαμόρφωση των νέων. Πολλές αναλύσεις αναλώνονται για τις επιπτώσεις της...
Οι επιπτώσεις του διαδικτυακού μίσους σε έφηβους και νέους
Χαμηλή αυτοεκτίμηση, έντονη μοναξιά ή απομόνωση και διαταραχές ύπνου, είναι μερικές από τις επιπτώσεις που μπορεί να έχει το διαδικτυακό μίσος που αντιμετωπίζουν έφηβοι και νέοι ενήλικες. Τις επιπτώσεις αυτές...
«Ο εκπαιδευτικός στο εδώλιο»
Αγαπητή/έ γονέα, Κάποιες φορές οι εκπαιδευτικοί βρίσκονται στο εδώλιο του κατηγορουμένου σε λαϊκές δίκες που στήνονται άλλοτε με μικρότερο ακροατήριο, παραδείγματος χάριν σε πηγαδάκια επί του πεζοδρομίου πλησίον του σχολείου...
«Η Παιδεία Χρειάζεται Όραμα»
Έπειτα από 2,5 χρόνια διακυβέρνησης της ΝΔ, γίνεται ολοένα και πιο σαφές, πως η παιδεία πρέπει να έχει μια ανθρωποκεντρική προσέγγιση, έναντι της ταξικής και συγκεντρωτικής προσέγγιση της κυβέρνησης, ενώ...
«Μια αντιπαράλληλη πολιτική στις ανάγκες της εκπαίδευσης»
Αν αναρωτηθούμε ως προς το ποια είναι η μέχρι τώρα θετική συνεισφορά της ηγεσίας του Υπουργείου Παιδείας, ποια μέτρα πήρε για τη βελτίωση της παρεχόμενης εκπαίδευσης και ποιες καινοτομίες εφάρμοσε...
«Η απαξίωση της Επαγγελματικής Εκπαίδευσης από το Υπουργείο Παιδείας»
Σε όλες τις εξαγγελίες της κυβέρνησης, του Υπουργείου Παιδείας αναφέρεται συχνά η αναβάθμιση της Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και της Επαγγελματι-κής Κατάρτισης, η σύνδεση του εκπαιδευτικού συστήματος με την αγορά ερ-γασίας, η...
Η προσευχή ενός εκπαιδευτικού (Δημήτρης Τσιριγώτης)
Να χαμογελώ με νόημα όταν κάποιοι συγκρίνουν τη δουλειά του εκπαιδευτικού με εκείνη του θεατρικού ηθοποιού. Δεν έχουν άδικο. Η διαφορά είναι ότι ενώ ο ηθοποιός παίζει ένα ρόλο, ο...
«Η εκπαίδευση στις Ψηφιακές εποχές»
Η εκπαίδευσή μας είναι εγκλωβισμένη. Οι λόγοι είναι γνωστοί. α) Δεν υπάρχει μεταρρυθμιστικό σχέδιο. β) Τα λειτουργικά ζητήματα απορροφούν μεγάλο μέρος της εκπαιδευτικής δράσης – αρκεί να σκεφτούμε ότι και...
«Ο αυταρχισμός του Υπουργείου Παιδείας δεν έχει τέλος αλλά είναι αδιέξοδος…»
Έναν βασικό κομματικό στόχο έχει η Υπουργός Παιδείας – πέραν των νεοφιλελεύθερων πολιτικών της ιδιωτικοποίησης της μάθησης – τον ασφυκτικό έλεγχο των εκπαιδευτικών και την αποδυνάμωση των εκπαιδευτικών ομοσπονδιών. Του...
«Ζητούμενο, ο εκδημοκρατισμός της επιστημονικής μεθόδου»
Συχνά δεν διαφέρουν μόνο οι μέθοδοι της έρευνας, στοιχείο που δεν είναι κατ’ ανάγκην αρνητικό αλλά και η ίδια η σημασιολόγηση των λέξεων, ενίοτε δε και ο ίδιος ο γλωσσικός...
«Αυτοαξιολόγηση εκπαιδευτικού: Τα κακά και τα καλά μας»
Αξιολόγηση: Εύκολα, γρήγορα και χωρίς φειδώ ασκούμε την κριτική μας στην πολιτεία για την ασθενή παιδεία που μας έχει αναθέσει να υπηρετούμε. Βαγγέλης Δήμας Το ίδιο όμως εύκολα, μάλλον πιο...
Απόλαυσα το «Αναζητώντας τον χαμένο χρόνο»!
Του Νίκου Τσούλια Κι όμως δεν θα πω επιτέλους, επειδή τελείωσα το πιο δύσκολο ανάγνωσμα που υπάρχει! Γιατί, πώς μπορεί να ανακουφιστείς, όταν τελειώνει ένα όμορφο πνευματικό ταξίδι, όταν κοιτάς...
«Κι άλλοι τρόποι δράσης εκτός από την απεργία»
Ο Δάσκαλος (Εκπαιδευτικός) είναι μεταφορέας γνώσης ή – στη σύγχρονη εκδοχή του – ένας συντονιστής της μάθησης. Ένας διαμεσολαβητής, ένας εμψυχωτής, ένα πρότυπο ήθους, διδακτικής παιδαγωγικής και επιστημονικής κατάρτισης που...
«Ελάτε να χειροκροτήσουμε επιτέλους τους «χαρισματικούς» δασκάλους»
Καθώς σήμερα 5 Οκτωβρίου 2021 γιορτάζουμε την Παγκόσμια Ημέρα των Εκπαιδευτικών που καθιερώθηκε το 1994 από την UNESCO για να τιμηθεί το πολύτιμο έργο των εκπαιδευτικών τόσο στις λεγόμενες οικονομικά...
Παγκόσμια Ημέρα Εκπαιδευτικών 2021: Στην κρίση απαντάμε με καλύτερη παιδεία
Οι εκπαιδευτικοί σήμερα βιώνουν, όπως όλοι οι Έλληνες, τις οδυνηρές συνέπειες της οικονομικής και της υγειονομικής κρίσης. Όμως, αντί να νιώθουν την φροντίδα και την ευθύνη της πολιτείας απέναντι στα...
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου