Οι ευκαιρίες πολλαπλασιάζονται καθώς τις αρπάζουμε. Σουν Τζου, ~5ος αιών π.χ., Κινέζος θεωρητικός της στρατηγικής

Παρασκευή, 13 Νοεμβρίου 2020

Εγκύκλιος: Εισαγωγή της θεματικής ενότητας Κυκλοφοριακή Αγωγή και Οδική Ασφάλεια στο Ωρολόγιο πρόγραμμα των Δημοτικών Σχολείων


Υπουργείο παιδείας
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Η θεματική ενότητα: «Κυκλοφοριακή Αγωγή και Οδική Ασφάλεια» θα συνεχιστεί στο πρόγραμμα των Δημοτικών Σχολείων της χώρας για το σχολικό έτος 2020-2021, σύμφωνα με εγκύκλιο που εξέδωσε το υπουργείο Παιδείας.

ΠΑΤΗΣΤΕ ΕΔΩ ΓΙΑ ΝΑ ΑΝΟΙΞΕΤΕ ΤΗΝ ΕΓΚΥΚΛΙΟ

Ειδικότερα, η εγκύκλιος προβλέπει τα εξής:

1. Η διδασκαλία της θεματικής ενότητας δύναται να πραγματοποιηθεί για την Α’, Β’, Γ ‘,Δ’ Δημοτικού στο πλαίσιο της Ευέλικτης Ζώνης.

2. Στην Ε’ και Στ ́ Δημοτικού δύναται να πραγματοποιηθεί με διάχυση της θεματικής ενότητας σε άλλα διδακτικά αντικείμενα όπως Γλώσσα, Φυσικά, Τ.Π.Ε., Κοινωνική και Πολιτική Αγωγή σε ενότητες συναφείς με την Κυκλοφοριακή Αγωγή και Οδική Ασφάλεια, κατά την κρίση του εκπαιδευτικού και με απόφαση του Συλλόγου Διδασκόντων.

Α. Εκπαιδευτικό υλικό

Εκπαιδευτικό υλικό προς αξιοποίηση στη Θεματική ενότητα δύναται να θεωρηθεί το υλικό που προτείνεται από το Τμήμα Οδικής Ασφάλειας και Κανόνων Κυκλοφορίας της Γενικής Διεύθυνσης Οδικής Κυκλοφορίας και Ασφάλειας του Υπουργείου Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων και έχει λάβει παιδαγωγική καταλληλότητα από το ΥΠΑΙΘ (Φ.2.1/ΠΜ/159153/Δ7/11-10-2019). Το παραπάνω υλικό παρέχεται στη διαδικτυακή πλατφόρμα «e - Drive Academy» (http://edrive.yme.gov.gr/ ).

Το υλικό αποτελείται από:

(α) διαδραστικά εκπαιδευτικά σενάρια προσομοίωσης μετακίνησης και οδήγησης

(β) ηλεκτρονικά βιβλία και φυλλάδια/συμβουλευτικούς οδηγούς

(γ) διαδραστικά εκπαιδευτικά παιχνίδια για όλες τις ηλικίες

Πιο συγκεκριμένα για την Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση στη διαδικτυακή πλατφόρμα περιλαμβάνονται:

1. Βιβλία και Συμβουλευτικοί Οδηγοί για:

(i) τους μαθητές/μαθήτριες Α’-Γ’ και Δ’-ΣΤ’ τάξης Δημοτικού με τίτλο: «ΟΔΙΚΕΣ μου Συμβουλές» και
(ii) τους εκπαιδευτικούς και τους γονείς, αντίστοιχα.

2. Εκπαιδευτικά μαθήματα για μαθητές και μαθήτριες Α’-Γ’ τάξης Δημοτικού, που αναφέρονται:

(i) στην πεζή μετακίνηση
(ii) στη χρήση ποδηλάτου
(iii) στη μετακίνηση με τα ΜΜΜ, το σχολικό λεωφορείο ή το αυτοκίνητο
(iv) στην οδική σήμανση.

3. Εκπαιδευτικά μαθήματα για μαθητές και μαθήτριες Δ’-ΣΤ’ τάξης Δημοτικού, που αναφέρονται:

(i) στην πεζή μετακίνηση
(ii) στη χρήση ποδηλάτου
(iii) στη μετακίνηση με τα ΜΜΜ, το σχολικό λεωφορείο ή το αυτοκίνητο.

4. Εκπαιδευτικά παιχνίδια για μαθητές και μαθήτριες Α-Γ’ τάξης Δημοτικού, που αναφέρονται:

(i) στην πεζή μετακίνηση
(ii) στη χρήση του ποδηλάτου.

5. Εκπαιδευτικά παιχνίδια για μαθητές και μαθήτριες Δ’-ΣΤ’ τάξης Δημοτικού, που αναφέρονται:

(i) στην πεζή μετακίνηση
(ii) στη χρήση του ποδηλάτου
(iii) στη μετακίνηση με τα ΜΜΜ, το αυτοκίνητο και το σχολικό λεωφορείο.

Το ως άνω εκπαιδευτικό υλικό είναι παιδαγωγικά κατάλληλο και προσαρμοσμένο ανάλογα με την ηλικία των μαθητών και των μαθητριών. Ως προς το περιεχόμενο αναφέρεται σε μια σειρά ζητημάτων που συνδέονται με την κυκλοφοριακή αγωγή και την οδική ασφάλεια με στόχο την πρόληψη των ατυχημάτων, μέσα από τη διαμόρφωση δεξιοτήτων για ασφαλείς μετακινήσεις πεζή, με ποδήλατο και με οχήματα. Επιπλέον, το υλικό αναφέρεται σε ζητήματα βιώσιμης κινητικότητας και οικολογικής μετακίνησης.

Το εκπαιδευτικό υλικό είναι δομημένο κατά τρόπο που επιτρέπει, είτε την ανάπτυξη επιλεκτικά θεματικών ενοτήτων, είτε την εφαρμογή του συνόλου του υλικού. Για την υλοποίηση του υλικού για μαθητές και μαθήτριες προτείνονται αντίστοιχοι εκπαιδευτικοί οδηγοί.

Σε κάθε περίπτωση, η αξιοποίηση του υλικού μπορεί να γίνει κατά την κρίση των εκπαιδευτικών, με βάση τις ανάγκες και τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά των μαθητών και των μαθητριών τους.

Β. Επιμόρφωση

Προβλέπεται σταδιακή οργάνωση επιμορφωτικών παρεμβάσεων, σε συνεργασία με το Υπουργείο Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων. Η συμμετοχή των εκπαιδευτικών στην επιμόρφωση είναι προαιρετική, δωρεάν και πραγματοποιείται εκτός του εργασιακού ωραρίου τους.

Γ. Σύνδεση με το Εργαστήριο Πληροφορικής-κινητό εργαστήριο πληροφορικής της Σχολικής Μονάδας Προτείνεται για την αποτελεσματικότερη αξιοποίηση του ψηφιακού υλικού που συνοδεύει το Πρόγραμμα (διαδραστικά παιχνίδια, διαδραστικά βιβλία κτλ) η χρήση του εργαστηρίου Πληροφορικής, όπου αυτό είναι δυνατό, σε συνεργασία με τον εκπαιδευτικό που διδάσκει το διδακτικό αντικείμενο των Τ.Π.Ε. Είναι δυνατή επίσης η χρήση του συγκεκριμένου ψηφιακού εκπαιδευτικού υλικού (διαδραστικά παιχνίδια, διαδραστικά βιβλία κτλ) και στο διδακτικό αντικείμενο των Τ.Π.Ε, κατά την κρίση του εκπαιδευτικού του μαθήματος.

Επισημαίνεται τέλος, ότι για την υλοποίηση της θεματικής ενότητας θα πρέπει να τηρούνται τα μέτρα αποφυγής διάδοσης του κορωνοϊού COVID-19 και οι σχετικές οδηγίες του ΕΟΔΥ και του ΥΠΑΙΘ που κοινοποιούνται στις σχολικές μονάδες, όπως αυτές επικαιροποιούνται και εξειδικεύονται κατά περίπτωση.

 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου