«Μη γίνεσαι πλεονέκτης, γιατί τον πλεονέκτη τον αποστρέφεται ο Θεός». Αββάς Ισαάκ

Τετάρτη 25 Νοεμβρίου 2020

Β. Διγαλάκης: Υπερδιπλασιάστηκαν οι τίτλοι των ηλεκτρονικών πανεπιστημιακών συγγραμμάτων εν μέσω της υγειονομικής κρίσης

ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Με ενέργειες της Ομάδας Διαχείρισης του Πληροφοριακού Συστήματος «ΕΥΔΟΞΟΣ» (Εθνικό Δίκτυο Υποδομών Τεχνολογίας και Έρευνας, ΕΔΥΤΕ A.E.) και του Συνδέσμου Ελληνικών Ακαδημαϊκών Βιβλιοθηκών (HEAL-Link) έχει επιτευχθεί ο εμπλουτισμός των διαθέσιμων ηλεκτρονικών ακαδημαϊκών συγγραμμάτων, με αποτέλεσμα από την άνοιξη του 2020 να διπλασιαστούν οι τίτλοι των ηλεκτρονικών συγγραμμάτων από 50.000 σε πάνω από 100.000.

Αυτή τη στιγμή ο κατάλογος των ηλεκτρονικών συγγραμμάτων που έχουν στη διάθεσή τους φοιτητές αριθμεί 128.769 ενεργούς τίτλους, στους οποίους συμπεριλαμβάνονται και 512 διαθέσιμα δωρεάν ηλεκτρονικά βιβλία από το Αποθετήριο «Κάλλιπος» (Ελληνικά Ακαδημαϊκά  Ηλεκτρονικά Συγγράμματα και Βοηθήματα).

Με την από 30.3.2020 Πράξη Νομοθετικού Περιεχομένου, το υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων έδωσε επίσης τη δυνατότητα στους προπτυχιακούς φοιτητές να επιλέγουν ένα επιπλέον ηλεκτρονικό διδακτικό σύγγραμμα (ελληνόγλωσσο ή ξενόγλωσσο), ενώ οι διδάσκοντες ενθαρρύνονται να αξιοποιήσουν τα διαθέσιμα ηλεκτρονικά συγγράμματα (Κάλλιπος, HEAL-Link και Δωρεάν Ηλεκτρονικές Σημειώσεις), τα οποία μπορούν να αναζητήσουν στη Γενική Βάση Συγγραμμάτων του Πληροφοριακού Συστήματος  «ΕΥΔΟΞΟΣ» (https://service.eudoxus.gr/search/).
 Στο χειμερινό εξάμηνο 2020-2021, οι Γραμματείες 282 Τμημάτων ΑΕΙ πρόσθεσαν 1453 δωρεάν ηλεκτρονικά συγγράμματα από τον ως άνω διαθέσιμο κατάλογο σε δηλώσεις 1120 μαθημάτων.

Ο υφυπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων, Βασίλης Διγαλάκης, δήλωσε σχετικά: «Το Υπουργείο Παιδείας με συντονισμένα και σταθερά βήματα ενσωματώνει στην τριτοβάθμια εκπαίδευση της χώρας σύγχρονες πρακτικές και εκπαιδευτικά εργαλεία, ανταποκρινόμενο παράλληλα στις απαιτήσεις και τις προκλήσεις που δημιουργεί η υγειονομική κρίση. Το ίδιο ισχύει και για τα ακαδημαϊκά συγγράμματα σε ηλεκτρονική μορφή, για τα οποία πετύχαμε να διευρύνουμε τη διάθεση και τη χρήση τους σε λιγότερο από ένα χρόνο. Είναι πολύ ενθαρρυντικό ότι χρησιμοποιούνται ήδη από τη μεγάλη πλειοψηφία των τμημάτων των πανεπιστημίων μας».

 

 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου