Σ. Τσιόδρας: Για τα παιδάκια το σχολείο είναι ο ιδανικός χώρος
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS
"Είδα
σήμερα μια μελέτη από την Ισπανία, υπάρχει φόβος πολύς στα παιδιά, που
έχει σχέση με αυτή την επιδημία. Ένας φόβος που μεταφέρουμε κι εμείς οι
μεγάλοι και στην Ισπανία εξακολουθούν να πιστεύουν οι συνάδελφοι που
μελέτησαν το φαινόμενο για τα παιδιά και τις επιπτώσεις του ιού στα
μικρά παιδιά, όπως διαταραχές στον ύπνο. Φαίνεται ότι υπάρχει μια κοινή
παραδοχή: ότι για τα παιδάκια, το σχολείο είναι ο ιδανικός χώρος".
Την παραπάνω δήλωση έκανε σήμερα ο εκπρόσωπος του υπουργείου Υγείας για το νέο κορονοϊό Καθηγητής Σωτήρης Τσιόδρας, απαντώντας σε σχετική ερώτηση.
Σ. Τσιόδρας: Θα ήθελα, επίσης, να σας ενημερώσω ότι στην Επιτροπή συζητήσαμε το άνοιγμα και τις προδιαγραφές λειτουργίας:
-Των Κέντρων Διημέρευσης-Ημερήσιας Φροντίδας (Κ.Δ.Η.Φ.) για ΑμεΑ,
-Των Κέντρων Δημιουργικής Απασχόλησης Παιδιών (Κ.Δ.Α.Π.),
-Των Κέντρων Δημιουργικής Απασχόλησης Παιδιών με Αναπηρία (Κ.Δ.Α.Π.μεΑ.),
-Των παιδικών, βρεφικών και βρεφονηπιακών σταθμών αλλά και
-Των κρατικών και ιδιωτικών κατασκηνώσεων.
Κατά τη συζήτηση δόθηκε προτεραιότητα στις ανοιχτές δομές για ΑμεΑ, δεδομένου ότι η αποστέρησή τους, έστω και για σύντομο χρονικό διάστημα, από υπηρεσίες δημιουργικής απασχόλησης, εργοθεραπείας, φυσιοθεραπείας, κοινωνικοποίησης αλλά και ο προσωρινός ενδεχομένως εγκλεισμός τους, επιδρά αρνητικά στην ψυχοσυναισθηματική τους υγεία.
Συμφωνήθηκε, επομένως, να ανοίξουν τα Κέντρα Διημέρευσης- Ημερήσιας Φροντίδας για άτομα με ειδικές ανάγκες και τα Κέντρα Δημιουργικής Απασχόλησης Παιδιών με Αναπηρία, ήδη από την ερχόμενη εβδομάδα, με συγκεκριμένες προδιαγραφές που θα σέβονται τις οδηγίες του ΕΟΔΥ ως προς τις αποστάσεις, τη δυναμικότητα, την εκ περιτροπής λειτουργία, τα μέτρα προστασίας των συνοδών, τα οποία θα καθοριστούν τις επόμενες ημέρες.
Τα Κέντρα Δημιουργικής Απασχόλησης Παιδιών, οι παιδικοί, βρεφικοί και βρεφονηπιακοί σταθμοί, θα ακολουθήσουν την εξέλιξη των Δημοτικών σχολείων, εφόσον αυτά ανοίξουν στις αρχές Ιουνίου.
Επί του θέματος αυτού θα υπάρξουν άλλωστε ανακοινώσεις τις επόμενες ημέρες, όπως και για τα θέματα που αφορούν στις κατασκηνώσεις, κρατικές και ιδιωτικές.
Δημοσιογράφος: Κύριε Καθηγητά, δεν έχει ληφθεί ακόμα καμία απόφαση για τα ειδικά σχολεία Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης. Θεωρείτε πως υπάρχει η δυνατότητα να επιστρέψουν αυτά τα παιδιά στα θρανία τον Ιούνιο, όπως και τα υπόλοιπα, με βάση τα καλά επιδημιολογικά δεδομένα; Δεδομένου ότι το σχολείο σε αυτή την περίπτωση εκτός από χώρος μάθησης είναι και χώρος θεραπευτικής παρέμβασης.
Σ. Τσιόδρας: Έχετε δίκιο. Θα το συζητήσουμε σαν Επιτροπή την Δευτέρα. Νομίζω είναι στην ατζέντα της Δευτέρας στην Επιτροπή μας. Τα σχολεία για αυτά τα παιδιά φυσικά και έχουν μια ακόμα παραπάνω σημασία και είναι μέρος και της θεραπευτικής τους αγωγής, όπως λέει η δημοσιογράφος.
Είναι πολύ σημαντικό να καταλάβουμε ότι το άνοιγμα των σχολείων συνοδεύεται από πολλά οφέλη, που ανέλυσα σε προηγούμενη ενημέρωση και βέβαια αυτά τα οφέλη αφορούν και τα Ειδικά Σχολεία, ίσως και περισσότερο από τα υπόλοιπα Δημοτικά σχολεία.
Και νομίζω ότι θα ακολουθήσουν και τα Ειδικά Σχολεία τις οδηγίες για τα Δημοτικά, εφόσον τοποθετηθούμε υπέρ του ανοίγματος και εφόσον τα δεδομένα είναι καλά και θα ζυγιστούν βέβαια και όλα τα υπέρ και τα κατά και στην Επιτροπή μας.
Θεωρώ ότι, είδα σήμερα μια μελέτη από την Ισπανία, υπάρχει φόβος πολύς στα παιδιά, που έχει σχέση με αυτή την επιδημία. Ένας φόβος που μεταφέρουμε κι εμείς οι μεγάλοι και στην Ισπανία εξακολουθούν να πιστεύουν οι συνάδελφοι που μελέτησαν το φαινόμενο για τα παιδιά και τις επιπτώσεις του ιού στα μικρά παιδιά, όπως διαταραχές στον ύπνο. Φαίνεται ότι υπάρχει μια κοινή παραδοχή: ότι για τα παιδάκια, το σχολείο είναι ο ιδανικός χώρος.
Και φυσικά για τα Ειδικά σχολεία ακόμα περισσότερο. Χρειάζεται προσοχή. Θα τοποθετηθούμε με βάση τα επιστημονικά δεδομένα και τις αβεβαιότητες που σας είπα. Τη Δευτέρα, νομίζω, θα έχουμε μια εισήγηση σαν Επιτροπή, ώστε να ληφθούν οι κατάλληλες αποφάσεις από την ηγεσία.
Την παραπάνω δήλωση έκανε σήμερα ο εκπρόσωπος του υπουργείου Υγείας για το νέο κορονοϊό Καθηγητής Σωτήρης Τσιόδρας, απαντώντας σε σχετική ερώτηση.
Σ. Τσιόδρας: Θα ήθελα, επίσης, να σας ενημερώσω ότι στην Επιτροπή συζητήσαμε το άνοιγμα και τις προδιαγραφές λειτουργίας:
-Των Κέντρων Διημέρευσης-Ημερήσιας Φροντίδας (Κ.Δ.Η.Φ.) για ΑμεΑ,
-Των Κέντρων Δημιουργικής Απασχόλησης Παιδιών (Κ.Δ.Α.Π.),
-Των Κέντρων Δημιουργικής Απασχόλησης Παιδιών με Αναπηρία (Κ.Δ.Α.Π.μεΑ.),
-Των παιδικών, βρεφικών και βρεφονηπιακών σταθμών αλλά και
-Των κρατικών και ιδιωτικών κατασκηνώσεων.
Κατά τη συζήτηση δόθηκε προτεραιότητα στις ανοιχτές δομές για ΑμεΑ, δεδομένου ότι η αποστέρησή τους, έστω και για σύντομο χρονικό διάστημα, από υπηρεσίες δημιουργικής απασχόλησης, εργοθεραπείας, φυσιοθεραπείας, κοινωνικοποίησης αλλά και ο προσωρινός ενδεχομένως εγκλεισμός τους, επιδρά αρνητικά στην ψυχοσυναισθηματική τους υγεία.
Συμφωνήθηκε, επομένως, να ανοίξουν τα Κέντρα Διημέρευσης- Ημερήσιας Φροντίδας για άτομα με ειδικές ανάγκες και τα Κέντρα Δημιουργικής Απασχόλησης Παιδιών με Αναπηρία, ήδη από την ερχόμενη εβδομάδα, με συγκεκριμένες προδιαγραφές που θα σέβονται τις οδηγίες του ΕΟΔΥ ως προς τις αποστάσεις, τη δυναμικότητα, την εκ περιτροπής λειτουργία, τα μέτρα προστασίας των συνοδών, τα οποία θα καθοριστούν τις επόμενες ημέρες.
Τα Κέντρα Δημιουργικής Απασχόλησης Παιδιών, οι παιδικοί, βρεφικοί και βρεφονηπιακοί σταθμοί, θα ακολουθήσουν την εξέλιξη των Δημοτικών σχολείων, εφόσον αυτά ανοίξουν στις αρχές Ιουνίου.
Επί του θέματος αυτού θα υπάρξουν άλλωστε ανακοινώσεις τις επόμενες ημέρες, όπως και για τα θέματα που αφορούν στις κατασκηνώσεις, κρατικές και ιδιωτικές.
Δημοσιογράφος: Κύριε Καθηγητά, δεν έχει ληφθεί ακόμα καμία απόφαση για τα ειδικά σχολεία Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης. Θεωρείτε πως υπάρχει η δυνατότητα να επιστρέψουν αυτά τα παιδιά στα θρανία τον Ιούνιο, όπως και τα υπόλοιπα, με βάση τα καλά επιδημιολογικά δεδομένα; Δεδομένου ότι το σχολείο σε αυτή την περίπτωση εκτός από χώρος μάθησης είναι και χώρος θεραπευτικής παρέμβασης.
Σ. Τσιόδρας: Έχετε δίκιο. Θα το συζητήσουμε σαν Επιτροπή την Δευτέρα. Νομίζω είναι στην ατζέντα της Δευτέρας στην Επιτροπή μας. Τα σχολεία για αυτά τα παιδιά φυσικά και έχουν μια ακόμα παραπάνω σημασία και είναι μέρος και της θεραπευτικής τους αγωγής, όπως λέει η δημοσιογράφος.
Είναι πολύ σημαντικό να καταλάβουμε ότι το άνοιγμα των σχολείων συνοδεύεται από πολλά οφέλη, που ανέλυσα σε προηγούμενη ενημέρωση και βέβαια αυτά τα οφέλη αφορούν και τα Ειδικά Σχολεία, ίσως και περισσότερο από τα υπόλοιπα Δημοτικά σχολεία.
Και νομίζω ότι θα ακολουθήσουν και τα Ειδικά Σχολεία τις οδηγίες για τα Δημοτικά, εφόσον τοποθετηθούμε υπέρ του ανοίγματος και εφόσον τα δεδομένα είναι καλά και θα ζυγιστούν βέβαια και όλα τα υπέρ και τα κατά και στην Επιτροπή μας.
Θεωρώ ότι, είδα σήμερα μια μελέτη από την Ισπανία, υπάρχει φόβος πολύς στα παιδιά, που έχει σχέση με αυτή την επιδημία. Ένας φόβος που μεταφέρουμε κι εμείς οι μεγάλοι και στην Ισπανία εξακολουθούν να πιστεύουν οι συνάδελφοι που μελέτησαν το φαινόμενο για τα παιδιά και τις επιπτώσεις του ιού στα μικρά παιδιά, όπως διαταραχές στον ύπνο. Φαίνεται ότι υπάρχει μια κοινή παραδοχή: ότι για τα παιδάκια, το σχολείο είναι ο ιδανικός χώρος.
Και φυσικά για τα Ειδικά σχολεία ακόμα περισσότερο. Χρειάζεται προσοχή. Θα τοποθετηθούμε με βάση τα επιστημονικά δεδομένα και τις αβεβαιότητες που σας είπα. Τη Δευτέρα, νομίζω, θα έχουμε μια εισήγηση σαν Επιτροπή, ώστε να ληφθούν οι κατάλληλες αποφάσεις από την ηγεσία.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου