Σημαντικές Δηλώσεις Γαβρόγλου για Σχολικούς Συμβούλους, ρόλο Συντονιστή Εκπαιδευτικού έργου και Σύλλογο Διδασκόντων
Τι δήλωσε ο Υπουργός Παιδείας Κώστας Γαβρόγλου σε συνέντευξή του στην ΕΦΣΥΝ
Για τους σχολικούς συμβούλους πολλές φορές έχετε
επισημάνει πως δεν καταργείται ο θεσμός Πράγματι. Ομως με το νέο πλαίσιο
δεν συρρικνώνονται και ο θεσμός και το προσωπικό;
Ο θεσμός αναβαθμίζεται καθώς αποκτά έναν πλέον
επιτελικό και ουσιαστικό ρόλο Οι κοινωνικές και εκπαιδευτικές ανάγκες
του παρόντος και του μέλλοντος απαιτούν μια άλλη δομή παιδαγωγικής
στήριξης της σχολικής κοινότητας καθώς και την ανάπτυξη μιας νέας
κουλτούρας που θα βασίζεται στη συνεργασία και τη συλλογικότητα
Αυτές τις ανάγκες καλείται να εξυπηρετήσει ο ρόλος
του συντονιστή Εκπαιδευτικού Εργου ο οποίος αντικαθιστά τον σχολικό
σύμβουλο επικεντρώνοντας το έργο του σε τρεις βασικούς στόχους
1) στην επιμόρφωση των εκπαιδευτικών πάνω στις σύγχρονες διδακτικές μεθόδους
2) στην υποστήριξη της διαδικασίας προγραμματισμού
και αποτίμησης του εκπαιδευτικού έργου και 3) στην παιδαγωγική
υποστήριξη των εκπαιδευτικών
Με άλλα λόγια ο πρώην σχολικός σύμβουλος και νυν συντονιστής θα έχει πλέον αναβαθμισμένα καθήκοντα Πλέον όμως θα ελέγχεται θα έχει έναν προϊστάμενο.
Ομως εκείνος είναι που θα εποπτεύει τους τρεις
προαναφερόμενους κρίσιμους τομείς Θα δέχεται τις εκθέσεις των συλλόγων,
θα έχει την ευθύνη της επιμόρφωσης και κυρίως τον συντονισμό όλων των
υποστηρικτικών δομών καθώς πια, θα υπάρχει πλήρης διασύνδεση όλων των
υπηρεσιών
Μέχρι πρότινος ένας σχολικός σύμβουλος αν
χρειαζόταν δεν μπορούσε να αξιοποιήσει έναν ψυχολόγο από το ΚΕΔΥ της
περιοχής κι ας ήταν σε διπλανό κτίριο Τώρα θα υπάρχει άμεση ανταπόκριση
και συνεργασία στο πλαίσιο του ΠΕΚΕΣ κάθε περιφέρειας Περιφερειακό
Κέντρο Εκπαιδευτικού Σχεδιασμού Οσο για τους αριθμούς ναι πράγματι
μειώνονται οι θέσεις των πρώην σχολικών συμβούλων αλλά υπάρχουν πολλές
άλλες θέσεις που μπορούν να διεκδικήσουν όσοι ενδιαφέρονται
Και μην ξεχνάμε πως για πρώτη φορά θεσμοθετείται σύστημα αξιολόγησης των στελεχών της εκπαίδευσης.
Ο ενιαίος χώρος έρευνας και εκπαίδευσης οι
ακαδημαϊκές δυνατότητες που γεννούν οι συνέργειες μεταξύ των Ιδρυμάτων η
πνοή που δίνει η ίδρυση του Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής οι
ακαδημαϊκοί κανόνες που εκπορεύονται από τον νέο νόμο για τα
πανεπιστήμια σε μια σειρά θεμάτων όπως είναι οι υποτροφίες στα
μεταπτυχιακά αλλά και η γενναία αύξηση της χρηματοδότησης της
τριτοβάθμιας εκπαίδευσης πιστεύω και ελπίζω ότι δημιουργούν ένα τοπίο
υγιούς ανάπτυξης του δημόσιου Πανεπιστημίου που οι νέες
διοικήσειςκαλούνται να υπηρετήσουν και να υποστηρίξουν αντίστοιχο ως
προς τις γενικές αρχές και τις βασικές ρυθμίσεις με το σύστημα
αξιολόγησης των δημοσίων υπαλλήλων προσαρμοσμένο ωστόσο στις ανάγκες της
εκπαίδευσης.
Ολα αυτά σε αντίθεση με τα έργα και τις ημέρες των φαιδρών διαδικασιών επιλογών στελεχών εκπαίδευσης
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου