«Μη γίνεσαι πλεονέκτης, γιατί τον πλεονέκτη τον αποστρέφεται ο Θεός». Αββάς Ισαάκ

Τρίτη 1 Μαρτίου 2016



 «Η στήριξη των τμημάτων ένταξης και της ενιαίας εκπαίδευσης στην πράξη…»  




Η εκπαιδευτική κοινότητα εδώ και πολλά χρόνια έχει καταθέσει προτάσεις για την ουσιαστική στήριξη του ευαίσθητου τομέα της Ειδικής αγωγής και συνολικά για την προώθηση της ενιαίας εκπαίδευσης και της συμπερίληψης. Δυστυχώς, όμως, η ειδική αγωγή στη χώρα μας αντιμετωπίζεται ως τελευταίος τροχός της αμάξης, χωρίς μόνιμο εκπαιδευτικό προσωπικό, με ελάχιστες υποδομές και συρρικνωμένες χρηματοδοτήσεις.

Πρόσφατα κατατέθηκε από το Υπουργείο Παιδείας μια τροπολογία που αφορούσε τα τμήματα ένταξης. Τα τμήματα αυτά αποτελούν ένα νευραλγικό κομμάτι στις δομές της γενικής αγωγής, αφού υποστηρίζονται μαθητές που έχουν διαγνωστεί με αυτισμό, ΔΕΠΥ και άλλες περιπτώσεις κατά τη διάρκεια του προγράμματος του σχολείου. Η τροπολογία αυτή παρόλο που βασίζεται θεωρητικώς στο πλαίσιο και τις αρχές της συνεκπαίδευσης, είναι μη εφαρμόσιμη στην πράξη διότι απουσιάζουν οι στέρεες δομές, οι υλικοτεχνικές υποδομές και το μη επαρκές εκπαιδευτικό προσωπικό για να στηριχθεί ο θεσμός των τμημάτων ένταξης αλλά και της ενιαίας εκπαίδευσης. Η περιπλάνηση του ειδικού παιδαγωγού -αν διαθέτει η σχολική μονάδα- από αίθουσα σε αίθουσα δεν θα φέρει επιθυμητά παιδαγωγικά αποτελέσματα.

Εκείνο που απαιτείται είναι η στήριξη των τμημάτων ένταξης με την εξακτίνωσή τους και σε άλλες σχολικές μονάδες, η στελέχωσή τους με μόνιμο προσωπικό ώστε να λειτουργούν από την αρχή του σχολικού έτους. Επίσης, η παρουσία ειδικού σε κάθε σχολική μονάδα είναι απαραίτητη καθώς μπορεί να λειτουργήσει συμβουλευτικά σε εκπαιδευτικούς γενικής αγωγής αλλά και να στηρίξει τμήματα με μαθητές που δεν έχουν ακόμα διαγνωστεί από το ΚΕΔΔΥ λόγω υποστελέχωσης.

Ως Ανεξάρτητη Ενωτική Εκ-κίνηση Εκπαιδευτικών ΖΗΤΑΜΕ:

*      Εδώ και τώρα ίδρυση τμημάτων ένταξη σε όσα σχολεία έχουν τον απαραίτητο αριθμό μαθητών που δικαιολογεί την ύπαρξή τους.

*      Ίδρυση μόνιμων δομών στην Ειδική Αγωγή και δημιουργία ανά ομάδα σχολείων επίβλεψης από ειδικούς (π.χ. ψυχολόγους & κοινωνικούς λειτουργούς).

*      Μόνιμους διορισμούς των συναδέλφους Ειδικής Αγωγής  προκειμένου να στελεχώσουν τα Τμήματα Ένταξης.

*      Χάραξη εκπαιδευτικής πολιτικής για τη λειτουργία των Ειδικών Σχολείων και της ενιαίας εκπαίδευσης.



ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΗ ΕΝΩΤΙΚΗ ΕΚ-ΚΙΝΗΣΗ

ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ Π.Ε.



ΕΝΟΤΗΤΑ  ΑΓΩΝΑΣ  ΑΝΑΤΡΟΠΗ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου