Πέρασε, σχεδόν, ένας μήνας από την έναρξη του σχολικού έτους και τα προβλήματα στο χώρο της παιδείας είναι εκρηκτικά. Εκατοντάδες νηπιαγωγεία και δημοτικά εξακολουθούν να παραμένουν κλειστά
και τα χιλιάδες κενά δασκάλων -νηπιαγωγών και εκπαιδευτικών ειδικοτήτων
σε όλη τη χώρα έχουν ως αποτέλεσμα να χάνονται καθημερινά χιλιάδες
διδακτικές ώρες, χωρίς δυνατότητα αναπλήρωσης.
Η προχθεσινή α' φάση προσλήψεων 2.579 δασκάλων και νηπιαγωγών σε καμία περίπτωση δεν επαρκεί για να καλύψει ούτε το 1/6 των αναγκών, αφού τα κενά στην ΠΕ ξεπερνούν τις 14.500 ,σύμφωνα με τα στοιχεία των Δ/νσεων εκπαίδευσης που εστάλησαν στο υπουργείο.
Η κατάσταση αυτή, μαζί με όλες τις άλλες περικοπές των δαπανών για την παιδεία, συντελεί στην περαιτέρω υποβάθμιση της δημόσιας εκπαίδευσης. Είναι βέβαιο πως η δημόσια εκπαίδευση στο επόμενο διάστημα θα καταρρεύσει ολοσχερώς αν δεν ληφθούν δραστικά μέτρα. Στην α/θμια εκπαίδευση τα τελευταία χρόνια, το 1/5 του προσωπικού είναι πλέον αναπληρωτές. «Μόνιμοι» αναπληρωτές, αφού οι περισσότεροι έχουν από 5 μέχρι και 14 χρόνια υπηρεσίας και καλύπτουν πλέον οργανικά κενά κι όχι έκτακτες ανάγκες. Συνάδελφοί μας που έχουν γυρίσει όλη την Ελλάδα, με ελάχιστα εργασιακά δικαιώματα, με απόλυση κάθε χρόνο, με αβέβαιη επαναπρόσληψη, με το φάσμα της ανεργίας καθημερινά πάνω από το κεφάλι τους κλπ. Ποτέ στον κλάδο μας καμιά γενιά εκπαιδευτικών δεν βίωσε τέτοιες καταστάσεις σαν αυτές που βιώνουν οι νέοι συνάδελφοι, που δεν μπορούν να κάνουν κανέναν προγραμματισμό για το μέλλον τους.
Η κατάσταση αυτή, μαζί με όλες τις άλλες περικοπές των δαπανών για την παιδεία, συντελεί στην περαιτέρω υποβάθμιση της δημόσιας εκπαίδευσης. Είναι βέβαιο πως η δημόσια εκπαίδευση στο επόμενο διάστημα θα καταρρεύσει ολοσχερώς αν δεν ληφθούν δραστικά μέτρα. Στην α/θμια εκπαίδευση τα τελευταία χρόνια, το 1/5 του προσωπικού είναι πλέον αναπληρωτές. «Μόνιμοι» αναπληρωτές, αφού οι περισσότεροι έχουν από 5 μέχρι και 14 χρόνια υπηρεσίας και καλύπτουν πλέον οργανικά κενά κι όχι έκτακτες ανάγκες. Συνάδελφοί μας που έχουν γυρίσει όλη την Ελλάδα, με ελάχιστα εργασιακά δικαιώματα, με απόλυση κάθε χρόνο, με αβέβαιη επαναπρόσληψη, με το φάσμα της ανεργίας καθημερινά πάνω από το κεφάλι τους κλπ. Ποτέ στον κλάδο μας καμιά γενιά εκπαιδευτικών δεν βίωσε τέτοιες καταστάσεις σαν αυτές που βιώνουν οι νέοι συνάδελφοι, που δεν μπορούν να κάνουν κανέναν προγραμματισμό για το μέλλον τους.
Είναι προφανές ότι την ευθύνη για την κατάσταση αυτή την έχουν
αποκλειστικά οι κυβερνήσεις των 5 τελευταίων χρόνων ( 2010 – 2015), που
έκαναν τις πιο βάρβαρες περικοπές στο χώρο της εκπαίδευσης. Είναι
χαρακτηριστικό ότι την τελευταία τετραετία 2011-2015 αποχώρησαν, λόγω
συνταξιοδότησης, από την Π.Ε. 9.000, περίπου, εκπαιδευτικοί και
προσλήφθηκαν ως μόνιμοι 272!!! Ούτε καν το 1 προς 5 , που προέβλεπαν τα
μνημόνια δεν εφάρμοσαν.
Η σημερινή κυβέρνηση και η νέα ηγεσία του υπουργείου, αν θέλουν να
λύσουν πραγματικά το διαχρονικό πρόβλημα των κενών στα σχολεία, οφείλουν
άμεσα να δρομολογήσουν τις διαδικασίες για μόνιμους διορισμούς στην
εκπαίδευση όπως, εξάλλου, είχαν δεσμευθεί προεκλογικά . Όλα τα άλλα αποτελούν «μπαλώματα» και δεν δίνουν καμιά λύση στο πρόβλημα. Απλά το διαιωνίζουν.
Το εκπαιδευτικό κίνημα, η ΔΟΕ και η ΟΛΜΕ, πρέπει να προτάξουν στις διεκδικήσεις τους το αίτημα για μόνιμους διορισμούς ΤΩΡΑ σε όλα τα οργανικά κενά.
Δεν είναι ζήτημα συντεχνιακό. Είναι ζήτημα που συνδέεται άμεσα με την
ποιότητα της παρεχόμενης εκπαίδευσης, με την ίδια την ύπαρξή της.
Η κατάσταση αυτή δεν μπορεί να συνεχιστεί άλλο.
Μπράτης Δημήτρης
Αιρετός του ΚΥΣΠΕ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου