«Μη γίνεσαι πλεονέκτης, γιατί τον πλεονέκτη τον αποστρέφεται ο Θεός». Αββάς Ισαάκ

Παρασκευή 1 Αυγούστου 2025

 Επιστολή για την ισόνομη αντιμετώπιση των εκπαιδευτικών Ε.Α.Ε. για τις νέες οργανικές θέσεις των Τμημάτων Ένταξης 2025


 
Επιστολή για την ισόνομη αντιμετώπιση των εκπαιδευτικών Ε.Α.Ε. 

για τις νέες οργανικές θέσεις των Τμημάτων Ένταξης 2025

Αξιότιμη κυρία Υπουργέ Παιδείας,

με την παρούσα επιστολή, εκφράζουμε την ανησυχία μας για την πρόσφατη οδηγία τού ΥΠΑΙΘΑ σχετικά με τον τρόπο κάλυψης των οργανικών θέσεων για τα νέα Τμήματα Ένταξης που δημιουργήθηκαν το 2025. 

Αν και η αναγκαιότητα δημιουργίας επιπλέον Τμημάτων Ένταξης είναι αδιαμφισβήτητη και χαιρετίζεται με μεγάλη ικανοποίηση, ο προτεινόμενος τρόπος στελέχωσης αυτών των θέσεων δημιουργεί έντονα ζητήματα αδικίας και αποκλεισμού για μία σημαντική μερίδα εκπαιδευτικών: αυτούς που υπηρετούν ήδη σε Σχολικές Μονάδες Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης (Σ.Μ.Ε.Α.Ε.), όπως ΕΝ.Ε.Ε.ΓΥ.Λ., ΕΙΔΙΚΑ ΓΥΜΝΑΣΙΑ και ΛΥΚΕΙΑ, Ε.Ε.Ε.Ε.Κ., καθώς και άλλους /άλλες.

Με το υπ’ αριθμ. 92851/Ε2/25-07-2025 έγγραφο του ΥΠΑΙΘΑ δίνονται οδηγίες για τον τρόπο τοποθέτησης των εκπαιδευτικών Ε.Α.Ε. στα νέα οργανικά κενά μετά την ανακοίνωση με την υπ ‘αριθ. 91357/Δ3 ΚΥΑ (ΦΕΚ 3955τΒ’/23.07.2025) της σύστασης των νέων τμημάτων ένταξης.

.Το εν λόγω έγγραφο εδράζεται στην εξής νομοθεσία:

  • στην παρ. 4 του άρθρου 35 του Ν. 3699/2008 (ΦΕΚ 199τΑ’), όπως προστέθηκε με την παρ. 2 του άρθρου 77 του Ν. 5218/2025 (ΦΕΚ 125τΑ ́), 
  • Και στην περ. γ) της παρ. 1 του άρθρου 6 του Ν. 3699/2008 (ΦΕΚ 199τΑ’), όπως ισχύει.

Αν ανατρέξουμε στο άρθρο 77 του ν.5218/2025, θα παρατηρήσουμε ότι ο εν λόγω νόμος αναφέρεται  στην Πρωτοβάθμια εκπαίδευση και μάλιστα το θέμα του άρθρου είναι το εξής:

Άρθρο 77

Ζητήματα εκπαιδευτικού προσωπικού της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης - Προσθήκη άρθρου 13B στον ν. 1566/1985, προσθήκη παρ. 4 στο άρθρο 35 του ν. 3699/2008, τροποποίηση άρθρου 200 ν. 5094/2024

Τίνι τρόπω, άραγε, η παρούσα ρύθμιση εφαρμόζεται και στη Δευτεροβάθμια εκπαίδευση;

Η εφαρμογή τής ως άνω ρύθμισης καταργεί την ισότητα στους εκπαιδευτικούς Ε.Α.Ε., όπως αυτή προβλέπεται από το Ελληνικό Σύνταγμα.

Και γινόμαστε πιο ακριβείς:

Ο εκπαιδευτικός βρίσκεται στη διάθεση ΠΥΣΔΕ, διότι έχει τα λιγότερα μόρια μετάθεσης έναντι των συναδέλφων του και, επομένως, δεν μπόρεσε να τοποθετηθεί στα οργανικά κενά που ανακοινώθηκαν τον Μάιο 2025 από τα κατά τόπους Π.Υ.Σ.Δ.Ε..

Και τώρα με τη ρύθμιση αυτή ο εν διαθέσει εκπαιδευτικός και έχων τα λιγότερα μόρια μετάθεσης θα τοποθετηθεί στα νέα τμήματα ένταξης που πιθανότατα να είναι στην πόλη και όχι στην περιφέρεια ανά ΔΔΕ.

Έτσι, όμως, αδικούνται οι ευρισκόμενοι σε οργανική θέση και έχοντες περισσότερα μόρια, αφού δεν έχουν το δικαίωμα να διεκδικήσουν τα νέα οργανικά κενά των Τμημάτων Ένταξης.

Υπάρχει ισότητα σε αυτό το θέμα;

Δεν γίνεται φανερό ότι καταργείται η ισότητα μεταξύ των εκπαιδευτικών Ε.Α.Ε.;

Οι εκπαιδευτικοί των Σ.Μ.Ε.Α.Ε. δεν επιθυμούν να μετακινηθούν με τις βελτιώσεις από τα σχολεία αυτά;

Γνωρίζουμε ότι αρκετοί το επιθυμούν και ιδιαίτερα όσοι/ες έχουν τοποθετηθεί υποχρεωτικά για την κάλυψη αναγκών στις ΣΜΕΑΕ.

Είναι δίκαιο να συνδιεκδικήσουν και αυτοί τα νέα δημιουργηθέντα οργανικά κενά των τμημάτων ένταξης με το άνοιγμα της δυνατότητας για αιτήσεις προς όλους/ες που κατέχουν οργανική εντός ΠΥΣΔΕ.

Και, αν ανατρέξουμε και στη διαδικασία των μεταθέσεων, θα παρατηρήσουμε τα εξής:

Υπεβλήθησαν οι αιτήσεις για μετάθεση από τους εκπαιδευτικούς Ε.Α.Ε.. 

Ο πίνακας Γ΄ της ειδικής αγωγής που υπεβλήθη τον Φεβρουάριο από τις κατά τόπους Δ/νσεις Δευτεροβάθμιας Εκπ/σης δεν περιείχε τα νέα οργανικά κενά.

Επομένως, κάποιος εκπαιδευτικός που είχε ως προτίμηση και ως μόνιμη κατοικία και περιοχή συμφερόντων του μία περιοχή μετάθεσης δε μετατέθηκε εκεί, διότι δεν υπήρχε οργανικό κενό. Και την περιοχή αυτή μετάθεσης την είχε ως 1η προτίμηση στην αίτηση μετάθεσής του. Όμως, το άρτι εμφανισθέν οργανικό κενό τού Ιουλίου 2025 δε θα μπορέσει να το διεκδικήσει αυτός, αλλά θα το διεκδικήσει άλλος εκπαιδευτικός με λιγότερα μόρια μετάθεσης.

Τέλος, τα εναπομείναντα οργανικά κενά, μετά τις τοποθετήσεις των εν διαθέσει εκπαιδευτικών και τις μεταθέσεις θα δοθούν για διορισμό σε νεοδιόριστους.

Πόσο ηθικό και πόσο δίκαιο είναι αυτό;

Πού βρίσκεται, άραγε, η ισότητα;

Εκπαιδευτικοί με πολύ πολύ λιγότερα μόρια μετάθεσης να τοποθετούνται πλησίον της κατοικίας τους και εκπαιδευτικοί με πολύ πολύ περισσότερα μόρια μετάθεσης (κάτι που είναι εμφανές και από το πότε διορίστηκαν και μετατέθηκαν και δε χρήζει τεκμηρίωσης και επιχειρημάτων για τους γνωρίζοντες το αντικείμενο) να μένουν εγκλωβισμένοι σε απόμακρες περιοχές μετάθεσης ή σε σχολικές μονάδες που βρίσκονται μακριά από τη μόνιμη κατοικία τους.

Και ολοκληρώνουμε την παρούσα ενημέρωση για το θέμα αυτό με το ότι μεγάλο μέρος των εκπαιδευτικών Ε.Α.Ε. έχουν λίγα χρόνια υπηρεσίας και, επομένως, με την παρούσα ρύθμιση «κλειδώνουν» τα οργανικά κενά για πάρα πολλά χρόνια και δε θα έχουν το δικαίωμα να διεκδικήσουν μετάθεση ή βελτίωση.

Αναγνωρίζουμε και συγχαίρουμε τη διάθεσή σας και την εν γένει μέριμνά σας για διευθέτηση των προβλημάτων της Ειδικής Αγωγής και την ικανοποίηση του αιτήματος διορισμού εκπαιδευτικών Ε.Α.Ε.. Ωστόσο, θα πρέπει να υλοποιείται με βήματα που δε θα διαιρούν την εκπαιδευτική κοινότητα.

Είστε σίγουρη ότι τα θετικά αυτής της ρύθμισης είναι περισσότερα των αρνητικών;

Είστε σίγουρη ότι οι εκπαιδευτικοί που ικανοποιούνται είναι αριθμητικά περισσότεροι όσων δυσαρεστούνται;

Η εκτίμηση που έχουμε είναι ότι περισσότεροι είναι οι δυσαρεστημένοι.

Είναι προφανές ότι η ανακοίνωση νέων Τμημάτων Ένταξης ανακουφίζει την εκπαιδευτική κοινότητα και δίνει τη δυνατότητα νέων διορισμών.

Όμως δεν πρέπει να παραβλέπουμε και το τεχνικό κομμάτι δηλαδή του τρόπου με τον οποίο θα καλυφθούν αυτά.

Όπως αναφέραμε και παραπάνω η όλη διαδικασία βασίζεται σε ρύθμιση της Α/θμιας εκπαίδευσης για την τοποθέτηση των εκπαιδευτικών των ειδικοτήτων.

Για να υπάρχει ισότητα σε όλους τους εκπαιδευτικούς Ε.Α.Ε. το δίκαιο και το σωστό είναι το εξής: να ακυρωθούν όλες οι μεταθέσεις να υπάρξει νέος πίνακας Γ΄ Σ.Μ.Ε.Α.Ε. από κάθε Δ/νση Δευτεροβάθμιας Εκπ/σης και να ανοίξει το Ο.Π.ΣΥ.Δ. για να υποβάλλουν αίτηση όλοι οι ενδιαφερόμενοι.

Πιστεύουμε ότι αυτό είναι το ορθό και το δίκαιο.

Γνωρίζουμε ότι εν μέσω θέρους και εν όψει έναρξης της νέας σχολικής χρονιάς είναι πολύ δύσκολο να υπάρξει η δυνατότητα ελέγχου όλων των νέων αιτήσεων λόγω των αδειών εργαζόμενων στις Διευθύνσεις και στο Υπουργείο.

Ως λύση προτείνουμε τα εξής:

  1. Δυνατότητα βελτίωσης εντός του Π.Υ.Σ.Δ.Ε. όλων των εκπαιδευτικών που ανήκουν οργανικά και επιθυμούν βελτίωση.
  2. Αποστολή τού πίνακα Γ μετά τις βελτιώσεις.
  3. Δυνατότητα συμμετοχής στις μεταθέσεις όλων των εκπαιδευτικών που έχουν υποβάλει αίτηση μετάθεσης τον Νοέμβριο του 2024, αφού βεβαίως ανοίξει το Ο.Π.ΣΥ.Δ..
  4. Οι τοποθετήσεις στις νέες οργανικές θέσεις (Τμήματα Ένταξης) να γίνει με βάση την κείμενη νομοθεσία με δυνατότητα όλων και χωρίς αποκλεισμούς το επόμενο έτος 2026, με βάση τις αιτήσεις όλων όσων ενδιαφέρονται. Οι τοποθετήσεις των νεομετατιθέμενων (διάθεση ΠΥΣΔΕ και συμπληρωματικές μεταθέσεις) και στη συνέχεια των νεοδιοριζόμενων, να γίνει ως λειτουργική κάλυψη όλων των κενών που υπάρχουν για το σχ. έτος 2025-26.
  5. Να συμπεριληφθούν στις μεταθέσεις και τα κενά με βάση τους 250 μαθητές ανά σχολείο (νέα Υ.Α.).

Καμία άλλη λύση δεν είναι δίκαιη.

Δεν ζητάμε χάρες, ζητάμε δικαιοσύνη.

Με εκτίμηση,

Οι Αιρετοί των Υπηρεσιακών Συμβουλίων της Δ.Ε.

ΒΑΪΤΣΙΔΗΣ  ΧΡΗΣΤΟΣ -  ΠΥΣΔΕ ΔΥΤΙΚΗΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ

ΒΑΣΙΛΕΙΑΔΗΣ ΜΙΧΑΗΛ - ΠΥΣΔΕ ΡΟΔΟΠΗΣ

ΒΑΣΙΛΕΙΑΔΗΣ ΠΕΡΙΚΛΗΣ - ΠΥΣΔΕ ΠΕΛΛΑΣ

ΓΙΑΝΝΟΥΛΗ  ΜΑΡΙΑ  - ΠΥΣΔΕ  ΜΑΓΝΗΣΙΑΣ

ΔΕΛΛΗΣ ΝΙΚΟΛΑΟΣ - ΠΥΣΔΕ ΑΡΓΟΛΙΔΑΣ

ΕΥΜΟΙΡΙΔΗΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ – ΠΥΣΔΕ ΔΡΑΜΑΣ

ΙΜΑΜΙΔΗΣ  ΣΠΥΡΙΔΩΝ – ΠΥΣΔΕ  ΞΑΝΘΗΣ

ΚΑΚΑΓΙΑΝΝΗΣ  ΘΕΟΔΩΡΟΣ – ΠΥΣΔΕ  ΗΜΑΘΙΑΣ

ΚΙΤΟΣ ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ – ΠΥΣΔΕ ΤΡΙΚΑΛΩΝ

ΜΠΑΖΙΑΝΑΣ ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ – ΑΙΡΕΤΟΣ ΜΑΓΝΗΣΙΑΣ

ΠΑΠΑΪΩΑΝΝΟΥ ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ - ΠΥΣΔΕ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ

ΠΑΠΑΧΡΗΣΤΟΥ  ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ – ΑΠΥΣΔΕ ΚΕΝΤΡΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ

ΣΚΟΚΛΙΔΗΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ - ΠΥΣΔΕ ΚΑΣΤΟΡΙΑΣ

ΤΟΔΑΣ  ΓΕΩΡΓΙΟΣ – ΠΥΣΔΕ  ΑΝΑΤΟΛΙΚΗΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ

ΤΟΚΑΣ  ΣΤΕΡΓΙΟΣ  - ΠΥΣΔΕ  ΠΙΕΡΙΑΣ

ΤΟΤΗΣ ΣΩΤΗΡΙΟΣ - ΠΥΣΔΕ ΚΑΒΑΛΑΣ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου