«Μη γίνεσαι πλεονέκτης, γιατί τον πλεονέκτη τον αποστρέφεται ο Θεός». Αββάς Ισαάκ

Σάββατο 24 Απριλίου 2021

 Yφ. Παιδείας: Οι μαθητές των Εσπερινών Λυκείων έχουν τις ίδιες δυνατότητες και ευκαιρίες με τους συμμαθητές τους των ημερησίων

ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

"Εμείς  θεωρούμε ότι οι  μαθητές των Εσπερινών Λυκείων έχουν τις ίδιες δυνατότητες και   ευκαιρίες  με τους συμμαθητές τους των ημερησίων σχολείων    και δίνουμε μεγάλη προσοχή και έχουμε ενδιαφέρον γι’ αυτά τα παιδιά".

Αυτό τόνισε η υφυπουργός Παιδείας Ζέττα Μακρή, κατά τη συζήτηση επίκαιρης ερώτησης με θέμα «Φωνή αγανάκτησης των μαθητών των εσπερινών Λυκείων» , του Βουλευτή   του ΣΥΡΙΖΑ  Σωκράτη Βαρδάκη.

Η Ζέττα Μακρή απαντώντας στο αίτημα του Βουλευτή να εξαιρεθούν οι μαθητές των Εσπερινών Λυκείων από την Ενιαία Βάση Εισαγωγής, σημείωσε τα εξής:

Α. Το υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων είναι προσηλωμένο στην αποστολή του αλλά και στο στόχο του να παρέχει ουσιαστική και πραγματική εκπαιδευτική και επαγγελματική εξέλιξη των μαθητών και μαθητριών. Δεν ακολουθεί μεθόδους και διαδικασίες που θα οδηγήσουν σε αδιέξοδα τα παιδιά μας στο μέλλον, γιατί δεν θα μπορούν να αντεπεξέλθουν στις απαιτήσεις της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης.

Β. Αντιθέτως, προσπαθεί με κάθε εκπαιδευτικό μέσο ν’ αναδείξει κλίσεις και δεξιότητες, δημιουργώντας τα εχέγγυα για την επίτευξη μιας ποιοτικότερης επαγγελματικής ζωής.

Γ. Επειδή εμείς στο Υπουργείο και σεβόμαστε και τιμούμε τα παιδιά αυτά που κάνουν τιτάνια προσπάθεια, δεν θεωρούμε εκ των προτέρων ούτε τα αποκλείουμε από τη δυνατότητα να πάρουν μέρος στις εξετάσεις και να φοιτήσουν στην τριτοβάθμια εκπαίδευση. Εσείς τα απαξιώνετε τα παιδιά. Εσείς εκ προοιμίου θεωρείτε ότι είναι παιδιά κατώτερου θεού και δεν αξίζει να τους δοθεί αυτή η ευκαιρία. Εσείς προβλέπετε την αποτυχία τους.

Δ. Εμείς, αντίθετα, θεωρούμε ότι έχουν τις ίδιες δυνατότητες, τις ίδιες ευκαιρίες και δίνουμε μεγάλη προσοχή και έχουμε ενδιαφέρον γι’ αυτά τα παιδιά. Και καταλαβαίνετε πολύ καλά ότι δεν θα είχε κανένα πολιτικό κόστος για εμάς το να πούμε ότι δεν θα υπάρχει ελάχιστη βάση εισαγωγής και καθένας υποψήφιος θα μπορεί να μπαίνει στα πανεπιστήμια ακόμη και με μια μονάδα. Αυτό θα σήμαινε αδιαφορία από την πλευρά του Υπουργείου, γιατί θα παραβλέπαμε ότι εκπαιδευτική εξέλιξη του υποψηφίου με τόσο χαμηλή εισαγωγική βάση ουσιαστικά δεν υπάρχει, ότι δεν θα μπορέσει να αντεπεξέλθει στις απαιτήσεις της σχολής που θα επιλέξει. Και θα παρατείναμε αυτήν την απόρριψη, που εσείς θεωρείτε δεδομένη -εμείς πάλι όχι- για κάποιο χρονικό διάστημα μεγάλο.

Ε. Σύμφωνα με τον ΟΟΣΑ, κύριε συνάδελφε, η Ελλάδα βρίσκεται στην τέταρτη θέση σε σχέση με την εισαγωγή υποψηφίων στην τριτοβάθμια εκπαίδευση. Δυστυχώς, πολλοί εγκαταλείπουν τις ακαδημαϊκές σπουδές λόγω αδυναμίας ανταπόκρισης. Για αυτόν το λόγο η ελάχιστη βάση εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση κρίθηκε επιβεβλημένη και για τον ίδιο τον υποψήφιο, που τον σεβόμαστε και για αυτόν νοιαζόμαστε, δεν του χαϊδεύουμε τα αυτιά ούτε πρόσκαιρα  ικανοποιούμε την επιθυμία του, καθώς βλέπουμε μακροπρόθεσμα, αλλά κρίθηκε απαραίτητη και για την ποιοτική αναβάθμιση των πανεπιστημίων και την ενίσχυση των δεξιοτήτων των υποψηφίων.

Ζ. Ενδεχομένως να μην είναι γνωστό ότι ένας στους τέσσερις σπουδαστές των Ινστιτούτων Επαγγελματικής Κατάρτισης είναι απόφοιτος Πανεπιστημίου και αυτό γιατί το πτυχίο των ΑΕΙ δεν προσφέρει πάντα άμεση ή καλή επαγγελματική αποκατάσταση. Έτσι, οι νέοι στρέφονται στην επαγγελματική κατάρτιση μέσω της οποίας αυξάνεται η πιθανότητα για την εύρεση εργασίας.

Η. Για αυτό και προβλέψαμε στο νέο θεσμικό πλαίσιο στον ν. 4777/2021 την ύπαρξη παράλληλου μηχανογραφικού για εγγραφή στο δημόσιο ΙΕΚ, που έχει ως στόχο την ενίσχυση των δεξιοτήτων των νέων και την ύπαρξη πολλών παράλληλων εναλλακτικών διαδρομών για αυτούς.

Θ. Ειδικότερα, οι τελειόφοιτοι και οι υποψήφιοι  που συμμετέχουν στις πανελλαδικές εξετάσεις κάθε σχολικού έτους μπορούν να εκδηλώσουν ενδιαφέρον για κάλυψη θέσης καταρτιζόμενου σε δημόσιο ΙΕΚ με την υποβολή παράλληλου μηχανογραφικού  δελτίου. Και για αυτό υπάρχει συγκεκριμένος αριθμός θέσεων των δημόσιων ΙΕΚ, που προσδιορίζεται με απόφαση του Γενικού Γραμματέα Επαγγελματικής Εκπαίδευσης, Κατάρτισης, Δια Βίου Μάθησης και Νεολαίας του Υπουργείου μας και οι θέσεις αυτές καλύπτονται από τελειόφοιτους και υποψηφίους των πανελλαδικών εξετάσεων σε κάθε σχολικό έτος.

Ι. Το παράλληλο μηχανογραφικό δελτίο υποβάλλεται κατά την ίδια περίοδο υποβολής του μηχανογραφικού δελτίου της πρώτης φάσης. Οι υποψήφιοι που συμμετέχουν στις πανελλαδικές εξετάσεις κάθε σχολικού έτους μπορούν να υποβάλουν τόσο το μηχανογραφικό δελτίο πρώτης φάσης όσο και το παράλληλο μηχανογραφικό δελτίο.

Κ. Ο τρόπος κατάρτισης των πινάκων κατάταξης, τα κριτήρια επιλογής, ο τρόπος άρσης της ισοβαθμίας και ο χρόνος, τόπος και τρόπος ανακοίνωσης των αποτελεσμάτων καθορίζονται στον κανονισμό λειτουργίας των Ινστιτούτων Επαγγελματικής Κατάρτισης.

Λ. Οι τελειόφοιτοι και οι υποψήφιοι που δεν κατόρθωσαν να καταλάβουν κάποια από τις θέσεις καταρτιζομένων σε δημόσιο ΙΕΚ μπορούν να υποβάλουν αίτηση για κάλυψη θέσης καταρτιζομένου, σύμφωνα με το άρθρο 25 του ν. 4763/2020 και τον κανονισμό λειτουργίας των ΙΕΚ.

Μ. Οι θέσεις καταρτιζόμενων που παραμένουν κενές μετά την ολοκλήρωση της διαδικασίας υποβολής του παράλληλου μηχανογραφικού διατίθενται, σύμφωνα με το άρθρο που σας ανέφερα, προς κάλυψη και σύμφωνα και με τον κανονισμό λειτουργίας των Ινστιτούτων Επαγγελματικής Κατάρτισης.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου