«Μη γίνεσαι πλεονέκτης, γιατί τον πλεονέκτη τον αποστρέφεται ο Θεός». Αββάς Ισαάκ

Τρίτη 1 Ιανουαρίου 2019

“Όχι στο νομοσχέδιο «λαιμητόμο» για τη Φυσική Αγωγή”

  • Η ΕΓ του ΝΤ Κεφαλονιάς – Ιθάκης της ΑΔΕΔΥ χαιρετίζει τις αγωνιστικές κινητοποιήσεις φοιτητών – σπουδαστών, εκπαιδευτικών και ερευνητικού προσωπικού, των Σχολών Επιστήμης και Αθλητισμού και των Τμημάτων τους (ΣΕΦΑΑ – ), καθώς και των Τμημάτων Φυσικοθεραπείας, από όλη τη χώρα, ενάντια στο σχέδιο νόμου «Επιτροπή επαγγελματικού αθλητισμού – προπονητές και εκπαιδευτές – ιδιωτικά γυμναστήρια και ιδιωτικές σχολές εκμάθησης αθλημάτων και άλλες διατάξεις».

του Νομαρχιακού Τμήματος Κεφαλονιάς-Ιθάκης της ΑΔΕΔΥ
Το σχέδιο νόμου αντλεί περιεχόμενο από την εργαλειοθήκη του ΟΟΣΑ, όπως και η ίδια η κυβέρνηση αναγνωρίζει. Έρχεται να συμπληρώσει κομμάτια του ήδη διαλυμένου παζλ των επαγγελματικών δικαιωμάτων γυμναστών και φυσικοθεραπευτών. Δημιουργεί νέα πεδία κερδοφορίας για τους μεγάλους επιχειρηματικούς ομίλους στον τομέα του ιατρικού και γενικότερα του θεματικού Τουρισμού, εισάγοντας τους “εκπαιδευτές αναψυχής”, μια ειδικότητα που ο καθένας θα μπορεί να την αποκτά… απλά και μόνο, όπως αναφέρεται, με την εργασιακή εμπειρία αλλά και μόνο με απλό πτυχίο από πολυδιαφημισμένα σεμινάρια. Η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ δίνει τη χαριστική βολή στο δικαίωμα των αποφοίτων να εργαστούν σαν γυμναστές – προπονητές – φυσικοθεραπευτές, ανοίγει επικίνδυνους δρόμους για το μάθημα της φυσικής αγωγής στα σχολεία και το ρόλο των συναδέλφων γυμναστών σε αυτά, για την ίδια την υγεία των αθλουμένων. Φθάνει να εξισώνει τα πτυχία των ΣΕΦΑΑ – ΤΕΦΑΑ και των Τμημάτων Φυσικοθεραπείας με εκείνα των ιδιωτικών κολλεγίων.
Συγκεκριμένα:
Κατηγοριοποιεί το επάγγελμα του προπονητή σε τρία (3) επίπεδα (Α, Β και Γ) βάσει επαγγελματικών προσόντων, από αυτό του κατόχου Πανεπιστημιακής Εκπαίδευσης (Πτυχίο ΤΕΦΑΑ με ειδίκευση), έως και του τίτλου Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης (απολυτήριο Λυκείου)!
Δεν διατηρεί απλά, αλλά πλέον νομιμοποιεί το απαράδεκτο καθεστώς μια Ομοσπονδία να καθορίζει την επιμόρφωση των Πτυχιούχων της Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού.

Ιδρύει, λειτουργεί και πιστοποιεί προγράμματα σπουδών ΙΕΚ για την ειδίκευση “Προπονητής Αθλήματος” διαμορφούμενα σε τρία (3) επίπεδα (Γ, Β, Α), όπου για την εισαγωγή στο επίπεδο Γ, ο υποψήφιος αρκεί να διαθέτει τίτλο Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης (απολυτήριο Λυκείου) και ενεργή αγωνιστική δραστηριότητα πέντε (5) ετών.

Αναγνωρίζει και θωρακίζει μια νέα ειδικότητα, του “εκπαιδευτή αναψυχής”, που μέσα σε αυτήν χωράνε όλες οι ειδικότητες, κάθε λογής πτυχίο με συνάφεια την αναψυχή, κλείνοντας με ωραιότατο και εμφανή τρόπο το μάτι στους μεγαλοεπιχειρηματίες του Τουρισμού.
Συνιστά επιτροπή αναγνώρισης επαγγελματικών προσόντων προπονητή – εκπαιδευτή και εισάγει και ανταποδοτικό τέλος για την αναγνώριση.

Ουσιαστικά η κυβέρνηση, μετά την απόσπαση της παιδαγωγικής επάρκειας από τα πτυχία των αποφοίτων καθηγητικών σχολών, τα επιπλέον εμπόδια στην άσκηση του επαγγέλματος για τους απόφοιτους μηχανικούς και δικηγόρους, προχωρά ένα βήμα παραπέρα την αποσύνδεση του πτυχίου από το επάγγελμα για τους φοιτητές των ΣΕΦΑΑ – ΤΕΦΑΑ και των Τμημάτων Φυσικοθεραπείας.
Ο αγώνας φοιτητών – εκπαιδευτικών και ερευνητικού προσωπικού των εν λόγω τμημάτων, που διεξάγεται με ιδιαίτερη μαζικότητα και μαχητικότητα, αφορά όχι μόνο τους συλλόγους της πανεπιστημιακής κοινότητας αλλά και εκπαιδευτικούς κάθε βαθμίδας – γονιούς – μαθητές – αθλούμενους – εργαζόμενους! Γιατί είναι όχι μόνο αγώνας ενάντια στην πολιτική της κυβέρνησης που προχωρά στην υποβάθμιση του πτυχίου και την αποσύνδεσή του από την πλήρη άσκηση των δικαιωμάτων αλλά και χτυπάει συνολικά το δικαίωμα των νέων στον αθλητισμό και θέτει σε κίνδυνο μέχρι και την υγεία των αθλούμενων.
Η ΕΓ του ΝΤ Κεφαλονιάς – Ιθάκης της ΑΔΕΔΥ στηρίζει με κάθε τρόπο τους αγώνες αυτούς και τα δίκαια αιτήματα που διατυπώθηκαν.
Διεκδικούμε:
Να αποσυρθεί τώρα το νομοσχέδιο του Υπουργείου Αθλητισμού!
Ουσιαστική αναβάθμιση των σπουδών.
Το πτυχίο να κατοχυρώνει την πλήρη άσκηση του επαγγέλματος.
Αύξηση της κρατικής χρηματοδότησης για την παιδεία και τον μαζικό αθλητισμό στο ύψος των σύγχρονων αναγκών.
Όχι στην εξίσωση των πτυχίων με τα ιδιωτικά κολέγια.
Αναβάθμιση του μαθήματος της φυσικής αγωγής στα σχολεία.
Χρηματοδότηση της αθλητικής Παιδείας και της μαζικής άθλησης.
Ενίσχυση της αθλητικής υποδομής και των χώρων άθλησης.
Μέτρα για την υγεία στο σχολικό αθλητισμό, με προσλήψεις των αναγκαίων αθλιάτρων, φυσικοθεραπευτών και λοιπού προσωπικού.
Όχι στην «αξιολόγηση» και στο διαρκές «κυνήγι προσόντων» για το μόνιμο προσωπικό στην εκπαίδευση και στο υπόλοιπο δημόσιο.
iPaideia.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου