Αποχαιρετιστήρια επιστολή τ. Σχολικού Συμβούλου
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS
Του ΕΥΤΥΧΙΟY Σ. ΚΑΛΟΓΕΡΑΚΗ M.A., Ph.D.
Πτυχ. Θεολογίας & Παιδαγωγικού Ε.Κ.Π.Α.
τ. Συμβούλου
Αγαπητοί συνάδελφοι
Αποχαιρετώντας σας για την επί επτά χρόνια συμπόρευσή μας, θα ήθελα να σας ευχαριστήσω για την καρποφόρο και μεστή συνεργασία μας. Ήσασταν πάντα στη σκέψη μου και στην έγνοια μου, αφού οι συνθήκες εργασίας και οι τεράστιες αποστάσεις, δεν επέτρεπαν να συνεργαζόμαστε άμεσα όσο θα θέλαμε. Προσπαθούσα με άλλους τρόπους να σας ενημερώνω και να εμπλουτίζω το επιστημονικό, παιδαγωγικό, διδακτικό και ευρύτερα πνευματικό οπλοστάσιο και προβληματισμό σας.
Πιστεύω ότι οι γνώσεις και οι εργασίες μας δεν είναι να τις έχουμε στο ντουλάπι, για μας μόνο, αλλά για να τις διαχέουμε και στους άλλους και μάλιστα σε εκπαιδευτικούς, που πολλαπλάσια θα ωφελήσουν εκατοντάδες μαθητών. Αγωνίστηκα να σας βοηθήσω με κάθε τρόπο. Με τις επιμορφώσεις σε θέματα διδακτικής και παιδαγωγικών κυρίως, με πολλές διδασκαλίες στους χώρους των ίδιων σας των σχολείων σ’ όλες τις περιοχές και όχι σε κατασκευασμένες ιδανικές συνθήκες, με αποστολή βοηθητικού υποστηρικτικού υλικού στα προσωπικά σας emails κ.λ.π. Αν κατάφερα έστω και ελάχιστα να εμπλουτίσω τις γνώσεις σας και να βελτιώσω τη διδακτική και παιδαγωγική σας δεξιότητα, τότε θεωρώ ότι εκπλήρωσα το χρέος μου ως Σύμβουλος.
Σας ευχαριστώ όλους, τους καθηγητές ειδικότητας αλλά και των άλλων ειδικοτήτων των σχολείων παιδαγωγικής ευθύνης, τους Δ/ντές σχολικών μονάδων, για την ευγένεια, την αλληλοεκτίμηση και τον αλληλοσεβασμό που διέκρινε τη σχέση μας. Ήταν από τις καλύτερες και αξέχαστες περιόδους της καριέρας μου, παρ’ όλη την εξουθένωση και εξάντληση λόγω των μεγάλων αποστάσεων.
Εύχομαι τα καλύτερα στους συλλόγους των καθηγητών των σχολείων παιδαγωγικής ευθύνης με τους οποίους συνεργάστηκα κατά διαστήματα:
- Γυμνασίου-ΓΕΛ Τροπαίων Αρκαδίας,
- 2ου Γυμνασίου-2ου ΓΕΛ Τρίπολης,
-Γυμνασίου-ΓΕΛ Καστορείου Λακωνίας,
- Γυμνασίου-ΓΕΛ Σκάλας Λακωνίας,
- ΓΕΛ Αρεόπολης Λακωνίας,
-Γυμνασίου- ΓΕΛ Αρφαρών Μεσσηνίας
- 4ου Γυμνασίου Καλαμάτας,
Γυμνασίου-ΓΕΛ Δωρείου Μεσσηνίας,
με τις ενδοσχολικές επιμορφώσεις που κάναμε μαζί σε θέματα γενικής διδακτικής, παιδαγωγικών, διαχείρισης μαθητικής παραβατικότητας κ.ά. Δεν θα λησμονήσω την έντονη επιθυμία σας για επιμόρφωση, την ευγένεια και ικανοποίησή, που συχνά μου εκφράζατε, αφού στην επαρχία δεν υπάρχουν πολλές ευκαιρίες και το πρόσωπο του Συμβούλου είναι ο σύνδεσμος με την κεντρική διοίκηση και ο άμεσος αποδέκτης των προβλημάτων και του προβληματισμού τους.
Κινδυνεύσαμε αρκετές φορές στα ταξίδια μας, από κακοκαιρίες, ομίχλες, χιονισμένα ή παγωμένα οδοστρώματα, επικίνδυνους επαρχιακούς δρόμους, μετωπικές συγκρούσεις κ.λ.π., με προσωπικό οικονομικό κόστος, στην προσπάθειά μας να είμαστε δίπλα στα δυσπρόσιτα επαρχιακά σχολεία της Πελοποννήσου, αλλά απολαύσαμε την πανέμορφη φύση της ορεινής Αρκαδίας και Ηλείας τα ακρογιάλια και τα φιόρδ της Κυνουρίας, την πλούσια και εύφορη χώρα της δυτικής Ηλείας και Μεσσηνίας, της νότιας Λακωνίας και της πανέμορφης Ζακύνθου. Επιτρέψτε μου να καυχηθώ, ότι κατόρθωσα να μην υπάρχει σχολείο από τα 250 των πέντε νομών ευθύνης μου, που να μην το έχω επισκεφθεί και να έχω συνολική εικόνα, παρ’ όλη την υποχρηματοδότηση των εκτός έδρας μετακινήσεων
Αποχαιρετούμε τα ελάχιστα σχολεία που πληρούν τους σύγχρονους τρόπους διδασκαλίας, με την πολύ καλή υλικοτεχνική υποδομή, με διαδραστικούς πίνακες, προτζέκτορες και διαδίκτυο στις περισσότερες αίθουσες διδασκαλίας, κλειστά Γυμναστήρια, αμφιθέατρα, αίθουσες προβολών κλπ., όπως το 3ο Γυμνάσιο και 4ο ΓΕΛ Τρίπολης, το Γυμνάσιο Μολάων Λακωνίας, το 7ο Γυμνάσιο Καλαμάτας, το 1ο Γυμνάσιο Πύργου κ.ά. Ούτε 10 από από τα 250 που δραστηριοποιηθήκαμε δεν είχαν τέτοια υποδομή.
Λυπάμαι πολύ για τα σχολεία με ελάχιστη υλικοτεχνική υποδομή, που οι καθηγητές εκλιπαρούσαν για να έχουν δυνατότητες εκσυγχρονισμού και οπτικοποίησης της διδασκαλίας στο μάθημά τους και είναι πάρα πολλά. Το μάθημα σε πολλά σχολεία σήμερα γίνεται όπως και προ Χριστού, λόγω έλλειψης υποδομών και επιμόρφωσης των εκπαιδευτικών, για τα οποία χρόνια τώρα κουράστηκαν να παρακαλούν τους αρμοδίους.
Νοσταλγικά ενθυμούμεθα τα πανέμορφα παραδοσιακά πετρόκτιστα σχολικά κτήρια, φορτωμένα με δεκαετίες ιστορίας, που θύμιζαν άλλες εποχές, όπως τα σχολεία του Διαβολιτσίου και Καρδαμύλης Μεσσηνίας, του Ξηροκαμπίου και Αρεόπολης Λακωνίας, της Τεγέας Αρκαδίας κ.ά.
Ευχάριστη ανάμνηση θα μας είναι πάντα τα πανέμορφα νεόδμητα και σύγχρονα κτήρια των Μουσικών σχολείων Τρίπολης, Καλαμάτας, Σπάρτης, το 4ο Γυμνάσιο Τρίπολης, το 1ο Γυμνάσιο Πύργου Ηλείας και το ΓΕΛ Σιμοπούλου Ηλείας, τα οποία συχνά χρησιμοποιούσαμε για τις επιμορφώσεις των συναδέλφων.
Δεν θα λησμονήσω τα εκπληκτικά σχολεία πάνω στο κύμα της θάλασσας, στα οποία διδάσκοντας ή παρακολουθώντας συναδέλφους να διδάσκουν, από τις αίθουσες διδασκαλίας αγνάντευες την απεραντοσύνη της και άκουγες τον παφλασμό των κυμάτων, κάτω από τα παράθυρα των αιθουσών, όπως το Γυμνάσιο-ΓΕΛ της Κορώνης Μεσσηνίας, το ΓΕΛ Γυθείου και το Γυμνάσιο Νεάπολης Λακωνίας.
Αποχαιρετούμε την πανέμορφη Λάμπια της ορεινής Ηλείας με το παλιό κτηριακό συγκρότημα του Γυμνασίου, που οι μαθητές περνούσαν μέσα από άλλη αίθουσα διδασκαλίας για εισέλθουν ή να εξέλθουν από τη δική τους. Το Γυμνάσιο - ΓΕΛ Καράτουλα Ηλείας, από τα ελάχιστα που καθολικά στεγάζεται ακόμα σε λυόμενες αίθουσες, ενώ δίπλα περιμένει χρόνια ο σκελετός του νέου σχολείου για να ολοκληρωθεί.
Στη μνήμη μας θα είναι πάντα τα μικρά Γυμνάσια στο νησάκι Ελαφονήσου Λακωνίας και Κοντοβάζαινας Αρκαδίας, με το μοναδικό φαινόμενο να συστεγάζονται μαζί μαθητές από νηπιαγωγείο έως και Ά Λυκείου.
Λυπάμαι πολύ για ομάδες μαθητών δυσπρόσιτων σχολείων ή ROMA, που ερχόταν μερικές φορές αναλφάβητοι από το δημοτικό και έφευγαν εξ’ ίσου αναλφάβητοι από το γυμνάσιο, χωρίς να μπορούν επί τόσα χρόνια να μάθουν τουλάχιστο να διαβάζουν και να γράφουν, χωρίς το όλο σύστημα να βρει τρόπους να τα φροντίσει και να τα βοηθήσει, παρά τις προτάσεις μας.
Αποχαιρετούμε με συγκίνηση την ηρωιτόκο Δημητσάνα, με το εκπληκτικό φυσικό κάλλος της, την μπαρουταποθήκη της επανάστασης του 1821, τη γενέτειρα του μαρτυρικού Πατριάρχη Γρηγορίου του Ε΄, την πανέμορφη Βυτίνα με τα αλπικά της τοπία, την πατρίδα του ηρωικού Δημακόπουλου, φρούραρχου του Αρκαδίου, που πολέμησε και θυσιάστηκε, για την απελευθέρωση της ιδιαίτερης πατρίδας μου. Τη νότια Λακωνία και Μεσσηνία με τις πολλές οικογένειες Κρητών αποίκων από την εποχή της επανάστασης του 1821 μέχρι το 1897, τα μέρη που πολέμησε τον Ιμπραήμ και ο ηρωικός μου πρόγονος Καπετάν Μητροφάνης και αποκεφαλίσθηκε στη συνέχεια στην Κρήτη.
Δεν θα λησμονήσω τους συναδέλφους Συμβούλους, τις ατέλειωτες επιστημονικές συζητήσεις και αντιπαραθέσεις μας στα πολύωρα ταξίδια μας, που κατέληγαν πραγματικές αλληλοεπιμορφώσεις.
Το συνάδελφο Θαν. Διονυσόπουλο Σύμβουλο Φυσικής Αγωγής και άριστο γνώστη της πληροφορικής και της εκπαιδευτικής νομοθεσίας, που πάντα με εκπληκτική διάθεση και κέφι μας εμπλούτιζε τις γνώσεις μας στις Τ.Π.Ε. και στην εκπαιδευτική νομοθεσία σε ότι του ζητούσαμε.
Τον Θέμη Μακαντάση, Σύμβουλο Μουσικής, την ψυχή των μουσικών σχολείων Πελοπ/σου, που σε πολλά μπορούσε να διαφωνήσει κανείς μαζί του, αλλά ήταν πάντα ο χαλκέντερος υπερασπιστής των δικαίων των Συμβούλων, ο ανυποχώρητος αντίπαλος των όποιων παρατυπιών και ταλαιπωρήθηκε γι’ αυτό. Ένας αληθινός συνδικαλιστής της Π.Ε.Σ.Σ.
Τον Παύλο Σκαλτσογιάννη, Σύμβουλο Φιλολόγων, εραστή της γνώσης, εμβριθή ερευνητή, με τον οποίο συνεργαστήκαμε οργανώνοντας κοινές ημερίδες για τους καθηγητές, με τις αλησμόνητες επιστημονικές συμφωνίες και διαφωνίες μας στις κοπιώδεις μετακινήσεις μας.
Την ευγενική, εργατική και αεικίνητη συνάδελφο Νατάσα Βουτυρά, Σύμβουλο Γαλλικής Φιλολογίας και όλα τα άλλα στελέχη.
Βεβαίως δεν επιτρέπεται να ωραιοποιούμε και να εξιδανικεύουμε καταστάσεις. Συναντήσαμε και κάποιους εκπαιδευτικούς και στελέχη σ’ όλα τα επίπεδα, ελάχιστα συνεργάσιμα, ανεπαρκή μερικές φορές, με νοοτροπίες και συμπεριφορές αυταρχικές και ανάρμοστες, με μειονεξίες και ελλείψεις στη διαχείριση ανθρώπινου δυναμικού, που δεν μπορούσαν να εμπνεύσουν, αλλά ήταν ενίοτε και τροχοπέδη. Ας θεωρηθεί αυτή η επιστολή σαν μια κραυγή και οιμωγή αγωνίας για την κατάσταση στην παιδεία μας, η οποία θεωρώ ότι θα ήταν διαφορετική, αν εκτός των άλλων που επισημάναμε, υπήρχε περισσότερη αξιοκρατία, αν στις υψηλόβαθμες θέσεις ήταν πάντα οι άριστοι και όχι οι αρεστοί, που θα μπορούσαν να ανοίξουν νέους δρόμους βελτίωσης της υπάρχουσας κατάστασης, να είναι οι «μπροσταρόκριοι» της διόρθωσης των κακώς εχόντων στην εκπαίδευση, με γνώσεις που θα γεννούσαν νέες ιδέες.
Ο νέος σας Συντονιστής κ. Χριστόπουλος Ν., είναι ένας έμπειρος και ικανός συνάδελφος, που πιστεύω ότι θα σας βοηθήσει στο έργο σας και θα συνεργαστείτε αποδοτικά. Άλλωστε προσωπικά, αν και δεν συμφωνώ με το όριο θητειών και τους αποκλεισμούς με ευτελή κριτήρια των ικανών στελεχών, πιστεύω στην ωφελιμότητα της εναλλαγής των στελεχών, στην πολιτική, σ’ όλο το δημόσιο, σε μια περιοχή, νομό, σχολείο, γιατί ο καθένας μας έχει διαφορετικές ειδικεύσεις, που εμπλουτίζουν με ποικιλία, τις επιστημονικές, παιδαγωγικές και διδακτικές δεξιότητες όλων.
Τελειώνοντας εύχομαι την κατ’ άμφω υγεία σε σας και τους δικούς σας. Θα χαίρομαι να μαθαίνω καλά νέα για σας. Θα συναντιόμαστε νοερά στην ιστοσελίδα της Κριτικής Θεολογίας, άλλωστε τους «πνευματικούς» ανθρώπους δεν τους χωρίζει ο τόπος. Καλή συνέχεια της προσφοράς στους μαθητές σας. Ο καθένας μας οφείλει να προσφέρει τα μέγιστα απ’ όποια θέση τον καλεί η πατρίδα, η κοινωνία, η υπηρεσία, κάνοντας το χρέος του και ακολουθώντας τη συνείδησή του, ανεξάρτητα αν του αναγνωρίζεται ή όχι, γιατί αποδέκτες του έργου μας είναι τα παιδιά αυτού του ταλαίπωρου, βασανισμένου μα και περήφανου λαού μας, τα παιδιά μας.
Με συγχωρείτε για την συναισθηματική μου φόρτιση αλλά τα πάντα στη ζωή μου τα ζω με λογική και με συναίσθημα, σε σύνδεση με ανθρώπους, τόπους, πράγματα.
Ο Σύμβουλός σας από (10-01-2012 έως15-10-2018)
Πτυχ. Θεολογίας & Παιδαγωγικού Ε.Κ.Π.Α.
τ. Συμβούλου
Αγαπητοί συνάδελφοι
Αποχαιρετώντας σας για την επί επτά χρόνια συμπόρευσή μας, θα ήθελα να σας ευχαριστήσω για την καρποφόρο και μεστή συνεργασία μας. Ήσασταν πάντα στη σκέψη μου και στην έγνοια μου, αφού οι συνθήκες εργασίας και οι τεράστιες αποστάσεις, δεν επέτρεπαν να συνεργαζόμαστε άμεσα όσο θα θέλαμε. Προσπαθούσα με άλλους τρόπους να σας ενημερώνω και να εμπλουτίζω το επιστημονικό, παιδαγωγικό, διδακτικό και ευρύτερα πνευματικό οπλοστάσιο και προβληματισμό σας.
Πιστεύω ότι οι γνώσεις και οι εργασίες μας δεν είναι να τις έχουμε στο ντουλάπι, για μας μόνο, αλλά για να τις διαχέουμε και στους άλλους και μάλιστα σε εκπαιδευτικούς, που πολλαπλάσια θα ωφελήσουν εκατοντάδες μαθητών. Αγωνίστηκα να σας βοηθήσω με κάθε τρόπο. Με τις επιμορφώσεις σε θέματα διδακτικής και παιδαγωγικών κυρίως, με πολλές διδασκαλίες στους χώρους των ίδιων σας των σχολείων σ’ όλες τις περιοχές και όχι σε κατασκευασμένες ιδανικές συνθήκες, με αποστολή βοηθητικού υποστηρικτικού υλικού στα προσωπικά σας emails κ.λ.π. Αν κατάφερα έστω και ελάχιστα να εμπλουτίσω τις γνώσεις σας και να βελτιώσω τη διδακτική και παιδαγωγική σας δεξιότητα, τότε θεωρώ ότι εκπλήρωσα το χρέος μου ως Σύμβουλος.
Σας ευχαριστώ όλους, τους καθηγητές ειδικότητας αλλά και των άλλων ειδικοτήτων των σχολείων παιδαγωγικής ευθύνης, τους Δ/ντές σχολικών μονάδων, για την ευγένεια, την αλληλοεκτίμηση και τον αλληλοσεβασμό που διέκρινε τη σχέση μας. Ήταν από τις καλύτερες και αξέχαστες περιόδους της καριέρας μου, παρ’ όλη την εξουθένωση και εξάντληση λόγω των μεγάλων αποστάσεων.
Εύχομαι τα καλύτερα στους συλλόγους των καθηγητών των σχολείων παιδαγωγικής ευθύνης με τους οποίους συνεργάστηκα κατά διαστήματα:
- Γυμνασίου-ΓΕΛ Τροπαίων Αρκαδίας,
- 2ου Γυμνασίου-2ου ΓΕΛ Τρίπολης,
-Γυμνασίου-ΓΕΛ Καστορείου Λακωνίας,
- Γυμνασίου-ΓΕΛ Σκάλας Λακωνίας,
- ΓΕΛ Αρεόπολης Λακωνίας,
-Γυμνασίου- ΓΕΛ Αρφαρών Μεσσηνίας
- 4ου Γυμνασίου Καλαμάτας,
Γυμνασίου-ΓΕΛ Δωρείου Μεσσηνίας,
με τις ενδοσχολικές επιμορφώσεις που κάναμε μαζί σε θέματα γενικής διδακτικής, παιδαγωγικών, διαχείρισης μαθητικής παραβατικότητας κ.ά. Δεν θα λησμονήσω την έντονη επιθυμία σας για επιμόρφωση, την ευγένεια και ικανοποίησή, που συχνά μου εκφράζατε, αφού στην επαρχία δεν υπάρχουν πολλές ευκαιρίες και το πρόσωπο του Συμβούλου είναι ο σύνδεσμος με την κεντρική διοίκηση και ο άμεσος αποδέκτης των προβλημάτων και του προβληματισμού τους.
Κινδυνεύσαμε αρκετές φορές στα ταξίδια μας, από κακοκαιρίες, ομίχλες, χιονισμένα ή παγωμένα οδοστρώματα, επικίνδυνους επαρχιακούς δρόμους, μετωπικές συγκρούσεις κ.λ.π., με προσωπικό οικονομικό κόστος, στην προσπάθειά μας να είμαστε δίπλα στα δυσπρόσιτα επαρχιακά σχολεία της Πελοποννήσου, αλλά απολαύσαμε την πανέμορφη φύση της ορεινής Αρκαδίας και Ηλείας τα ακρογιάλια και τα φιόρδ της Κυνουρίας, την πλούσια και εύφορη χώρα της δυτικής Ηλείας και Μεσσηνίας, της νότιας Λακωνίας και της πανέμορφης Ζακύνθου. Επιτρέψτε μου να καυχηθώ, ότι κατόρθωσα να μην υπάρχει σχολείο από τα 250 των πέντε νομών ευθύνης μου, που να μην το έχω επισκεφθεί και να έχω συνολική εικόνα, παρ’ όλη την υποχρηματοδότηση των εκτός έδρας μετακινήσεων
Αποχαιρετούμε τα ελάχιστα σχολεία που πληρούν τους σύγχρονους τρόπους διδασκαλίας, με την πολύ καλή υλικοτεχνική υποδομή, με διαδραστικούς πίνακες, προτζέκτορες και διαδίκτυο στις περισσότερες αίθουσες διδασκαλίας, κλειστά Γυμναστήρια, αμφιθέατρα, αίθουσες προβολών κλπ., όπως το 3ο Γυμνάσιο και 4ο ΓΕΛ Τρίπολης, το Γυμνάσιο Μολάων Λακωνίας, το 7ο Γυμνάσιο Καλαμάτας, το 1ο Γυμνάσιο Πύργου κ.ά. Ούτε 10 από από τα 250 που δραστηριοποιηθήκαμε δεν είχαν τέτοια υποδομή.
Λυπάμαι πολύ για τα σχολεία με ελάχιστη υλικοτεχνική υποδομή, που οι καθηγητές εκλιπαρούσαν για να έχουν δυνατότητες εκσυγχρονισμού και οπτικοποίησης της διδασκαλίας στο μάθημά τους και είναι πάρα πολλά. Το μάθημα σε πολλά σχολεία σήμερα γίνεται όπως και προ Χριστού, λόγω έλλειψης υποδομών και επιμόρφωσης των εκπαιδευτικών, για τα οποία χρόνια τώρα κουράστηκαν να παρακαλούν τους αρμοδίους.
Νοσταλγικά ενθυμούμεθα τα πανέμορφα παραδοσιακά πετρόκτιστα σχολικά κτήρια, φορτωμένα με δεκαετίες ιστορίας, που θύμιζαν άλλες εποχές, όπως τα σχολεία του Διαβολιτσίου και Καρδαμύλης Μεσσηνίας, του Ξηροκαμπίου και Αρεόπολης Λακωνίας, της Τεγέας Αρκαδίας κ.ά.
Ευχάριστη ανάμνηση θα μας είναι πάντα τα πανέμορφα νεόδμητα και σύγχρονα κτήρια των Μουσικών σχολείων Τρίπολης, Καλαμάτας, Σπάρτης, το 4ο Γυμνάσιο Τρίπολης, το 1ο Γυμνάσιο Πύργου Ηλείας και το ΓΕΛ Σιμοπούλου Ηλείας, τα οποία συχνά χρησιμοποιούσαμε για τις επιμορφώσεις των συναδέλφων.
Δεν θα λησμονήσω τα εκπληκτικά σχολεία πάνω στο κύμα της θάλασσας, στα οποία διδάσκοντας ή παρακολουθώντας συναδέλφους να διδάσκουν, από τις αίθουσες διδασκαλίας αγνάντευες την απεραντοσύνη της και άκουγες τον παφλασμό των κυμάτων, κάτω από τα παράθυρα των αιθουσών, όπως το Γυμνάσιο-ΓΕΛ της Κορώνης Μεσσηνίας, το ΓΕΛ Γυθείου και το Γυμνάσιο Νεάπολης Λακωνίας.
Αποχαιρετούμε την πανέμορφη Λάμπια της ορεινής Ηλείας με το παλιό κτηριακό συγκρότημα του Γυμνασίου, που οι μαθητές περνούσαν μέσα από άλλη αίθουσα διδασκαλίας για εισέλθουν ή να εξέλθουν από τη δική τους. Το Γυμνάσιο - ΓΕΛ Καράτουλα Ηλείας, από τα ελάχιστα που καθολικά στεγάζεται ακόμα σε λυόμενες αίθουσες, ενώ δίπλα περιμένει χρόνια ο σκελετός του νέου σχολείου για να ολοκληρωθεί.
Στη μνήμη μας θα είναι πάντα τα μικρά Γυμνάσια στο νησάκι Ελαφονήσου Λακωνίας και Κοντοβάζαινας Αρκαδίας, με το μοναδικό φαινόμενο να συστεγάζονται μαζί μαθητές από νηπιαγωγείο έως και Ά Λυκείου.
Λυπάμαι πολύ για ομάδες μαθητών δυσπρόσιτων σχολείων ή ROMA, που ερχόταν μερικές φορές αναλφάβητοι από το δημοτικό και έφευγαν εξ’ ίσου αναλφάβητοι από το γυμνάσιο, χωρίς να μπορούν επί τόσα χρόνια να μάθουν τουλάχιστο να διαβάζουν και να γράφουν, χωρίς το όλο σύστημα να βρει τρόπους να τα φροντίσει και να τα βοηθήσει, παρά τις προτάσεις μας.
Αποχαιρετούμε με συγκίνηση την ηρωιτόκο Δημητσάνα, με το εκπληκτικό φυσικό κάλλος της, την μπαρουταποθήκη της επανάστασης του 1821, τη γενέτειρα του μαρτυρικού Πατριάρχη Γρηγορίου του Ε΄, την πανέμορφη Βυτίνα με τα αλπικά της τοπία, την πατρίδα του ηρωικού Δημακόπουλου, φρούραρχου του Αρκαδίου, που πολέμησε και θυσιάστηκε, για την απελευθέρωση της ιδιαίτερης πατρίδας μου. Τη νότια Λακωνία και Μεσσηνία με τις πολλές οικογένειες Κρητών αποίκων από την εποχή της επανάστασης του 1821 μέχρι το 1897, τα μέρη που πολέμησε τον Ιμπραήμ και ο ηρωικός μου πρόγονος Καπετάν Μητροφάνης και αποκεφαλίσθηκε στη συνέχεια στην Κρήτη.
Δεν θα λησμονήσω τους συναδέλφους Συμβούλους, τις ατέλειωτες επιστημονικές συζητήσεις και αντιπαραθέσεις μας στα πολύωρα ταξίδια μας, που κατέληγαν πραγματικές αλληλοεπιμορφώσεις.
Το συνάδελφο Θαν. Διονυσόπουλο Σύμβουλο Φυσικής Αγωγής και άριστο γνώστη της πληροφορικής και της εκπαιδευτικής νομοθεσίας, που πάντα με εκπληκτική διάθεση και κέφι μας εμπλούτιζε τις γνώσεις μας στις Τ.Π.Ε. και στην εκπαιδευτική νομοθεσία σε ότι του ζητούσαμε.
Τον Θέμη Μακαντάση, Σύμβουλο Μουσικής, την ψυχή των μουσικών σχολείων Πελοπ/σου, που σε πολλά μπορούσε να διαφωνήσει κανείς μαζί του, αλλά ήταν πάντα ο χαλκέντερος υπερασπιστής των δικαίων των Συμβούλων, ο ανυποχώρητος αντίπαλος των όποιων παρατυπιών και ταλαιπωρήθηκε γι’ αυτό. Ένας αληθινός συνδικαλιστής της Π.Ε.Σ.Σ.
Τον Παύλο Σκαλτσογιάννη, Σύμβουλο Φιλολόγων, εραστή της γνώσης, εμβριθή ερευνητή, με τον οποίο συνεργαστήκαμε οργανώνοντας κοινές ημερίδες για τους καθηγητές, με τις αλησμόνητες επιστημονικές συμφωνίες και διαφωνίες μας στις κοπιώδεις μετακινήσεις μας.
Την ευγενική, εργατική και αεικίνητη συνάδελφο Νατάσα Βουτυρά, Σύμβουλο Γαλλικής Φιλολογίας και όλα τα άλλα στελέχη.
Βεβαίως δεν επιτρέπεται να ωραιοποιούμε και να εξιδανικεύουμε καταστάσεις. Συναντήσαμε και κάποιους εκπαιδευτικούς και στελέχη σ’ όλα τα επίπεδα, ελάχιστα συνεργάσιμα, ανεπαρκή μερικές φορές, με νοοτροπίες και συμπεριφορές αυταρχικές και ανάρμοστες, με μειονεξίες και ελλείψεις στη διαχείριση ανθρώπινου δυναμικού, που δεν μπορούσαν να εμπνεύσουν, αλλά ήταν ενίοτε και τροχοπέδη. Ας θεωρηθεί αυτή η επιστολή σαν μια κραυγή και οιμωγή αγωνίας για την κατάσταση στην παιδεία μας, η οποία θεωρώ ότι θα ήταν διαφορετική, αν εκτός των άλλων που επισημάναμε, υπήρχε περισσότερη αξιοκρατία, αν στις υψηλόβαθμες θέσεις ήταν πάντα οι άριστοι και όχι οι αρεστοί, που θα μπορούσαν να ανοίξουν νέους δρόμους βελτίωσης της υπάρχουσας κατάστασης, να είναι οι «μπροσταρόκριοι» της διόρθωσης των κακώς εχόντων στην εκπαίδευση, με γνώσεις που θα γεννούσαν νέες ιδέες.
Ο νέος σας Συντονιστής κ. Χριστόπουλος Ν., είναι ένας έμπειρος και ικανός συνάδελφος, που πιστεύω ότι θα σας βοηθήσει στο έργο σας και θα συνεργαστείτε αποδοτικά. Άλλωστε προσωπικά, αν και δεν συμφωνώ με το όριο θητειών και τους αποκλεισμούς με ευτελή κριτήρια των ικανών στελεχών, πιστεύω στην ωφελιμότητα της εναλλαγής των στελεχών, στην πολιτική, σ’ όλο το δημόσιο, σε μια περιοχή, νομό, σχολείο, γιατί ο καθένας μας έχει διαφορετικές ειδικεύσεις, που εμπλουτίζουν με ποικιλία, τις επιστημονικές, παιδαγωγικές και διδακτικές δεξιότητες όλων.
Τελειώνοντας εύχομαι την κατ’ άμφω υγεία σε σας και τους δικούς σας. Θα χαίρομαι να μαθαίνω καλά νέα για σας. Θα συναντιόμαστε νοερά στην ιστοσελίδα της Κριτικής Θεολογίας, άλλωστε τους «πνευματικούς» ανθρώπους δεν τους χωρίζει ο τόπος. Καλή συνέχεια της προσφοράς στους μαθητές σας. Ο καθένας μας οφείλει να προσφέρει τα μέγιστα απ’ όποια θέση τον καλεί η πατρίδα, η κοινωνία, η υπηρεσία, κάνοντας το χρέος του και ακολουθώντας τη συνείδησή του, ανεξάρτητα αν του αναγνωρίζεται ή όχι, γιατί αποδέκτες του έργου μας είναι τα παιδιά αυτού του ταλαίπωρου, βασανισμένου μα και περήφανου λαού μας, τα παιδιά μας.
Με συγχωρείτε για την συναισθηματική μου φόρτιση αλλά τα πάντα στη ζωή μου τα ζω με λογική και με συναίσθημα, σε σύνδεση με ανθρώπους, τόπους, πράγματα.
Ο Σύμβουλός σας από (10-01-2012 έως15-10-2018)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου