«Μη γίνεσαι πλεονέκτης, γιατί τον πλεονέκτη τον αποστρέφεται ο Θεός». Αββάς Ισαάκ

Δευτέρα 3 Σεπτεμβρίου 2018

Υπουργός: Γιατί το πρώτο που πρέπει να σκεφτόμαστε είναι ότι θα υπάρχει κομπίνα και απατεωνιά;


ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS
“Γιατί το πρώτο που πρέπει να σκεφτόμαστε είναι ότι θα υπάρχει κομπίνα και απατεωνιά;”διερωτήθηκε ο υπουργός Παιδείας Κ. Γαβρόγλου, όταν δημοσιογράφος στη σημερινή Συνέντευξη Τύπου  τον ρώτησε πως με το νέο σύστημα θα διασφαλιστεί το αδιάβλητο στις Πανελλαδικές.

ΑΚΟΛΟΥΘΕΙ Ο ΔΙΑΛΟΓΟΣ
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: ότι αρχίζει σιγά-σιγά να γίνεται στο διαδίκτυο λίγο viral αυτό. Λέτε ριζοσπαστικές λύσεις, αλλά διατηρείτε τα Θρησκευτικά. Και αναρωτιέμαι επειδή φαντάζομαι ότι υπάρχουν κάποια παιδιά τα οποία πιθανότατα να μη θέλουν να κάνουν τα Θρησκευτικά και να πάρουν απαλλαγή εάν αυτό το μάθημα θα μετρά στο απολυτήριο πώς θα το αντιμετωπίσετε, εάν γνωρίζετε πότε τα Θρησκευτικά μέτρησαν σε απολυτήριο για να περάσεις στο Πανεπιστήμιο και επίσης θα ήθελα να σας ρωτήσω το εξής: Τα θέματα στα ενδοσχολικά μαθήματα θα μπαίνουν από τους Καθηγητές του νομού, του Δήμου. Πώς θα διασφαλιστεί το αδιάβλητο σε αυτή την περίπτωση;
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Με συγχωρείτε, ξέρετε πώς μπαίνουν σήμερα;
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Ναι.
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Πώς;
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ:Υπάρχει η Κεντρική Επιτροπή Εξετάσεων του υπουργείου Παιδείας (ΚΕΕ). Το απολυτήριο θα μετρά;
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Όχι. Και; Δεν πρέπει να είναι τα μαθήματα σοβαρά ανεξάρτητα αν μετράει ή όχι;
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Βεβαίως.
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Άρα τί μου λέτε;
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ:Εγώ δεν είπα ότι διαφωνώ στο να μετρά, αλλά πώς θα διασφαλιστεί;
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Θα διασφαλιστεί με τον τρόπο που σας είπα, γιατί το πρώτο που πρέπει να σκεφτόμαστε είναι ότι θα υπάρχει κομπίνα και απατεωνιά; Εμείς έχουμε εμπιστοσύνη..
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ:Γιατί οφείλουμε να διασφαλίσουμε ένα σύστημα.
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Θα σας πω πώς θα διασφαλιστεί. Θα υπάρχει μια ομάδα που θα βάλει τα θέματα, θα υπάρχει μια κλήρωση ανάμεσα στα θέματα που θα επιλέξουν, αυτά θα μεταδοθούν στα σχολεία και θ’ αρχίσουν να γράφουν τα παιδιά. Ποιο είναι το πρόβλημα; Αφού το πρωί της ίδιας μέρας αυτοί θα είναι μαζί, δε θα είναι από την προηγούμενη ή την προ προηγούμενη.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Και πόσο αξιόπιστο είναι το σύστημα, μιας και ξεκινήσατε ότι είναι αναξιόπιστο το σημερινό σύστημα, εάν αποφασιστεί να μπουν εύκολα θέματα σ’ ένα νομό και δυσκολότερα; Θα υπάρξει τράπεζα θεμάτων; Και πώς θα διασφαλιστεί ότι ένας καθηγητής, ένας εκπαιδευτικός θα ολοκληρώσει την ύλη; Θα έχετε τράπεζα θεμάτων στην επιλογή των θεμάτων;
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Δε μιλήσαμε για τράπεζα θεμάτων, εμείς θα δώσουμε σαφέστατες οδηγίες για το πώς θα πρέπει να μπαίνουν και τί επιπέδου δυσκολίες πρέπει να είναι αυτά τα θέματα και γι’ αυτό λέμε ότι έχουμε τεράστια εμπιστοσύνη στους εκπαιδευτικούς να φέρουν αυτή την κανονικότητα. Διότι αν δεν έχουμε τεράστια εμπιστοσύνη στους εκπαιδευτικούς, μόνο με διοικητικά και αστυνομικά μέτρα μπορεί να έρθει η όποια αλλαγή η οποία θα είναι θνησιγενής.
Σ. ΚΩΝΣΤΑΝΤΑΤΟΣ: Σε ό,τι αφορά στην ολοκλήρωση της ύλης αν μου επιτρέπετε, είναι τα ίδια μαθήματα που θα εξεταστούν και στις πανελλαδικές. Άρα η παρακολούθηση της ύλης ούτως ή άλλως θα γίνεται.
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Θα σας πω για τα Θρησκευτικά.
Σ. ΚΩΝΣΤΑΝΤΑΤΟΣ: Τα Θρησκευτικά δε θα εξεταστούν στο τέλος, ό,τι έχει γίνει στα τετράμηνα είναι. Θα μετράει ο βαθμός των δυο τετραμήνων, δε θα είναι γραπτώς εξεταζόμενος στο τέλος.
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Εγώ δεν κατάλαβα το ερώτημά σας για τα Θρησκευτικά.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: (Ερώτηση εκτός μικροφώνου).
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Δεν ξέρω ποιος το γράφει αυτό, αν κατάλαβε αυτό, αγνοώ αυτό το πράγμα. Σας παρακαλώ να σοβαρευτούμε. Εάν απ’ όλο αυτό που είπαμε είναι η μια ώρα Θρησκευτικών που δεν ξέρω ποιος το έγραψε, θεωρεί ότι αυτό είναι κυρίαρχο, θα παρακαλούσα μια στοιχειώδη σοβαρότητα.
Σ. ΚΩΝΣΤΑΝΤΑΤΟΣ: Υπάρχει και θέμα συνταγματικής διαβούλευσης.
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Λέω στοιχειώδη σοβαρότητα. Θα σας παρακαλούσα πάρα πολύ, κάτι που ενδιαφέρει εκατομμύρια οικογένειες να μην εκφυλιστεί
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: (Ερώτηση εκτός μικροφώνου)
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Ό,τι γίνεται και τώρα, ποιο ακριβώς είναι το πρόβλημα; Εδώ υπάρχει ένα σύνολο μέτρων, ένα σύνολο ρυθμίσεων που ανοίγει νέες προοπτικές και τώρα συζητάμε για κάτι που προφανώς έχει τη σημασία που έχει και αν θέλετε να το ανοίξουμε ως βασικό θέμα αυτής της μεταρρύθμισης, εγώ δε θα παρασυρθώ σε τέτοιου είδους καταστάσεις. Με συγχωρείτε, είμαι κατηγορηματικότατος.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Είμαστε τέσσερις εκπαιδευτικοί, συναντιόμαστε κάπου λέω εγώ «προτείνω αυτό, προτείνω αυτό…» …
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Όχι «κάπου», σε ένα από τα σχολεία. Υπό την εποπτεία του διευθυντή του σχολείου.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Σε ένα από τα σχολεία. Και βάζουμε κάτω τέσσερα θέματα, παράδειγμα.
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Έξι, δέκα…
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Όσα θέλουμε παραπάνω.
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Βεβαίως.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Και αυτά τα ρίχνουμε σε κλήρωση;
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Κλήρωση και τα μεταδίδουμε τα σχολεία.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Άρα λίγο για να καταλάβουμε τα θέματα θα είναι πάνω – κάτω ίδια για όλα τα σχολεία; Δηλαδή θα υπάρχουν οκτώ θέματα ίδια και με κλήρωση θα βγαίνουν από κάθε Δήμο ή Νομό;
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Ωραία. Κι αν ο Δήμος ή Νομός βάλει πολύ εύκολα θέματα και κάποιος άλλος ο Δήμος βάλει δύσκολα, πως το διασφαλίζουμε αυτό;
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Θα σας πω.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Δηλαδή κάθε Δήμος….
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Όχι «κάθε Δήμος», κάθε εκπαιδευτική της κάθε ομάδας.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Απλά θέλω να πω ότι πολλές φορές παρατηρείται ακόμη και τώρα ότι όπως κάθε σχολείο θέλει να έχει επιτυχίες, έτσι μπορεί να θέλει και ο κάθε Δήμος ή κάθε Νομός να έχει επιτυχίες.
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Δεν έχει σχέση με το Δήμο, να το ξεκαθαρίσουμε αυτό.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Ναι, τα σχολεία τέλος πάντων.
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Ωραία. Εκεί, το ίδιο δεν έχουμε και στις πανελλήνιες εξετάσεις; Εσείς δεν λέτε κάθε φορά «οι βάσεις έπεσαν» ή «οι βάσεις ανέβηκαν», ή «ήταν τόσο εύκολα τα θέματα» και τα λοιπά; Και εκεί δίνουμε συγκεκριμένες οδηγίες. Αλλά όπως καταλαβαίνετε οι οδηγίες ακολουθούνται, αλλά ο καθένας πως ερμηνεύει είναι διαφορετικά.
Και εδώ θα δώσουμε οδηγίες. Γι' αυτό και σας λέω υπάρχουν θέματα εκπαιδευτικά και παιδαγωγικά επί της ουσίας, που δεν μπορούν να λυθούν με διοικητικό τρόπο. Θα πειστούν οι εκπαιδευτικοί που εγώ δεν έχω κανένα λόγο να το αμφισβητήσω, ότι θα βάλουν κλιμακούμενης δυσκολίας και νομίζουμε κάποια στιγμή θα επέλθει και μια επί της ουσίας κανονικότητα. Αλλιώς δεν γίνεται.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου